מיומנה של ועידת מרתון בינלאומית

הפרשנים מראש הזהירו כי בארבע הקפות בנות 10 ק"מ של מרכז ברלין, שכל אחת מסתיימת בשער ברנדנבורג, הכל יכול לקרות. למי שפיתח תקוות לסיום ידידותי של המרתון, הומלץ להנמיך ציפיות. חגי אשלגי מסכם יום בריצות הארוכות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הפרשנים מראש הזהירו כי בארבע הקפות בנות 10 ק"מ של מרכז ברלין, שכל אחת מסתיימת בשער ברנדנבורג, הכל יכול לקרות. למי שפיתח תקוות לסיום ידידותי של המרתון, הומלץ להנמיך ציפיות. חגי אשלגי מסכם יום בריצות הארוכות

מאת:חגי אשלגי


האפריקאים, מבחינתם, הגיעו בכלל לקונגרס אפריקאי, ולעזאזל שאר העולם. בהתאם, כבר מהקילומטרים הראשונים, נציגים ממשלחות רואנדה, קניה, טנזניה, אוגנדה, אתיופיה, ואריתריאה דחפו קדימה. דיונים בין-גושיים נמשכו בערך עד הקילומטר ה-15 והוכרעו סופית במעבר ברנדנבורג השני (בק"מ ה-20), שם נחתמה האמנה: מזרח אפריקאים קדימה, שאר העולם אחורה.

בשלב זה גם הוחלט שנציגי המעצמות – קניה ואתיופיה – יובילו את הדיונים בפורומים סגורים, שצומצמו בין מעבר ברנדנבורג השני לשלישי (בקילומטרים 25-30) לכדי ארבעה נציגים בלבד. בסופו של דבר, התברר לקנייתים שהנציגות האתיופית אינה תורמת, והעסק כולו התנקז לישיבת פסגה צפופה אחת בארבע עיניים, שהתקיימה בתום הק"מ ה-35 – המרתון הוכרע בין אבל קירוי לעמנואל מוטאי – שניהם מקניה. קירוי ראשון ב-2:06:54, מוטאי שני 54 שניות אחריו.



קירוי חגג את נצחונו בריקודים כשחצה את סרט הניצחון בשער ברנדנבורג.
מוטאי הקיא מתסכול וכאב עד לקו הסיום. חמשת הראשונים מקניה ואתיופיה. אחריהם טפטפו הביתה שאר נציגי המשלחות, טרוטי איברים. היפנים היו היחידים שהקפידו בסופו של דבר, להסתובב אחורה ולקוד לכיוון מסלול המרתון קידת כבוד אחרונה.

כשהלביאה איננה
שתי אצניות היו אמורות ליהנות מהיעדרותה מאליפות העולם של טירונש דיבאבה – אלופת בייג'ינג ב-10,000 וב-5,000 והמקבילה הנשית של קניניסה ביקלה. האחת – אלוון אבלגסי, אתיופית שמתחרה עבור תורכיה והגיעה שנייה לדיבאבה בשני המרוצים בבייג'ינג, בפיגור של פחות משתי שניות בשניהם. השנייה – מסרט דפאר האתיופית, במשך שנים המתחרה הקרובה ביותר לדיבאבה ב-5,000.

אלא שמשום מה שהעדרה של דיבאבה החליש גם את הטוענות לכתרה. כאילו שלפתע, כשהלביאה איננה, אין עוד טעם להילחם על הבכורה. אבלגסי פרשה באמצע ה-10,000 ואילו דפאר הפסידה בסיומת ספרינט גם ב-10,000 וגם ב-5,000. עד השבוע, רק לדיבאבה היה סיכוי להתקרב לדפאר בספרינט סיום.

לחלל השתחלו בזריזות בנחישות – מי אם לא – הקנייתיות. לינט מסאי ניצחה בספרינט את ה-10,000 וויויאן צ'ריוט ניצחה בספרינט את ה-5,000. לראשונה מזה עשרות שנים, הבינו הקנייתיות שיש להן סיומת ספרינט שאפשר וכדאי לנצל. את פריחת התובנה הזאת, שוודאי הסתייעה בחודשים של אימוני ספרינט ייעודיים, אפילו דיבאבה עצמה עוד תתקשה לדכא.

עניין של מזל
הפולניה הענקית אניטה ולודארצ'יק קבעה שיא עולם של 77.96 מ' בידויי השני שלה את הפטיש, ואצה רצה בדילוגי שמחה למאמניה. תוך כדי ניתורי השמחה שלה עיקמה ולודארצ'יק את רגלה, נקעה קרסול ונאלצה לוותר על ארבעת היידויים שנותרו לה, בשעה שהיא מצמידה שקית קרח לקרסול. בינתיים, בתחרות, סיבוב יידויים רדף סיבוב והגרמניה בטי היידלר, בעידוד הקהל, החלה נוגסת עוד ועוד סנטימטרים, ומתקרבת לשיא שקבעה הפולניה המושבתת. למזלה הרב מאד של הפולניה, גם היידויי האחרון של הגרמניה נותר קצת קצר– אמנם רק ב-84 ס"מ, אבל קצר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג