ישראמןנגב 2011 – התחרות הקשה בפתח

בעוד פחות משלושה חודשים יצאו הספורטאים הקשוחים ביותר בארץ ובעולם אל התחרות הקשה ביותר הנערכת בישראל - ישראמן נגב 2011. תחרות שנבחרה בשנה שעברה להיות אחת מעשרת התחרויות המובחרות בתבל. יאיר בן עמי בסקירה ראשונה על התחרות  
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


בעוד פחות משלושה חודשים יצאו הספורטאים הקשוחים ביותר בארץ ובעולם אל התחרות הקשה ביותר הנערכת בישראל – ישראמן נגב 2011. תחרות שנבחרה בשנה שעברה להיות אחת מעשרת התחרויות המובחרות בתבל. יאיר בן עמי בסקירה ראשונה על התחרות  

מאת:יאיר בן עמי


יש מעט מאוד אירועי ספורט ישראלים שזכו להכרה בינלאומית. הישראמןנגב, שייערך בעוד 11 שבועות, הוא אחד כזה. בחודש מרץ האחרון הציב אותו, מגזין הטריאתלון היוקרתי בעולם (טריאתלט מגזין) בין עשרת הטריאתלונים הטובים בעולם. באותה רשימה, אותה כמובן מובילה תחרות איש הברזל של הוואי (אליפות העולם), יחד עם תחרויות איש הברזל היקרתיות של קנדה ושל פרנקפורט.


עוד קודם קיבלה תחרות איש הברזל הישראלית את ההכרה מארגון העל של תחרויות איש הברזל ואת הזכות לשימוש בשם המותג אירונמן. בתאריך 21 בינואר 2011 ייערך הישראמן שוב ויחזק את המסורת שהחלה לפני למעלה מעשור.

אילת כעיר הנמל הרומנטית המארחת את התחרות, המדבר עם מזגו המיוחד, ופעמים רבות האכזר והתוואי האתגרי הם נתוני הפתיחה המושלמים לאירונמן וכבר במהלך העשור שעבר הוא סיפק כמה דרמות שיכולות להכנס לדברי הימים של תחרויות האירונמן בכל העולם ובכל הזמנים.

הישראמןנגב של 2009 יכול להכנס לספר ההיסטוריה של כל תחרויות איש הברזל בכל העולם בזכות הרוחות שהצליפו במתחרים. הישראמןנגב של אותה שנה סיפק כמות קיצונית של סיפורים השווים את מקום הכבוד בסיפורי איש הברזל. אותם רוחות שנשבו במהלך התחרות ההיא עשו שמות במתחרים ואילצו את המארגנים להציג את מלוא היצירתיות כדי לשמור על בריאותם של חלק מהמתחרים.


מי שלא קרא על כך בכתבת הסיכום של יוסי מלמן, כדאי שיקרא כדי להבין. אירונמן היא תחרות המייצרת את הסיפורים המיוחדים של תרבות הספורט עוד מבראשית המרוץ שנערך בהוואי לפני למעלה משלושה עשורים. במהלך השנים נוצרו על הכבישים שבין שדות הלבה בהוואי כמה מסיפורי הספורט המרגשים ביותר וגם כמה מביצועי הספורט המרשימים בהיסטוריה. גם הישראמן מספר את מסורתו בסיפורי גבורה והישגים מדהימים לא פחות.

בסוף שנות השמונים ותחילת שנות התשעים הדהימה טריאתלטית בשם פאולה ניובי פרייזר את הטריאתלון העולמי עם מקבץ תוצאות מדהימות שהציבה אותה מול הגברים הטובים בעולם באירונמן. בישראמן של שנת 2009 זינקה פקרמן לחצי המרחק ולא רק שסיימה שישית, כשרק חמשה גברים מקדימים אותה על קו הסיום, אלא שזמן הריצה שלה היה המהיר ביותר על המסלול באותו היום.

שנה לאחר מכן, בישראמן 2010, זינקה פקרמן למרחק המלא ושיפרה את ההישג מחצי המרחק.
היא סיימה במקום החמישי הכללי, כשרק ארבעה גברים ראו את קו הסיום לפניה,
כגרסת ניובי- פרייזר הישראלית והמשופרת. מאז הספיקה פקרמן להטביע חותמה על
האירונמן העולמי כשניצחה
בקבוצת הגיל שלה באליפות העולם האחרונה שנערכה בהוואי באוקטובר. לעד יזכרו
בהוואי מקרי התמודדות של מתחרים שנפצעו במהלך המרוץ ובכל זאת הגיעו לקו
הסיום.
 
   

בישראמןנגב של 2009 סיפק צביקה פישמן, תופעה על טבעית-ספורטיבית שמעבר לאגדות, את הסיפור המדהים. במהלך הרכיבה הוא זכה להרמה והנחתה, מהרוח האכזרית, על מסלול האופניים. המפגש, שסידרה לו הרוח עם האספלט במסלול האופניים, עם האספלט גרמה לפגיעה קשה בכתף. פישמן, כנאמן למסורת גיבורי איש הברזל של כל הזמנים ומסביב לעולם, סיים את המרוץ עם כתף מקובעת ובכל זאת במקום הראשון בקבוצת גילו.

המתחרים שיתייצבו על קו הזינוק של ישראמן ב- 21 בינואר 2011 יקוו כי המסלול לא יאתגר אותם שוב עם הרוחות האכזריות של המדבר. הם לא צריכים את הרוחות כדי ליצור סיפורי גבורה. לסיים את המרחק של 3860 מטר שחייה, 180.25 ק"מ רכיבה על אופניים ולרוץ מרתון זה ביצוע גבורתי דיו וכשהמסלול הוא במדבר הזה, זו משימה שכל העומד בה ראוי לתואר איש הברזל עם כוכבית של ערך מוסף.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג