מילאן סן רמו 2009 – שובו של המלך?

מארק קבנדיש זוכה לראשונה במרוץ מילאן סן רמו, המרוץ הראשון של הקלסיקות. מילאן סן רמו מתמיד היה מרוץ בלתי צפוי, כפי שהעיד לפני המרוץ מאיץ העל טום בונן. ארמסטרונג סיים רק במקום ה-125. לטום "טורנדו" בונן יישאר חשבון לא סגור עם מרוץ מילאן סן רמו וארמסטרונג מסיים במקום ה-125
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מארק קבנדיש זוכה לראשונה במרוץ מילאן סן רמו, המרוץ הראשון של הקלסיקות. מילאן סן רמו מתמיד היה מרוץ בלתי צפוי, כפי שהעיד לפני המרוץ מאיץ העל טום בונן. ארמסטרונג סיים רק במקום ה-125. לטום "טורנדו" בונן יישאר חשבון לא סגור עם מרוץ מילאן סן רמו וארמסטרונג מסיים במקום ה-125

מאת:אייבי גילת


מילאן סן רמו הוא המרוץ הקלאסי הראשון והארוך ביותר, הפותח את הסדרה של חמשת המונומנטים, ואת העונה של מרוצי הקלאסיקות. La classica di Primavera "הקלאסיקה של האביב", שנערך השנה במהדורה ה-100. בשביל רוכב איטלקי לזכות במרוץ מילאן סן רמו חשוב בערך כמו לזכות באליפות העולם והשנה ציפינו למאבק איתנים בין דניאל בנאטי ובין אלסנדרו פטאקי. אבל שורת המחץ השנה הייתה ללא ספק חזרתו למרוצים חד- יומיים של המלך לאנס ארמסטרונג.

לארמסטרונג זו הפעם ה-8 במרוץ מילאן סן רמו. הפעם האחרונה ב- 2002 הוא הגיע למקום ה- 44 והמיקום הטוב ביותר שלו במרוץ מילאן סן רמו היה ב- 1996 כאשר הגיע למקום ה-11. לאנס הנמיך ציפיות לפני המרוץ כשאמר: "300 ק"מ מרוץ היא דרך מצוינת להתאמן. בסך הכול אני רוצה שיהיה לי יום נחמד ובטוח. המרוץ הזה יכול להיות מסוכן." אבל הוסיף: "אני רוכב תחרותי. אם תהיה לי הזדמנות לנצח, אלך עליה. פעם מתחרה תמיד מתחרה." כנראה שזוהי עוד אבן בדרך ליעד תחרות הג’ירו במאי ולמטרה שהציב לעצמו הטור דה פרנס ביולי.
    
הבעיה העיקרית לרוכבים במרוץ המילאן סן רמו היא אורכו והטופוגרפיה שלו. לרכב מרוץ של כמעט 300 ק"מ במהירות ממוצעת גבוהה של קרוב ל- 45 קמ"ש ומיד אחרי עונת החורף והשלג בתחילת העונה, מציב בפני הרוכבים דרגת קושי מאתגרת במיוחד. רוכבים המשתתפים במילאן סן רמו חייבים להיות ברמה גבוהה של סבולת עם תחילת העונה. אלו הם כנראה גם הרוכבים שעבדו הכי קשה בחורף והכינו את עצמם היטב לקראת פתיחתה של העונה.
         
הטופוגרפיה של המרוץ לרוב היא מישורית פרט לכמה גבעות מתגלגלות, רולינג הילס בשפת הרוכבים, אולם בכדי לעשות את הסלקציה האמיתית בין הרוכבים כמה ק"מ לפני הסיום הוסיפו למרוץ משנת 1960 את הגבעה המיתולוגית של הפוגיו Poggio, המקשה מאוד על הרוכבים אבל מפרידה בין מאיצים היכולים גם לטפס והדבוקה העיקרית. לרוב בגבעה הזו ישנן התקפות המכריעות את גורל המרוץ. בשנת 1982 הוסיפו עוד גבעה הג’יפרסה Cipressa, שנמצאת ליד אימפריה שוב מתוך כוונה לדלל את הטוענים לכתר. בשנה שעברה עקב שיפוץ בכבישים הוסיפו גם את הגבעה le manie בערך 100 ק"מ לסיום שוב מתוך כוונה לשנות ולהקשות.

על קו הזינוק במילאנו התאספו להם המאיצים הטובים ביותר בעולם הרכיבה כיום שהבולט מכולם הוא מארק קוונדיש הבריטי. האם מרוץ הספרינטרים יצדיק את שמו? אנחנו זוכרים היטב את הסיומת של פאביאן קנצ’לרה בשנה שעברה שפתח מבערים כ- 2 ק"מ לסיום. השנה, בשל סיבות משפחתיות וכושר תחרותי ירוד לא הגיע ה"שור הזועם" השוויצרי לתחרות.

 

מילאן סן רמו 2009 הנקודות העיקריות

קבוצת הבריחה – בדרך כלל התסריט הוא שהפלוטון נותן לקבוצת הבריחה הרבה קרדיט. השנה הפלוטון החזיק אותה ממש קרוב, על 5 דקות, וסגר את העניינים לפני הפיינל שואו דאון ב- 2 הגבעות המשמעותיות האחרונות.

הקצב – המהירות הממוצעת של הפלוטון בשעתיים הראשונות של המרוץ הייתה 48 קמ"ש, כלומר כמעט 100 ק"מ בשעתיים. הכול במטרה להכתיב קצב גבוה ולמנוע מצב של ספרינט פיניש בסוף. לסיים מרוץ קלאסי של קרוב ל- 300 ק"מ על זמן של שש וחצי שעות מתקרב לשיא המרוץ העומד על מהירות ממוצעת של 45 קמ"ש.

חבורת המובילים – למרות הניסיונות של קבוצות איטלקיות כמו ליקוויגאס ברשות איבן באסו, פוזאטו, וניבאלי לשבור את הקצב ולהגיע למצב שבו האיש שלהם יהיה במצב הטוב ביותר מקדימה, חברת המובילים שהכילה את המאיצים הטובים ביותר בעולם הרכיבה כיום הגיעה עד לק"מ האחרון. מארק קוונדיש, היינריך האוסלר, תור אוזווד, אלן דייויס, אלסנדרו פטאקי, ודניאלה בנאטי כולם היו בספרינט הסיום. זהו גם סדר ההגעה שלהם.

מארק קוונדיש – אומרים שהפעם הראשונה היא הכי מתוקה. "קאב" כפי שהוא מכונה הוכיח המון בגרות ואופי ולמרות שיצא באיחור לספרינט הסופי כמה מרחקי אופניים אחרי היינריך האוסלר ניצח אותו בחצי גלגל. מארק קוונדיש בהופעה הראשונה שלו במילאן סן רמו מנצח את הקלאסיקה של האביב ומצהיר בקול רם וברור שהוא הוא המאיץ הטוב ביותר כיום בעולם.

לאנס ארמסטרונג – בצעד המשמעותי של המרוץ על הג’יפרסה המלך נותר מאחור עם הקבוצה השנייה. אין ספק שסוג כזה של מרוצים התאים למלך כשהיה יותר צעיר. בקלאסיקות אין אפשרות לתקן טעויות ועל כל משגה אתה נענש. הדרך לג’ירו ולטור דה פרנס היא עוד ארוכה וקשה. כפי הנראה מילאן סן רמו הייתה עבורו יותר רכיבת אימון בקצב מרוץ וכניסה לרמת כושר גופני גבוהה בהרבה.
 
לאנס ארמסטרונג התחיל את מרוץ 2009 כמלך החוזר מפרישה למרוצים הקלאסיים. המלך החדש של סן רמו הוא מארק קוונדיש הסופר מאיץ מהאי מאן בבריטניה, שנותן הופעה מהסרטים ובפעם הראשונה מאז אמצע שנות הששים מנצח בריטי במרוץ הקלאסי החשוב כל כך, ה"פרימוורה", מרוץ האביב.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02