מאות כבר הצביעו לספורטאי השנה של שוונג! מה איתך?

כדי לעזור לכם בבחירת ספורטאי השנה, הכנו תקציר עם ההישגים של הספורטאים המועמדים לתואר הנכסף. אז קדימה, ביחרו את הספורטאי האהוב עליכם בכל הקטגוריות ואולי תזכו בפרסים שווים מתנת אדידס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כדי לעזור לכם בבחירת ספורטאי השנה, הכנו תקציר עם ההישגים של הספורטאים המועמדים לתואר הנכסף. אז קדימה, ביחרו את הספורטאי האהוב עליכם בכל הקטגוריות ואולי תזכו בפרסים שווים מתנת אדידס

מאת:מערכת שוונג

לבחירת ספורטאי השנה של שוונג – לחצו כאן
בחירת ספורטאי השבוע בשוונג היא כבר מסורת, אלו היו הספורטאים שזכו בשנה שעברה

ספורטאי השנה בקטגוריית ריצה – 10 ק"מ


אזאוונט טקה:
בת 23 וזכתה בתואר אלופת ישראל ב-10,000 בתוצאה 0:36:44 דקות ומקום ראשון באליפות ישראל במרוצי שדה. טקה מקום שלישי באליפות ישראל ב-5,000 מטר. במרוץ אייל היא זכתה מקום 1 בקטגוריה שלה למרחק 15 ק"מ ואילו במרוץ עלם למרחק 10 ק"מ היא קטפה את המקום הראשון והגיעה שישית כללי.

צילום: ליליאן ביטון

מארי אליאס:
בת 32, עו"ד שבעברה היתה אלופת ישראל לנערות בסגנון פרפר. נכנסה לעולם הריצה רק בגיל 27 וגילתה עולם ומלואו וכישרון גדול. אליאס היא אלופת ישראל ב-10,000 כביש, מקום ראשון במרוץ הלילה של נייקי, במרוץ כפר סבא ומרוץ חיפה ובעלת נחישות של ברזל.

איימירו עלמיה:
בן 23, ניצח את מרוץ הלילה של נייקי בתוצאה 0:30:59. באליפות ישראל ב-10,000 ממוקם במקום השלישי. במרוץ רעננה לקח את המקום הראשון ואילו במרוץ אשדוד הגיע שני. הגיע למקום השלישי באליפות ישראל במרוצי שדה בוגרים ארוך וסומן כהצלחה.

ימר גטהון:
בן 21, אלוף ישראל בריצת 10,000 כביש, מקום שני באליפות ישראל במרוץ שדה בוגרים ארוך, מקום שלישי ב-10 ק"מ מרתון ירושלים בתוצאה 0:32:14 דקות. ניצח את מקצה ה-10 ק"מ במרתון תל אביב
.

טסמה מוגס
: בן 26, זכה מקום ראשון באליפות אירופה ב-10,000, מקום ראשון בחצי מרתון המכביה. מוגס שבר את השיא הישראלי בריצת 10,000 28:12.58 דקות וצופים לו עתיד גדול לפניו.

     צילום: עופר ביידה

לבחירת ספורטאי השנה של שוונג – לחצו כאן
_______________________________________________________________________________


ספורטאי השנה בקטגוריית ריצה –
42 ק"מ

ריקי סלם:
בת 27 וקטפה השנה את תואר אלופת ישראל בריצת מרתון בתוצאה 2:54:31.  בשנת 2012 זכתה סלם בתואר אלופת ישראל בחצי מרתון כסיימה בתוצאה 1:22:10. בשנת 2011 היתה סלם אלופת ישראל בריצת 10,000.

ממו אסרט: 
בן 29, הוא זכה במקום הראשון מבין הישראלים במרתון טבריה 2013 בתוצאה 2:22:28, ובשנת 2011 זכה במרתון ירושלים בתוצאה 2:32:30. בחצי מרתון ירושלים השנה הגיע אסרט במקום השלישי. במרוץ אשדוד השנה למרחק 10 ק"מ, סיים אסרט על דוכן המנצחים במקום השלישי.
 

יוסף גזצ'או
: ייסד את מועדון הריצה GRC. גזאצ'או זכה ב-24 אליפויות ישראל בטווח הריצות שבין 800 מטר לחצי מרתון, מרוץ השדה ו-3,000 מטר מכשולים. כיום הוא מחזיק בשלושה שיאי ישראל בריצה למרחקים 1,500, 3,000, 5,000. הגיע במקום ה-28 כללי במרתון טבריה 2013.

זוהר זמירו:
רץ מרתון ותיק ומנוסה המתמחה בריצות ארוכות. זמירו ייצג את ישראל באולימפיאדת לונדון 2012, זמירו סיים את המרתון במקום ה-81, בזמן של 2:34:59 שעות. באליפות העולם באתלטיקה שנערכה במוסקבה שברוסיה ב-2013, סיים זמירו במקום ה-40 בריצת המרתון בתוצאה 2:25:23 שעות.

    צילום: Peter Mooney

לבחירת ספורטאי השנה של שוונג – לחצו כאן
_____________________________________________________________________________________________


ספורטאי השנה בקטגוריית ריצה – אולטרה מרתון

אריאל רוזנפלד:
חגג השנה 40, רוזנפלד ניצח את מקצה ה-100 ק"מ בתחרות סובב עמק, ב-2012, הגיע במקום ראשון באותה תחרות במקצה 60 ק"מ. השנה רוזנפלד ככב על פודיומים בתחרויות רבות כמו חצי מרתון איירפורט סיטי (מקום ראשון), Brooks Trail run בהרי ירושלים 40 ק"מ (מקום ראשון), מרתון בלימסול שבקפריסן אותו סיים במקום השלישי עם זמן 2:41:29 שעות.

ליסה טרודלר:
בת 51 ולא נחה לרגע. היא זכתה במקום הראשון בקטגוריית נשים, בתחרות סובב עמק 100 ק"מ,. היא השתתפה בחצי ישראמן צפון והגיעה למקום הראשון בקטגוריית גיל. במרתון ירושלים 2013 היא הגיעה למקום הרביעי בקטגוריה והיא ממשיכה להפתיע.
 
       צילום: עומר מנוס

זיו צויגהאפט:
בן 29, עובד במכון ויצמן. סיים במקום ה-73 כללי במרוץ אולטרה טרייל מונט בלאן 2013 (47 בקטגוריית גיל), מקום ראשון טרייל ראן ירושלים 60 ק"מ, מקום ראשון באולטרה 100 ק"מ סובב 2012, ובאותה שנה מקום ראשון בתחרות 208 ק"מ בתחרות מהר לעמק. בשנת 2011 מקום ראשון בתחרות אולטרה 100 ק"מ פרו ספורט.

צילום: אילן סלון ואלון גלעד

גלעד קראוז:
בן 42, עו"ד. סיים פעמיים את מרוץ הספרטתלון 2013-2012, מאתונה לספרטה 246 ק"מ. מקום שלישי בתחרות "הארץ המובטחת" 127 ק"מ מירושלים לתל אביב, ב-2011 זכה במקום שני בתחרות 100 ק"מ פרוספורט ובאותה שנה הגיע המקום ראשון בתחרות הר לעמק, 212 ק"מ.

קובי אורן:
בן 42, פסיכולוג. מתחרה בקטגוריית המרוצים הרב יומיים, מקום 2 בתחרות 72 שעות בפסטיבל האולטרה מרתון באתונה. באוגוסט רץ באוקספורד מרוץ רב יומי של שישה ימים וסיים במקום ה-6 כשגמא 704 ק"מ. קובי משתתף קבוע בתחרות "סובב עמק", כשאת התחרות הוא בדרך כלל מתחיל כמה ימים לפני כולם כשהוא גומא קילומטראז' עצום עד לסיום התחרות הכללית ב"סובב עמק" האחרון, רץ 424 ק"מ ב-82 שעות.

             צילום: שוץ

עטרה רון:
היא בת 51 וכבר הספיקה לככב בפודיומים של הרבה תחרויות אולטרה מרתון. היא מדורגת במקום 4 כללי באולטרה מרתון סובב עמק 2013 ומקום ראשון בנשים. רון הגיעה במקום ה-3 באולטרה מרתון 50 ק"מ ברוקס מרתוניה. באולטרה מרתון מהר לעמק 2013 הגיעה במקום הראשון בנשים ועל הדרך גם לקחה את המקום הראשון בחצי מרתון המדברי באילת.

לבחירת ספורטאי השנה של שוונג – לחצו כאן
_______________________________________________________________________________________________________________________________

ספורטאי השנה בקטגוריית אופני כביש


יובל דולין:
אלוף ישראל באופני כביש, רוכב בקבוצה הבלגית Team3M U23 והוא בעל שאיפות לעתיד מקצועני בתחום האופניים. במהלך העונה התחרה דולין בבלגיה ורשם כמה הישגים במרוצי הקריטריום הקשוחים ביותר.

פז בש:
אלופת ישראל באופני כביש כבר שנה שנייה ואלופת ישראל בנג"ש ובכלל, תראו אותה כמעט על כל פודיום. היא ניצחה במכבייה ובתחרות הגראן פונדו ג'ירו דה איטליה שהתארחה בישראל, היא ללא ספק ממוקמת גבוה בטבלה ועוד ידה נטויה.

עידו זילברשטיין:
בישראל הוא ניצח במרוץ הקרמס הראשון של עין השופט ובאירופה הוא התברג במקומות מרשימים בכמה תחרויות דרג כמו טורפו קופה א'אספנייה, הגרנד פרי של סגוביה, גרנד פרימו סייקליסמו דה ולוורדה, והוואלטה קורונה.

אילן קולטון
: המאיץ של טור ערד הבינלאומי, ניצחון בקריטריום ערד הבינלאומי, מנצח קריטריום כרמיאל, מנצח גראנד פונדו חרמון, מנצח שלשות ישראמן צפון ובעל שיא מסלול האופניים. מדורג ראשון בדירוג רוכבי העלית בישראל לשנת 2013.

אנטון מיכאלוב:
רכב העונה בקבוצת אמורה א'וויטה (Amore & Vita) בה רוכב גם ניב ליבנר. סגן אלוף ישראל במרוץ נגד השעון לשנה זו. רכב בכבוד רב בכמה מרוצים יוקרתיים בדרג גבוה. בראש הרשימה אפשר למצוא את הג׳ירו טוסקנה, קופי בארטלי והקלאסיקה של פילדלפיה.

ניב ליבנר:
רכב בקבוצת אמורה א'וויטה (Amore & Vita) וזו היתה שנתו השלישית בקבוצת דרג מקצוענית באירופה. בין הישגיו הבולטים היה: סיום תחרויות יוקרה כמו ג'ירו די טוסקנה, "השבוע הבינלאומי של קופי ובארטלי", הטור של סין, הטור של אסטוניה והטור של קולומביה.

צילום: Amore&Vita

לבחירת ספורטאי השנה של שוונג – לחצו כאן
____________________________________________________________________________________________________________

ספורטאי השנה בקטגוריית אופני שטח

שקד פרנק:
אלוף ישראל במרתון אופני הרים. ניצח בכל תחרויות מרתון אופני שטח בישראל אליהן זינק בשנת 2013. השתתף בתחרויות אופני הרים רבות בבלגיה וסיים את חלקן הגדול במקומות מכובדים. למרות ששקד הוא רוכב שטח במהותו הוא היה חלק מקבוצת הבריחה של אליפות ישראל במרוץ הכביש 2013 וסיים במקום השישי


מגאן בלצר:
אלופת ישראל במרתון אופני הרים. בעונת הבכורה שלה בבוגרות היא סיימה שלישית באליפות ישראל במרוץ כביש.

שלומי חיימי:
בשנת 2013 נכנס לחמישים הראשונים בדירוג העולמי של אופני השטח, הישג שיא כל הזמנים לישראלי כשגם המקום ה- 38 בדירוג גביע העולם מהווה שיא. באליפות אירופה סיים במקום ה- 35. אלוף ישראל באופני הרים וכניסה לסגל המורחב של הוועד האולימפי
.

יובל בר זיו: התחרתה השנה לראשונה בקטגוריית העילית ולאחר שכבר כנערה ניצחה באליפות מרוץ הכביש (2012) השלימה השנה את הדאבל עם הניצחון באליפות ישראל במרוץ אופני ההרים.

צילום: אייל דולין

רותם ישי: התחרה בארה"ב לכל אורך השנה ורשם כמה הישגים מרשימים כמו מקום שלישי אליפות ארה״ב סייקלוקרוס למכללות, מקום תשיעי במרוץ Whiskey 50, מנצח מרוץ Iron Horse Bicycle Classic, אלוף קולורדו באופני הרים, מקום עשירי בסבב גביע ארה״ב קרוס קאנטרי, מקום חמישי בסבב גביע ארה״ב שורט טראק, מנצח מרוץ Fall Classic Breckenridge.

לבחירת ספורטאי השנה של שוונג – לחצו כאן
____________________________________________________________________________________________________________________________

ספורטאי השנה בקטגוריית טריאתלון:
טריאתלון כללי

פאני בייסרון
בת 21, תמצאו אותה הרבה על הפודיום, אלופת ישראל בטריאתלון כבר שלוש שנים, אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט וכמעט בכל תחרות בה השתתפה בשנים האחרונות היא מדורגת במקומות הראשון עד הרביעי. הגיעה במקום הרביעי בתחרות סבב גביע אסיה בהונג קונג.

אמיתי יונה:
בן 19, אלוף ישראל בטריאתלון במרחק האולימפי 2013, באליפות העולם לנוער שהתקיימה בלונדון, הגיע במקום השביעי. אבל יונה מככב במרוצים נוספים מלבד טריאתלון, מקום ראשון במרוץ אשדוד 2013, מקום ראשון במשחה נדב, מקום ראשון אקוותלון האקדמיה וגם למקום השלישי במרוץ הלילה של נייקי.

רון דרמון:
בן 21, אחד מהטריאתלטים המיועדים להגיע למשחקים האולימפים בריו 2016. דרמון מתאמן וחי באוסטרליה. סיים במקום השלישי בתחרות סבב גביע אסיה שהתקיימה בהונג קונג. הוא הגיע למקום השלישי באליפות ישראל בטריאתלון. הוא רושם הישגים מרשימים בתחרויות בחו"ל וללא ספק העתיד עוד לפניו.

         צילום: עופר ביידה

שחר שגיב:
בן 19, בשנה שעברה ניצח את תחרות הסבב האירופאי לנוער בטורקיה ואלוף ישראל לנוע, השנה הגיע במקום השני באליפות ישראל במקצה האולימפי. שגיב סיים השנה את אליפות העולם לנוער בטריאתלון במקום ה-15המכובד וטריאתלון ספרינט בכנרת הגיע במקום השני. במרוץ המדרגות הצליח להגיע למקום השלישי אחרי התאומים אלתרמן.

        צילום: יובל גומא

נעם פישמן: 
בת 16, סיימה במקום ה-50 במקצה נערות באליפות העולם לנוער בלונדון. הגיע במקום ה-33 באליפות אירופה שהתקיימה בטורקיה. היא ממוקמת שלישית באליפות ישראל בטריאתלון באילת והצליחה להגיע למקום השני בטריאתלון ספרינט במשחקי המכביה. היא זכתה השנה במקום הראשון בתחרות אקוותלון.

לבחירת ספורטאי השנה של שוונג – לחצו כאן
___________________________________________________________________________________________________________

איש ברזל

תום מרמרלי
: בן 26, הגיע במקום הראשון בתחרות ישראמן 2013-2012, הוא ממוקם ראשון באליפות ישראל בטריאתלון בקטגוריית גיל.

אירנה מאזין:
בת 41, מנצחת ישראמן צפון, מקום שני בישראמן 2013 ומנצחת בשנת 2012 בנשים כללי. השנה הצליחה להגיע במקום ה-8 בקטגוריית גיל באיירונמן אוסטריה. בין תחרות איש ברזל אחת לאחרת, הצליחה אירנה לנצח את מקצה 21 ק"מ בסובב עמק, חצי איש ברזל בטריאתלון גן שמואל ומקום ראשון בטריאתלון ספרינט באשקלון.

 צילום: ZONE3

דורה הלר:
בת 45, טריאתלטית ואשת ברזל. מנצחת ישראמן 2013.

ליאור זך מאור:
בן 40, מאמנה של קבוצת ZONE3 וטריאתלט ותיק ומנוסה. זך-מאור הגיע במקום הראשון בתחרות חצי ישראמן אילת ובחודש יוני השתתף בחצי ישראמן צפון והגיע במקום הראשון בזמן 4:04:29. ביולי, הגיע זך מאור במקום שלישי בקטגוריית גיל באיירונמן פרנקפורט וקיבל סלוט לאליפות העולם בטריאתלון שהתקיימה בנובמבר בקונה שבהוואי שם הגיע במקום ה-40 בקטגוריית גיל.

לבחירת ספורטאי השנה של שוונג – לחצו כאן
___________________________________________________________________________________________________________


ספורטאי השנה בקטגוריית שחייה במים פתוחים

זוהר גלילי
: בן 47, שחיין בעברו, בשנת 1987 הוא שבר את השיא הישראלי ב-100 מטר גב. חוץ מבתחרויות אופני הרים ואופנועים, ככב השנה גלילי בליגת זוגס מים פתוחים כשניצח בכל התחרויות ועמד במקום הראשון בקטגוריית גיל. במשחה פוסידון ומשחה התנינים הגיע שני כללי, במשחה PORT2PORT הגיע רביעי כללי ובמשחה ביכורי ים, הגיע ראשון כללי.

טל סנונית:
בן 51, בעברו היה שחקן הכדור-מים הישראלי המקצועני הראשון, קפטן נבחרת ישראל בכדור-מים במשך שמונה שנים. ב-1995 פרש ממשחק הכדור-מים וכיום מתחרה בתחרויות למאסטרס במשחי מים פתוחים. סנונית משתתף קבוע בליגת זוגס למים פתוחים של שוונג. במשחה בפוסידון ותנינים, הגיע במקום הראשון כללי. בכל משחי המים הפתוחים בהם משתתף, הוא ממוקם במקומות הראשונים בקטגוריית גיל.

אורי סלע:
בן 40, מאמן שחייה ותיק והבעלים של "עולם המים". סלע מתחרה בתחרויות מים פתוחים כמו PORT2PORT בו הגיע במקום השלישי הכללי וראשון בקטגוריית גיל. סלע, עם ארבעה שחיינים נוספים, ניסו לשבור את שיא גינס ולשחות מקפריסין לישראל בחמישה ימים. 90 ק"מ לסיום, נאלצו להפסיק את המשחה בעקבות תנאי מזג אויר שסיכנו את חייהם.
דניאל קציר: בן 28, מחלוצי ענף המים הפתוחים בישראל ובעל היסטוריה עשירה של ניצחונות בתחרויות מים פתוחים בארץ ובעולם. במשחה פוסידון, התנינים, עמק חפר ואכזיב הגיע במקום הראשון כללי.

יובל ספרא:
בן 20, הוא אלוף ישראל בשחייה במים פתוחים שנערכה באילת בשנת 2012. ספרא ייצג את ישראל באליפויות העולם בשחייה בשנגחאי בשנת 2011 ובברצלונה בשנת 2013. בתחרות הסבב העולמי שנערכה במקסיקו, סיים ספרא במקום ה-20 מתוך 64 מתחרים במשחה ל-10 ק"מ. בתחרות סבב האירופאי שנערכה בבולטון זכה ספרא במדליית ארד במשחה ל-10 ק"מ. באליפות העולם סיים במקום 17 במשחה ל-5 ק"מ ובמקום ה-36 במשחה ל-10 ק"מ.

שחר רסמן:
בן 22, הוא החל את דרכו בענף בגיל 8 כשנרשם לחוג שחייה ומאז הוא מצא עצמו דווקא בעולם המים הפתוחים. רסמן זכה השנה בהישג מדהים כשהצליח להתברג במקום ה-11 בעולם במים פתוחים במקצה הקשה מכולם, 25 ק"מ.


לבחירת ספורטאי השנה של שוונג – לחצו כאן

ספורטאי השנה בקטגוריית שחייה בבריכה


גיא ברנע:
בן 26, בעל שתי מדליות ארד מאליפות אירופה בשחייה (בודפשט 2010 ודברצן 2012).  ברנע ייצג את ישראל באולימפיאדת בייג'ינג 2008 ובארבע אליפויות עולם. ברנע מחזיק את השיא הישראלי במשחה ל-50 מטר גב ומנצח המכביה במשחה ל-100 מטר גב. באליפות העולם בברצלונה, אוגוסט 2013, סיים ברנע במקום השביעי במשחה ל-50 מטר גב. הוא ניצח את משחה חצי הגמר הראשון במשחה זה בתוצאה 24.73 שניות והעפיל למשחה הגמר מהמקום השלישי הכללי.

          צילום:BASWIM

יונתן קופלב:
בן 22, ב-2012 זכה קופלב במדליית זהב באליפות אירופה השחייה במשחה ל-50 מטר גב ובכך הפך לשחיין הישראלי הראשון שזוכה בתואר אלוף אירופה בשחייה. באליפות העולם בברצלונה שהתקיימה באוגוסט 2013, הצליח קופלב יחד עם גיא ברנע, חברו למשלחת הישראלית להעפיל לגמר אליפות העולם ולראשונה, שני ישראלים בגמר אליפות העולם.
 
צילום: BAswim

עמית עברי:
בת 24, אלופת ישראל והשחיינית הישראלית היחידה שהגיעה לשלב חצי הגמר באולימפיאדה (לונדון 2012). ייצגה את ישראל בשלוש אליפויות עולם בשחייה. היא שיאנית ישראל לשנת 2013 במשחים ל-50 מטר פרפר, ל-100 מטר פרפר, ל-50 מטר חזה, ל-100 מטר חזה, ל-50 מטר גב ול-200 מטר מעורב אישי. היא מחזיקה את שיא המכביה ל-100 מטר פרפר. ב-2013, באליפות ישראל בשחייה זכתה עברי ב-5 מדליות, 2 זהב ו-3 ארד. בתחרות גביע העולם שנערכה בדובאי, זכתה עברי במדליית ארד במשחה ל-100 מטר חזה. בתחרות גביע העולם שנערכה בקטאר, זכתה עברי במדליית כסף במשחה ל-100 מטר מעורב אישי
.

        צילום: BASWIM

גל נבו
: בן 26, ייצג את ישראל באולימפיאדת לונדון 2012, אלוף ישראל ושיאן ישראל הנוכחי במשחים ל-200 מטר ול-400 מטר מעורב אישי ובמשחה ל-200 מטר פרפר. נבו בעל 6 מדליות באליפות אירופה בשחייה ומקום 6 באליפות העולם בשחייה (רומא 2009).

      צילום: gettyimages

לבחירת ספורטאי השנה של שוונג – לחצו כאן
________________________________________________________________________________________________________


ספורטאי השנה בקטגוריית פראולימפי

פסקל ברקוביץ' (אופני יד): בת 46 עם רקורד ספורטיבי עשיר מאחוריה של חותרת קייק. היא איבדה את שתי רגליה בתאונת רכבת, כשהיתה בת 17 והתגוררה בצרפת. היא אלופת ישראל באופני יד כבר מסר שנים ומקום ראשון בכל תחרות אופני יד בישראל. באולימפיאדת לונדון הגיעה במקום ה-6 ובתחרות אופני יד בצרפת בתנאי מזג אויר קשים, זכתה במקום השני.

צילום: ענבל מרמרי

נתי גרובר (אופני יד): בן 43, אלוף ישראל באופני יד. גרובר נפצע בתאונת אופנוע ונותר משותק בשתי רגליו. גרובר היה אמור להשתתף במשחקים האולימפים בביג'ינג ונפצע בעקבות התנגשות של רכב משטרה שגרמה לו לפציעות וחבלות. הוא נאלץ לדחות את חלומו. הוא השתתף במשחקים הפראלימפים בלונדון והגיע במקום ה-9 בעקבות תקלה טכנית ואחרי מאבק אמיץ.

איציק ממיסטבאלוב (שחייה): בגיל 8 חודשים אובחן כלוקה בשיתוק מוחין (C.P), שתי רגליו וידו השמאלית משותקות. כחלק מההליך השיקומי הומלצו טיפולי הידרותראפיה וממיסטבאלוב התאהב במים. מגיל 13 החל להתחרות. הישגים ב-2011: מדליית זהב באליפות אירופה, ברלין גרמניה ב 50 מטרים חופשי 1:08.66 דקה. מדליית זהב ב- 100 מטרים חופשי 2:31.49 דקות מדליית זהב ב- 200 מטרים חופשי 5:06.53 דקות. הישגים ב-2012: באליפות הפתוחה בבריטניה בשחייה לנכים קבע ממיסטבאלוב במשחה ל-100 מטר חופשי, שיא עולם חדש 2:20:61 דק'. באולימפיאדת לונדון 2012 זכה במדליית ארד ב-200 מטר חופשי.

אורן בליצבלאו (טריאתלון): בן 37, איבד את מאור עיניו לאחר שנפצע קשה מפגיעת מחבל מתאבד בשנת 2005. מתחרה בטריאתלונים יחד עם אור ברגר. ביוני זכו במדליית כסף באליפות אירופה בטריאתלון. השנה היו הישגיו של בליצבלאו טובים מאוד, בטריאתלון ראשל"צ הגיע במקום השלישי בקטגוריה, בטריאתלון הכנרת הגיע המקום הראשון בקטגורייה ובמכביה הגיע במקום השני בקטגוריה.

ענבל פיזרו (שחייה): בת 23, סובלת משיתוק בגפיה התחתונות בעקבות סיבוך בכלי דם ועמוד שידרה שנגרם בעת שנולדה. בגיל חמש החלה להתאמן בשחייה. פיזרו מתחרה מגיל 12 בתחרויות בינלאומיות. ב-2011 זכתה במדליית ארד באליפות אירופה ב-200 מטר חופשי. באליפות העולם 2013, הגיעה פיזרו במקום השני וזכתה במדליית כסף במשחה ל-200 מטר חופשי במונטריאול – זו המדליה התשיעית שלה באליפות העולם!

צילום: רזי לבנת


לבחירת ספורטאי השנה של שוונג – לחצו כאן

_______________________________________________________________________

משפיעי השנה בספורט


אנטוניו סנטורי:
בן 68, נולד באיטליה. בזמן שטייל באירופה שמע על "הקיבוץ" בישראל והחליט לעלות לארץ. הוא התגורר במספר קיבוצים. כל חייו אהב סנטורי לרוץ, גם כילד באיטליה. גם לאחר שהגיע לישראל המשיך סנטורי לרוץ. ב-1979, נבחר לרכז הספורט של המועצה האזורית סולם צור (היום חלק ממועצה אזורית מטה אשר) והקים את מועדון מרתון סולם צור. המועדון היה פעיל עד שנת 2001 וגדלו בו כמה מהרצים הטובים בישראל כמו היילה סטאין וגם רשם עם חניכיו הישגים וניצחונות בתחרוית רבות (רצים מוכרים כמו: ד"ר שמי שגיב ואילן בנסטי). כיום הוא ממשיך לאמן מספר ספורטאים ואף זכה בתואר עמית כבוד של איגוד האתלטיקה הישראלי.

שי ראשוני:
בן 47, בעלי חברת הפקת אירועי אופניים- מדיטרנאו 365. שי אובחן לפני כשנתיים וחצי כחולה במחלת ALS. עד אותו הרגע הוא היה טריאתלט והשתתף בתחרויות איש ברזל. חרף קשיי המחלה והתקדמותה, ממשיך ראשוני את עבודתו, יוזם ומפיק אירועי ספורט גדולים. השנה, הצליח ראשוני להביא לארץ את תחרות הגראן פונדו, ג'ירו דה איטליה היוקרתית שהתקיימה בירושלים. לתחרות התייצבו מייטב הרוכבים והרוכבות ולקחו חלק ברגע ההיסטורי.

צילום: רונן טופלברג

גלעד קובו
: בן 47, מאמן טריאתלון ומקים קבוצת KOVO2MAX. קובו השתתף בתכנית הדוקו-ריאליטי "המרתון", שם שימש כמאמנם של קבוצת רצים שתוך שמונה חודשים אמורים היו להצליח לסיים את מרתון ברלין. במהלך חודשי האימון, הצליח קובו להביא את המתאמנים, שחלקם הגיעו ללא כל ניסיון קודם בריצה, לסיים את המרתון. התכנית סייע לאנשים רבים להתחיל את דרכם בעולם הריצה.

זהבה שמואלי:
בת 55, אלופה ושיאנית ישראל בריצות למרחקים בינוניים וארוכים. מאמנת קבוצת "רצי השרון". ייצגה את ישראל באולימפיאדת לוס אנג'לס (1984). זהבה זכתה בתארים ומדליות רבות לאורך השנים בהם היתה פעילה. לפני יותר מ-13 שנה, הלך לעולמו בנה של שמואלי, אייל והיא החליטה להקים מרוץ על שמו שהתקיים השנה בפעם ה-12 ברמת השרון.

דו"ח הוועדה המקצועית בעניין קיום אירועי ריצות ארוכות (אירועי ספורט):
ביולי 2013, התפרסם נייר העמדה אודות אמות מידה לקיום אירועי ספורט (ריצות ארוכות). הנייר עורר גלים רבים שכן קריטריון לביטול אירועי ספורט הנו טמפרטורה סביב 28 מעלות צלזיוס. ללא ספק, דו"ח הועדה הגדיר מחדש עבור מארגני התחרויות את הזמנים בהם אסור לו לארגן תחרויות במדינה חמה כמו ישראל.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג