מקום שישי קבוצתי למרתון הישראלי בברצלונה

ישראל סיימה במקום השישי והמכובד, מבין 12 הקבוצות שהתחילו את המרתון. זבדיה וודג’ סיים ראשון בין הישראלים, במקום ה-22 ומיד אחריו היילה סטאין במקום ה-23. דסטאו סיים 30, בריהון 34 וזמירו 38 מבין 45 המרתוניסטים שסיימו את הריצה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ישראל סיימה במקום השישי והמכובד, מבין 12 הקבוצות שהתחילו את המרתון. זבדיה וודג' סיים ראשון בין הישראלים, במקום ה-22 ומיד אחריו היילה סטאין במקום ה-23. דסטאו סיים 30, בריהון 34 וזמירו 38 מבין 45 המרתוניסטים שסיימו את הריצה

מאת:מערכת שוונג

היעדרותו של אסף בימרו שקבע השנה את התוצאה האיכותית ביותר בין הישראלים במרתון, הורגשה, אולם גם בימרו, קרוב לוודאי, לא היה מסייע לנבחרת הישראלית בהשגת מדליה. בכלל, כשמסתכלים על התוצאה של מנצח המרתון, ויקטור רותלין השווייצרי (2:15:31 ש'), אפשר להתחיל להבין את התנאים בהם רצו המרתוניסטים באליפות אירופה, שלא לדבר על השעה הלא ברורה בה התחיל המרתון (10:05).

בקרב הישראלים ההובלה השתנתה כמעט כל 10 ק"מ. בתחילה היה זה
היילה סטאין במקום ה-15, לפני זוהר זמירו 33, וובה בריהון 36 ושני
הישראלים בעשירייה החמישית, זבדיה וודג' וסוונך דסטאו. עד לחצי המרחק סטאין
נחלש מאוד וזוהר זמירו עבר להוביל את הישראלים מהמקום ה-29 כשוודג'
ובריהון צמצמו פערים ודסטאו נותר מאחור.

וודג' המנוסה ידע לנהל את הריצה שלו בצורה טקטית טובה יחסית, ואחרי 30 ק"מ
הוא דורג 26 וראשון בין הישראלים כשהוא מקדים את סטאין בשני מקומות וב-33
שנ'. יתר הישראלים תפסו מקום טוב באמצע. בקילומטר ה-40 וודג' כבר הוביל
בפער משמעותי מיתר הישראלים והתמקם במקום ה-21, 1:49 דק' לפני סטאין. שלושת
הרצים האחרים נחלשו, ובמיוחד זוהר זמירו שנותר במקום ה-38.

   

וודג' ראשון מבין הישראלים / צילום: איגוד האתלטיקה


בסיום, כאמור, וודג' סיים במקום ה-22 (ראשון בין הישראלים) בזמן של 2:24:39 דק', איטי בכ-3 דק' מתוצאת השנה שלו, ובהתחשב בתנאי החום הכבד ששרר בבירת קטאלוניה, התוצאה סבירה בהחלט. מייד אחריו, במקום ה-23 סיים סטאין, האתלט המבוגר באליפות כולה, בזמן של 2:26:26 ש'. סוונך דסטאו שהיה שלישי בין הישראלים דורג במקום ה-30 עם תוצאה של 2:28:36. וובה בריהון דורג 34 עם 2:31:47 ש', ומאמנו, זוהר זמירו סיים 38 עם 2:36:58 דק'.

סגן אלוף אירופה מ-2006 שידרג את המדליה שלו לזהב. השווייצרי ויקטור רותלין שניצח בזמן של 2:15:31 דק' זכה סוף סוף בזהב, אחרי הסגנות בגטבורג לפני ארבע שנים, ואחרי מדליית הארד באליפות העולם 2007. השווייצרי היה בחבורה המובילה לכל אורך המרתון, נטל את ההובלה לפני הקילומטר ה-30 ולא הירפה עד הסוף. במקום השני סיים אלוף אירופה 2002 וסגן אלוף אירופה 2006 בריצת 10,000 מ', הספרדי חוזה מנואל מרטינז בתוצאה 2:17:50 ש', לפני דמיטרי סאפרונוב הרוסי עם 2:18:16 ש'.

בתחרות הקבוצתית זכו באופן ברור הספרדים שתפסו את המקמות 2, 5 ו-6. הדרמה הגדולה הייתה במאבק על הכסף בין הרוסים (מקומות 3, 9 ו-15) לאיטלקים (מקומות 4, 7 ו-11). בחיבור התוצאות של שלושת הרצים מכל מדינה הרוסים הקדימו את האיטלקים ב-11 שנ' בלבד.

        ‏   

אלכס אברבוך מקבל כבוד של אלופים
אלכס אוורבוך, גדול האתלטים בהיסטוריה הישראלית ופעמיים אלוף אירופה שנפרד אמש (שבת) מתוארו, אחרי שרנו לווילני הצרפתי זכה באליפות אירופה בקפיצה במוט, זכה לכבוד להעניק היום (א') את המדליות לקופצות לגובה שיעלו על הפודיום בסיום גמר הקפיצה לגובה (בסביבות 22:00 שעון ישראל).
חשוב להבהיר כי אוורבוך לא קיבל את הכבוד לו הוא כל כך ראוי בגלל השתתפותה של דניאל פרנקל בגמר הקפיצה לגובה, אלא בגלל הכבוד שהחליטה ההתאחדות האירופית להעניק למי שהחזיק בתואר האירופי 8 שנים ברציפות.

אוורבוך יראה מקרוב את דניאל פרנקל עושה היסטוריה בעצם השתתפותה בגמר הקפיצה לגובה. פרנקל, אשר יחד עם נבחרת הכדורעף, בת אל גטרר מהטקוואנדו ונועם מילס מהסייף, נחשבות לספורטאיות המובילות את ספורט הנשים לעידן חדש, ובוודאי המובילות השנה, הוכיחה השנה כבר מספר פעמים, כשהאחרונה שבהן הייתה שלשום, כי בתחרות צמודה בה היא קופצת בהפרשים קטנים, השמיים הם הגבול מבחינתה.

פרנקל כבר הודתה ששלשום בתחרות המוקדמות, היא הרגישה שהייתה עוברת כל גובה שהיה ניצב בפניה, אבל נאלצה להסתפק ב-1.92 מ' לעלייה לגמר עם שיא ישראלי חדש ולוח נקי מפסילות. הערב, ברור שפרנקל תצטרך לקפוץ גבוה מזה בהרבה כדי לנסות לא להסתפק בעצם העלייה לגמר. כמובן שיהיה זה יומרני להגיד שקיים סיכוי שהיא תזכה למעמד בו אוורבוך יעניק לה מדליה, אולם שיאנית ישראל טרם חגגה 23, לעומת קופצות כמו ולאסיץ', הלבאוט, ביטייה ופרידריך המבוגרות ומנוסות יותר שכבר עברו את גבול ה-2 מטרים.

בכל התחרויות האחרונות בהן פרנקל אולצה לקפוץ בהפרשים קטנים בין קפיצה לקפיצה, כך לדוגמה, גרנד פרי חיפה, אליפות ישראל ושלב המוקדמות שלשום, היא שברה בכל פעם את שיאה האישי ובפעמיים האחרונות את שיאה הישראלי. בתחרות הלילה האחרונה שהתקיימה בארץ לפני אליפות אירופה, הישראלית תרגלה מודל לפיו היא נכנסה לתחרות רק בגובה של 1.80 מ' ועברה בניסיון הראשון. הערב היא תתחיל ב-1.85 מ', ואם תעמוד בלחץ ותעבור אותו, היא תתמודד בניסיונות הבאים עם גבהים 1.87, 1.89, 1.92 (שיאה החדש), ואם תשווה את שיאה, תתמודד מול 1.95 מ' – חלום של כל חובב אתלטיקה ישראלי, אם כי בלתי נתפס שקופצת לגובה תשפר בעונה אחת את שיאה מ-1.81 מ' ל-1.95 מ', למרות שגם שיפור של 11 ס"מ לשיאה האישי נחשב כמעט ללא יאומן. 

יוחאי הלוי סיים הופעה מכובדת שכללה גמר באליפות אירופה
אחרי ההופעה ההיסטורית בגמר המשולשת, קיווה יוחאי הלוי לעלות הערב (שישי) לגמר שני, בקפיצה לרוחק, אליו מרחק הכניסה האוטומטי לגמר עמד על 8 מ', סנטימטר מעל שיאו האישי והישראלי של הלוי. אחרי פסילה בניסיון הראשון שהגדילה את הלחץ לעשות את העבודה בשני הניסיונות הנותרים, הלוי הפיק קפיצה של 7.78 מ' עם רוח גבית קלה.

בניסיון השלישי והאחרון הלוי עלה יפה מהקרש לקפיצה של 7.90 מ' ועוד קיווה שהתוצאה הזו תספיק לו כדי להתברג בין 12 הקופצים שיהיו בגמר. בסיום תחרות המוקדמות הצליחו 11 קופצים לעבור את גבול ה-8 מ', כשסאסרס הספרדי וריף הגרמני קבעו את תוצאת השנה באירופה עם 8.27 מ'. פטרי לקס הפיני היה היחיד שנכנס לגמר למרות שלא עבר 8 מ', אחרי שקבע 7.98 מ'.

הלוי סיים במקום ה-18 מתוך 32 קופצים שנכנסו לתחרות וסיים את דרכו המוצלחת באליפות אירופה הראשונה שלו בקריירה. אין ספק שעם פרויקט המקצוענות שמסייע לכל האתלטים הבכירים בהפיכתם למקצוענים באתלטיקה, וכשהוא רק בן 29, ליוחאי הלוי צפויות אליפויות אירופה, עולם ואפילו משחקים אולימפיים.

צילום: דניאל קמחי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג