מדריך בטיחות לנסיעה באופניים / חלק שביעי

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:מייקל בלוג'יי

מאות רוכבי אופניים נפגעים על ידי רכבים מידי שנה, חלקם סובלים מפגיעות קשות וחלקם נהרגים. במדריך בטיחות זה, הכולל עשרה שיעורים חשובים שיתפרסמו מידי שבוע באתר שוונג, תוכלו ללמוד כיצד בקלות עלולים להיפגע על ידי מכונית נוסעת ובקלות כיצד להימנע מהם

פגיעה ברוכב אופניים מאחורה

התנגשות מספר 8
פגיעה מאחור חלק שני

התנגשות מכונית המתרחשת בחלקו האחורי של האופניים, זה חששו של כל רוכב אופניים, אך אין זו ההתנגשות הנפוצה ביותר, למעט בלילה או בנסיעות ארוכות מחוץ לעיר. עם זאת, קשה מאוד להימנע מהתנגשות זו, מכיוון שרוב הזמן רוכב האופניים אינו מביט לאחור.

הדרך הטובה ביותר להימנע מהתנגשות זו, היא לרכב בבישים מאוד רכבים או בנתיבי אופניים מוסדרים או בכבישים שבהם התנועה זורמת באיטיות.

איך להימנע מהמתנגשות:

  1. יש להשתמש בפנס אחורי. בזמן שרוכבים בלילה, חייב להשתמש בפנס אחורי אדום מהבהב. במטה בטיחות האופניים בארה"ב מציין, ש- 60% מתאונות האופניים בפלורידה מתרחשות כשרוכבים בשעות הללה ללא אורות. ב- 1999 39% ממקרי הפגיעות על אופניים התרחשו בין השעות 18:00 לחצות. חנויות אופניים מחזיקות פנסי לד אחוריים במחירים זולים במיוחד. פנסים אלה עובדים בדרך כלל על זוג סוללות AA שמחזיקות למשך חודשים. לקנות פנס ולהתקין אותו מאחור!
  2. בחר לרכב בכבישים רחבים. רצוי מאוד לרכב ברחובות העיר שהנתיב הקיצוני שלהם מספיק רחב להכיל בקלות אופניים ומכונית זה לצד זה. בצורה הזו, מכונית יכולה לחלוף על יד רוכב האופניים מבלי לפגוע בו, גם אם הנהג אינו מבחין ברוכב, עדיין ישנו מרחב תמרון.
  3. בחר לרכב בכבישים איטיים. ככל שהמכונית נוסעת לאט יותר, כך לנהג יש יותר זמן להבחין ברוכב. אפשר ליצור מסלול נסיעה בין השכונות ובכך להימנע מנסיעה בכבישים סואנים.
  4. השתמש ברחובות שקטים בסופי השבוע. הסיכון ברכיבה בערבי סוף השבוע גדול משמעותית מרכיבה בשאר ערבי השבוע, מרבית מהנהגים על הכביש בדרך הביתה מבילוי לילי. במקרה ורוכבים בשעות הלילה של סוף השבוע, יש לוודא רכיבה בכבישים שכונתיים ולא בכבישים עורקיים.
  5. השתמש במראה, אם אין התקן אחת. במקרה ונהג המכונית אינו מבחין ברוכב, והרוכב הבחין בנהג, רצוי מאוד לעצור את הנסיעה באופניים ולעבור לרכב על המדרכה.
  6. אל תיצמד לשפת המדרכה. זה נוגד את האינטואיציה, אבל בכל זאת חשוב להשאיר מקום בין האופניים לשפת המדרכה. זה יוצר מרווח להיכנס אליו, במקרה שמאחור מגיע רכב גדול שנראה מבעד המראה. בנוסף, כאשר נצמדים לשפת המדרכה סביר יותר שנהג שלא הבחין ברוכב יחתוך מצד ימין.

למדריכים הקודמים:
חלק ד'
חלק ה'
חלק ו'
חלק ז'
חלק ח'
חלק ט'



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג