לונדון 2012, דיווחים מהיום ה-2: ערב מרגש בבריכה האולימפית

הבוקר החל עם פרשת הכובע של נמרוד שפירא בר אור, שבעצם לא היה שלו, המשיך עם מרוץ אופניי הכביש של הנשים, הערב השני בבריכה ניפק שיאי עולם ודרמות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הבוקר החל עם פרשת הכובע של נמרוד שפירא בר אור, שבעצם לא היה שלו, המשיך עם מרוץ אופניי הכביש של הנשים, הערב השני בבריכה ניפק שיאי עולם ודרמות

מאת:מערכת שוונג


כל שידורי הטלוויזיה הישראלית- כאן
כל כתבות לונדון 2012 – כאן
(צילומים: gettyimages)


צרפת עם הזהב בשליחים
ביצוע מדהים של השחיין הרביעי והאחרון בנבחרת צרפת, אנייה, הביא לקבוצה את מדליית הזהב במקצה 4 כפול 100 מטרים חופשי. אנייה סגר פער גדול, עימו נכנס למאה המטרים האחרונים לוכטה כשחיין אחרון של הנבחרת האמריקאית, והיה ראשון לגעת בקיר. ארה"ב הסתפקה במדליית הכסף והנבחרת הרוסית לקחה את מדליית הארד.

מדלייה ראשונה לצרפת, מדלייה שנייה לבריטניה
זהב
לצרפתייה , קמילה מופאה ניצחה במקצה 400 מטרים חופשי. שנייה הייתה
האמריקאית אליסון שמיט. את מדליית הארד, מדלייה שנייה לבריטניה בלונדון
לקחה רבקה אדלינגטון (אחרי מדליית הכסף במרוץ הכביש באופניים לנשים- למטה בכתבה זו).

עוד שיא עולם- בבריכה
ואן דר ברוך – 100 מטרים חזה

הדרום אפריקאי, קמרון וואן דר ברוך, הוביל מהזינוק וכל הדרך היה בקצב שיא עולם ופער גדול על מתחריו. הוא ניצח במקצה 100 מטרים חזה עם שיא עולם חדש-  58:46 שניות.

הבריכה ממשיכה להנפיק שיאים
וולמר עם שיא עולם וזהב ב- 100 פרפר


הערב השני בבריכה האולימפית בלונדון 2012 נפתח עם שיא אדיר במרחק 100 מטרים פרפר. דנה וולמר האמריקאית ניצחה במקצה עם שיא עולם חדש- 55:98 שניות.

מרוץ אופני כביש נשים:
ווס לקחה את הזהב, ארמיסטד עם מדליה ראשונה לבריטניה
הרוכבת ההולנדית, מריאן ווס ניצחה במרוץ הכביש בלונדון והוסיפה מדלית זהב אולימפית לרשימת ההישגים הבלתי נגמרת שלה. ווס הייתה חלק מקבוצת בריחה אחרונה של היום שכללה ארבע רוכבות.

לאחר תקר בגלגלה של האמריקאית שלי אולדס, לחלקה האחרון של התחרות נותרו עם ווס רק הרוסייה אולגה זבלנסקאיאה והבריטית ליזי ארמיטסטיד. ווס ידעה כי היא המאיצה הטובה ביותר ומרחק רב לפני קו הסיום כבר החלה במאוץ.  זבלנסקאיאה נותרה מאחור וארמיטסטיד הצליחה רק להישאר קרובה לגלגל האחורי של ווס שכנראה תמשיך לגרוף תארים עולמיים גם כבעלת מדליית הזהב מלונדון 2012.  ווס היא מדליסטית הזהב מתחרות הנקודות (במסלול) מהמשחקים האולימפיים בבייג'ין 2008, בים שאר הישגייה הכוללים אליפויות עולם במרוצי הקרוס, ניצחונות בסבבי גביע העולם, בג'ירו ד'איטליה של הנשים ועוד.


ווס חוגגת זהב, ארמיסטד מימינה והין טיפות הגשם נראית זבלנסקאיאה (צילום: gettyimages)



הבריטית ליזי ארמיטסטיד הישגה את המדלייה הראשונה של בריטניה במשחקים האולימפיים של לונדון 2012. ברשימת השגייה אליפויות עולם ואירופה (מסלול) וכמה ניצחונות במרוצים החשובים ביותר של הדבוקה הנשית הבכירה.

זילברמן הודח מהמשחקים
מישה זילברמן, שעשה היסטוריה כשהיה לישראלי הראשון המייצג את ישראל בענף הבדמינטון, הפסיד בפעם השנייה במשחקים ולא ימשיך להתחרות. זילברמן היה חייב ניצחון לאחר שהפסיד אתמול במשחק מול הדני יאן יורגנסון. בכל בית שיחקו שלושה שחקנים והיום התייצב זילברמן מול השחקן השלישי בבית, דרק וונג מסינגפור. פתיחה חלשה מאוד של זילברמן הכניסה אותו לפיגור גדול ולמרות חזרה נאה למשחק הוא הפסיד, הודח מהמשחקים ויסתפק בציון ההיסטורי שרשם לענף הבדמינטון הישראלי.



הבריכה רותחת מהבוקר

נמרוד שפירא בר אור סיים במקום השני עם 1:48:60 דקה, התוצאה הטובה ביותר שלו השנה ועדיין נראית כלא מספיקה לעלייה מהמוקדמות מאחר והייתה ה- 21 בטיבה ורק 16 השחיינים המהירים עולים לחצי הגמר.

מסיבה שטרם הובהרה זינק שפירא בר אור עם כובע עליו הופיע השם קופלב. בין השמועות נשמעה גם כי חבישת הקובע נעשתה כמחווה לקופלב שנותר בבית לאחר שנאלץ לעבור ניתוח. אבל גם שמועות אחרות היו באוויר. היה מי שכבר הדביק לסיפור את הכינוי "פרשת הכובעים" וגם היו מי שטענו כי שפירא בר אור לא קיבל כובע מאיגוד השחייה.

יעקב טומרקין קבע 54:91 שניות במוקדמות 100 מטרים גב ולא עלה לחצי הגמר. טומרקיןם יזנק, בהמשך השבוע, גם למקצה ה- 200 מטרים גב הנחשב כחזק שלו.

התעמלות: הישראלית מקסיוטה לא הצליחה לעלות לגמר

המתעמלת הישראלית וולריה מקסיוטה לא הצליחה לעלות לגמר תחרויות ההתעמלות. המתעמלת שסיימה רביעית באליפות אירופה עוררה צפיות כי תעפיל לפחות לגמר אבל בקפיצות (מקצועה החזק) גרפה 13.300 נקודת, במקבילים 9.433 נקודות. על הקורה היא נפלה פעמיים, סיימה את התרגיל לא טוב וזכתה ב- 10.533 נקודות. בקרקע היא אספה 12.933 נקודות.

מקסיוטה צברה בסה"כ 45.699 נקודות בארבעת התרגילים, ךא עלתה לגמר הקרב רב ולא באף אחד מהתרגילים הבודדים.

שיא אולימפי
האוסטרלית אמלי סיבהום קבעה שיא אולימפי חדש כשניצחה במקצה רביעי של מוקדמות 100 מטרים גב. סיבהום קבעה 58:23 שניות.

גולן פולאק הישראלי הודח כבר בסיבוב הראשון של תחרויות הג'ודו במשקל עד 66 ק"ג. למרות הופעה לא רעה, בהתחשב בגילו וחוסר הניסיון של פולאק, הוא הפסיד ביוקו לצרפתי דוויד לארוג.

פולאק נחשב לאחת התקוות הגדולות של ישראל בג'ודו. הוא רק בן 20 (גובה 1.75 מטר) ומעריכים כי הוא יגיע למשחקים בריו, 2016, עם יכולות להתמודד על מדליה.

29.7.2012



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג