לראשונה: צ'אלנג' רות יעשה שימוש בטכנולוגיה למניעת דראפטינג

אחרי כמה ניסויים מוצלחים, אחד האירועים היוקרתיים ביותר של עולם טריאתלון המרחקים הודיע כי ישתמש ב-RaceRanger במקצי העלית כבר השנה: "מהפכה טכנולוגית שתעזור לספורטאים ולשופטים". בקרוב בצ'אלנג' ישראמן?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
חידוש טכנולוגי על האופניים בטריאתלון | צילום: Shutterstock

אחת מתחרויות הטריאתלון היוקרתיות והמהירות בעולם, צ'אלנג' רות, הודיעה השבוע כי במרוץ הקרוב, שייערך ב-7 ביולי 2024, ייעשה שימוש במקצי העלית לראשונה ב-RaceRanger, טכנולוגיה ייחודית אשר מטרתה למנוע מהמשתתפים את האפשרות לבצע דראפטינג במהלך הרכיבה.

דראפטינג, רכיבה בעקבות רוכב אחר, נותנת יתרון לרוכב שנמצא מאחור, מכיוון שהרוכב המוביל מייצר לזה שאחריו "אוויר נקי", ולמעשה גורם לו לבזבז פחות אנרגיה. במרוצי אופניים כמו הטור דה פראנס אנחנו רואים זאת כל הזמן, אולם בטריאתלונים למרחקים ארוכים, בפרט איש ברזל וחצי איש ברזל, זה אסור לחלוטין ויש לשמור מרחק, פרט לביצוע עקיפה (מוגבל ל-20 שניות). מי שנתפס מבצע דראפטינג נענש בעיכוב, או אף בפסילה במקרה של עבירות חוזרות.

צילום: צלמי שוונג

ה-RaceRanger, רכיב קטן שמולבש על האופניים, נועד כדי לוודא שהחוק הזה נשמר, על ידי סימון לשופטים ולמתחרים במקרה ששני זוגות אופניים מתקרבים זה לזה למרחק של פחות מ-10 מטרים לזמן ממושך. זאת מתוך הבנה שכמות השופטים בכל תחרות היא מוגבלת ולא ניתן לאכוף את העבירה באופן מלא. מדובר בטכנולוגיה שפרצה לאוויר העולם כבר לפני כמה שנים, אולם בדיוק כמו כל חידוש טכנולוגי בספורט (מי אמר VAR?) לקח זמן עד שאושרה לשימוש גם בתחרויות גדולות.

בשנה החולפת נערכו מספר ניסויים מוצלחים בטכנולוגיה, חלקם שקטים (ללא התערבות בתחרות עצמה) וחלקם באופן אקטיבי כמסייעים לשופטים בזמן אמת. הניסוי הבולט במיוחד היה בליגת ה-PTO היוקרתית, גם היא ממשפחת צ'אלנג'. כעת, החליטו בצ'אלנג' להכניס את הטכנולוגיה גם לאירוע הדגל שלהם בגרמניה, כאשר לא מן הנמנע שבעתיד היא תוכנס גם למרוצים נוספים בסדרה, כולל צ'אלנג' ישראמן באילת.

בעתיד בצ'אלנג' ישראמן? צילום: שוונג

מנהל המרוץ פליקס ואלשופר, אמר: "המטרה שלנו היא תמיד להפוך את המרוצים להוגנים יותר. RaceRanger היא מהפכה טכנולוגית, שתומכת בשופטים שלנו ועוזרת להם לקבוע את מרחקי הדראפטינג באופן אובייקטיבי לחלוטין. כעת הם יוכלו ברגע להבחין אם ספורטאי קרוב מדי לרוכב שלפניו או לא. המערכת תהיה גם תמיכה נהדרת לטריאתלטים עצמם, שיוכלו כך להעריך טוב יותר את המרחקים שלהם מיריביהם".

גם אלוף העולם לשעבר באיש ברזל ובחצי איש ברזל סבסטיאן קינלה, בירך על ההחלטה: "השתתפתי בכמה מהמרוצים הראשונים שהמערכת הזאת הוכנסה והניסיון שלי היה מאוד חיובי. זה שיש טכנולוגיה אובייקטיבית שעוזרת גם לספורטאים וגם לשופטים לנטר במדויק את המרחקים ולאכוף את החוק זה חשוב מאוד, במיוחד בהתחשב בצפיפות ההולכת וגוברת בתחרויות הגדולות. זה מאוד משמח שצ'לאנג' רות, כאחד המרוצים היוקרתיים בעולם, מוביל בנושא הזה".

מצ'אלנג' נמסר: "אנחנו עובדים עם RaceRanger כבר תקופה, תומכים בהם בשלב המבחן המעשי של הטכנולוגיה. למעשה, אחד מהמרוצים הראשונים בהם היה בזה שימוש היה צ'אלנג' וונאקה בניו זילנד בפברואר השנה. אנחנו ממשיכים לעבוד מול איגודים מקומיים כדי להטמיע את הטכנולוגיה. אנחנו תומכים לחלוטין ביוזמה ומקווים לראות אותה בהרבה מרוצים בעתיד".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג