טיפים וכללי אצבע לקראת תחרות איש ברזל בחו"ל

ההערכות לתחרות איש ברזל בחו"ל כוללת לוגיסטיקה מורכבת מבחירת היעד, דרך התמודדות עם דברים לא צפויים ועד החשיבות של הובלת האופניים בטיסה, המאמן אסף כהן עם כל העצות שיעשו לכם את החיים קלים יותר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
תחרות איש ברזל באוסטרליה | צילום: Wieslaw Bar


הגורמים בבחירת תחרות

יש להתייחס לתקופת האימונים מבחינת האקלים, החגים וכל גורם אחר שיכול להשפיע, לתרום או לפגוע בתקופת האימונים.

1. זמן הנסיעה: האם הוא נופל על חג או יום הזיכרון? זמינות של טיסות ושל בתי מלון.

2. מיקום התחרות בעולם: יבשת – התייחסויות לזמן אקלום למקום, ג'ט לג ועלויות כלליות של הנסיעה – טיסות, בתי מלון, העברות, תנאי מחייה בימים שלפני האירוע ותנאי התאוששות לאחריו.

3. תוואי התחרות: מישורי, טכני, משופע עליות – וכן בהתאמה לאקלים הצפוי, גשם וירידות תלולות מקשה מאוד טכנית.
קור/ חום.

4. מיקום השחייה: ים או אגם. טמפרטורת המים (סיכוי לשחייה ללא חליפות). הסיכויים לשחייה עם חליפה משפיעים על בחירת האירוע עבור חלק מהספורטאים והמאמנים.

5. לוגיסטיקה של האירוע: מספר שטחי החלפה. אחד או שניים. מה שנתפס כחוויה לאחד עלול להיתפס כאתגר לאחרים.

6. מסלול רכיבה: עליות וירידות, מסלול טכני או ישר ומישורי, מספר הקפות או רכיבת אחת ארוכה.

7. Cut Off: מגבלת זמן על המסלול – לחלק מהספורטאים יכול להשפיע על בחירת האירוע.

8. כמות סלוטים אפשרית לאליפות העולם: גם יכול להוות גורם מכריע בבחירת האירוע – למי שזה מעניין אותו כמובן.

9. עצה נוספת לבחירת אירוע מתאים: בקשו המלצה מספורטאים שהיו שם. חשוב לקבל את ההמלצה בערבון מוגבל – האם האופי שלכם דומה? או נסו להבין מדוע ההמלצה היא טובה או פחות טובה. הדבר העיקרי שנקבל מההמלצה הוא עוד מידע חשוב על האירוע.

10. בתחרות כמו איש ברזל מדובר במסע של אימונים והכנה, מסע של חיבור ליכולת האישית , לבנייה שלה, מסע של סבלנות, חיבור לציוד ולאמצעים העומדים לרשותנו כדי לעמוד באתגר.

11. בהקשר של בחירת האירוע, נתון כזה או אחר לא ישנה את העובדה שמדובר במסע ארוך הצורך משאבים פיזיים, מנטאליים ולוגיסטיים. לכן, עלייה אחת יותר או פחות, מזג האויר או מיקום התחרות לא ישנו את סך כל החוויה. מיקום האירוע והתנאים שלו מהווים נתון להתייחסות בהכנה, זה וכל השאר הופכים להיות חלק מהמסע שלנו בדרך להגשמת היעד.

התארגנות לנסיעה

1. הזמנת טיסה ומלונות רצויים מראש.
שריון מקום למזוודות אופניים בטיסה שלכם (אני ממליץ בעזרת סוכן נסיעות).
אלו שלא יספיקו לשריין וכן קבוצות גדולות, יאלצו לשלוח את האופניים בשילוח נפרד ("קרגו"), כשאין ברירה, זה פתרון טוב.

2. תקופת האימונים האחרונה תסייע בהכנת רשימת ציוד, תיקון טעויות והשלמת חוסרים. רשימת ציוד שתתגבש בשבועות האחרונים לאימונים תסייע באריזה ובעיקר ב"ראש שקט" שלא שכחנו כלום.

3. השכרת מזוודת אופניים מראש: פחות ממליץ לרכוש מזוודה על 1-2 נסיעות בשנה, עקב הבלאי והאחסנה שבעיניי מיותרת.

4. אריזה: יש העוטפים בפצפצים חלקים כהים של האופניים, אני ממליץ לשים חתיכות קרטון שיספגו מכות חיצוניות ולפרק כל דבר שעלול לבלוט יחסית מהתיק ולהישבר במקרה של מכה.

5. ממליץ להשאיר את מזוודת האופניים ריקה מכל ציוד נוסף! ככל שהמזוודה תהיה כבדה יותר, גדלים הסיכויים שהאופניים יקבלו מכה עקב נפילה, או שיזרקו בפחות זהירות על ידי צוות הקרקע בשדה התעופה.

6. ממליץ לארוז יחד, יש להתאים את גודל המזוודה לגודל האופניים כמובן.
מזוודה קשיחה או רכה? לרוב משפיע על כמה יש לפרק את האופניים לשם האריזה, במזוודה קשיחה לרוב מפרקים יותר.

7. הוציאו אויר מהגלגלים (שלא יתפוצצו משינויי הלחצים בטיסה).

8. הוציאו את הסוללה ממד הוואטים (למי שיש) הסוללות נוטות להתרוקן בטיסה.

9. סמנו את מידות האופניים – גובה אוכף וכידון, זווית אירובר והקפידו על חזרתם למקום.

10. שמרו עותק של טופס התאמת האופניים שלכם תמיד ובמיוחד לאחר הטסת אופניים.

11. עם קבלת האופניים בשדה התעופה, פתחו את המזוודה ובדקו את האופניים באופן כללי לראות שכלום לא קרה, לצורך דיווח מיידי בשדה התעופה

12. בצעו רכיבה לצורך בדיקת הציוד אחרי הרכבתו שם.

13. שמרו את הקרטונים, את הפצפצים ועוד סרט הדבקה לאריזת האופניים אחרי האירוע בחזרה הביתה.

14. קחו אתכם כלים מתאימים לחיזוק, הרכבה וברגים נחוצים.

15. בקבוקי co2 במזוודת האופניים בתקווה שלא ישאלו ויבקשו לזרוק אותם.

16. על כל תקלה שיש לכם, ממליץ לפנות כמה שיותר מהר למכונאי מקומי/מכונאי התחרות, אל תבזבזו זמן לטיפול בתקלה.

אימונים וביצוע התחרות

1. ישנן גישות אימוניות רבות, בסופו של דבר חשוב שהתכנית תתאים לספורטאי ולא שהספורטאי יתאים עצמו לתכנית.

2. טיפים לשלב הביצוע בעצם מתבססים על שגרת האימונים שלכם בשבועות או בחודשים האחרונים. אם יש לכם מאמן, הקשיבו לעצותיו.

3. טיפ משמעותי לשלב הביצוע כפי שאמרתי גם בפודקאסט (כאן בכתבה) הכינו תכנית פעולה המתבססת על היכולת הריאלית שלכם, היו שמרניים, השאירו מקום לשיפור בפעם הבאה. ובעיקר, המנעו מ"צעדת המרתון" הנפוצה עקב חולשה וחוסר אנרגיה.

4. דבר נוסף וחשוב מאוד- תזונה במהלך האימונים וגם באזור התחרות.
חשוב להיות סגורים על תכנית תזונה. אני נוטה להזמין דגימה של ג'לים וכל מה שיחולק בזמן התחרות לצורך בדיקה. תמיד חלק אוהבים וחלק יודעים שלא יגעו בזה… טוב שבדקנו.
ארוחות ערב ובוקר – דברו עם השף במלון או בדקו על המסעדות באזור מה אוכלים ואיפה במהלך הימים וגם לפני התחרות. טבעוניים/נטול גלוטן? או כל תזונה אחרת, חשוב לברר מראש שאכן יש איפה לאכול ואם צריך לשריין מקום.

לסיכום, כמה חברים שהאזינו לפודקאסט אמרו לי שהופתעו מכמות הדברים שיש להיות מוכנים אליהם בנסיעה כזו, אכן כן, אולם המוכנות הזו היא מחד חלק מהחוויה, סיבה טובה לנסוע עם בעלי ניסיון, ודאי לפני תחרות ראשונה וכה משמעותית.

בהצלחה ובעיקר מאחל לכם שהציפיות שלכם יתממשו, שתהיה חוויה טובה, בשליטה, עם הנחישות והאומץ הדרושים כדי לצלוח אותה ולהיות מאוד מרוצים מהביצוע שלכם בסוף.


אסף כהן | הכותב הוא הבעלים והמאמן הראשי של קבוצת ZEN מאמנים לחיים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג