מבוכה קשה במירוץ פריז-רובא

תאונות והתנגשויות במירוץ פריז רובא הובילו למצב מביך למארגני התחרות, אך זה לא מה שמנע מטום בונן לעשות היסטוריה ולנצח בפעם השלישית את המירוץ היוקרתי. אייבי גילת מביא את החדשות החמות מהמירוץ הכי מדובר השבוע 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


תאונות והתנגשויות במירוץ פריז רובא הובילו למצב מביך למארגני התחרות, אך זה לא מה שמנע מטום בונן לעשות היסטוריה ולנצח בפעם השלישית את המירוץ היוקרתי. אייבי גילת מביא את החדשות החמות מהמירוץ הכי מדובר השבוע 

מאת:אייבי גילת


תאונות רבות שינו את אווירת החג במירוץ האופניים היוקרתי, פריס-רובא. זה התחיל בהתנגשות בין הרוכבים בפלוטון המוביל, והסתיים בשלושה צופים פצועים, לאחר שרוכב אופנוע, ששימש כמודד זמן בתחרות, איבד שליטה 60 קילומטרים מקו הסיום ורכב אל עבר הקהל. במהלך המירץ התנגשו רוכבים במספר צופים נוספים, שנפלו לתוך המסלול בגלל צפיפות רבה בשולי הדרך. כל הנפגעים פונו לבית החולים. בצרפת כבר בודקים את נסיבות האירוע ותולים את האשמה באבני הדרך הקשות וגם בארגון לקוי של המירוץ.



ובכול זאת – טום בונן עושה היסטוריה עם טריפל

בוולודרום של רובא נשמע קול משק כנפי ההיסטוריה. טום בונן שזכה לפני כשנה ב-2008 במרוץ הפך לרוכב השביעי בתולדות המרוץ שזכה שלוש פעמים בפריס רובא. בונן הצטרף בכך לגדולים באמת לבני האלמוות שכל אוהד אופניים ממלמל ביראת קודש את שמם: ריק ון לוי, אדי מרקס, פרנצ’סקו מוזר, ויוהאן מוזיאו. עבור הבלגי הממוצע זכייתו של טום בונן בפריס רובא ושל סטיין דהוולדר בטור של פלנדריה ממש כמו בשנה שעברה היא תמציתה של עונה שלמה.

רק ביום ראשון לפני שבוע כל בלגיה עצרה את נשימתה. זכייתו של סטיין דהוולדר מקבוצת קוויק סטפ זו השנה השנייה ברציפות בטור של פלנדריה, שינתה את הסטאטוס שלו שכן עם האוכל בא התיאבון. "מאוד יתאים לי לעשות את הדאבל ולצרף גם ניצחון ברובא," אמר דהוולדר בנונשלנטיות.

פריס רובא היא מלכת הקלאסיקות ואחת מחמשת המונומנטים. הוא מרוץ שונה לגמרי מהטור של פלנדריה. במקום הגבעות התלולות של פלנדריה בפאריס רובא ישנם כ- 27 קטעי פאבה (PAVE) הזרועים באבנים משתלבות שבנו הרומאים. אורכם של הקטעים הללו נע בין 200 מטר לכמעט 4 ק"מ ובסך הכול כ– 52.9 ק"מ מתוך ה- 259 ק"מ של המרוץ. קטעי הפאבה מדורגים בכוכבים לפי דרגת הקושי שלהם. קטעי הפאבה לרוב משובשים ומכוסים אבק, וכשיורד גשם האבנים המשתלבות נהיות חלקלקות ובוגדניות.
 
מזג האוויר השנה היה מושלם. בלילה שלפני ירד גשם שהוריד את שכבת האבק הרגילה והידק אותה. לרכב על האבנים המשתלבות הללו עם אופניים במהירות ממוצעת של מעל 40 קמ"ש זוהי אומנות צרופה, הדורשת מיומנות טכנית בדרגה הגבוהה ביותר, וכמובן כוח טהור. הרבה דרמות ידע המירוץ מאז שהחל. המנצח במרוץ הוא הרוכב שהביא את יכולת הסבל שלו לדרגה הגבוהה ביותר.
 
הטבע ותנאי האקלים שיכולים להיות מאוד קשים באביב הבלגי, האבנים המשתלבות, והמרוץ יוצרים תערובת המביאה את האדם הרוכב והמכונה למצבים קיצוניים. לא נדיר לראות רוכבים מתפנצ’רים מספר פעמים, קורעים שרשרת, שוברים מעביר או לחילופין מסיימים את המרוץ עם שבר באחת מעצמות השלד. יש ללא מעט רוכבים חשבון לא סגור עם הפריס רובא עובדה הגורמת להם לחזור מדי שנה ולנסות ולהתמודד עם ה"גיהינום של הצפון". סביב הפריס רובא נרקמו אגדות המחממות את לילותיהם הקפואים של בני ארצות הצפון. למנצחים במרוץ הפריס רובא שמור כבוד השמור למלכים ולרוזנים ושמותיהם נחרתים ונחקקים באותיות של זהב בהיסטורית מרוצי האופניים ובמיוחד בקרב אוהדי האופניים.
 
הניצחונות המושגים בדרך כלל הם צמודים ומרתקים. בשנה שעברה 2008 נכנסו לוולודרום של רובא 3 רוכבים : טום "טורנדו" בונן הבלגי, פביאן "ספרטקוס" קנצ’לרה השוויצרי, ואלסנדרו באלאן האיטלקי. זה היה גם המיקום הסופי שלהם על הפודיום. לבונן זו הייתה הזכייה השנייה בפריס רובא. קנצ’לרה המשיך משם לעונה חלומית כששיאה מדלייה אולימפית מוזהבת בנג"ש בבייג’ין, באלאן זכה באליפות העולם.

לפריס רובא יש היסטוריה מאוד ארוכה והשנה נערכה המהדורה ה-107 של המרוץ. אחד האתרים היותר מפורסמים הן המקלחות ברובא שם מתקלחים הרוכבים אחרי הדם, היזע והדמעות שהקיזו על אבני הפאבה לאורך הדרך מפריס לרובא.

לפני המרוץ חשבו רבים שההיסטוריה עומדת לחזור על עצמה. רבים האמינו שנהיה עדים למהדורה מחודשת של ההצגה שנתנה בשנת 1996 הקבוצה אגדית MAPEI-GB בראשותם של יוהאן מוזיאו "האריה מפלנדריה", בורטולומי ואנדראה טאפי כשעל הקונצרט מנצח המנהל המיתולוגי להפאבר. השנה כאשר בהרכב של קבוצת קוויק סטפ יש את הכוכבים טום בונן, סטיין דהוולדר, וסילביאן שאבאנל היו שרצו לחלום שהטריו יחזור על עצמו.
 
ואיזה דרמה סיפק לנו המרוץ הזה. הקטע ההיסטורי של יער ארנברג עשה את הסלקציה. הרבה מאוד מלחמות על תפיסת מקום והתרסקויות. נוצרו 2 פלוטונים עם הפייבוריטים העיקריים. הקבוצות הדומיננטיות סרבלו טים, קוויק סטפ וסקסו בנק הצליחו להכניס 5 רוכבים מקדימה.

הרבה חלומות מתנפצים בפריס רובא. ג’ורג’ הינקאפי אולי בניסיון הרואי אחרון בקריירה שלו כשכל קבוצת קולומביה מנסה לסייע מתפנצ’ר במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון. מבחינה לוגיסטית זהו מרוץ מאוד קשה משום שבקטעי הפאבה לרכב המלווה קשה מאוד להגיע לרוכב והמכונאים עומדים עם גלגלים בידיים. באחד מקטעי היציאה מהפאבה התנגש אופנוע מלווה באחד הצופים.

היינריך האוסלר הגרמני שהיה מאוד אגרסיבי מפעיל לחץ רצוף על מכונת המלחמה של קב’ קוויק סטפ. אחרי למעלה מ – 200 ק"מ של מרוץ לוחץ טום בונן על הדוושה ומצמצם את מספר הטוענים לכתר לבודדים. ( פוזאטו, הוזווד, ואן סומרן, הוסטה, ופלצ’ה ).



וכאן מגיעה הדרמה לשיאה.
אלילת המזל מאירה את פניה כנראה לטובים. באחד העיקולים פלצ’ה והוסטה נפלו, ומיד אח"כ עוד נפילה של תור הוזווד. 15 ק"מ לסיום המרוץ נשארים טום בונן ופוזאטו לקרב ראש בראש. הפער עומד על 15 שניות והמתח מרקיע לשחקים. בונן חורק שיניים ופוזאטו נותן את כל מה שיש לו אבל זה לא מספיק. בונן נכנס לוולודרום של רובא וחוצה את קו הסיום כשהוא מסמן בידיו את המספר שלוש. בונן בן ה-28 יכול להפוך לרוכב הראשון בהיסטוריה של המרוץ שיזכה בו יותר מ-3 פעמים.

דרוג סופי :
1. טום בונן (בלגיה) קוויק סטפ                          6:15.53    42.343 קמ"ש.
2. פילפו פוזאטו (איטליה) טים קאטושה           0.47 +
3. תור הוזווד (נורבגיה) סרבלו טים טסט           1.17 +
4. ליפ הוסטה (בלגיה) סילנס לוטו               
5. יוהאן ואן סומרן (בלגיה) סילנס לוטו            1.22 +
6. חואן אנטוניו פלצ’ה (ספרד) ראבובנק            2.14 +
7. היינריך האוסלר (גרמניה) סרבלו טים טסט  3.13 +
8. סילביאן שאבאנל (צרפת) קוויק סטפ           3.15 +         

אומרים שפאריס רובא היא הקלאסיקה של האנשים שעשויים מברזל. היום נשמעה שאגתו של ה"אריה מפלנדריה" טום בונן בפעם השלישית.
————————————————————————————————–
אייבי גילת
(M.PE  ) בחינוך גופני
פרשן ויועץ לרוכבי אופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36