לונדון 2012: פעם שלישית שווה זהב לפליקס, מריט ממריא במשוכות, ערב אמריקאי בלונדון

ערב אתלטיקה אמריקאי בלונדון – שלוש מדליות מוזהבות, שתיים כסופות ועוד שתיים מארד לארה"ב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ערב אתלטיקה אמריקאי בלונדון – שלוש מדליות מוזהבות, שתיים כסופות ועוד שתיים מארד לארה"ב

מאת:חגי אשלגי




לונדון 2012, כל הכתבות – כאן

לוח שידורי הטלוויזיה הישראלית – כאן


200 מטרים נשים
פעמיים לקחה אליסון פליקס האמריקאית את מדליית הכסף האולימפית בריצת ה-200 מטרים (באתונה ובבייג'ינג). בשתי הפעמים, היא הפסידה לאותה גברת – ורוניקה קמפבל-בראון מג'מייקה. גם הפעם התייצבו פליקס וקמפבל-בראון יחדיו לגמר טעון במיוחד. פליקס רצה טוב יותר השנה, אבל קמפבל בראון הביסה אותה ב-100 מטרים לפני ימים ספורים – שם לקחה בראון מדליה, בניגוד לפליקס.

גם כרמליטה ג'טר האמריקאית, מדליסטית הכסף ב-100 מטרים התייצבה לגמר. ג'טר, יחד עם בראון, ניצחו את פליקס באליפות העולם ב-200 מטרים אשתקד בדייגו. אם לא די בכל אלו, אז גם האלופה האולימפית הכפולה ב-100 מטרים – שלי-אן פרייזר-פרייס מג'מייקה – הכניסה את נעליה לאדני הזינוק כשעלתה לגמר ה-200 מטרים. לבסוף, התייצבה גם סאניה ריצ'רדס-רוס האמריקאית, האלופה האולימפית הטרייה ב-400 מטרים, שירדה למה שעבורה הוא חצי מרחק.

בחלוף 100 מטרים נראה היה שלפליקס יתרון קטן, למרות שפרייזר-פרייס המהירה יצאה מצוין מהקשת קרוב קרוב, וגררה איתה גם ורוניקה קמפבל-בראון. בינתיים במסלול החיצוני, כרמליטה ג'טר רצה את המרוץ שלה והתחילה להתקדם במחצית השנייה. ריצ'רדס-רוס רצה קשת איטית אבל הסיבולת העדיפה שלה התחילה לתת את אותותיה 50 מטרים לסיום, כשהתחילה לעקוף רצות אחת אחרי השנייה.

עם ההתקדמות בישורת האחרונה, היתרון של פליקס הלך וגדל בעוד שפרייזר-פרייס ובראון התקצרו והאטו. בסיום, ניצחה פליקס ביתרון ברור של 2 מטרים, פרייזר-פרייס שרדה כדי לקחת את הכסף וכרמליטה ג'טר את הארד. ורוניקה קמפבל בראון רביעית ומאית שנייה אחריה, סאניה ריצ'רדס-רוס סיימה חמישית.

פליקס עוד מתכוונת לרוץ בשני מרוצי השליחות ברביעיות האמריקאיות (4 כפול 100 וגם 4 כפול 400 מטרים). העבודה שלה בלונדון עוד רחוקה מסיום.


אליסון פליקס משמאל, שלי אן פרייזר-פרייס בצהוב


אליסון פליקס (ארה"ב) זהב – 21.88 שניות; שלי-אן פרייזר-פרייס (ג'מייקה) כסף – 22.09 שניות; כרמליטה ג'טר (ארה"ב) ארד – 22.14 שניות.

110 מטרים משוכות גברים


אחרי שליו שיאנג נפל קורבן למשוכות במוקדמות, שרדו הפייבוריטים את חצאי הגמר. לגמר התייצבו אלוף העולם ג'ייסון ריצ'רדסון (ארה"ב), האלוף האולימפי דיירון רובלס (קובה) ומחזיק תוצאת השנה בעולם אריז מריט (ארה"ב).

מריט זינק נפלא אבל ריצ'רדסון ורובלס נצמדו אליו. לאחר ארבע משוכות נראה שלמריט נוצר יתרון קטן, ובשלב הזה דיירון רובלס נתקע. רובלס מתחת את שריר ההאמסטרינג (מיתר הברך) ובלם. ההגנה שלו על תוארו האולימפי כשלה, לאחר עונה מלאת בעיות ופציעות.

מריט כבר לא ראה ולא שמע. הוא המשיך לבצע יעפים נמוכים מעל המשוכות, וצלל לכיוון קו הסיום תוך שהוא משפר פעם נוספת את תוצאת השנה בעולם. ג'ייסון ריצ'רדסון לא היה קרוב, אבל עדיין נותר לפני שאר המתמודדים. האנסל פר'צמנט מג'מייקה יכול לרשום לעצמו הצלחה יפה במקום השלישי.


אריז מריט באדום, האנסל פרצ'מנט בצהוב


אריז מריט (ארה"ב) זהב – 12.92 שניות; ג'ייסון ריצ'רדסון (ארה"ב) כסף – 13.04 שניות; האנסל פרצ'מנט (ג'מייקה) ארד – 13.12 שניות.

400 מטרים משוכות נשים
גובה המשוכות במרוץ ה-400 מטרים משוכות לנשים הוא 76.2 ס"מ (שתיים וחצי רגל). גובהה של נטליה אנטיוך הרוסייה האימתנית הוא 1.78 מטרים. המשוכות עוברות בקושי את גובה הברכיים שלה. במשחקים האולימפיים באתונה, עוד לקחה אנטיוך ארד במרוץ ה-400 מטרים השטוח, אבל בהמשך, המעבר שלה מהמרוצים השטוחים למשוכות, היה טבעי.

עם יריית הזינוק התפוצצה לשינדה דימוס האמריקאית מהאדנים כאילו אין מחר.

דימוס, אלופת העולם מדייגו אשתקד, מאומנת על ידי אמה – שבעצמה הייתה אצנית לפני 30 שנה ויותר. מעבר לכך, דימוס היא אם לבנים תאומים בני 5. היא הקריבה קורבנות כדי להגיע לעמדת ניצחון בלונדון, ולאמהות עסוקות (בפרט כאלו שאמא שלהן עוד אומרת להן מה לעשות), כידוע, אין זמן עודף לשעשועים.

אבל הרוסייה המגודלת לא הרפתה. מעל המשוכה השמינית עברה אנטיוך לפני דימוס, ונכנסה לישורת האחרונה עם יתרון. למרות גובהה, טכניקת מעבר המשוכות של הרוסייה נחותה מזו של דימוס, ובמעברי המשוכות התשיעית והעשירית נפתחה לדימוס אפשרות לצמצם. דימוס זינקה עליה בשתי ידיים וזרקה את עצמה לכיוון הקו.

גם אנטיוך, שהרגישה שהתנועה שלה מתחילה לגמגם נתנה תאוצה אחרונה אל הקו. בסוף, הייתה זו אנטיוך שהקדימה ב-40 ס"מ את דימוס, וזכתה בזהב. דימוס המאוכזבת נאלצה להסתפק במדליית הכסף. הארד הלך לצ'כית הייג'נובה שסגרה 100 מטרים אחרונים מצוינים.


נטליה אנטיוך מימין, לשינדה דימוס משמאל


נטליה אנטיוך (רוסיה) זהב – 52.70 שניות; לשינדה דימוס (ארה"ב) כסף – 52.77 שניות; זוזאנה הייג'נובה (צ'כיה) ארד – 53.38 שניות.

בקיצור
בקפיצה לרוחק לנשים לקחו בריטני ריס וג'אניי דלאוץ' זהב וארד בהתאמה, כאשר הרוסייה אלנה סוקולובה נכנסה לתוך הסנדוויץ' האמריקאי כדי לקחת את הכסף.

אבבה ארגאווי עלתה מחצי הגמר לגמר ה-1,500 מטרים נשים בקלילות ובצחקוק שיכניסו יראה ללב כל מתחרותיה. אלופת העולם ג'ני סימפסון מארה"ב לא עלתה לגמר.

באותה קלות עלו יוסיין בולט ויוהאן בלייק לגמר ה-200 מטרים גברים.

קרב ה-10 לגברים הוא הצגה מרתקת בת 10 מערכות. בסוף היום הראשון מוביל שיאן העולם הטרי אשטון איטון (ארה"ב) ב-220 נקודות על היריב הבא אחריו – טריי הארדי (גם הוא מארה"ב). למרבה הצער, במהלך היום הראשון כבר נשרו מי שהיה אלוף אולימפי ושיאן עולם – רומן סברלה הצ'כי, וכן דניאל אוד – המתמודד הבריטי. פרידה חמצמצה לסברלה, אחד מגדולי אתלטי קרב ה-10 בכל הזמנים.

8.9.2012


חגי אשלגיחגי אשלגי
שואף לתנועה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג