טריפליפהיימר – סיכום הטור של קליפורניה

הטור הרביעי של קליפורניה הסתיים והאלוף, לוי ליפהיימר מקבוצת אסטנה, נשאר אלוף בפעם השלישית, ודי בזכות ארמסטרונג • ארמסטרונג, שהתחיל את החזרה שלו לסבב התחרויות בטור דאון אנדר במקום 29, מסיים בקליפורניה במקום ה- 7 בדרוג הכללי ונראה מבטיח מתמיד • פרשן הבית אייבי גילת מסכם טור משובח ביותר בזמן שהעונה רק התחילה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הטור הרביעי של קליפורניה הסתיים והאלוף, לוי ליפהיימר מקבוצת אסטנה, נשאר אלוף בפעם השלישית, ודי בזכות ארמסטרונג • ארמסטרונג, שהתחיל את החזרה שלו לסבב התחרויות בטור דאון אנדר במקום 29, מסיים בקליפורניה במקום ה- 7 בדרוג הכללי ונראה מבטיח מתמיד • פרשן הבית אייבי גילת מסכם טור משובח ביותר בזמן שהעונה רק התחילה

מאת:אייבי גילת

לוי ליפהיימר הוא המנצח הגדול בטור של קליפורניה 2009. ליפהיימר מנצח בפעם השלישית ברציפות ומוכיח שבתקופה הזו בשנה הוא הרוכב האמריקאי הטוב ביותר למרוצי קטעים. את העזרה שקיבל ליפהיימר מלאנס ארמסטרונג לנצח את המרוץ הוא לא שוכח ואומר: "הוא חבר נהדר לקבוצה. לאנס התרכז במרוץ לעזור לי לנצח". ומוסיף הבטחה של כבוד: "אהיה גאה מאוד אם יקראו לי לעבוד ולעזור ללאנס לנצח את הטור דה פרנס בפעם ה- 8, או את הג’ירו ד’איטליה בפעם הראשונה".

הטור של קליפורניה הולך ותופס לו מקום מרכזי כאחד המרוצים החשובים בעולם הרכיבה המקצועני. למהדורה הרביעית של המרוץ הופיעו הרוכבים המשמעותיים ביותר כיום בעולם הרכיבה המקצועני. מלכתחילה היה ברור שהולכת להיות בטור של קליפורניה מלחמת עולם על הכבוד, היוקרה והפרסום במיוחד עם חזרתו של לאנס ארמסטרונג למסלולי המרוצים, וההתעניינות העצומה של הציבור והתקשורת.

הרבה מאוד דם, יזע ודמעות נשפכו בקטע השמיני והאחרון בעליה להר פאלומר מצפה כוכבים והעלייה הגבוהה ביותר בטור של קליפורניה 2009. היריבים של ליפהיימר תקפו בניסיון נואש אחרון אבל ליפהיימר הוכיח שקליפורניה שייכת לו ושבכלל בגיל 35 הוא אחד הרוכבים הטובים ביותר בפלוטון.

נקודות חשובות בטור

לאנס ארמסטרונג – מתקדם כמו שעון שוויצרי מדויק בתכנית שלו להגיע בכושר שיא לקראת הטור דה פרנס. ארמסטרונג שסיים את הטור דאון אנדר במקום ה-29 מגיע בטור של קליפורניה למקום ה-7 בדרוג הכללי, והיה "פועל" של ליפהיימר לאורך המרוץ. ארמסטרונג עבד עם קבוצת אסטנה ושבר עבור ליפהיימר את הרוח, סגר בריחות, ועזר לו בעליות. בגרנד טורים הג’ירו והטור דה פרנס התמונה תהיה שונה והתפקידים של ה"פועל" והמוביל יתחלפו. הטקטיקה הייתה: "אני אעזור לך לעשות היסטוריה לנצח כאן בקליפורניה, ואילו אתה תעזור לי לנצח בפעם השמינית את הדבר החשוב באמת הטור דה פרנס".

המנצחים הגדולים – דויד זבריצקי אלוף ארה"ב בנגד שעון שהגיע שני, מייקל רוג’רס אלוף עולם בנג"ש שלוש פעמים ברציפות שהגיע שלישי, יינס וויט הגרמני הבלתי נלאה שהגיע רביעי, ותומס לוקוויסט שהגיע חמישי. לקבוצת קולומביה יש 2 נציגים בחמישייה הראשונה.

המפסידים הגדולים – הרבה מאוד רוכבים מפורסמים הגיעו עם המון ציפיות לטור של קליפורניה. חלקם חזרו הביתה עם הזנב בין הרגליים, חלקם אף נפצע ויצאו בשן ועין. מתוך 136 רוכבים שהחלו במרוץ סיימו 84 רוכבים בלבד. כמעט 40% מהרוכבים פרשו. עובדה הממחישה את המאמץ האדיר שהתנהל בקליפורניה. פאביאן קנצ’לרה פרש מיד בהתחלה אחרי הפרולוג בשל התקררות, קרלוס ססטרה מנצח הטור דה פרנס האחרון פורש בקטע השמיני ואיננו מסיים את הטור של קליפורניה, פלויד לאנדיס שחזר מהשעיה התקשה מאוד והגיע למקום ה- 23. טיילר המילטון, אלוף ארה"ב, מסיים במקום הלפני אחרון. קריסטיאן ון דר ולדה ואנדי שלק מגיעים במקומות מאוד מינוריים מבחינתם.
 
בנוסף לכך צריך להוסיף את מזג האוויר הקר והגשום במיוחד ב- 3 הימים הראשונים שגרם להרבה מאוד תאונות והתרסקויות. פציעתו של אוסקר פריירה אלוף העולם 3 פעמים בה שבר 2 צלעות, קים קירשן הלוכסמבוגי שבר את עצם הבריח, איבן "האיום" באסו נאלץ לפרוש לפני הנג"ש בסלוואנג בשל פציעה בברכו השמאלית ולא רצה לקחת סיכון מיותר. פאקו מנצ’בו, למרות שחזר לעצמו והיה מאוד אקטיבי נפצע בנפילה ושבר את ידו.
 
מלך המאיצים – 2 הניצחונות של הספרינטר הבריטי המוכשר מארק קוונדיש על טום בונן וזכייתו בחולצת מלך המאיצים מוכיחים שכיום הוא המאיץ הטוב בעולם.

מלך ההרים – ג’ייסון מקארתי האמריקאי זוכה בחולצה במיוחד בעקבות המאמץ שהשקיע בקטע האחרון. טיילור המילטון ממתיק מעט את הגלולה כאשר זוכה במקום השני.

הרוכב הצעיר – רוברט ג’סינג מקבוצת ראבובנק רוכב שכנראה עוד נשמע עליו רבות בשנים הקרובות. אנדי שלק מגיע רק רביעי.

הקבוצה המצטיינת – קבוצת אסטנה של ליפהיימר ששולטת היטב בקצב של המרוץ ומפגינה עליונות ברורה על פני יריבותיה.

לוי ליפהיימר משלים זכייה שלישית רצופה בטור של קליפורניה אבל העיניים של כולם נשואות ללאנס ארמסטרונג הממשיך בקאמבק המרשים ומשתפר ממרוץ למרוץ. המרוץ החשוב הבא שבו עתיד לאנס ארמסטרונג ליטול חלק הוא פאריס ניס בתחילת חודש מרץ. האם כבר יעמוד על הפודיום? יש למה להמתין…



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38