לונדון 2012, סיכום יום 2 בבריכה: וולמר פורצת את מחסום שיא העולם

שני שיאי עולם, שיא אירופי, ואי אפשר בלי משהו ישראלי. חגי אשלגי מסכם את יום מספר 2 בבריכה האולימפית, לונדון 2012
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

שני שיאי עולם, שיא אירופי, ואי אפשר בלי משהו ישראלי. חגי אשלגי מסכם את יום מספר 2 בבריכה האולימפית, לונדון 2012

מאת:חגי אשלגי




לונדון 2012, כל הכתבות – כאן

לוח שידורי הטלוויזיה הישראלית – כאן

צילומים gettyimages


100 מטרים פרפר נשים

דאנה וולמר (בתמונה) אותתה מאתמול בבוקר שהיא בדרך לשיא עולם, וקיימה בגדול. עם שיא עולם נפלא של 55.98 שניות, הקדימה וולמר את יריבותיה הקרובות ביותר בכמעט שנייה שלמה. אילו הייתה "מתלבשת" טוב יותר הנגיעה האחרונה, הייתה וולמר מקצצת עוד 15 מאיות שניה לפחות.

ג'נט אוטסן, המאיצה הדנית, פתחה כאילו אין מחר, ומבחינתה – באמת לא היה. היא גררה במסלול לידה את קלייר דונהיו האמריקאית. וולמר הסתובבה רק שלישית בחצי הדרך. אבל הבריכה השנייה של וולמר הייתה כיתת אמן בסגנון הפרפר. ללא קיצורי תנועות ובסגנון מושלם, סגרה וולמר על שיא העולם, וגם חישוב שגוי בנגיעה בקיר לא הצליח לקלקל.

הסינית יינג לו הצליחה לתחזק חזרה חזקה בבריכה השנייה ולטפס ממקום 4 בחצי הדרך למדליית הכסף. אליסיה קוטס האוסטרלית שהסתובבה אחרונה ב-50 מ', סגרה נהדר כדי לקחת את הארד.

דאנה וולמר (ארה"ב) זהב – 55.98 שניות (שיא עולם); יינג לו (סין) כסף – 56.87 שניות; אליסיה קוטס (אוסטרליה) ארד – 56.94 שניות.

100 מטרים חזה גברים

בשנתיים האחרונות, מוות אופף את המנצח בגמר ה-100 מטרים חזה. אשתקד בשנחאי ניצח במשחה אלכסנדר דלה אואן הנורווגי, שעות אחרי שילדים בחופשה נטבחו במולדתו על ידי רוצח מטורף. לפני כשלושה חודשים, דלה אואן עצמו נפטר מדום לב.

חברו הטוב קמרון ואן דר ברג (בתמונה) מדרום אפריקה היה ידוע תמיד כמאיץ מובהק בחזה. הוא ספד לדלה אואן מיד אחרי מותו.

ואן דר ברג שחה את מה שהיה, להגדרתו, "המשחה המושלם". הפרס בסיום – שיא עולם חדש שמחק את שיא העולם מעידן החליפות האסורות, ומדליית זהב אולימפית.

כל השחיינים נאלצו לרדוף אחר ואן דר ברג כבר מהזינוק בתקווה שיתעייף לקראת הסיום. הוא לא התעייף, והם לא הדביקו אותו. הדרום אפריקאי הגיע לקיר הראשון 0.6 שניות לפני כריסטיאן ספרנגר האוסטרלי ששעט בעקבותיו. האוסטרלי במסלול 6 עוד הצליח לצמצם בחזרה עשירית שנייה, אבל לא יותר.

לצדו של ספרנגר במסלול 7 שחה האלוף האולימפי הכפול, היפני קוסוקה קיטג'ימה, אבל הצליח לסיים רק חמישי. מסלול אחד אחריו שחה האמריקאי הוותיק ברנדן האנסן ובבריכה שנייה נהדרת, סיים במקום השלישי את מה שהופך להיות אחד הקאמבקים היפים של השחייה.

לאחר המשחה אמר ואן דר ברג – "אני צריך להוקיר את אלכסנדר דלה אואן הערב. הוא היה איתי השנה ואני חושב שהוא עזר לי לסיים את המשחה כל כך חזק."

קמרון ואן דר ברג (דרום אפריקה) זהב – 58.46 שניות (שיא עולם); כריסטיאן ספרנגר (אוסטרליה) כסף – 58.93 שניות; ברנדן האנסן (ארה"ב) ארד – 59.49 שניות.

400 מטרים חתירה נשים
קאמיל מופא הצרפתייה (בתמונה משמאל) זינקה ממסלול 4, אליסון שמיט האמריקאית ממסלול 5. האלופה האולימפית רבקה (בקי) אדלינגטון ממסלול 8 ושיאנית העולם פדריקה פלגריני ממסלול 1. הקרב האמיתי התחולל לבסוף במרכז הבריכה. מופא, השחיינית היציבה והעקבית ביותר השנה ב-400 מטרים, פתחה בלי רחמים ומתחת לקצב שיא עולם.

היחידה שהעזה לרוץ איתה היא אליסון שמיט, ממועדון השחייה של מייקל פלפס בצפון בולטימור. שמיט, כמו פלפס, חזקה מאד בסיבובים וסגרה פעם אחר פעם על מופא ביציאה מכל קיר.

בסופו של דבר, מופא נגעה ראשונה בקירות לכל אורך המשחה, והובילה אותו מראשית ועד אחרית. שמיט שחתה שנייה לכל אורך הדרך. בקי אדלינגטון סגרה כהרגלה את ה-100 מטרים האחרונים מהר יותר מכולן ולקחה את הארד.

קאמיל מופא (צרפת) זהב – 4:01.45 דקות (שיא אולימפי); אליסון שמיט (ארה"ב) כסף – 4:01.77 דקות; בקי אדלינגטון (בריטניה) ארד – 4:03.01 דקות; לוטה פריס (דנמרק) רביעית ופדריקה פלגריני (איטליה) חמישית.

200 מטרים חתירה גברים

בין ה-100 ל-400 מטרים נפגשים סון יאנג הסיני, ריאן לוכטי האמריקאי, טיי-וואן פארק הקוריאני, יאניק אנייל הצרפתי ופול בידרמן הגרמני ב-200 מטרים חתירה. חצאי גמר צפופים וצמודים מרמזים על העוצמה של הסיני.

השאלה היא מה יעשה הסיני הענק מול יאנייק אנייל (הגבוה לא פחות), ריאן לוכטי, פארק טיי-וואן ופול בידרמן בגמר.

למה כובע?
נמרוד שפירא במשחה טוב בבוקר, קבע תוצאה יפה של 1:48.90 דקה, אך לא הצליח להתברג לחצי הגמר. בפרשה מוזרה ומביכה (נוספת) סביבו, התברר שהוועד האולימפי הישראלי ואיגוד השחייה לא טרחו לספק לשפירא כובע שנושא את שמו (ולא משנה מתוצרתה של איזו חברה).

עם כל הכבוד לאינטרס המסחרי הטהור של חברת מוצרי ספורט זו או אחרת – לא החברות זכאיות להחליט כיצד יתלבש כל שחיין ב"מדים" הלאומיים על שפת הבריכה, והאחידות בהופעה נדרשת. הוועד האולימפי ואיגוד השחייה צריכים היו לדאוג לכך שכובעי הים של כל שחייני הנבחרת יהיו זהים – בין אם כולם נושאים את שם הספורטאי, ובין אם אינם נושאים אותו. לראיה – שמם של כל שחייני נבחרת ארה"ב נישא על כובעיהם – למרות שהם מסופקים על ידי יצרנים שונים.

לא ברור אם התקלה היא רק בחישה גסה של היבואן הישראלי, או סתם חלמאות של האיגוד האולימפי ואיגוד השחייה – שהרי מאז ומתמיד ברור שהכיתוב על הכובע הוא הסממן הבולט ביותר בחזותו של שחיין שמזנק לתחרות – סממן שראוי שיישמר אחיד בלא קשר לאינטרסים מסחריים צרים.

100 מטרים חזה נשים
רוטה מילוטייטה הליטאית רק בת 15, אבל כבר נראית כמו אלופה אולימפית. הנערה הליטאית, שמתאמנת באנגליה, השתלטה על חצי הגמר שלה וקבעה שיא אירופי חדש עם 1:05.21 דקה. בחצי הגמר השני, רבקה סוני האמריקאית זינקה חלש ופתחה לאט כהרגלה, אבל ממקום אחרון במחצית הדרך, היא חזרה בפחות מ-34 שניות ועלתה למקום הראשון בחצי הגמר בו השתתפה.

הקרב בגמר יהיה כנראה בין מילוטייטה וסוני על הזהב, ובין בריאה לרסון האמריקאית, יוליה אפימובה הרוסייה וליסל ג'ונס האוסטרלית על הארד.

4 כפול 100 מטרים חתירה גברים
כמו הגמר המקביל לנשים, גם משחה ה-4 כפול 100 חתירה לגברים סיפק תהפוכות ומתח עד המטר האחרון. ארבע נבחרות השתתפו בקרב על הניצחון – אוסטרליה, ארה"ב, רוסיה וצרפת.

100 מטרים ראשונים
שבסיומם התברר שניית'ן אדריאן האמריקאי מהיר יותר מאלוף העולם ושיאן הטקסטיל ג'יימס (הטיל) מגנוסן האוסטרלי, שנראה רחוק משיא כושרו. ארה"ב ראשונה לקיר, אוסטרליה שנייה, צרפת (בפתיחה של אמורי לבו) שלישית ורוסיה (אנדריי גרצ'ין) רביעית.

200 מטרים
מייקל פלפס הזכיר לכולנו ולעצמו את העוצמות שעוד נמצאות בו, עם ספליט של 47.15 שניות, ושמר על ארה"ב ראשונה. מאט טרגט האוסטרלי איבד את המקום השני לפאביין ז'ילו הצרפתי. רוסיה עם ניקיטה לובינטסב נותרה רביעית.

300 מטרים
אף נבחרת לא שינתה מיקום. קאלן ג'ונס שמר את ארה"ב ראשונה עם ספליט של 47.6 שניות. קלמון לפר שמר את צרפת במקום השני ואיימון סאליבן שמר את אוסטרליה שלישית. רוסיה נותרה רביעית.

400 מטרים
כאן הוכרעו הגורלות גם של הזהב וגם של הארד. מסיבה לא מובנת, בחרה ארה"ב בריאן לוכטי לשחות את ה-100 מ' האחרונים עבור ארה"ב. לא מובנת, כי בארה"ב ישנם לפחות שישה שחייני 100 מ' חתירה מהירים ממנו. לוכטי נתן את כל מה שיכל, אבל לא היה לו סיכוי מול הצרפתי השועט והבועט יאניק אנייל. אנייל סגר עם ספליט של 46.74 שניות כדי לעקוף את לוכטי (שזינק עם יתרון של מעל חצי שנייה, אבל שחה שנייה שלמה לאט יותר מאנייל – 47.74 שניות). באותו שלב גם דנילה איזוטוב הרוסי עקף את ג'יימס רוברטס האוסטרלי הנחלש, ולקח את הארד לרוסיה.

נקמה מושלמת לצרפתים על מה שאירע באותו משחה בבייג'ינג. איפה לעזאזל ג'ייסון לזאק כשצריך אותו?!

30.7.2012



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג