כרטיס הכניסה ל – Kona

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אלכס וולפסון

&nbsp

איש הברזל בקנדה מהווה את האפשרות הריאלית והלפני אחרונה לזכייה בכרטיס כניסה לתחרות אליפות העולם בקונה, הוואי. כל מי שנכשל, התלבט, היה פצוע מבין המקצוענים מקבל את הצאנ'ס להוכיח שהוא זכאי לכרטיסים הבודדים שיחולקו במסלול אתגרי בפנטיקטון, קנדה





מנצח מקצה הגברים כריס מקורמאק באירונמן קונה בהוואי 2007

למרות שבכל תחרות בזמן האחרון אפשר לראות לפחות ישראלי אחד, כאן הם לא נראו, לפחות לא השנה. נהלי הכניסה לתחרות בקנדה הם דרקוניים וההרשמה לתחרות מתבצעת ישר בסיומה ופתוחה רק למי שהתייצב במקום ויירשם בשונה מכל תחרות איש ברזל אחרת, שבהן ההרשמה נפתחת במקביל גם דרך האינטרנט.

מדי שנה התחרות לשנה הבאה מתמלאת תוך כמה שעות אחרי סיומה ורבים מהמתחרים חוזרים לתחרות זו מדי שנה, החדשות הטובות הם שהשנה המכסה לשנה הבאה לא הצליחה להתמלא ובאופן חד פעמי נפתחה הרשמה באינטרנט (בעת פרסום הכתבה אני מאמין שהיא כבר תהיה סגורה).

מסלול התחרות בקנדה ידוע כקשה במיוחד, הכולל שחייה במימיו הקפואים של אגם פנטיקטון, רכיבה במסלול הררי וריצה במסלול שרחוק מלהיות שטוח עם תוספת של רוח פנים שמצליחה לשנות את תוכניות המתחרים מדי שנה, לא שזה מרתיע את החבר'ה המקצוענים שמוכיחים מחדש כל פעם שזה קטן עליהם ומצליחים לקבוע זמנים מדהימים.

בתחרות הגברים לא היה ניתן לראות את ה"תותחים הכבדים", יש להם כבר את הכרטיס לאליפות העולם מהתחרויות שהם ביצעו ביוני-יולי, הם עשו את שלהם. כעת הם עסוקים באימונים לתחרות בהוואי. אי אפשר להגיד שחסרונם הורגש כי התחרות הייתה מלאת התרחשויות, הבעיה היחידה היא, שהפעם ההתרחשויות היו שליליות ורוב ההפתעות בתחרות הזו היו לרעה, הכל קשור בעניין שנהיה נפוץ יותר ויותר גם בארץ – הדראפטינג באופניים בתחרות שאוסרת על דראפטינג.

מנצח התחרות בגברים הוא בריאן רהודס שזכה במקומו בכבוד ולא ביצע דרפטינג ורוב הזמן רכב מקדימה, בזמן שמבחינה רשמית חולקו 4 "קנסות" למתחרים המקצוענים על דראפטינג. מספרם היה צריך להיות כפול ומכופל. לפי הדיווחים המרשלים נמנעו מלתת יותר מדי קנסות וחוץ משלושה מקצוענים – בריאן רהודס, מרקו ואן ואלקרן וברין רהודס כל השמינייה הראשונה הייתה אמורה להיות מדורגת במקום אחר לגמרי בסוף התחרות.

קנס על דראפטינג מתקבל שמרשל על אופנוע מרים כרטיס צהוב ומחייב את המתחרה לבצע עצירה באוהל מיוחד שנועד למטרה הזו בזמן החילוף מהאופניים לריצה למשך 4 דקות. מה שמחזק את התופעה המבחילה היא העובדה שהמתחרה גי'סון שורטיס שהיה מועמד לפודיום בתחרות קיבל לא קנס אחד אלא שניים, שבעקבותיהם החליט לפרוש מהתחרות.

בריאן רהודס הצליח להפתיע בניצחון שלו ולגרום להרבה אנשים לאכול את הכובע, אחרי שהתחרה בתחרות זו מדי שנה אינספור פעמים והגיע לפודיום, הצליח לקטוף את התואר ולזכות בכרטיס לאליפות העולם. בזמן שהוא עקף את המועמד העיקרי לניצחון ומחזיק התואר משנת 2006 ג'ספר בלייק ואת הרוסי האימתני אנדרי יסטרבוב.

האכזבה הגדולה בתחרות הגיעה מהמאמן המפורסם גורדו ביירן שהוכיח לכולם שגם בגיל יותר מבוגר אפשר לא רק לשאוף אלא גם להגיע גבוהה ומדי שנה חוזר לתחרות ומצליח לקטוף מקום בפודיום על ידי תכנון תחרות חכם ונכון, אלא שהפעם לא הכל הלך קשורה והוא לא הצליח להתברג לעשירייה הראשונה.

במרוץ הנשים המנצחת שחזרה להגן על התואר היא ליסה בנטלי, אבל אור הזרקורים היה מכוון אל מתחרה אחרת לגמרי – בלינדה גריינג'ר.

בלינדה גריינג'ר היא חלק מקבוצת TBB קבוצה שמאומנת על ידי ברט סאטון, מאמן מאד מצליח שבשנים האחרונות הספורטאים שלו מצליחים לנצח כמעט כל תחרות שקיימת בסביבה (ראה ערך כריסי וולינגטון שניצחה את אליפות העולם שנה שעברה).

בתחרויות האחרונות הוטחו לעבר גריינג'ר האשמות שהיא ביצעה דרפטינג על בעלה שגם נמנה על הדבוקה המקצוענית בגברים ושהיא בוחרת את התחרויות בצורה כזו שהיא תוכל להתחרות עם בעלה ביחד והפודיומים שהיא צברה עד עכשיו לא באמת מגיעים לה. בשונה מהאשמות כאלה שעולות ללא בסיס מדי פעם, כאן היו הוכחות חותכות בדבר ביצוע דרפטינג שאליהן הגיבה גריינג'ר בהכחשה מוחלטת.

גריינג'ר בחרה את התחרות בקנדה מכמה סיבות שאחת מהן היא העובדה שכאן אין לה חברים, בעלה לא מתחרה, מסלול האופניים הוא אחד המסלולים היותר קשים שיכולים להיות בתחרות וחובת ההוכחה חלה עליה.

גריינג'ר הצליחה להציג יכולת מצוינת, לפרק את קבוצת הבנות לחתיכות קטנות וכבר באופניים לפתוח פער אדיר בעת שהיא רוכבת לבד לאורך כל הדרך ושוברת את שיא המסלול ב-7 דקות שלמות ומצליחה לשמר את הקצב המסחרר בריצה. היא זוכה בתחרות בפער ניכר על שאר הנשים ומצליחה להוכיח לכולם שהיא גם יכולה לבד.

התחרות הייתה גדולה ומרשימה אבל הדראפטינג הצליח להוריד הרבה מאד מהערך של התחרות ומי יודע, עצם העובדה שנפתחה הרשמה באינטרנט יכולה לרמז על כך שאנשים מצביעים ברגליים, במיוחד שספורטאים שצריכים לשמש דוגמה עוברים על החוקים ומתנהגים בצורה לא ספורטיבית והכל בשביל פרס הכסף.

ב-7 בספטמבר יתקיים איש ברזל אנגליה
איש ברזל אנגליה
שיהווה את הכרטיס האחרון להוואי, נקווה למרוץ נקי וספורטיבי ונעקוב אחרי המתמודדים הישראלים כל הדרך לסיום.



אלכס וולפסון, הוא טריאתלט פעיל מקבוצת – CANNONDALE- ENDURE

&nbsp



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג