לונדון 2012: טריאתלון- סוסים וותיקים וסוסים מנצחים, על מי מהמרים?

משפט ידוע אומר, שפרוסת לחם ועליה ממרח תיפול תמיד על הצד המרוח. מנגד עומדת הטענה, כי חתול שנופל ינחת תמיד על רגליו. ועכשיו קישרו נא פרוסה עם הממרח האהוב עליכם על גב החתול האהוב לא פחות. גשו אל המרפסת הקרובה והניחו לשניים ליפול... איזו טענה תופרך, איזו טענה תוכח?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

משפט ידוע אומר, שפרוסת לחם ועליה ממרח תיפול תמיד על הצד המרוח. מנגד עומדת הטענה, כי חתול שנופל ינחת תמיד על רגליו. ועכשיו קישרו נא פרוסה עם הממרח האהוב עליכם על גב החתול האהוב לא פחות. גשו אל המרפסת הקרובה והניחו לשניים ליפול… איזו טענה תופרך, איזו טענה תוכח?

מאת:הילה מימון





לונדון 2012, כל הכתבות – כאן

לוח שידורי הטלוויזיה הישראלית – כאן
צילומים: triathlon.org


בראונלי והשאר
שמם של האחים בראונלי נקשר מזה שנתיים בצמד המילים "בלתי מנוצחים", ואם בתחילה היה נראה כי הניצחונות הם נחלת אליסטר הבכור, ג'ון הצעיר הוכיח שאיננו מתכוון להשתרך מאחור. שש פעמים חלקו האחים את מדרגות דוכן המנצחים, וחובת ההוכחה ליכולת מנצחת עברה אל יתר המתחרים. אבל, אליה וקוץ בה, חובת ההוכחה ליכולתם תהיה פחות מול יתר המתחרים ויותר מול הטענה הניצבת אמיתית ועיקשת, מנצחי התחרות על המסלול האולימפי בשנה המקדימה למשחקים, מוצאים עצמם מפספסים את הזהב ביום האמיתי.

במקום שבו מדע פוגש אמונות טפלות, הרבה צירופי מקרים עשויים להתפתח לאגדות אורבניות, כמו קללת עקב האכילס שפגעה בשנה המקדימה למשחקים באתונה בפייבוריט דאז, גרג בנט, ואז בפייבוריט לקראת בייג'ינג 2008, חוויאר גומז, והיה זה אליסטר הפייבוריט המנצח שבראשית העונה קרע את אותו גיד ממש ונגרר אל תקופת החלמה ממושכת. ההחלמה אומנם הסתיימה בניצחון על מסלול הבכורה שלו לעונה זו בקיטצביול, אוסטריה, אך אין זה מבטיח דבר לקראת יום שלישי. אז מה יקרה כשנקשור את צמד הבלתי מנוצחים אל אגדה אורבנית של הפסדים? האם גם אז מהמרים על הסוסים המנצחים? האם זו תהיה הצגה של שניים?

ביוון דוקרטי
אבל אז יש את שני הסוסים הוותיקים של המרוץ, שחולקים בינהם מספר חסר תקדים בענף של ארבע מדליות אולימפיות. שניהם חצו את שנתם השלושים בחיים וזה מכבר רשמו מחצית הזמן בשנות קריירה איכותית. ביוון דוקרטי הניוזילנדי יתן הופעה שלישית ברציפות, ועם מדליה אחת חסרה לאוסף, ינסה לשלוף את כל שפני הניסיון מהכובע. שפן אחד שכמעט תמיד עושה את הטריק היא יכולת המאוץ שלו, שכבר זכתה לתואר "על-אנושית". ואולי יצליח הסוס הזקן, כמעט, דוקרטי לרשום שלוש הופעות מעוטרות מתוך שלוש הופעות אולימפיות.

סיימון וויטפילד
בביג'ינג הוא נלכד לא מוכן כשהיה עסוק בלזכור את דברי מאמנו על הרגע הנכון להאיץ, וכשסיימון וויטפילד הקנדי הגיח מאחור, לאחר שהושמט מהרביעיה המובילה לקראת קו הסיום. וויטפילד הקנדי יהיה אחד משלושה טריאתלטים שרושמים הופעה רביעית במשחקים האולימפים, שותפים לתואר הם הנטר קמפר האמריקאי, ואנג'יה דימטר הגרמניה שסיימה את מקצה הנשים של שבת במקום ה12. וויטפילד הוא מדליסת הזהב הבכור של הענף, ולונדון היא הופעתו האחרונה המוצהרת. הספורטאי הדקדקן מכולם בפרטים הקטנים, ואחד שבכל מחזור אולימפי יודע להמציא את עצמו מחדש עוד עלול להפתיע את מתחריו העוללים. נושא בתואר וותיק המתחרים, המרוץ הזה של וויטפילד יהיה הקשה שבימיו התחרותיים.

לא כאן – לא שם, אבל לא סוסים שניתן לפסול על הסף.
חוויאר גומז, ספרד הגיע אל המשחקים האולימפים בבייג'ינג כפייבוריט, אבל עוד קודם לכן היה זה שהפך את הענף על פיו.הראשון בעידן הטריאתלטים מאוזני היכולת, משך אחריו את הרמה העולמית. כמו שצוטט סיימון וויטפילד באחד מראיונותיו לקראת בייג'ינג, "פתאום הגיע ילד אחד בשם גומז, ששוחה ביחד עם כל השחיינים ואז נותן ריצה מהירה ב- 15 שניות מכל הרצים…" אבל נדמה כי כל מחזור אולימפי מסיים תקופה אחת ומתחיל תקופה אחרת בענף המתפתח, ובימים שמבייג'ינג, מאוץ הסיום הפך קלף מנצח. אילו קלפים מסתיר גומז, אם בכלל? ביום מצויין שלו ורע של אחרים, הוא ראוי להיות מוזהב.

יאן פרודנו, גרמניה ידע להניח את ההילוך הנכון ברגע הנכון, ולרצות מספיק ויותר מכולם על מנת למסמר מדליית זהב בבייג'ינג. אבל משהו הלך והשתבש מאז, ולאחר עונה פוסט אולימפית מרשימה למדי, משהו ברגליו החל לקרטע. ואולי ייסתמן לו עוד יום של רצון מזהב, ואולי זה הכוח שיביא אותו ראשון אל מעבר לקו.




סוסים שחורים:

הנטר קמפר, ארה"ב – כי הוא אומנם מזדקן משנה לשנה אבל מיקומו האולימפי עולה ממחזור אחד למשנהו.
ריצ'רד מוריי, דרום אפריקה – כי הוא הוכיח שלפחות בחמישה קילומטר מרחק הוא ממש שם, בעורפו של איזה בראונלי.
אלכסנדר ברינוקורוב, רוסיה – כי עם נבחרת חזקה שנועדה להיות כוח נגד לנבחרת האנגלית, אי אפשר לפסול את האפשרות למדליה רוסית.
בראד קהלפלד, אוסטרליה – כי הוא הרבה פעמים שם, עם כל החבורה המובילה, משתתח בדרמטיות על השטיח במאוץ סיום מופרע.
  סטפן ג'סטוס, גרמניה – כי אולי זה יום של סוס גרמני חדש, שרוצה את זה מספיק, ויש לו גב חזק מספיק במשחק הנבחרות שבין גרמניה, רוסיה, אנגליה, קנדה אוסטרליה וניוזילנד.

6.8.2012


הילה מימוןהילה מימון
סטודנטית לפסיכולוגיה ביולגיה ותזונה מאמנת טריאתלון וטריאתלטית




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג