לקראת הוואלטה ד'אספניה 2008

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אייבי גילת

&nbsp

בשבת הקרובה, 30 לאוגוסט עומדת להיפתח מלחמת עולם אמיתית בגרנדה שבספרד. מלחמה אמיתית לא רק על מי שינצח את הגרנד טור הוואלטה ד'אספניה 2008, אלא מיהו הרוכב הספרדי הטוב ביותר כיום בעולם האופניים? אייבי גילת עוקב אחר ההכנות וואלטה




ההתמודדות הזו נמנעה בטור דה פרנס היות ואלברטו קונטדור מנצח הטור ב-2007 לא יכול היה להשתתף בשל סילוקה של קבוצתו אסטנה על ידי המארגנים. הרוכבים הספרדים הכי טובים כיום בפלוטון המקצועני הולכים להתמודד אחד מול השני ראש בראש. בראשם מנצח הטור דה פרנס הטרי קרלוס ססטרה (הגיע במקום ה-2 בוואלטה ב-2005 וב-2007), מנצח הטור דה פרנס בשנה שעברה ומנצח הג'ירו האיטלקי השנה אלברטו קונטדור, ואלחננדו וולוורדה עם הכישרון העצום ויקיר ספרד (שני ב-2006 ושלישי ב-2003). סמואל סנצ'ז האלוף האולימפי מבייג'ין (עמד על הפודיום במקום ה-3 בשנה שעברה), שהיה אמור להשתתף, ביטל את השתתפותו ברגע האחרון ממש בשל הכנותיו לאליפות העולם שתיערך בווארזה בעוד כחודש.

רוכבי העל הללו מגיעים לוואלטה כשהם מגובים בסוללות ארטילריה כבדות של קבוצות מקצועיות סופר חזקות. לססטרה יש את קבוצת CSC הבלתי נגמרת, קונטדור מלווה בסיירת ASTANA שיש לה המון מה להוכיח, ואילו לוולוורדה יש את התמיכה של קבוצת' Caisse d´Epargne החזקה.

בראיון עיתונאי הודה קרלוס ססטרה, "פרופיל המרוץ מתאים למטפסים. יש מעט מאוד קטעים נגד השעון וזה טוב עבורי היות ואינני רוכב כבד. כך שלא אצטרך לסבול הרבה כדי למזער את הנזקים שאני מפסיד בקטעים ארוכים ושטוחים של מרוצים כנגד השעון".

גם מנהל המרוץ ויקטור קורדרו הודה שזהו מרוץ שמתאים לרוכבים מטפסים. "ישנם 4 קטעים שמסתיימים בעליה ועוד קטע מס' 20, קטע בן 16 ק"מ נגד שעון בעליה, וכן מספר הקטעים נגד השעון הוא קטן מאוד", אמר קורדו.

במבט על פרופיל קטעי המרוץ שמתחיל ביום שבת ה-30 לאוגוסט בגרנדה ומסתיים 23 ימים לאחר מכן ביום ראשון ה-21 בספטמבר במדריד ואחרי 3169 ק"מ מראה שהולכת להיות חגיגה למטפסים. מספר הקטעים נגד השעון הוא זניח. ביום הראשון יש נגד שעון קבוצתי למרחק של 7.2 ק"מ. הקטע הלפני אחרון הוא נגד שעון בעליה. כך שלמעשה רק קטע אחד, קטע מספר 5, הוא נגד שעון של 40 ק"מ היחידי והשטוח השנה בוואלטה.

מה שמאפיין גם את המרוץ השנה היא העובדה שרוב הקטעים אינם עוברים את ה-200 ק"מ, אין יותר מדי קטעי הרים וקטעים נגד שעון כך שזה מתאים לתקופה הזו של העונה, אחרי המשחקים האולימפיים ולפני אליפות העולם דבר שמבטיח מרוץ מעניין ומרתק. מספר הק"מ הכללי של הוואלטה קטן מהטור דה פרנס ומהג'ירו היות והמארגנים רוצים מרוץ נקי משערוריות סמים וכן כדי לתת לרוכבים אפשרות להתאוששות טובה יותר.

המרוץ נבנה עבור מטפסים

רוכבי הוואלטה הולכים לטפס 40 הרים ב-3 שבועות של המרוץ. מתוכם 15 הרים מדרגה 3 (הכרמל), 9 הרים מדרגה 2 (העלייה למצפה רמון) 13 הרים מדרגה 1 (החרמון), ו-3 הרים מהדרגה הקשה ביותר (אין לנו כאלה). 5 קטעים יסתיימו בפסגה של הר, דבר שמוסיף דרגת קושי עצומה לקטע היות והרוכבים מגיעים לעליה האחרונה כשהם מותשים וחייבים שלא לאבד זמן יקר.

השנה חוזרת למרוץ הוואלטה העלייה לאנגלירו, יש שאומרים אחת העליות הקשות באירופה. זהו קטע מספר 13 בוואלטה שחל גם ב-13 בספטמבר, ולמזלם של הרוכבים חל ביום שבת. אמנם ההר הזה מתנשא "רק" לגובה של 1580 מטר, והעלייה מתחילה כמו שאומרים ברגוע ואכן את 6 הק"מ הראשונים הרוכבים עולים לגובה של 400 מטר עם שיפוע ממוצע קטן ואז בין הק"מ ה-7 ל-10 ישנה קפיצה ראשונה לשיפוע של 7% ממוצע אבל החגיגה האמיתית מתחילה בק"מ ה-11 מגובה 700 מטר ועד הפסגה הרוכבים נתקלים בקיר עם שיפועים שחלקם עוברים את ה-20% !!!. פשוט טירוף.

מה שבטוח, המכונאים יעבדו שעות נוספות כדי לסדר לרוכבים מערכות הילוכים מתאימות כדי שיוכלו לטפס שם. (גלגלי שיניים של 29 שיניים ויותר במעביר האחורי). אגב, כינוי שמו של ההר הוא The Terrible Angliru – אנגלירו הנורא.

אם חשבתם שבזאת תמו ימי ההרים והמרורים של הרוכבים אז לא. מיד אחרי יום המנוחה הראשון מחכה לרוכבים, בתום קטע הררי קשה והכי ארוך בוואלטה השנה (224 ק"מ), העלייה לאנדורה. זהו רק יום אחד מתוך שלושה שלבים רצופים בעלי דרגת קושי גדולה במיוחד בהרי הפירנאים. יום לאחר מכן הרוכבים יטפסו ל- Pla De Beret, אמנם קטע "קצר" של 160 ק"מ אבל עם שני הרים שכל אחד מהם הוא בגובה של הר החרמון שלנו, זה ממש לא הולך להיות פיקניק עם סיום קטע בעלייה, ורק כדי לסיים את שלושת הימים הנוראים הללו למחרת בקטע מספר 9 הרוכבים יטפסו 4 הרים, שכל אחד מהם הוא בגובה של הר מירון שלנו. אם עוד לא התעייפתם לקרוא אז יש גם שלב 13 שכבר כתבתי עליו, ומיד אחריו שלב מס' 14 שמסתיים באתר הסקי פוואנטס דה ינוירנו, עלייה שנגמרת בשמיים עם אחוזי שיפוע שרק על פי הפרופיל אפשר לקבל צמרמורת.

דניס מנצ'וב שניצח את הוואלטה בשנים 2007 ו-2005 לא יהיה כאן כדי להגן על תוארו. בהיעדרו ילבש מספר 2 בשנה שעברה קרלוס ססטרה את החולצה מס' 1. רוכבים נוספים שיאבקו על הדרוג המצטבר הכללי הם: איגור אנטון ודמיאנו קונגו הנסיך האיטלקי. קאדל אוונס אחד הפייבוריטים שהגיע במקום ה-2 בטור דה פרנס ושהיה אמור להיאבק על מקום בפודיום סובל מקרע ברצועה הצולבת של ברך ימין ולפיכך לא יוכל להשתתף בוואלטה. גם ולדימיר אפמקין מקבוצתAG2R לא יוכל להשתתף היות ואשתו נמצאת בסכנת היריון.

המארגנים החליטו שלא להזמין את שתי הקבוצות האמריקאיות, קולומביה (עם מארק קוונדיש וארבעת הניצחונות במאוצים בטור דה פרנס) וסליפסטרים צ'יפוטל. בתוך חמשת הקבוצות הספרדיות שמשתתפות בוואלטה יש גם שתי קבוצות מהדרג השני, אנדלוסיה – קאיה וקרפין גליסייה ובנוסף לכך הקבוצה הרוסית החזקה מהדרג השני – טינקופ. הקבוצות הללו מהדרג השני שמקבלות במה וחשיפה יהיו מעורבות בהרבה מאוד התקפות ויוזמות.

מעניין יהיה לראות איזה שפן ישלוף יוהאן ברונייל הדירקטור ספורטיף של קבוצת אסטנה ושבעצמו הגיע למקום ה-3 בוואלטה בשנת 1995. לרשותו עומדת קבצה חזקה ביותר הכוללת בין היתר את לוי ליפהיימר שהגיע 3 ב-2001. בסך הכול נראה שהולכת להיות חגיגה ספרדית אמיתית. המארגנים שואפים להחזיר את ההמונים היות ומרוצי אופניים מאוד פופולאריים בספרד. האם משלושת ספרדים ייצא מנצח אחד? האם אלברטו קונטדור הולך לנצח את כל הרוכבים הטובים ביותר ולהפוך לרוכב הטוב בעולם או אולי דווקא משום מקום עשוי לצוץ איזה רוכב ולהיות הסוס השחור? דבר אחד בטוח גם אחרי הטור דה פרנס והחגיגה האולימפית בבייג'ין לחובבי האופניים מחכה סתיו מעניין במיוחד.


אייבי גילת
( M. ED ) בחינוך גופני
פרשן ויועץ לרוכבי אופניים

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12