טריאתלון: תחילת עונה בדאון אנדר

סבב גביע עולם במולולובה, אחת התחרויות הוותיקות והיוקרתיות בטריאתלון תתקיים באוסטרליה ביום ראשון, 25 בחודש מרץ 2012. שלושה ישראלים יהיו על קו הזינוק לצד רוב השמות הגדולים בענף
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

סבב גביע עולם במולולובה, אחת התחרויות הוותיקות והיוקרתיות בטריאתלון תתקיים באוסטרליה ביום ראשון, 25 בחודש מרץ 2012. שלושה ישראלים יהיו על קו הזינוק לצד רוב השמות הגדולים בענף

מאת:הילה מימון


75 נשים ו-79 גברים יזנקו ב-24 למרץ לאחת התחרויות הוותיקות והאיכותיות בסבב האולימפי של ה-ITU: סבב גביע עולם במולולובה. מאז ייסודו של סבב אליפות העולם, התחרות באוסטרליה נחשבת כתחרות מהדרג השני, אבל היא עדיין אחת היוקרתיות בענף הטריאתלון. 


בידיעה שפורסמה באתר האיגוד העולמי הוצגו שלושת הישראלים, פאני בייסרון, רון דרמון ודן אלתרמן, כחלק מנבחרת טיפוח הכישרונות שהקים האיגוד לפני מספר שנים. הנבחרת מציגה בעיקר ספורטאים שמגיעים מארצות בהן הטריאתלון האולימפי איננו ממוסד או מתוקצב מספיק, וכבר הקפיצה כישרונות (ליסה נורדן השוודית וברברה ריוורוז דיאז הצ'יליאנית הן הבולטות) אל הצמרת העולמית.

תוכנית טיפוח הכישרונות, שמתמקדת בעיקר בשכבת הנוער וה-U23, מוצאת לנכון לסייע גם לספורטאים בוגרים כמו מתיאה סימיק הסלובנית, שבדומה לדן אלתרמן נמצאת בסבב ה-ITU משנת 1997. השנה המריאה סימיק אל המקום ה-36 בעולם, לאחר שנים של דשדוש בתחתית הדירוג העולמי, הרבה בזכות התמיכה לה זכתה מהאיגוד העולמי. את פריצת הדרך שלה עשתה סימיק במולולובה לפני שנה.

רשימות המתחרים והמתחרות במולולובה מציגות גיוון רב של לאומים ותפוסה כמעט מלאה על קו הזינוק. רבים מהמשתתפים מנצלים את ההזדמנות לשהייה מוקדמת באוסטרליה לקראת תחרות הראשונה בסבב אליפות העולם, שתיערך בסידני בדיוק שלושה שבועות לאחר התחרות במולולובה.

במרוץ הנשים יתחרו כמה מהשמות הגדולים בענף (אמה סנוסיל, אמה מופט, אנדריאה היואיט, ניקולה ספיריג ולורה בנט), לצד שמות חדשים ומבטיחים (פאולה פינדלי, מלאני אנהיים וגוון ג'ורגנסן), על מקום בפודיום. אחרות, כמו קירסטין סוויטלנד, פליסיטי שיידי ראיין, קייט מקלורי, ארין דנשאם ופליסיטי אברהם, ינסו להפתיע.

אצל הגברים הרשימה עמוסה מעט פחות בכוכבים, למרות נוכחות מלאה של הטרי אתלטים הבכירים באוסטרליה (קורטני אטקינסון, בראד קאטלפלד, כריס מקורמיק וג'יימס סיאר). אנגליה מציגה את השורה השנייה והשלישית של הנבחרת האיכותית שלה, עם הארי ווילטשאייר, דיוויד מקנימי וסטוארט הייז. גם גרמניה (בלי יאן פרודנו אבל עם סטפן ז'סטוס, סבאסטיאן ראנק ומאיק פצזולד) וצרפת (עם השלישייה החזקה דיוויד האוס, טוני מאולאי ולוראן וידאל) מציגות עומק ואיכות.


כמו שמעידה ההיסטוריה של התחרות, יש תמיד מקום לפנים חדשות להפציע ולפרוץ את הדרך לעונה שלמה של הישגים ברמה חדשה.

המסלול במולולובה נחשב אחד המאתגרים בסבב. הזינוק נערך בקו החוף, ללא חליפות שחייה, והשחייה כוללת הקפה אחת בלבד. במסלול הרכיבה יש עליה בשם "אלכס", אותה עוברים המתחרים שבע פעמים, ואז פוגשים בה ארבע פעמים נוספות על סוליות הנעליים. בגלל אופיו התובעני של המסלול והעובדה שהתחרות נערכת בשלב כל כך מוקדם של העונה, סבב גביע עולם במולולובה הוא כמעט תמיד מקור להפתעות. 

אצבעות מוחזקות למתחרים בכחול לבן.
בתמונות מלמעלה למטה: דן אלתרמן, רון דרמון, פני בייסרון

צילום שער: triathlon.org

22.3.2012

הילה מימוןהילה מימון
סטודנטית לפסיכולוגיה ביולגיה ותזונה מאמנת טריאתלון וטריאתלטית



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג