יום מנוחה בג'ירו, ומחשבות על הטור דה פרנס

"מוזר לכתוב סיכומים לגרנד טור לאחר 3 ימי תחרות שהם בעצם שניים וחצי, אם לוקחים בחשבון שכל רוכב היה כמה דקות על המסלול נגד השעון בקטע היום הראשון." יאיר בן עמי מסכם שלושה קטעים של הג’ירו ד’איטליה 2010, אך מחשבותיו כבר נודדות לטור דה פרנס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


"מוזר לכתוב סיכומים לגרנד טור לאחר 3 ימי תחרות שהם בעצם שניים וחצי, אם לוקחים בחשבון שכל רוכב היה כמה דקות על המסלול נגד השעון בקטע היום הראשון." יאיר בן עמי מסכם שלושה קטעים של הג'ירו ד'איטליה 2010, אך מחשבותיו כבר נודדות לטור דה פרנס

מאת:יאיר בן עמי


שתי נקודות עיקריות העסיקו אותי בחושבי על שלושת הימים שבהם יצאו הרוכבים מאמסטרדם. הראשונה היא על מספר התאונות הבלתי נתפס, השנייה היא על הטור דה פרנס, על כל היתר מוקדם לסכם. לא ספרתי ואיני חושב שיש מי שספר כמה תאונות היו ביומיים הראשונים של הג'ירו 2010. לפחות בתודעת הזיכרון איני זוכר מספר תאונות כה רב בתוך 430 ק"מ הראשונים של מרוצי כביש בגרנד טור.

על הסיבות כבר נטחנו אין ספור מקלדות. הכבישים מרובי הסימונים (לא צבע כביש אלא ממש תמרורים ומדרכות), הפניות והכבישים הצרים, מעברים מכבישים רחבים לצרים ומסלולים טכניים. הכל נכון אבל קודם כל זו הדבוקה העצבנית.

העובדה שאין רוכב אחד מעל כולם מעמיד את ההזדמנות לניצחון, בקטע ובדירוג הסופי, באור חזק יותר עבור קבוצות רבות יותר ומכך שרוכבים רבים יותר. כשהדבוקה יוצאת לדרך, כה מודעת לעד כמה המרוץ פתוח, כולם חושבים על דבר אחד – לא להיקלע לצרות. צרות, במושגים של הדבוקה, הן התאונות מעל לכל, אבל גם הפיצולים הנוצרים בדבוקה ברוחות החזקות שכולם יידעו שהן יגיעו.

השאלה הייתה את מי הרוח תפתיעה. הדבוקה מתנהלת כרקמה חיה בה משתנה מקום מרכיביה כמובן מאליו. העצבנות נוצרה משום שאף רוכב, מנהל הצועק בקשר, או פרשן לא יכלו לדעת מתי בדיוק תכה הרוח. כולם יודעים באיזה אזור הרוח חזרה יותר והיכן היא פחות חזקה, המידע על כיווני רוח זמין לכולם ובכל זאת הרוח כמעט תמיד תפתיע.

לפני מספר שנים, במרוץ הקטעים היוקרתי פריז- ניס, ידע אחד ממנהלי קבוצת (CSC) היום סקסו בנק, על פניה אחת בכביש בה הרוח משנה כיוון ויוצרת משב חזק שידחוף את הרוכבים בחוזקה עד לקו הסיום. ביארן ריס, מנהל הקבוצה, החליט שרוכבי הקבוצה יעברו לקדמת הדבוקה בכניסה לאותה הפנייה ויבצעו מהלך אגרסיבי של משיכה חזקה. המהלך הצליח ובתוך קבוצה קטנה שהצליחה להתנתק מהדבוקה היו כל שמונת הרוכבים של הקבוצה על קו הסיום.

ההשפעה על המשך המרוץ הייתה קריטית משום שכל שמונת רוכבי הקבוצה דורגו במקומות גבוהים בדירוג המצטבר. הפעם, בג'ירו 2010, לא הצליחה אף קבוצה לנצל את הרוחות לטובתה אבל קבוצת ליקיגאס לא הפסידה כקבוצות אחרות בזכות העובדה ששני הרוכבים המובילים של הקבוצה, ויצ'נזו ניבאלי ואיוואן באסו הצליחו להישאר עם המובילים עד לסיום כל קטע ולא הפסידו זמן. על אלכסנדר וינוקורוב, לובש החולצה הוורודה לאחר שלושת קטעי הפתיחה, כתבתי מספיק.

הנקודה השנייה היא הטור דה פרנס. למה? כי הזינוק  ייצא מאמסטרדם וימשיך לקטעים של המרוצים הקלאסיים בבלגיה. על הנייר נראה כי מה שראינו בפתיחת הג'ירו הוא כאין וכאפס לעומת מה שיקרה בשבוע הראשון של יולי השנה. הטור דה פרנס עצבני יותר מהג'ירו וללא כל השוואה.

המסלולים יעברו מסלולים שיכללו אבנים מרוצפות שאין להשוותם למדרכות ההולנדיות ואם להשוות בין השניים הרי שבהולנד זה צמר גפן והאבנים המרוצפות של בלגיה הם משחזה וזה גם מה שיקרה לדבוקה.

ההבדל, ברשימת המועמדים לניצחון, בין הג'ירו לטור ברורה- בטור יש מועמד על. אלברטו קונטאדור ניצח בכל גרנד טור בו השתתף מאז ניצחונו בטור ב- 2007. הוא ניצח בג'ירו, בוואלטה ושוב בטור ובגילו הצעיר הוא מועמד להיות אחד מזוללי הגרנד טור של כל הזמנים. במילים אחרות, בשנתיים אסף קונטאדור 4 גרנד טורים מתוכם שני טור דה פרנס, ואת שני הגרנד טורים האחרים.

רק רוכב אחד בהיסטוריה הצליח לנצח 4 גרנד טורים מהניצחון הראשון ועד לרביעי ואפילו הוא, אדי מרקס הגדול, לא ניצח בכל ארבעת הגרנד טורים אלא בטור ובג'ירו. אבל אפילו אלברטו קונטאדור יצטרך לתכנן את צעדיו היטב ולהתפלל להרבה מזל כדי שהוא יהיה בין הרוכבים שיצלחו את השבוע הראשון של הטור ללא נזק.

לאחר שעברו שני הקטעים של הג'ירו במרוצי הכביש בהולנד תודעת כלל הרוכבים תוצף בערך מוסף של עצבנות והדבוקה תהיה עצבנית אפילו יותר מהרגיל לשבוע הראשון של הטור דה פראנס. עד אז נותרו שבעה וחצי שבועות ובשבועיים וחצי הקרובים נראה את הג'ירו נכנס יותר ויותר להרים הגבוהים ולמאבקי החולצה הוורודה.

שם המשחק, בג'ירו 2010, הוא החיסכון באנרגיות עד לימים האחרונים שיהיו מהקשים בתולדות הגרנד טורים של העידן המודרני. רצף העליות שמצפה לרוכבים בשבוע האחרון הוא אכזרי בכל רמה. במהלך שבעה ימים יתמודדו הרוכבים עם 4 סיומי קטעים בפסגה, מרוץ נגד השעון בעלייה, מרוץ נגד השעון של הסיום ויום מנוחה אחד שיבוא אחרי שבועיים של מרוצים בעליות. כדי לחזור עם החולצה הוורודה הביתה בשנת 2010 צריך מאגרי אנרגיה אדירים וסבלנות אין קץ.
——————————————————————————————————————–


כל השמות והקבוצות
על קו הזינוק של הג'ירו


וולנדט מנצח את קטע 3,
וינוקרוב בורוד



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38