לקראת הטריאתלון האולימפי לונדון 2012 (נשים) : זהב, כסף, ארד וסוסות שחורות

לקראת הטריאתלון האולימפי, לונדון 2012, שייערך בשבת- 4 באוגוסט, הילה מימון מנתחת את סיכויי המתחרות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לקראת הטריאתלון האולימפי, לונדון 2012, שייערך בשבת- 4 באוגוסט, הילה מימון מנתחת את סיכויי המתחרות

מאת:הילה מימון





לונדון 2012, כל הכתבות – כאן

לוח שידורי הטלוויזיה הישראלית – כאן


זהב:
ניקולה ספיריג (שוויץ)
כי השנה היא ניצחה וניצחה, שוב ושוב. עם שני ניצחונות בסבב אליפות עולם, סגנות אחת ותואר אלופת אירופה, נראה כי זו שנתה של ספיריג, לא בגלל מזל או העדר מתחרות על המסלול אלא דווקא בשנה שבה משתתפות הכי הרבה מתחרות אשר קובעות תוצאות מדהימות של 34 דקות בעשרה קילומטר, ספיריג הבשילה לטריאתלטית שלמה, עם כל היתרונות שצברה במשך תהליך התפתחותה. מי שבמשך יותר מחמש שנים תחזקה במקביל לימודי משפטים וקריירה מקצוענית, סיימה את לימודיה והתפנתה לספורט.  חולשתה העיקרית לאורך השנים בשחייה, הכריחה אותה לגשר שוב ושוב על פני פער של חצאי דקות ויותר מהדבוקה המובילה, לרוב כשדבוקה שלמה יושבת על גלגלה האחורי. כעת, כשהיא יוצאת מהמים באופן עקבי בין המובילות, הכלים שהעניקו לה חסרונות העבר, הפכו ליתרונות קטלניים מול אלו שמעולם לא ידעו פער. ובכל הנוגע למאוצי סיום, לספיריג המילה האחרונה. אם זה יגיע לכדי המטרים האחרונים, על יריבותיה לומר מספר מילות תפילה.




ארין דאנשם (אוסטרליה)

כי השנה היא הייתה כמו כוכב שנברא מחדש. אחרי שקרסה תחת עול בעיות רפואיות, ארין דאנשם זרחה בראשית העונה על מסלולים יוקרתיים מול קהל ביתי, כשהיא מותירה אבק לכוכבות בנות ארצה אמה מופט ואמה סנוסיל. ניצחון בכורה במולולובה, ניצחון וסגנות בסבב היוקרתי של אליפות העולם בשבועות העוקבים שלאחר מכן בסידני ובסאן דייגו בהתאמה, שכנעו את הוועדה הבוחרת של אוסטרליה לרשום את שמה באופן ברור בנבחרת האולימפית, ולנפות את מי שעד אז נחשבה בטוחה ברשימה, האלופה האולימפית המכהנת אמה סנוסיל, שבניגוד לדאנשם לא הצליחה להפגין יכולת מרשימה. עם ניצחון בטוח וללא סימני מאמץ או זיעה על פניה מעבר לקו הסיום בסבב אליפות העולם שקוצר למרחק ספרינט (על מנת להתחשב בלוח ההכנות לקראת המקצה האולימפי בלונדון, ולתת הזדמנות לקריצה אל העתיד בענף)  כאשר 12 מתחרות רצות את מרחק ה-5 קילומטר בפחות מ17 דקות. דאנשם הייתה היחידה לרוץ מהר מ16 דקות לקילומטר. לבנות האחרות נותר רק לבקש משאלה…




הלן ג'נקינס (בריטניה)


כי היא המתחרה היציבה בסבב במחזור האולימפי הנוכחי, וכי היא פורחת וחורכת מסלולים על המגרש הביתי. היא השיגה את תואר אלופת העולם האחרון שניתן ביום תחרות אחד ב-2008, בבריחה אמיצה על מסלול מקפיא בוונקובר טרם האולימפיאדה הקודמת. ג'נקינס הראתה מאז כי היא לא הופעה חד פעמית על מסלול חריג והפכה לברבור שלם ומרהיב של יכולת, משדרת עוצמה בשחייה, קור רוח ברכיבה ופנים חתומות בריצה קלילה. מהנשים הראשונות לעשות את המעבר אל מתחת ל-34 הדקות לעשרה קילומטר, עם רקורד של ניצחון על המסלול האולימפי בשנה שעברה, והכנה נינוחה ואידיאלית בחודשים המובילים לזינוק הקובע. אם שום דבר לא ישתבש, המסלול הוא של ג'נקינס לכבוש.

כסף
אמה מופט (אוסטרליה)
כי לא מספידים מהפודיום אלופת עולם פעמיים ברציפות, ומדליסטית ארד אולימפית. ולמרות שהשנה האחרונה הייתה חלשה, היא תמיד שם, ברקע של המובילות, מסרבת להרפות. וגם אם היא נראית רעננה פחות, וגם אם רואים את חריקת השיניים בצעדים המנסים להדביק את הבורחות, ואולי דווקא בגללם, מופט היא שם, להילקח בחשבון ביום הקובע. כי ארד הוא טוב ויפה, אבל הכסף יפה יותר.



ליסה נורדן (שוודיה)


כי היא הראתה לא פעם, לפני הפציעה שהרחיקה אותה ממסלולי הסבב בעונה האחרונה, שעבודה עקבית של שנים מביאה שיפור עקבי ביכולות וגם פירות של ניצחונות. מאז ניצחון הבכורה שלה בסבב גביע העולם האחרון לעונת 2008, ניצחונות לא היוו הישג של הפתעה עבורה. ביום חזק ומוצלח היא הייתה המנצחת. וביום פחות מוצלח – מבקרת קבועה בעשירייה המובילה. נורדן לא אחת הבורחת ברכיבה, ואם תצמד לחוד בריצה, היא עשויה להיות מנצחת, סגנית או בחמישייה הראשונה. בחירה מוקדמת של נורדן לאולימפיאדה אפשרה לה התאוששות אופטימאלית מהפציעה, והיכולת שהפגינה בסגנות לספיריג על המסלול בקיטצביול אוסטריה, מראה שהחלודה התחרותית לא רבה.

ארד
ברברה ריוורוז דיאז (צ'ילה)
כי שנה לא עקבית במיוחד, נדמה כי נתנה את אותותיה ביכולת שנראתה מבריקה ואיתנה בראשית 2010. כי על אף שזו היא לה אולימפיאדה שנייה היא עודנה צעירה בשנים ובניסיון, ויכולת הריצה שלה, כברק בשמי סופה, אינה מובטחת אבל אפשרית ביותר. כי היא הוכיחה שהיא מסוגלת לעמוד בכבוד במאוצי סיום מול הטובות ביותר. אם לא תיפול אל זנב הדבוקה בשחייה, יש סיכוי טוב לראות את דגל צ'ילה על מדרגות דוכן הזכייה.

אנדריאה היואיט(ניו זילנד)
כי על אף פתיחה טבעית בענף, עם ניצחון בU23 כבר בראשית דרכה בענף, משהו במעמד הרגעים הגדולים בהמשך לא צלח. עם סטיית תקן בהכנות וביכולת, מפגני האיכות הטמונה בפיגורה הזעירה של הקיווית השחרחרה, היו שמורים לתחרויות של ראשית והצד האחר של סוף העונה. עם יכולת שיש לה ביטוי בעיקר על מסלולים תלולים ברכיבה, המסלול המהיר של לונדון אינו תפור ממש למידתה. אבל אין לפסול על הסף את נוכחותה בין צעדיהן האחרונים של המובילות אל קו הסיום.

סוסות שחורות
גוון ג'ורגנסון (ארה"ב)
כי היא כבר הוכיחה שעל המסלול האולימפי של לונדון היא כוח שאין לזלזל בנוכחותו, עם כסף ב-2011, כשהתחרות הייתה סבב אליפות עולם ותחרות קריטריון אוטומטית לנבחרת ארה"ב.

פאולה פינדלי (קנדה)
כי כשהיא לא פצועה, אין לה צורך בחימום מנועים, היא מבעירה אש בשדה המתחרות וחורכת בצעדיה את כל ניסיונות המענה. אם איננה פצועה, וכל היעדרותה מסבב התחרויות היה למען החלמה, אין לפסול את כיבוש התואר האולימפי מצידה.


המובילה לא תהיה בלונדון, השאר יתחרו על המדליות (צילום: triathlon.org)


לורה בנט(ארה"ב)
כי הווטרנית האמריקאית הוכיחה פעם אחר פעם שהיא ממש, אבל ממש קרובה לגעת בתארים גדולים, כי היא אחת שיודעת להתעלות ביכולת כשאין יותר ברירות ואפשרות למשחקים. כי בגילה המתקדם מול יתר המתחרות יש לה בניסיון מה שנעורים לא יכולים לקנות.

איילין מוריסון (אירלנד)
כי היא משתפרת מרגע לרגע, וכבר הוכיחה ניצחונות, ואולי הכל מהכל יתחבר ביום אחד גורלי, ברביעי לאוגוסט.

רשימת מזנקות – כאן

2.8.2012


הילה מימוןהילה מימון
סטודנטית לפסיכולוגיה ביולגיה ותזונה מאמנת טריאתלון וטריאתלטית



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג