לא לקומפרשן בקונה

בעוד כחודש תתקיים אליפות העולם באיש ברזל, ובאופן תמוה, מארגני האירוע החליטו לאסור על המשתתפים שימוש באביזרים נלווים כמו גרבי לחץ או תחבושת רפואית המסתירה את מספר המתחרה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


בעוד כחודש תתקיים אליפות העולם באיש ברזל, ובאופן תמוה, מארגני האירוע החליטו לאסור על המשתתפים שימוש באביזרים נלווים כמו גרבי לחץ או תחבושת רפואית המסתירה את מספר המתחרה

מאת:אלכס וולפסון


ישנו מספר קטן של טריאתלטים שלא שמעו על ציוד לחץ (Compression Gear). המוצר היה מיועד בעיקר עבור אנשים הסובלים מבעיות כרוניות בוורידים אך הפך לתופעה שסחפה את המקצוענים בתחרויות איש הברזל בחו"ל, הצליחה לרוקן את המוצר מהמדפים בארץ והפכה את גרב הלחץ לחלק מרשימת ציוד החובה לתחרות איש הברזל. אמנם הדעות בקשר לאפקטיביות הציוד בזמן פעילות חלוקות, ונעות בין חוסר אמונה מוחלט בפעולת הלחץ עד לשינה עם הציוד מדי לילה ושימוש בו להתאוששות.

מארגני אליפות העולם באיש ברזל בהוואי, שתתקיים בעוד כחודש, מנחיתים מכה קשה השבוע על המתחרים ואוסרים כל שימוש בגרבי לחץ, גם לשוקיים (Compression socks and Compression Culfs), את ההסבר לאיסור ניתן להבין מחוברת התחרות ששונתה ובה נאמר שכל שימוש באביזר כגון: טייטס, גרבי לחץ, תחבושת רפואית שמסתירים את סימוני הגוף ומספרי המתחרה, לא יאושר. סימוני הגוף נועדו לעזור למתחרים לראות אם הם עוקפים או נעקפים על ידי מתחרים ולעזור לשופטים במהלך התחרות.

ההחלטה תמוהה, מכיוון שהסימונים קיימים גם על הידיים ואין שום בעיה לכתוב את המספר מעל הברך, הוואי היא לא תחרות למתחילים ולרבים הדרך לשם ארוכה מאד ועצם ההשתתפות היא הגשמת חלום. לא ברורה החלטת המארגנים להקשות על המשתתפים רק כדי לשמר את מסורת הסימונים. זה השלב שהאוהדים השרופים יתחילו לתהות מה נורמן סטדלר יעשה ללא הגרביים?

 

המספרים
מחקר בלתי תלוי שמתפרסם לאחרונה חקר את השפעת גרבי הלחץ בקרב גברים שרצים. 21 גברים הנחשבים לאתלטים ממוצעים בגילאים 29-49 ולא סובלים מבעיות בשוקיים או ברגליים. הגברים שובצו בצורה אקראית לרוץ על מסילות וביצעו בדיקת V02max. המבחן השני נערך אחרי 10 ימים שניתנו להתאוששות מהמבחן הקודם.

המבחן בדק את הנבדקים על ידי כמה קריטריונים ביניהם, הזמן בדקות, שהיו תחת עומס, הספק (kj) שהם הפיקו ובדיקת Vo2Max ((ml.kg.min. התוצאות של המחקר הראו שמספר הדקות שהיו תחת עומס (35.03 דקות כנגד 36.44) וההספק הכולל (422kj כנגד 399kj) היו גבוהים במידה משמעותית בשימוש הגרבי קומפרשן מאשר עם הגרביים הרגילות, לעומת זאת הבדל זניח נמדד ב-Vo2Max  (53.2 כנגד 52.2mlxkgxmin), סף חומצות החלב (13.02 כנגד 12.74kmxh) והשהות בסף הארובי הייתה גבוהה משמעותית עם גרבי הלחץ.

המסקנה שהופקה מהמחקר היא שריצה עם גרביים ולחץ בצורה תמידית באזור השוק משפרת משמעותית את הביצועים בספים מטבוליים שונים. לעומת זאת, עדיין המנגנון מאחורי הגרביים הוסבר חלקית על ידי שיפור זעיר ביכולת הארובית ונשארו הרבה פינות חשוכות שימשיכו להשאיר את הספקנים לגבי יכולת הגרביים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג