מלכא ואטיאס אלופי ישראל בריצת הרים

באליפות ישראל ה-4 בריצת הרים שהתקיימה בצוק מנרה ניצחו הרצים חיים מלכא ומי-גל אטיאס הם ייצגו את ישראל באליפות אירופה ביולי בבולגריה. אלופת ישראל ביידוי פטיש, יבגניה זבולוטני, שברה את השיא הישראלי ואנטולי מיננקו וטל בן-ארצי זכו באליפות ישראל בקרב רב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


באליפות ישראל ה-4 בריצת הרים שהתקיימה בצוק מנרה ניצחו הרצים חיים מלכא ומי-גל אטיאס הם ייצגו את ישראל באליפות אירופה ביולי בבולגריה. אלופת ישראל ביידוי פטיש, יבגניה זבולוטני, שברה את השיא הישראלי ואנטולי מיננקו וטל בן-ארצי זכו באליפות ישראל בקרב רב

מאת:מערכת שוונג


חיים מלכא מהפועל אתלטי אורן השרון שיחגוג בעוד שבועיים את יום הולדתו ה-40, זכה בתואר אחרי שנתיים הפסקה בהן סיים רביעי. מלכא שנחשב לאחד ממייסדי ריצות ההרים בארץ, סיים את המסלול האתגרי במיוחד בזמן של 43.56 דק' וזכה בתואר בפעם השנייה בקריירה, אחרי שזכה באליפות הראשונה שהתקיימה לפני 3 שנים במוחרקה.


חיים מלכא אלוף ישראל בריצת הרים / צילום: איגוד האתלטיקה

יגאל לב בן ה-25, גם הוא האגודת אתלטי אורן השרון הוביל ב-5 הק"מ הראשונים, אולם מלכא עקף אותו בכניסה לשטח ההררי הקשה, ממנו לב רק רדף, אך לא הצליח לעקוף שוב וסיים את הריצה בזמן של 47.24 דק'. בועז מטלון בן ה-29 מאגודת הרצים סיים שלישי בתוצאה של 52.59 דק'. מלכא אמר בסיום הריצה: "זו הייתה ריצת הרים אמיתית שכללה חלק של ריצת שדה וחלק גדול של הרים מאתגרים. התאמנתי כחודש וחצי בפרו בגובה של 3,200 מ' מעל פני הים ואחרי פציעה של חודשיים, חזרתי להתאמן במים עמוקים, אבל הפציעה עדיין מטרידה אותי, כך שאני מאוד מרוצה מהתוצאה וכמובן מהניצחון". 

מיגל אטיאס ממכבי ת"א הפתיעה כשניצחה במסלול הנשים שאורכו כ-5 ק"מ בזמן של 25.40 דק' והקדימה את נועה ברקמן מא.ס. רמה"ש שהייתה מועמדת לניצחון, אבל סיימה שנייה בזמן של 26.58 דק'. שלישית סיימה ורד אופיר מאגודת מועדון ארוחת הבוקר בזמן של 30.46 דק'. באותו מסלול התקיימה גם אליפות הנוער בה זכה טל ברגר בן ה-15 מהפועל כפ"ס שסיים בזמן של 27.45 דק'. מלכא ואטיאס ייצגו, כאמור, את ישראל באליפות אירופה ה-9 שתתקיים ב-4.7 השנה בספארבה באניה שבבולגריה.

שיא ישראלי ליבגניה זבולוטני ביידוי פטיש

שיאנית ואלופת ישראל ביידוי פטיש, יבגניה זבולוטני שברה היום (שבת) את שיאה הישראלי כשהרחיקה את הפטיש למרחק של 58.48 מ' במסגרת אליפות הפועל לזכרו של יריב אורן ז"ל בהדסה נעוריםזבולוטני ממכבי ת"א שהודתה היום אחרי שבירת שיאה כי הפסיקה בעצמה לספור את כמות השיאים הישראלים אותם שברה, הרחיקה את הפטיש ל-58.48 מ' בניסיונה השלישי ושיפרה את השיא אותה קבעה בתחילת החודש ב-1.01 מ'.

בסיום התחרות אמרה זבולוטני: "אני מאוד מרוצה מהשיא, אבל כלל לא מופתעת. כבר הכרזתי שאשבור השנה את מחסום 60 המטרים ואני מתכוונת לעמוד בהבטחתי". זבולוטני הוכרזה בסיום התחרות היום כספורטאית המצטיינת לצדו של יוחאי הלוי ממכבי ת"א שקפץ 7.80 מ' בתחרות הקפיצה לרוחק, תוצאה קצרה ב-6 ס"מ בלבד משיאו האישי, אבל הושגה ברוח גבית חזקה מהמותר.

   

פליקס גרומדסקי ממכבי ת"א שיפר את שיאו האישי בזריקת דיסקוס כשניצח בתוצאה של 55.78 מ' וקיבע את מעמדו כרביעי בכל הזמים בארץ. גם אנסטסיה מוצ'קייב ממכבי בני הנגב ב"ש שיפרה את שיאה האישי בהדיפת כדור ברזל כשניצחה בתוצאה של 13.39 מ' ונכנסה למקום השמיני במקצוע ברשימת כל הזמנים. בתחרות המקבילה לגברים ניצח ויטלי קוזמינצ'וק כשקבע 16.10 מ', שיפר את שיאו האישי ונכנס ל-10 הטובים בכל הזמנים, תוך שהוא דוחק מהעשירייה הראשונה את אורי זוהר ז"ל המיתולוגי.

תוצאות נוספות:
מנצחות נשים
100 מ':
קורל שמעוני (הפועל חולון) 12.44 שנ'
קפיצה לרוחק: רותם בטאט (מכבי י.ג. ריאלי ראשל"צ) 5.88 מ'
800 מ': קורל מזרחי (הפועל חולון) 2:22.83 דק'
3,000 מ': אלין וינוגרצקי (הפועל חולון) 11:29.24 דק'

מנצחי גברים
100 מ':
אסף מלכה (א.ס. רמה"ש) 10.58 שנ' (רוח גבית 4.9+)
400 מ': אולג סולוגוב (הפועל חולון) 50.71 שנ'
800 מ': יורי ביכמן (מכבי י.ג. ריאלי ראשל"צ) 1:56.03 דק'
3,000 מ': אמרה גירמה (הפועל אתלטי אורן השרון) 9:02.70 דק' 

אנטולי מיננקו וטל בן-ארצי זכו באליפות ישראל בקרב רב

באליפות ישראל בקרב רב בכל הגילאים. בתחרות קרב 10הראשונה בחייו, זכה אנטולי מיננקו מעמק חפר בתואר אלוף ישראל בקרב 10, תוך שהוא לוקח את התואר מאלוף השנה שעברה, קוסטנטין קריניצקי ממכבי חיפה שהפך השנה לסגן האלוף. מיננקו שדורג לפני יום התחרויות השני והאחרון (אחרי 5 מקצועות) במקום השני, נתן תצוגה מרשימה הערב והשיג 6,675 נק' בסיכום הכללי, התוצאה השנייה בטיבה בכל הזמנים בישראל, אחרי שיאו הישראלי של ארז מלצר שעומד על 7,096 נק'. קריניצקי שהוביל אחרי 5 מקצועות, ירד למקום השני אחרי המקצוע השביעי, זריקת דיסקוס כשפסל בכל שלושת הניסיונות ולא הצליח להדביק את מיננקו ביתר המקצועות.


אנטולי מיננקו, אלוף ישראל בקרב 10 / צילום: עופר ביידה

קריניצקי סיים עם 5,943 נק', 84 נק' פחות מהתוצאה שהקנתה לו את תואר אלוף ישראל בשנה שעברה. במקום השלישי סיים רומן קוגן ממכבי גרין ת"א עם 5,308 נק', נציגי הפועל חולון, איליה אליגולשווילי עם 4,987 נק' ויורי פלס עם 4,985 נק' סיימו במקומות הרביעי והחמישי.

מיננקו שלא הופתע מניצחונו אמר בסיום: "זה מקצוע שאני רוצה ללכת עליו חזק, לשבור את השיא הישראלי ולהתקדם בו. ב-100 מ', קפיצה לרוחק והדיפת כדור ברזל עשיתי תוצאות חלשות יחסית למה שאני מסוגל ואני מאמין שאם הייתי מתקרב לשיאיי האישיים במקצועות הללו הייתי מגרד את השיא הישראלי וזו המטרה שלי כרגע. אני צריך לשפר גם את הקפיצה לגובה וריצת המשוכות ואז כבר אשבור את השיא הישראלי בוודאות". 

טל בן-ארצי בת ה-17 זכתה באליפות ישראל בקרב 7 לבוגרות ונערות אחרי שהשיגה 4,372 נק' ונכנסה למקום ה-11 בטבלת כל הזמנים. בן-ארצי ממכבי חיפה ניצלה את היעדרן של הבוגרות יוליה פושקריוב, אלופת 2009 וסבטלנה גנזדילוב, שיאנית ישראל והקדימה ב-1,215 נק' את מיטב רוטפלד מהפועל אתלטי אורן השרון שסיימה שנייה. ג'נאן שהאב מעירוני אחי נצרת סיימה שלישית עם 2,482 נק'.

חי כהן מהפועל חולון זכה באליפות ישראל לנערים בקרב 8 אחרי קרב צמוד נגד אורי כהן מאתלטי אורן השרון. חי סיים עם תוצאה של 4,564 נק' לעומת 4,469 של אורי. שלישי, עם 4,124 נק' סיים דביר אויקנין מעמק חפר. בן יעקובי מהפועל חולון זכה בפעם השנייה ברציפות באליפות ישראל לקדטים בקרב 7 כשהשיג 3,742 נק' (שיפור של 35 נק' שהתוצאה באליפות 2009) וניצח בקרב ראש בראש את איתמר באסטקר ממכבי ת"א שהשיג 3,493 נק'.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג