כיצד מוצאים זמן פנוי לרכיבה על אופניים

כשמחפשים את הזמן לאימוני אופניים אין מדובר רק על זמן הנטו של הרכיבה אלא על כל אשר סביב לרכיבה עצמה. אז איך בדיוק משלבים את כל הדברים יחד? אייבי גילת ערך רשימה של טיפים שיעזרו לכם למצוא את הזמן הדרוש לאימוני רכיבה על אופניים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


כשמחפשים את הזמן לאימוני אופניים אין מדובר רק על זמן הנטו של הרכיבה אלא על כל אשר סביב לרכיבה עצמה. אז איך בדיוק משלבים את כל הדברים יחד? אייבי גילת ערך רשימה של טיפים שיעזרו לכם למצוא את הזמן הדרוש לאימוני רכיבה על אופניים

מאת:אייבי גילת


כשטרודים במרוץ החיים היום יומי קשה למצוא זמן לתחביבים. כשהיום יום מלא בקריירה, משפחה, גידול ילדים ושאר מטלות הבית שנשאר זמן מוגבל. רכיבה על אופניים דורשת זמן רב ויותר מכל מענפי ספורט הסבולת האחרים. הנה מבחר טיפים שיכולים לחסוך בזמן הברוטו ולסייע בניצול הזמן נטו בצורה יעילה יותר לטובת הרכיבה על אופניים:


להכין את האופניים לפני היציאה / צילום: Tanamy


קומו מוקדם בבוקר
נכון שבחורף ממש קשה לצאת מתוך שמיכת הפוך המפנקת ולצאת לרכוב. מדובר בקושי שהוא גם גופני שהקור לא ממש נעים והקושי הוא גם מנטאלי ולא רק פיזי. כשקשה לצאת מהמיטה צצות המון מחשבות כמו, "מה אני בדיוק צריך את זה ו….אולי לחזור לישון הוא רעיון הרבה יותר טוב". אבל אלו הן בדיוק ההחלטות שצריך לקבל ללא קשר לרמת הרכיבה ולגבי המון קשיים. זה אפילו סוג של אימון לטובת קשיחות מנטאלית. ברגע שיצאת מהמיטה אתה כבר בחצי הדרך החוצה. וודא כי מוקדם בבוקר עם הזריחה. לא כאשר חשוך ואין אור. כשחשוך הסכנה בכבישים גדולה גם עם אמצעי הזהירות. עם אור ראשון אפשר לצאת לאימון ולצבור כמה ק"מ ושעות אימון על האוכף.

סדרו את הציוד ערב לפני האימון
הרכיבה צורכת המון הכנות, לפני ואחרי. לכן מומלץ כי תסדרו את הציוד בערב ולפני שאתם פורשים לשנת הלילה הערבה. מלאו את הבקבוקים במים ובמשקה האיזוטוני, סדרו את הג'לים שאתם מתכוונים לצרוך במהלך האימון וכשאי שאפילו את משקה ההתאוששות תכינו מראש. כדאי גם להכין מה שתזדקקו לו לאחר סיום האימון כמו את מגבת הרחצה והבגדים איתם אתם מתכוונים ללכת לעבודה. אם תסדרו את הכול במקומות קבועים כך שהכול יהיה מוכן תוכלו לחסוך הרבה דקות יקרות שאותן כמובן ניתן תקדישו לאימון נטו.

תכנון מוקדם של כל יחידת אימון
נניח שיש לכם שעה בבוקר להתאמן. דעו בדיוק, ומראש כמה זמן אתם מקדישים לחימום, כמה זמן לפרק המאוצים או כמה החזרות אתם עושים וכמה זמן ייערך השחרור. לא כדאי למרוח את האימון ללא תוכנית מוגדרת מראש. ביצוע מתוזמן מראש הוא יעילה וחסכוני. ייתכן וזה יוציא הכיף והספונטאניות במעט או יפגע לעיתים בחדוות הרכיבה. מצד שני זה יהפוך את האימון ליעיל בצורה מדהימה. למי שרוצה ויכול גם תכנון שבועי או אפילו חודשי אפשרי ואז ניצול הזמן הוא מיטבי.

רכיבה לעבודה ובחזרה
נניח שאתם גרים במרחק של כשעה מהעבודה. בשבוע עבודה של 5 ימים ניתן לצבור 10 שעות אימון רק בדרך מהבית לעבודה ומהעבודה חזרה הביתה. הרווח יהיה גם בהימנעות מהפקקים. כמובן שזה יהיה פחות נוח אם אין אפשרות של מקלחת במקום העבודה אבל גם מגבונים לחים יכולים להיות תחליף לא רע. תתפלאו מה תוספת של עוד 10 שעות אימון ברגליים תוסיף להספק של הרגליים שלכם כשתגיעו לרכיבות סוף השבוע.

תקינות הציוד
אין מעצבן יותר מאשר לקום בבוקר ולמצוא את האופניים חסרי אוויר בצמיג כשהם נשענים על החישוק עוד לפני שמתחילים את האימון, או לקבל את הפנצ'ר מיד ביציאה מהבית. זה יכול להספיק כדי להתחיל את היום על רגל שמאל. כדי להימנע מכך רצוי לבדוק את תקינות האופניים מדי פעם. לעשות להם את הטיפולים בזמן ממש כמו כל כלי רכב. לא לחסוך בצמיגים ופעם ב-3 חודשים פשוט להחליף אותם.

דאגו לקחת זמן כמקדם ביטחון
למרות הכול חוקי מרפי יכולים לדאוג שמשהו ישתבש. נסו להיות ערוכים בכך כשתמיד תדאגו לעוד מרווח זמן. כך שאם משהו ישתבש זה לא יהיה בגדר של קטסטרופה. למשל: אם להגיע לעבודה לוקח שעה ברכיבה קחו מקדם ביטחון של עוד רבע שעה כדי שלא תילחצו.

טריינר / רולר
למרות שהסימולאטור הטוב ביותר לא יכול לדמות בדיוק של אחד על אחד את הרכיבה בחוץ הרי שלאנשים שהסובלים מבעיית זמן קשה זוהי מתקני האימון הביתיים הם תחליף מעולה. ניתן לבצע אימונים מצוינים על טריינר ובמיוחד על אלו עם מדי ההספק. על אלו ניתן לבצע אימונים בצורה כזו שגם תשפר משמעותית את הרכיבות האמיתיות שיהיו בחוץ. שעה וחצי של אימון, מבוסס תוכנית מובנית על טריינר, יכול להעלות כל רוכב לרמות גבוהות מאוד של כושר גופני וזאת בלי הצורך לצאת מהבית. באימונים מובנים על מתקנים ביתיים כל דקה באימון מנוצלת בצורה מיטבית.

רוטינה
סגלו לעצמכם צורת אימון כזו שמתאימה לכם באופן אישי. כוונו את השעון המעורר לשעה קבועה. הגוף מאוד לא אוהב שינויים. תרכבו בשעות ובימים קבועים. תתפלאו לראות עד כמה הגרף של זמני האימונים מתמלא חיש מהר.

נצלו את הפסקות הצהרים
עבור רוב האנשים הפסקת הצהרים היא הזמן של תדלוק הגוף. אנשים שהרכיבה על האופניים היא דרך חיים יכולים לנצל את הזמן של הפסקת הצהריים לאימון. האפשרויות רבות:

  1. אפשר לקפוץ לחדר כושר ולדווש במרץ על אופני הספינינג, ניתן לקפוץ למקום כמו אוזון 11 ולהעביר שם אימון מצוין. נסו למצוא חדר או מרחב פנוי אחר במקום העבודה ולהעמיד בו טריינר שהבאתם מהבית.
  2. אם מצאתם כזה תוכלו הצטייד במאוורר, מגבת, ואייפוד ולבצע אימון טוב.
  3. אלו שאינם מסתדרים עם מתקני האימון הביתיים ומתעקשים על אימוני החוץ יכולים להביא אופני הרים לעבודה ונצל הפסקה לטובת סיבוב בפארק.
  4. כל אלו יכולים להפוך את הפסקת הצהרים לניצול זמן לטובת עלייה בכושר וירידה במשקל. אחרי אימון טוב תרגישו שאתם חוזרים למשרד עם זריקה של מרץ שאפילו יפתיע את חבריכם לעבודה. את הארוחה תוכלו לאכול כמובן אח"כ ותדעו כי הרווחתם אותה.

קחו איתכם את האופניים
להרבה מאוד אנשים וללא כל התראה מוקדמת יכולה להתבטל פגישה או שמכל סיבה אחרת נוצר חלל בלוח הזמנים העמוס לעייפה. אם תיקחו איתכם את האופניים, בתוך הרכב, אולי במקום לעשות את העסקה הבאה תמצאו את עצמכם סתם באמצע היום יורדים איזה סינגל ביער עופר ומתנקים מהעולם לכמה שעות. בעולם המודרני המצרך שאולי יקר מכל הוא כמות הזמן הפנוי. אפשר וניתן לנצל, בצורה מיטבית, את הזמן. יש רוכבים שהצליחו לתמרן, בין כל ההתחייבויות ולמצוא את הזמן להתאמן וגם להגיע לתוצאות מעולות ברכיבה על אופניים. שיווי משקל דינמי הוא אורח חיים עבורנו, רוכבי האופניים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג