מדריך בטיחות לרכיבה על אופניים – חלק ב'

מאות רוכבי אופניים נפגעים על ידי רכבים מידי שנה, חלקם סובלים מפגיעות קשות וחלקם נהרגים. במדריך בטיחות זה, הכולל עשרה שיעורים חשובים שיתפרסמו מידי שבוע באתר שוונג, תוכלו ללמוד כיצד בקלות עלולים להיפגע על ידי מכונית נוסעת ובקלות כיצד להימנע מהם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מאות רוכבי אופניים נפגעים על ידי רכבים מידי שנה, חלקם סובלים מפגיעות קשות וחלקם נהרגים. במדריך בטיחות זה, הכולל עשרה שיעורים חשובים שיתפרסמו מידי שבוע באתר שוונג, תוכלו ללמוד כיצד בקלות עלולים להיפגע על ידי מכונית נוסעת ובקלות כיצד להימנע מהם

מאת:מייקל בלוג'יי


שיעור מספר 2 – 'פרס' הדלת
נהג היוצא מרכב חונה בצד ימין של הדרך ופותח את הדלת ישר מולך. במידה ולא עצרת בזמן אתה עלול להתנגש בה. אם יש לך מזל, הנהג יוצא מהרכב לפני שאתה פוגע בדלת וכך יש לך לפחות את העונג להתנגש בו ולרכך את המכה.


איך להימנע מההתנגשות
רכב יותר בצד שמאל. רכב על האופניים מספיק רחוק ממכוניות חונות כך שלא תתנגש בשום דלת שנפתחת בפתאומיות. אולי תטיל ספק ברעיון לרכוב בנתיב ובמיקום כזה שמכוניות לא יוכלו לעקוף אותך בקלות, אבל תדע שהרבה יותר סביר שתפגע מדלת של מכונית חונה כשתיסע קרוב מדי לימין מאשר שתפגע מאחור על ידי רכב שרואה אותך טוב*

שיעור מס' 3 – מוות האור האדום
אתה עוצר מימין למכונית שכבר עומדת מול אור אדום או תמרור "עצור". הם לא יכולים לראות אותך. כשהאור מתחלף לירוק אתה נע קדימה, ואז הוא פונה ימינה ישר אליך. אפילו מכוניות קטנות יכולות לפגוע בך בצורה כזאת, אבל התרחיש הזה מסוכן במיוחד כשאתה נעצר בסמוך לאוטובוס או משאית. רוכב מאוסטין, טקסס, נהרג ב-1994, כשהוא עצר מימין למשאית וכשהיא פנתה ימינה הוא נמחץ מתחת לגלגלי המשאית.


אל תעצור ב"שטח מת" של הנהג. פשוט תעצור מאחורי המכונית ולא בצד הימני שלה כפי שרואים בציור. כך רואים אותך היטב מכל כיווני התנועה. המכונית שמאחוריך לא יכולה שלא לראות אותך כשאתה עומד בדיוק מולה.

אם בחרת בנקודה A, סע במהירות וחצה את הצומת מיד כשמתחלף האור לירוק. אל תסתכל על הנהג כדי לבדוק אם הוא מתקדם כדי לפנות ימינה. אם אתה בנקודה,A והוא רוצה לפנות, אתה נמצא בדרך שלו. הרי למה בחרת לחכות בנקודה A אם לא "דחוף" לך לחצות את הצומת כשאתה כבר יכול? כשהאור מתחלף פשוט סע בזריזות וודא שאין מכוניות שחוצות בצומת באור אדום.

אם בחרת בנקודה B, אל תעבור את המכונית שלפניך כשהאור מתחלף לירוק, תישאר מאחוריה כיוון שהיא עלולה לפנות ימינה בכל רגע. אם היא לא פונה מיד, היא עלולה לפנות אל דרך גישה (או חנייה) בפתאומיות. אל תסמוך על הנהגים שיאותתו! הם לא. הנח שמכונית יכולה לפנות ימינה בכל רגע נתון. לעולם אל תעקוף רכב מימין. באותו הזמן תנסה להישאר לפני המכונית שמאחוריך עד שאתה כבר בתוך הצומת, כי אחרת היא עלולה לחתוך אותך כשהיא פונה ימינה.


בעוד שאין אנו ממליצים לעבור באור אדום, שים לב, שלמעשה יותר בטוח לעבור באדום כשאין תנועה חוצה מאשר לחכות כחוק באור אדום מימין לרכב שרק יכול לפגוע בך כשיפנה ימינה בהתחלף האור ברמזור. מוסר ההשכל פה הוא לא לעבור על החוק, אלא שגם אם אתה שומר על החוק אתה עלול להיפגע. דרך אגב, תהיה מאוד זהיר בזמן שאתה עוקף מימין מכוניות שעומדות ברמזור, אתה מסתכן בהתנגשות בדלת של נוסע שיוצא מהצד הימני של הרכב או בהתנגשות ברכב שמחליט באופן פתאומי להיכנס לחנייה בצד הימני של הרחוב.

*שוב בא לידי ביטוי הרעיון להגדיל את יכולת התמרון ומרווח זמן התגובה: מהירות הנסיעה שלך קרובה יותר למהירות הרכב שנוסע ומאט לקראת עקיפה, מאשר לזו של המכונית שחונה ופותחת את הדלת. מכאן שמכונית נוסעת יכולה לתמרן ולעקוף מבלי שתצטרך מרווח זמן תגובה גדול. אתה לעומת זאת, כן צריך מרווח זמן תגובה ארוך כדי להתחמק מדלת שנפתחת בפתאומיות. וגם אז יכולת התמרון שלך מוגבלת, כי מכונית נוסעת לא לוקחת בחשבון שפתאום תצטרך לחתוך שמאלה. כתוצאה מכך מרווח זמן התגובה שלה יהיה קטן מדי והיא לא תספיק להתחמק או לבלום.

אפשרות אחרת היא לעצור בנקודה A (שבה הנהג הראשון מבחין בך) או בנקודה B מאחורי המכונית הראשונה כך שהיא לא תוכל לפנות ישר אליך ובו זמנית מספיק רחוק מהמכונית השנייה כך שהנהג שלה יראה אותך היטב. אין טעם להימנע מלעצור לצד המכונית הראשונה אם אתה מתכוון לעשות את הטעות ולעצור לצד הרכב השני. גם המכונית הראשונה וגם השנייה יכולות לפגוע בך.

חלופות נוספות:



רצוי לעצור לפני המכונית הראשונה בטור במרכז הנתיב על פני מעבר החצייה כדי לוודא שיראו אותך. לפנייה שמאלה יש להתמקם במרכזו של הנתיב הימני ביותר המאפשר ע"פ הסימונים בכביש פנייה שמאלה. פונים שמאלה בתוך תחומי הנתיב ובהדרגה מתקרבים לימין הנתיב / ימין הכביש.



לחלק הראשון בסדרה: מדריך בטיחות לרכיבה על אופניים
————————————————————————————————————————-


הרכיבה האחרונה של סיגל כהן ז"ל



המוות בדרכים מכה גם בחברו של ג'ינג'י



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג