מי אתה הרץ הקניתי

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:עומר ברק

ריצ’ארד מוקצ’ה כבר הספיק להתחרות במספר מדינות באירופה. את החודש האחרון הוא בילה בישראל. מישראל חזרה הביתה – לקניה – מחנה אימונים ומשם שוב לאירופה – עוד תחרויות, אימונים, מנוחה, מחנה אימונים, יצליח – ישתתף באירועים הגדולים בארה"ב עם הכסף הגדול.
בגיל 24 יש לו משנה סדורה והוא יודע בדיוק מה המסלול. הוא מאמין בעצמו, הוא ממוקד והוא כל הזמן בתחרות על מקום בקצה הצפוף של פרמידת הרצים הקנייתים – הסופר מוכשרים, סופר מהירים – סופר סטארים.
לפני 24 שנים נולד מוקצ’ה בעיר אלדורט – עיר גדולה בקניה הממוקמת בגובה של 2400 מטר. יש לו 10 אחים ו-6 אחיות והוא בן שבט ה-קלנג’י – אחד השבטים הקטנים בקניה-"כולם מכירים את כולם", הוא אומר.
קטן, קטן השבט אבל הצמיח ממנו כמה מהרצים הבכירים בעולם. פול טרגאט, חבר, מחזיק במקרה בשיא העולם בריצת מרתון – 2:04:55 (ברלין), קריסטובה טיפויפוף עוד מרתוניסט מחונן, לורנה קיפלגט (זו שניצחה לאחרונה את פאולה רדקליף בריצת 10 ק"מ) – אחת מבכירות הרצות הקניתיות בעולם וסטיבן ג’רונו – מקום ראשון באליפות העולם ב-3000 מכשולים – הרץ שהפך מוסלמי ועבר לקטאר (תמורת טונות של כסף) אך ממשיך להתאמן באלדורט.

ריצ’ארד וחבריו מתאמנים במהלך השנה במה שמכונה – High Altitude Training Camp, הממוקם בעיר איטן המרוחקת כ-15 ק"מ מאלדורט ומנוהל ע"י לרונה קיפלגט ובעלה ההולנדי, המנג’ר, פיטר לנגסט בתמיכת חברת סאקוני.

משמעת ברזל וסדר יום מדויק
כל בוקר משכימים 25 רצי הפנימיה בשעה 05:40 בבוקר. לא שותים, לא אוכלים (פעמיים וידאתי את העניין הזה), נועלים נעליים ויוצאים מייד לאימון ריצה הנמשך כשעה ועשרים דקות. האימון, לא מהקשים ביום אף שהוא בנוי בצורת פרמידה קטומה אשר בחלקה העליון תרוץ החבורה בקצב של 3 דק’ לק"מ.

צידה לדרך ארוכה
החבורה מחולקת לקבוצות. כל קבוצה ע"פ ההתמחות שלה – מי למרתון, מי לחצי מרתון ומי ל-10 ק"מ.
עם חברי הפנימיה רצים רצים נוספים מכל העולם, גם מספר רצים מישראל, המחפשים אחר התנאים האופטימלים לאימון, ביקרו במחנה.
השעה 07:00 בבוקר, החבורה חוזרת למחנה. מתרחצים. בשעה 08:00 הם יאכלו ארוחת בוקר המורכבת מ-2 כוסות תה ו-4 פרוסות לחם עם דבש. פעם בשבוע הם יקבלו תוספת – ביצה אחת.
בשעה 10:00 בבוקר נפגשת החבורה באצטדיון לאימון הקשה ביום – אימוני המהירות. אימון ממוצע כזה יכול להיות 10 פעמים 1000 מ’. מתחילים לאט… 2:55 ד’ לק"מ ומסימים מהר – 2:45 ד’ לק"מ.
האימון יכול להמשך עד כשעתיים במהלכו לא עוצרים לרגע. כל הזמן הקבוצה במצב של ריצה.
מותשים מהאימון מגיעים הרצים לארוחת הצהרים, בשעה 12:00. בתפריט – אורז, תפו"א, קצת ירקות (אם יש) בשר – פעמיים בשבוע.
לאחר ארוחת הצהריים, מנוחת צהרים עד השעה 16:00.
את הזמן שנותר עד ארוחת הערב יעבירו בריצה קלה ומסתבר שהיא ממש ממש קלה – עד 7 דק’ לק"מ במשך כ-30 דק’
ב-20:00 בערב הם אוכלים את הארוחה העקרית ביום המורכבת מהמאכל הלאומי – אוגלי. עיניו של ריצ’רד ניצתות כאשר הוא מזכיר את האוגלי – מאכל בסיסי ופשוט המורכב מקמח תירס ומים המורתחים בסיר.
עבדכם הנאמן ניסה את המעדן ולא התרשם (תפריט בהמשך). בקניה מוגשת התקרובת מדי ערב על שולחנם של התושבים.
(לישראל הגיע ריצ’ארד עם שני בקבוקי דבש טבעי – ארוזים בבקבוקי ויסקי ופה הוא קנה קמח תירס. תנו לו סיר, מים וגז והוא כבר יכין את התבשיל האהוב עם ניחוח הבית).
עד השעה 21:00 יעבירו את הזמן במסגרת החברתית אחריה ילכו לישון לקראת יום נוסף של אימונים.
חשמל יש, טלויזיה יש וגם מים חמים למרות שבאף לא אחד מהם עושים שימוש רב.


ראשון על הפודיום בי-ם
הקאלנדר של ריצ’ארד
באוקטובר האחרון הוא התחרה בהולנד בתחרויות למרחק חצי מרתון. במאי הקרוב הוא יהיה באוסטריה – מרתון וינה ואם ישיג שם תוצאה טובה הוא יתחרה בשנה הבאה במרתון אמסטרדם היוקרתי. אם יצליח באמסטרדם יש לו סיכוי טוב לנסוע לארה"ב ולהשתתף שם באחת התחרויות הגדולות עם הכסף הגדול, אולי מרתון ניו-יורק.
הרצים הקניתים הבכירים מוזמנים לתחרויות ברחבי העולם וזו שגרת חייהם.
בישראל שהה מוקצ’ה כחודש במהלכו השתתף בחצי מרתון עין גדי (שלישי 1:06:21), מרוץ נס ציונה (ראשון 30:03), מרוץ כפר סבא (ראשון 29:42) וחצי מרתון י-ם (ראשון 1:06:19).
הוא ביקר במקומות הקדושים בארץ והוא כבר מעורה בתולדות הסכסוך הישראלי ערבי.
במהלך התקופה הוא שהה בבית משפחת מוטי מזרחי (מוטי חזר לא מזמן ממחנה אימונים באיטן) ואת השבוע האחרון לשהיתו עשה באימונים עם מס’ רצים ממועדון הסוללים י-ם.
מתחת לחזות המבוישת והחיכנית גיליתי אדם חזק מנטלית עם שאיפות להיות אחד מבכירי הרצים בעולם. הוא מאמין בעצמו, מודע לכישרון הטבעי שבורך בו אך ברור לו כי רק עם אימונים קשים הוא ישתפר וירוץ מהר עוד יותר.

כבר מוכן לחזור הביתה
אז איך עושים אוגלי?
יש להרתיח כוס מים עם כוס קמח תירס. אליהם להוסיף 3 כוסות מים רותחים ולערבב כ-9 דקות. כפית מלח לשפור הטעם.


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג