ליו ז'יאנג שועט בשנחאי

המפגש השני של ליגת היהלום הביא את האתלטים לשנחאי הגשומה. הגיבור הסיני ליו ז’יאנג נתן הצגה, ועוד כמה מלים על השידור בערוץ 54
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

המפגש השני של ליגת היהלום הביא את האתלטים לשנחאי הגשומה. הגיבור הסיני ליו ז'יאנג נתן הצגה, ועוד כמה מלים על השידור בערוץ 54

מאת:חגי אשלגי


ליו ז'יאנג מקפיץ את האצטדיון

בריצה האחרונה של הערב, קרוב לשעה 22:00 שעון סין, התייצב ל-110 מ' משוכות הרכב שכולל כמה מהטובים בעולם. האמריקאים ג'ייסון ריצ'רדסון (אלוף העולם), אריז מריט (תוצאת השנה בעולם עד אותו רגע) ודיוויד אוליבר הצטרפו לשלישייה סינית בראשות האלוף האולימפי מאתונה 2004 – ליו ז'יאנג. לא היה שום חשש שהגשם או השעה המאוחרת יגרמו לחלק מהקהל לעזוב לפני הסיום.


חרף המסלול שטוף הגשם, מיד אחרי הזינוק הזדקף ז'יאנג בהתרוממות האופיינית לקראת המשוכה הראשונה. ניכר היה שהגיבור המקומי שכח את פציעותיו מהשנים האחרונות וכי הוא לא מהסס ללחוץ על כל הדוושה. ככל שהמשוכות חלפו יתרונו של ז'יאנג גדל, עם מעבר מושלם מעל המשוכות ומהירות גבוהה ביניהם. לבסוף, סיים הסיני ראשון בפער ניכר. לאחר תיקוני מדידה, נקבע הזמן הסופי שלו על 12.97 שניות. אילו היה מסלול יבש ואילו היה דיירון רובלס לצדו של הסיני, סביר ששיא העולם היה נשבר הערב. הריצה של ז'יאנג מראה שהסיני יגיע ללונדון כשרק צבע מדליה אחד בתוכניותיו. התגובה של המתחרה הגדול שלו – דיירון רובלס הקובני – תיראה בקרוב בניו יורק.

דיבאבה הקטנה

גנזבה דיבאבה, אחותה הקטנה של טירונש, הורידה את מנעד המרחקים המשפחתי. בשעה שהאחות טירונש היא האלופה האולימפית ב-5,000 ו-10,000 מ', והאחות אג'גיהו מחזיקה בתוצאה עדכנית של 2:22 במרתון (השיגה אותה בבכורה שלה במרחק לפני חצי שנה), האחות הקטנה לבית דיבאבה מצאה באליפות העולם האחרונה באולמות את מקומה ב"Metric Mile".

שוב המסלול היה רטוב והגשם נישא באוויר, אבל לדיבאבה זה לא הפריע. בת ארצה אבבה ארגאווי ניסתה להתחרות, אבל ננטשה ב-100 מ' האחרונים וסיימה בפיגור של שנייה וחצי. דיבאבה סיימה עם תוצאה נפלאה של 3:57.77 דקות. איבטסאם לאחוד המרוקאית סיימה שלישית בלמעלה מ-4 דקות, ואלופת העולם באולמות ב-3,000 מ' – הלן אובירי הקנייתית – סיימה רביעית ב-4:03. ג'נט ג'פקוסגיי שמנסה לעלות מה-800 מ' ל-1,500 מ', סיימה הרחק מאחור במקום השמיני.

3,000 מכשולים נשים

גם מילכה צ'מוס לא נרתעה מהגשם. עם רגליים רטובות מקפיצת המים, מסלול וגוף רטובים מגשם, וסכנת החלקה במכשולים, נראה היה שהתנאים הקשים יכבידו מאד על ריצת המשוכות. צ'מוס הקנייתית שמרה על קצבים אחידים ובהקפה האחרונה נפרדה בקלות מסופיה אספה האתיופית. צ'מוס ניצחה עם 9:16.81 דקות, אספה שנייה ולידיה צ'פקורוי הקנייתית שלישית. חמש מבין שש הראשונות – מקניה.


צ'מוס. לא נרתעה מהגשם

5,000 מ' גברים – לקנינסה ביקלה יש עוד עבודה

התנהלות הריצה הייתה טיפשית בעליל. כל המזנקים היו מזרח אפריקאים משלוש מדינות – קניה, אתיופיה ונציג בודד לאריתריאה. בחלקים גדולים מהריצה הקצב נפל וחזר לעלות, כאשר כל הדבוקה מצטופפת בהקפות האיטיות. לא נראה היה שמישהו מפיק יתרון. בסוף היה ברור ששתי ההקפות האחרונות יכריעו – מצב בו לאתיופים יש בדרך כלל יתרון על הקנייתים. הקפה לפני אחרונה ב-62 שניות גררה אחריה ספרינט של 400 מ' לסיום. ניצח אותו נער אתיופי בן 18 בשם האגוס גברהיווט שהשלים את הקפת הסיום ב-54 שניות ואת הריצה כולה ב-13:11 דקות. שני הגיע תומס לונגוסיווה מקניה ושלישי בן ארצו ג'ון קיפקואץ'.

ביקלה סיים חמישי ב-13:13.89 דקות. תוצאה איכותית קצת יותר מה-7:40 שקבע ב-3,000 מ' בשבוע שעבר בקטאר, אבל עדיין מצריכה עבודה. מדאיגה הייתה העובדה שלביקלה לא היה מאומה להציע בשלבי הסיום. אפשר לצפות לראות יותר ויותר מביקלה עם הימשכות העונה. אוגוסטין צ'וגה הקנייתי, שניצח בשבוע שעבר ב-3,000 מ' בדובאי, רץ עם כובע מצחייה כהגנה מהגשם, וסיים שביעי ב-13:15.


ביקלה. אכזב

800 מ' גברים – לאונרד קונסצ'ה בן ה-18 מקניה, אלוף העולם לנוער במרחק זה אשתקד, ניצח ב-1:46 דקות, אחרי שכבר רץ בתחילת השבוע 1:44 + בתחרות בדייגו.

400 מ' משוכות גברים – אנג'לו טיילור הוותיק, שרץ בשבוע שעבר 400 מ' שטוח בקטאר, ניצח ב-400 מ' משוכות ב-48.98 שניות, למרות האטה משמעותית לקראת הסיום.

400 מ' נשים – אלופת העולם אמנטל מונטשו מבוצוואנה פתחה חזק מאד ושבקה ב-100 מ' האחרונים. נובלין וויליאס-מילס מג'מייקה ניצלה זאת עד תום וניצחה בתוצאה יפה לתקופה זו של השנה, בייחוד על מסלול רטוב מגשם במרוץ שמחייב ריצה מהיר בקשתות – 50.00 שניות.

100 מ' גברים – אסאפה פאואל, לבוש בבגדי מותג הספורט הסיני "לי נינג", ניצח בקלות ב-100 מ' מול רוח חזיתית עם זמן של 10.02 שניות. למרות זאת, בעיית אובדן המהירות של פאואל ב-25 מטרים האחרונים של הריצה ממשיכה לבלוט. כדי להתמודד על זהב אולימפי, יהיה פאואל חייב לשפר את הסיומת. מייקל רוג'רס האמריקאי שני, נסטה קרטר מג'מייקה שלישי.

200 מ' נשים – ורוניקה קמפבל בראון (VCB) מג'מייקה ניצחה ב-22.50 שניות לפני כרמליטה ג'טר האמריקאית ובלסינג אוקאגבארה מניגריה. ג'טר נראתה מותחת שריר לקראת הסיום באופן שמעורר דאגות אמיתיות.

בשדה – הגשם והרטיבות היקשו מאד את התנאים במקצועות השדה. ריס הופה הרחיק את כדור הברזל עוד ועוד בכל הדיפה, עד שניצח לבסוף ב-20.98 מ'. גם לג'נאי דלואץ' נדרש ניסיון אחרון בקפיצה לרוחק כדי לנצח (6.73 מ') לפני בליסנג אוקאגבארה (שכאמור גם סיימה שלישית ב-200 מ'). יאנגשנג יאנג הסיני ניצח בקפיצה במוט בתנאים קשים מאד, עם 5.65 מ', כשהאלוף האולימפי סטיבן הוקר מאוסטרליה לא עובר את הרף אפילו פעם אחת. שונטה לואו האמריקאית ושינגג'ואנג ז'נג הסינית עברו 1.95 מ' בקפיצה לגובה לנשים וסיימו במקומות 2-1 בהתאמה. ויטסלאב וסלי הצ'כי ניצח בכמעט 4 מטרים בזריקת הכידון עם 85.4 מ', אנדראס ת'ורדקילסן ותרו פיטקמאקי לא עברו 80 מ' ונותרו מחוץ למדליות. פיליפס אידווו הבריטי ניצח עם 17.24 מ' במשולשת, אבל עבר 17 מ' בארבע מתוך חמש הקפיצות שקפץ. סנדרה פרקוביץ' מקרואטיה ניצחה בדיסקוס נשים (68.24 מ');

השידור בערוץ 54 מפי מאיר איינשטיין ובפרשנות גלעד ויינגרטן, לטעמי מייאש ומדכא. אתמול, במשך כמה דקות, נשמעו קולות השדרים האנגלים, כנראה עקב תקלה טכנית בערוץ 54. עם חזרתם של הצמד הישראלי, ניכר (שוב) ההבדל האקוטי. מאותו רגע פשוט השתקתי את הטלוויזיה כדי למנוע מעצמי עוגמת נפש. ברור לי שאנחנו כאן בראש ובראשונה כדי לכתוב על אתלטיקה, אבל עקב הקיבעון בערוצי השידור, לא אתפלא לשמוע את הצמד איינשטיין את ויינגרטן משדרים אתלטיקה גם בלונדון. הגיע הזמן לשאול – האם שידורי אתלטיקה בעברית לא ראויים ליותר משדרן כדורגל שהאתלטיקה עבורו נשמעת כמו חלטורה, ופרשן שמיטב ימי השידור שלו מאחוריו? האם לא הגיע הזמן לרענן בקולות חדשים? 


חגי אשלגיחגי אשלגי
שואף לתנועה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג