לונדון 2012: פליקס סנצ'ז לא עוצר את הדמעות וג'יימס רק בן 19 – אלוף אולימפי ואלוף עולם

בערב לונדוני קריר חזר פליקס סנצ’ז מהכפור, והפך לאלוף האולימפי המבוגר ביותר ב-400 מ’ משוכות. בן ארצו בן ה-19 לוגוולין סנטוס, רץ 400 מטרים שטוח ולקח כסף אחרי האלוף הטרי קיראני ג’יימס בן ה-19 מגרנאדה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בערב לונדוני קריר חזר פליקס סנצ'ז מהכפור, והפך לאלוף האולימפי המבוגר ביותר ב-400 מ' משוכות. בן ארצו בן ה-19 לוגוולין סנטוס, רץ 400 מטרים שטוח ולקח כסף אחרי האלוף הטרי קיראני ג'יימס בן ה-19 מגרנאדה

מאת:חגי אשלגי




לונדון 2012, כל הכתבות – כאן

לוח שידורי הטלוויזיה הישראלית – כאן
צילומים: gettyimages


400 מטרים משוכות גברים
הקשתות המדורגות בריצת ה-400 מטרים משוכות, יחד עם חלוקת כוחות סלקטיבית וטקטיקה אישית של כל אחד מהאצנים, מקשה על זיהוי מוביל ודאי במרבית שלבי הריצה. אחרי 325 מטרים מגיעים האצנים למשוכה התשיעית (הלפני אחרונה) כשדירוג הקשתות אחריהם.

את המשוכה הזו עברו באותו חלקיק שנייה פליקס סנצ'ז מהרפובליקה הדומיניקאנית (האלוף האולימפי מאתונה 2004), אנג'לו טיילור האמריקאי (האלוף האולימפי מסידני 2000 ומבייג'ינג 2008) וחאוויר קולסון מפורטו ריקו (שהחזיק עד המשחקים האולימפיים בתוצאת השנה בעולם).

סנצ'ז, שיהיה בן 35 בסוף החודש, חזר בשנה לתחרויות ברמה העולמית, אך לא הצליח לייצר את התוצאות המרשימות שהיו לו בעבר. חצי הגמר האולימפי לפני יומיים, בו ירד מ-48 שניות, היווה קפיצת מדרגה משמעותית לעומת תוצאותיו מהשנתיים האחרונות (בהן לא ירד אף פעם מ-48.5 שניות).

הערב, עבר סנצ'ז את המשוכה הלפני אחרונה בצורה מצוינת, בשעה שאנג'לו טיילור נתקע בנחיתה אחרי המכשול. טיילור הוותיק התחיל לדרוך במקום ובקרב על הזהב נותרו סנצ'ז וקולסון. סנצ'ז היה חזק יותר בסיומת. קולסון הדועך עוד נעקף לפני הקו על ידי מייקל טינסלי האמריקאי שסיים נפלא. למזלו, החזיק קולסון מעמד כדי לקחת את הארד.

פליקס סנצ'ז זכה במקום הראשון, הרים את ידיו לניצחון, פתח סיכה ב"מספר" החזה שלו והוציא מהרווח בין הגופייה ל"מספר", תמונה של משפחתו. סנצ'ז הניח את התמונה על רצפת האצטדיון, כרע לנשק אותה, והתחיל למרר בבכי.

על דוכן המדליות, סנצ'ז כבר התייפח בבכי תמרורים, בלי שום יכולת לעצור את הדמעות.

פליקס סנצ'ז (רפובליקה דומיניקנית) זהב – 47.63 שניות; מייקל טינסלי (ארה"ב) כסף – 47.91 שניות; חאוויר קולסון (פורטו ריקו) ארד – 48.10 שניות.

400 מטרים גברים
במחדל שגובל בשערורייה, לא עלה אף אצן אמריקאי לגמר ה-400 מטרים. האלוף האולימפי לשון מריט הגיע פצוע ללונדון ופרש במוקדמות. הגמר הוצף ברצים ממדינות האיים הקריביים, ואיתם התייצבו התאומים הבלגיים לבית בורלה.

קיראני ג'יימס עוד לא בן 20, אבל בשנה שעברה הוא הפך לאלוף העולם לפני גיל 19. ג'יימס רץ קצת מוזר. כפות רגליו המגודלות נפרשות לצדדים בנחיתה. כל זה לא מפריע לצעיר מהאי גרנאדה להגיע לגמרים הגדולים ולספק את מלוא הסחורה.


קרני ג'מס מנצח האליפות העולם בדיגו 2011 (צילום: Erik van Leeuwen)


בחלוף 300 מטרים, ג'יימס כבר רץ לפני מתחריו בבדידות מזהרת. לוגוולין סנטוס מהרפובליקה הדומיניקאנית, גם הוא עוד לא בן 20, רדף אחרי ג'יימס אבל התחיל לגמגם לקראת הקו. למזלו, הוא החזיק מעמד מול הסיומת של ללונד גורדון מטרינידד וטובגו.

האיים הקריביים 1-2-3-4 (כריס בראון מהבאהמאס רביעי). התאומים הבלגים קווין וג'ונתן בורלה במקומות 5-6 (הפרש של שתי מאיות ביניהם).

קיראני ג'יימס (גרנאדה) זהב – 43.96 שניות; לוגואלין סנטוס (הרפובליקה הדומיניקאנית) כסף – 44.46 שניות; ללונד גורדון (טרינידד וטובגו) ארד – 44.52 שניות.

3,000 מטרים מכשולים נשים
לפני 11 חודשים זכתה יוליה זאריפובה הרוסייה באליפות העולם בריצת 3,000 מטרים מכשולים לנשים בדייגו. שנייה הגיעה חביבה גריבי הטוניסאית. שלישית סיימה מילכה צ'מוס צ'ייווה מקניה.

לפני חודש ירדה לראשונה זאריפובה מ-9:10 דקות העונה. מילכה צ'מוס כבר החזיקה אז בתוצאת השנה בעולם של 9:07 דקות. אבל בחצי הגמר מילכה צ'מוס צ'ייווה נראתה עייפה.

בגמר הערב, היה זה המופע של זאריפובה. הרוסייה הובילה כמעט מהמטר הראשון עד האחרון בלי להרפות. מאחוריה התחלפו הבנות, האלופה האולימפית ושיאנית העולם גלקינה פרשה, אבל זאריפובה נשארה בחזית. בקילומטר האחרון התחיל הלחץ ודבוקת הובלה קטנה נפרדה קדימה. את ההקפה האחרונה התחילו חמש בנות כשבראשן זאריפובה.

הטכניקה של צ'ייווה הקנייתית במעבר המשוכות היא לא פחות ממזעזעת. היא מזכירה את היעדר הטכניקה של רץ המכשולים הקנייתי כריסטופר קוסגיי לפני כ-15 שנים, שזכה במדליית הכסף באליפות העולם ב-1995 כשרץ יחף בגוטנבורג, וארבע שנים אחר כך זכה בזהב בסביליה.

אחרי מעבר המשוכות בניתור של שתי הרגליים, נשתלת צ'ייווה באופן שקוטע (מעבר לנורמאלי) את שטף התנועה. לצ'ייווה לא היה סיכוי בהקפה האחרונה. מלפנים, זאריפובה וגריבי הגבוהות התחילו את מאוץ הסיום כבר בישורת האחורית. זאריפובה הגדילה לאט את הפער והתרחקה מגריבי. בינתיים, הצליחה צ'ייווה לעבור מהמקום החמישי לרביעי, ובישורת הסיום נראה היה שהיא עוד תצליח להשיג מדליה. אבל אז נתנה סופיה אספה תאוצה אחרונה קטנה והארד נמסר לאתיופית. מילכה צ'מוס צ'יווה רביעית. ק"מ אחרון של זאריפובה ב-2:55 דקות.

יוליה זאריפובה בניצחונה באליפות אירופה- ברצלונה 2010
(צילום: Erik van Leeuwen)



יוליה זאריפובה (רוסיה) זהב – 9:06.72 דקות; חביבה גריבי (טוניסיה) כסף – 9:08.37 דקות; סופיה אספה (אתיופיה) ארד – 9:09.84 דקות.

הערב מחכים לנו גמר ה-1,500 מטרים לגברים וגמר ה-100 מטרים משוכות לנשים.

7.8.2012


חגי אשלגיחגי אשלגי
שואף לתנועה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג