ילדים של כולנו

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:דוד נחום

&nbsp

מרוץ כוכב יאיר צור-יגאל יוצר משנה לשנה מסורת ריצה יוצאת דופן המשתפת באירוע ילדים בעלי צרכים מיוחדים. קבוצות ריצה המשלבות בתוכן ילדים קשיי יום ומתנדבים רבים, כדוגמאת קבוצתו של זבדיה וודג', ונבחרת הריצה של חנן אורבך מוסיפות לרוח האנושית




הרץ והמאמן זבדיה וודג'

היה מעניין לקרוא את הכתבה שהתפרסמה ב-5.11.08 באתר בנושא קבוצת הילדים אותם מאמן זבדיה וודג'. מעניינות עוד יותר הנסיבות סביב ההשתתפות של הילדים הללו במרוץ כוכב יאיר – צור יגאל השנה. מסתבר שמאחורי מרוץ כוכב יאיר צור יגאל מסתתר סיפור מופלא כל שנה מחדש. המרוץ עצמו נערך מזה 9 שנים וב- 4 שנים האחרונות גולת הכותרת של המרוץ היא שילובם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים במרוץ זה.



מועדון הריצה של כוכב יאיר- צור יגאל יצר קשר עם ביה"ס סאלד בכפר סבא, בית ספר בו לומדים ילדים בעלי צרכים מיוחדים, ולאחר קבלת אישור הורי הילדים הללו, דאגו מתנדבים להסיע את הילדים לכוכב יאיר בבוקר המרוץ כאשר חברי מועדון הריצה של כוכב-יאיר צור יגאל, קיבלו איש, איש ילד אורח ויצאו איתו לריצה של 2 ק"מ.




לוריס מנדלוביץ', ציפי ודוידסון וילדה מכתה ט' ביישוב עם ילדה מבי"ס סאלד.

השנה, הצטרפו לרצים המלווים גם ילדים מכיתות ט' של חטיבת הביניים ביישוב. הילדים של בי"ס סאלד שמעולם לא השתתפו באירוע ספורטיבי עקב מגבלותיהם הפיסיות, השתלבו יפה במקצה של 2 ק"מ יחד עם ילדי היישוב הרצים במקצה זה גם הם. הדבר היחיד המבדיל בין האורחים המיוחדים הללו לבין ילדי כוכב יאיר, היא העובדה שכל ילד מיוחד שכזה מלווה ברץ אחד או שניים ממועדון הריצה של היישוב וילד מכיתות ט' של החטיבה. הילדים המיוחדים הגיעו לקו הגמר כשחיוך ענק מרוח על פניהם ודמעות של התרגשות נוצצות בעיני הקהל המריע והמעודד אותם לסיים מקצה ארוך ולעיתים קשה מאוד עבורם.




קבוצת הילדים של כפר הנוער מרחבים נוה עמיאל וביניהם מאמנם חנן אורבך

בטקס הסיום של המרוץ וחלוקת הגביעים, הילדים הללו הם הראשונים להיקרא לבמה על מנת לקבל תעודת השתתפות ומדליה. גאוותם מההישג ניכרת בבירור על פניהם הנרגשות לאור תשואות הקהל.



השנה, מארגני המרוץ החליטו להרחיב מפעל חשוב זה שהפך למסורת ובנוסף לילדי בי"ס סאלד, השתתפו גם ילדי וודג' וכן ילדים מכפר הנוער הדתי "מרחבים נווה עמיאל" שבעמק יזרעאל, הקולט נערים ונערות בגילאי תיכון מרחבי הארץ, הן עולים חדשים והן ילדים מישראל. בכפר הנוער הזה אחד הפרויקטים המרכזיים הוא נבחרת הריצה המאומנת על ידי חנן אורבך. קבוצה זו בשנה שעברה זכתה במקום הראשון בגמר בתי הספר במחוז הצפון ובמקום השלישי בגמר הארצי. נבחרת זו לוקחת חלק במרוצים כללים שונים ברחבי הארץ והשנה כוכב יאיר צור-יגאל התכבדה בהשתתפותם.




דיויד הס ממועדון הריצה של כוכב יאיר וילד מביה"ס מלווים ילד עם צרכים מיוחדים

הרעיון לשילוב אורחים במרוץ היישובי נלקח ממודלים קיימים במרוצים היוקרתיים ביותר בעולם. בהם, ארגונים כמו רוטרי או ליונס, מעניקים את חסותם ומקימים תחת שמם קבוצות רצים כשהרצים מתחייבים כתנאי להשתתפותם במרוץ, לגייס כספים עבור ארגונים אלה. בארץ, נושא זה לא התפתח מכיוון שניתן להירשם לכל מרוץ ללא הגבלה ואין מכסות שניתנות לארגונים כמו אק"ים, איל"ן וכיו"ב.



מארגני מרוץ כוכב יאיר-צור יגאל מבקשים במעשיהם ליצור מרוץ שגם יהיה בעל הסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר, ובכך הצליחו – המרוץ נחשב מאורגן להפליא, אבל גם ישלב בתוכו מטרה קהילתית יוצאת דופן. אירוח הילדים הוא כפי שאומרים המארגנים "אירוע למען מטרה קיימת" ולא מרוץ שמטרתו הנצחה בלבד, כמו רבים מהמרוצים האחרים בארץ. וכפי שכתוב על חולצות המרוץ "מרוץ כוכב יאיר מרוץ עם לב בריא וגם אוהב".



מארגני המרוץ היו מאוד מאושרים אילו מרוצים נוספים ברחבי הארץ היו נרתמים ליוזמה ברוכה זו ומחקים אותה והופכים אותה לשגרה בכל מרוץ.

&nbsp



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג