מה תחזית הים והאם מותר לשחות עם חליפות? כל מה שצריך לדעת לקראת כף כרמל

ביום חמישי נפתחת עונת משחי המים הפתוחים של שוונג עם המשחה היפהפה בחיפה. רגע לפני, הכנו עבורכם תשובות לכל השאלות הנפוצות לקראת המשחה. עדיין לא נרשמתם? עשו זאת עכשיו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
משחה כף כרמל | צילום: צלמי שוונג

עונת תחרויות השחייה במים הפתוחים הולכת ומתקרבת בצעדי ענק, ורגע לפני שליגת שוונג במים פתוחים נפתחת רשמית, ניפגש על החוף כבר ביום חמישי הקרוב, עם משחה כף כרמל המסורתי והיפהפה בחיפה, שנערך בסימן "ים נקי" ושמירה על החופים ועל הים התיכון, בשיתוף מחלקת הספורט של עיריית חיפה.

רגע לפני, הכנו את כל מה שצריך לדעת לקראת המשחה. אם טרם נרשמתם, תוכלו לעשות זאת היום (שלישי). לחצו כאן לכניסה להרשמה.

תחזית גלים ומזג אוויר:
בבוקר המשחה צפוי ים נוח במיוחד, עם גלים בגובה 50-40 ס"מ לכל היותר ורוח צפון מערבית קלה של 7 קמ"ש. מדובר בים המתאים לשחייה גם למתחילים, וכמובן מהנה במיוחד למתקדמים ולמקצוענים. גם מזג האוויר מחוץ למים צפוי להאיר פנים, עם 23-21 מעלות בשעות המשחה ושמש נעימה, ללא סיכוי לגשם. מושלם כבר אמרנו?

אילו מקצים יש?
במשחה כף כרמל שלושה משחים – הארוך "מעבר לכף" למרחק של 4.2 ק"מ, הבינוני למרחק של 2.5 ק"מ והקצר למרחק של 900 מטר. למפות המסלולים לחצו כאן. כל המשחים הם ללא מדידת זמנים, אך חובה לשחות עם צ'יפים לבטיחות.

משחה כף כרמל | צילום: צלמי שוונג

האם מותר לשחות עם חליפות?
אמנם טמפרטורת הים היא כ-23 מעלות בימים אלו, מה שמאפשר שחייה נוחה ללא חליפות, אולם בתור משחה עממי, למי שצריך או רוצה, שחייה עם חליפות בהחלט מותרת, בכל המקצים.

מאיפה מזנקים ואיך מגיעים?
נקודת הכינוס, שבה גם מסתיימי כל המקצים, הינה בחוף דדו, כאשר לשני המקצים הארוכים תהיינה הסעות לאזור הזינוק – מהחוף הצמוד לרכבל התחתון בבת גלים עבור המקצה הארוך, ומחוף מרידיאן למקצה הבינוני. את לוח הזמנים המלא תוכלו למצוא כאן.

אילו גביעים יוענקו?
גביעים יוענקו לשלוש המנצחות ולשלושת המנצחים במקצה הארוך ל-4.2 ק"מ, כמו גם גביעים לשלוש המנצחות ולשלושת המנצחים בקבוצת הגיל מאסטרס פרו (מעל גיל 40) הגביעים לשלוש המנצחות בדירוג הנשים הכללי יוקדשו לזכרה של נועה חייט ז"ל – טריאתלטית, שחיינית ורצה חיפאית מצטיינת, אשר נהרגה בתאונת דרכים שעה שרכבה על אופניים ברחוב פרויד בחיפה בשנת 2018. משפחתה של נועה תכבד אותנו בנוכחותה ותעניק את הגביעים לשחייניות.

דניאל קציר במשחה כף כרמל | צילום: צלמי שוונג

מה חשוב לדעת על "ים נקי"?
המשחה נערך בסמוך לשמורת ים שקמונה הייחודית, שנמצאת בחלקה הדרומי של העיר חיפה. חלזונות מיוחדים יצרו בה שונית על גבי מסלע גירני. באזור שוברי הגלים מצויים סלעי גיר ודולומיט חשופים, וזהו האזור היחיד בחופי ישראל שנחשפים בו סלעים מסוג זה ממש בקו המים, ועל כולנו לשמור על השמורה.

בנוסף, חודשים מאי ויוני הם שיא עונת הרבייה של הדגים בים התיכון. תקנות הדיג, שקודמו בדחיפת החברה להגנת הטבע, קובעות איסור דיג במהלך חודשיים מתוך עונת הרבייה. זו הזדמנות פז לים לחדש את עצמו, וגם הזדמנות עבורנו לשחות בצורה בטוחה ללא מפגש עם ציוד דיג וסירות דיג ממונעות. וכדי להשלים את התמונה, היום ממש הוא יום הצב העולמי! המשחה הוא מקום נהדר לפגוש צבי ים, ובכל מהדורות המשחה האחרונות, חלק מהמשתתפים ראו מתחתם צבי ים יפהפיים במים.

לפרטים נוספים, ניתן להיכנס לאתר המשחה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג