ליפהיימר וקונטאדור – עושים כבוד לארמסטרונג

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יותם מלמן

שקט. זה מה שהטור דה פראנס היה צריך. שלושת הימים האחרונים, חפים מפרשיות וסקנדלים, סיפקו את הסחורה. יותר מכך, הטיים טרייל החזיר במעט את תשומת הלב למרוץ עצמו. שינוי מרענן אחרי כל שערוריות השבוע האחרון.

אמנם הקטע האישי נגד השעון סומן מבעוד מועד כמאבק האחרון על החולצה הצהובה, אך אף אחד לא האמין שהתוצאה תהיה כה מרתקת ומותחת. מעמדו של אלברטו קונטאדור בראש הדירוג הכללי נראה די יציב ערב השלב, כשהאוסטרלי, קאדל אוונס, מהווה סכנה יחידה (בטיים טרייל הראשון הוא סיים 1.04 דקות לפני הספרדי הצעיר). אולם להפתעת הכל, היה זה דווקא חברו לדיסקברי צ'אנל, לוי לייפהיימר, שמהמקום השלישי כמעט עורר סנסציה וסחט משני יריביו את כוחותיהם האחרונים.

השלב ה-19 לבטח ייזכר כמותח ביותר במהדורת 2007 ויכנס לפנתאון השלבים הגדולים בהיסטוריה של הטור. בסוף יום כשמאחוריהם כמעט 3,400 ק"מ, מפרידות שלושים ואחת שניות בין שלושת הראשונים.
למן זינוקו, היה ברור שהאמריקאי בן ה-34 הוא האיש לנצח. בכל נקודות הביניים דורג לייפהיימר ראשון. אחרי 55.5 ק"מ הוא קבע את הזמן הטוב ביותר ואחת המהירויות הגבוהות בהיסטוריה לטיים טרייל למרחק כה ארוך-53 קמ"ש.
שני, 51 שניות איטי יותר, הגיע האוסטרלי, קאדל אוונס ששמר על מקומו השני בדירוג הכללי. 8 שניות לפני האמריקאי (לייפהיימר רק יכול להתחרט על עונש 10 השניות שקיבל בשבוע הראשון. עונש שקיבל כי נעזר באחד מרכבי קבוצתו כדי לחזור לדבוקה אחרי שנאלץ לתקן את אופניו. עונש שמונע ממנו להיות במקום השני).



קונטאדור – הצליח לשמור על הצהובה

כמעט 10 דקות אחרי שלייפהיימר חצה את קו הסיום, הגיע אלברטו קונטאדור לישורת האחרונה. הספרדי הצליח אמנם לסיים חמישי בשלב, אך רק בקושי לשמור על חולצתו הצהובה והניצחון.
בכלל, היה זה יום וטור מוצלח לקבוצת דיסקברי ואורח הכבוד שלה-לאנס ארמסטרונג.
לא רק שהקבוצה זכתה בשני ניצחונות קטעים (קונאדור ולייפהיימר), היא שולחת שני רוכבים לפודיום, מוליכה את דירוג הקבוצות וקונטאדור יכול להתפאר גם בחולצתו הלבנה.

מארמסטרונג, שהגיע לעזור למנהל הקבוצה, יוהן ברוניל, למשוך נותני חסות חדשים-במקום דיסקברי שעוזבת בסוף השנה-נחסכה עבודה קשה תודות להצלחתם של קונטאדור, לייפהיימר ושות'. "אין גאה ממני. הוכחנו שזוהי הקבוצה הטובה ביותר בעולם. מעולם לא זכינו בכל כך הרבה הישגים ואני חושב שקונטאדור יזכה בעוד טורים רבים" ידע ארמסטרונג לסכם את ההופעה המוצלחת של עמיתיו לשעבר.
מנגד, מנצח היום, לוי לייפהיימר ידע להודות לאלוף האמריקאי: "אמנם הוא היה לחוץ בתדרוך הבוקר, אבל הוא עזר לנו רבות. נוכחותו הייתה חשובה מאוד".



לוי ליפהיימר – מנצח את השלב

בינתיים בפאריס תמו כל ההכנות, והבירה ערוכה לקבלת הטור והפסטיבל הגדול שמסביב. עוד בתחילת השבוע עמלו על בניית טריבונות האח"מים לאורך השאנז אליזה ומחסומים הוצבו בכיכר הקונקורד.
בימים האחרונים יותר ויותר קבוצות של "תיירי אופניים" נראים בחוצות העיר. המדובר בעיקר בבריטים ואמריקאים שהגיעו לצרפת בעקבות הטור דה פראנס. בשביל חובבי אופניים אלו, עם או בלי סמים הטור והשלב האחרון לפאריס הם חגיגה מופלאה.

ואם מישהו מכם שואל מה הסיכויים שנראה תחרות אמיתית בדרך לפאריז, אז גם לייפהיימר וגם אוונס כבר הודו בהפסדם והכריזו שלא ינסו לתקוף אחד את השני או את קונטאדור. גם הם יודעים שהקטע המסיים את הטור הוא לפרוטוקול בלבד. הדבוקה מתנהלת בעצלתיים והרוכבים חוגגים את הסיום וההגעה לפאריס. רק בק"מ האחרונים מגבירה הדבוקה את הקצב ומתכוננת לספרינט האחרון. כשכל אחד מהרוכבים מעוניין לפאר את קורות חייו עם ניצחון בשאנז אליזה, קשה להאמין שאוונס או לייפהיימר יוכלו להיאבק במאיצים הגדולים.

אולם כשהפערים כל כך קטנים ועבור ניצחון זוכים ב-20 שניות בונוס, כשעל כף המאזניים ניצחון בטור דה פראנס, אסור לשלול גם אופציה שמישהו מהם ינסה לגנוב לקונטאדור את החולצה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36