לונדון מאוהבת!

הממלכה הבריטית מחבקת באהבה גדולה את ספורטאי האולימפידה הפאראלימפית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הממלכה הבריטית מחבקת באהבה גדולה את ספורטאי האולימפידה הפאראלימפית

מאת:דנה פלג; צילומים: רזי לבנת

שבוע עבר מתחילת המשחקים הפאראלימפים וההתרגשות בלונדון לא נרגעת.

עד היום זכו חברי המשלחת הישראלית לראות את דגל ישראל מונף בבריכת השחיה האולימפית שבלונדון 3 פעמים,  כאשר ענבל פיזרו זכתה בשתי מדליות ארד במשחה של 50 מטר חופשי ו-200 מטר וכשהשחיין יצחק ממיסטבלוב זכה במדליית ארד נוספת, במשחה 200 מטר חופשי.



אולם הקולות המגיעים מלונדון מספרים על התרגשות מטורפת, על אולמות המלאים מבלי כיסא אחד פנוי ועל אהדה אינסופית לה זוכים חברי המשלחות מרחבי העולם.

לונדון כולה לובשת חג, הרחובות מקושטים, אלפי מתנדבים ניצבים בצמתים, קשה לפספס את אלפי מכוניות היוקרה אשר מסתובבות בעיר צבועות בסמל המשחקים, את חלונות הראווה, שלטי החוצות והפרסומות שגדושות ומלאות בתמונות של ספורטאי האולימפיאדה. 
מצד אחד מדובר בהפנינג ענק של ספורט, אבל לעיתים גם מדובר במראות לא פשוטים. ישנן נכויות קשות מאוד, מוגבלויות ברמות שונות ומראות שלא כולם ראו בעבר. אולם כאשר הספורטאים נכנסים לבריכה, עולים על המגרשים, חותרים או רוכבים, המוגבלות נעלמת וההישגיות וההתמדה מרשימות כל מתבונן.

ספורטאי המשלחת הישראלית נרגשים מאוד, הם נעטפים באהבת המתנדבים השייכים לקהילה היהודית באנגליה  שמחבקים אותם, ומתמסרים לטיפול וליווי שלהם לאורך ימי המשחקים, הרחק מהמשפחות אשר תומכות ממרחק מתרכזים הספורטאים בתחרויות ובמפגשים עם ספורטאים אחרים ממדינות שונות בעולם. 

נח רם, מאמן השחייה של הספורטאים הישראלית, זכה השבוע לפגוש את ידידתו אלופת פורטוגל השחיינית המצטיינת סימונה פראגוסו. למרות הבדלי הגודל המשמעותיים מספרים הנוכחים במפגש המרגש על חיבוק ענק והתרגשות עצומה.


נח רם וסימונה פראגוסו

אנשי הנבחרת הישראלית זכו לטלפון מראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו שאיחל להם הצלחה. שרת הספורט, לימור ליבנת ליוותה אותם ביומם הראשון בבריכה אבל התרגשות מיוחדת נרשמה אתמול כאשר הגיע לבריכת השחייה ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קאמרון, אשר פשט את לבושו הרשמי ועודד את נבחרת הוד מלכותה. קאמרון העניק בסיום התחרויות מדליות לזוכים.


המדליה הראשונה של ענבל הצליחה להפתיע את חברי המשלחת ואת ענבל עצמה. המשחה הזה לא היה הפייבוריט עבורה וההתרגשות הייתה עצומה בקרב קהל הישראלים הרב שמילא את הכיסאות באולם. המדליה השנייה, דווקא במקצה של 200 מטר היה עבור ענבל אכזבה, היא ציפתה למקום גבוה יותר והרגשת ההחמצה ניכרה על פניה.

מחר, יום רביעי יהיה התאריך הרשמי שבו ימלאו 40 שנה לרצח ספורטאי מינכן, המשלחת הישראלית צפויה לקיים טקס בבית הכנסת שבכפר האולימפי וספורטאי המשלחת הישראלית קיבלו אישור מהועדה המארגנת לענוד סרט שחור לאורך היום כולו בענפים בהם זה יהיה אפשרי.

בימים שנותרו צפויים הספורטאים הישראלים להיות עסוקים מאוד, הם עתידים להשתתף בתחרויות הקליעה, הרכיבה, הטניס, השייט, האופניים, השחייה, טניס שולחן והאתלטיקה. 



4.9.2012


דנה פלג-  עיתונאית, אמא של שלושת המופלאים, שוחה, רוכבת כשלא חם ולא מוותרת על פילאטיס




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג