טור פאריז-ניס 2009 – ליפהיימר בחוץ

המרוץ אל השמש, פאריס-ניס, הוא מרוץ קטעים יוקרתי מאוד המתחיל היום ה-8 למרץ • לוי ליפהיימר מקבוצת אסטנה, המנצח הטרי בטור של קליפורניה, לא ישתתף במרוץ פאריס ניס בעקבות פציעה • 8 קטעים יהיו במרוץ לאורך מסלול של 1,250 ק"מ • הדבר הכי מפתיע השנה הוא שאלוף השנה שעברה דווידה רבלין איננו מגיע כדי להגן על תוארו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

המרוץ אל השמש, פאריס-ניס, הוא מרוץ קטעים יוקרתי מאוד המתחיל היום ה-8 למרץ • לוי ליפהיימר מקבוצת אסטנה, המנצח הטרי בטור של קליפורניה, לא ישתתף במרוץ פאריס ניס בעקבות פציעה  8 קטעים יהיו במרוץ לאורך מסלול של 1,250 ק"מ  הדבר הכי מפתיע השנה הוא שאלוף השנה שעברה דווידה רבלין איננו מגיע כדי להגן על תוארו

מאת:אייבי גילת

המרדף אחרי התהילה נמשך על פני ארצות וימים. האם ייכתב עוד פרק מזהיר בדפי ההיסטוריה של ענף האופניים כאשר לאנס ארמסטרונג ייכנס בחודש יולי לשאנז אליזה כמנצח הטור דה פראנס בפעם השמינית? הישג ששום רוכב לא עשה לפניו. או שמא אולי "המלך (הישן) מת ויחי המלך החדש" אלברטו קונטדור יהיה זה שבסופו של עניין ישתה את השמפניה? לאנס ארמסטרונג שסיים זה עתה את הטור של קליפורניה במקום ה-7 בדרך כלל איננו משתתף במרוץ הפאריס-ניס.

אלברטו קונטדור החל את העונה באיחור אבל ניצח את הטור של אלגרב שנערך בפורטוגל תוך תצוגת נגד שעון מרשימה. מרוץ הקטעים פאריס ניס היא עוד מערכה בהצגה הכי טובה כיום בעולם הרכיבה בפרט ואולי בעולם הספורט בכלל.

המרוץ אל השמש, פאריס-ניס, הוא מרוץ קטעים יוקרתי מאוד המתחיל ביום ראשון הקרוב ה-8 למרץ. המרוץ ייתן עוד אינדיקציה לגבי כושרם הגופני הכללי של רוכבים הרואים את עצמם כפייבוריטים לזכייה בתארים בשנת המרוצים 2009 וכן לגבי כישרונות צעירים המעוניינים להפגין את יכולתם.
מרוץ פאריס ניס 2009 מורכב מ- 8 קטעים ואורכו  1,250 ק"מ. המרוץ הידוע בכינויו "המרוץ אל השמש" מתחיל במבואותיה של פאריס בקטע נגד שעון קצר של 9.3 ק"מ באותו המקום כמו בשנה שעברה בעיירה AMILLY באזור עמק הלואר הציורי. מדי פעם המארגנים משנים את התוואי של המסלול ומבקרים במקומות אחרים. 3 הקטעים הבאים מה"מאסיף סנטרל" הם יחסית מישוריים, אבל נושבות בהן רוחות צד חזקות כך שלקב’ בריחה תתפנה הבמה, ולמאיצים בודאי יהיה מה לומר.         

הקטעים הבאים הם בעלי טופוגרפיה הררית. קטע מספר 6 יעשה כפי הנראה את ההפרדה בין בעלי היומרות לניצחון בדרוג בכללי. בסופו יתקלו הרוכבים ב"אחות הקטנה" של הר VENTOUX הלוא היא העלייה ל- הר LURE המתנשא לגובה של 1600 מטר הנק’ הגבוהה במרוץ השנה. סיום קטע מספר 6 בעליה באורך של כמעט 14 ק"מ עם שיפוע ממוצע של 6.6% !!!, הוא בעל דרגת קושי גבוהה במיוחד. גם הקטע האחרון מספר 8 באזור ניס יש 3 עליות מדרגה 1.

רוכב המנצח את מרוץ הקטעים פאריס ניס צריך להיות מהזן המיוחד המרכיב את מנצחי הגרנד טורים: רוכב היטב נגד השעון, מצליח להחזיק במישורים, מטפס בחסד עליון וכמובן להימנע מנפילות ותאונות. אחד הדברים המאפיינים את מרוץ הפאריס ניס הוא נפלאותיו של מזג האוויר. בשנה שעברה היה סוער במיוחד והרוכבים ראו את אור השמש רק ביום האחרון בניס.

צריך גם לקחת בחשבון שרוב רוכבי הגרנד טורים אינם נמצאים כרגע בפתיחת העונה בשיא כושרם. במילים אחרות מי שנמצא במרץ בכושר גבוה זוהי בהחלט הצהרות כוונות גבוהה לגבי המשך העונה. ב- 2006 ניצח כאן פלויד לאנדיס שניצח ביולי את הטור דה פרנס ונתפס על שימוש בהורמון גדילה. ב-2007 ניצח הכישרון הספרדי הצעיר אלברטו קונטדור שגם הוא המשיך וניצח אחר כך את הטור דה פרנס. בשנה שעברה אחרי קרב מותח וצמוד ממש עד לשנייה האחרונה ניצח סוף סוף בניסיונו הרביעי הרוכב האיטלקי הוותיק דווידה רבלין את נוצ’נטיני בהפרש מינורי בן 3 שניות הקטן בתולדות המרוץ.

רוכבים שכדאי לשים לב אליהם השנה: קאדל אוונס ופיליפ ז’ילבר (Silence – Lotto), סילביאן שאבאנל (Quick Step) , אנדי שלק ויינס וויט (Team Saxo Bank ), סמואל סנצ’ז (Euskatel – Euskadi ), רינאלדו נוצ’נטיני שהגיע ב-2008 במקום השני (AG2R – La Mondiale), רומאן קרויציגר (Liquigas ), דייויד מילאר וברדלי וויגינס (Garmin),  אלברטו קונטדור וירוסלאב פופוביץ (Astana).

לוי ליפהיימר מקבוצת אסטנה המנצח הטרי בטור של קליפורניה שהיה אמור לעזור לאלברטו קונטדור לא ישתתף במרוץ פאריס ניס, היות ותצלום  MRIגילה שבר בעצם העצה בגבו כתוצאה מתאונה שארעה לו בקטע ה-3.  
          
להרבה מאוד רוכבים צרפתיים יהיה מה להוכיח במרוץ בין לאומי הנערך על אדמת צרפת. סטפן אוג’ה, דה מולן, סנדי קאזאר, סיריל דסל, פיילו, וקריסטוף מורו ינסו לגנוב את ההצגה ולתת שואו מול הקהל הביתי שכל כך רעב לניצחונות. הדבר הכי מפתיע השנה הוא שאלוף השנה שעברה דווידה רבלין איננו מגיע כדי להגן על תוארו. קבוצתו של רבלין העדיפה שיתחרה במרוץ אחר טיראנו אדריאטיקו על אדמת איטליה כדי שיתכונן לקלאסיקה מילאן סן רמו. למהדורה ה-67 של פאריס ניס יהיה מנצח אחר. האם אנחנו עדים לתחילתה של שושלת מלכותית חדשה בראשותו של המלך הצעיר אלברטו קונטדור שבינתיים כל מה שנגע הפך לזהב? או שמא מי שמגיע כל כך מוקדם לכושר שיא בתחילת העונה יצטרך אח"כ ביולי לשלם את המחיר המלא על קריאת התגר?. המלך הישן לאנס ארמסטרונג כנשר הדואה בשחקים, ממתין בסבלנות לשעת הכושר, וצופה מלמעלה בהתרחשויות במרוץ הקטעים פאריס ניס ובעצם אולי העולם כולו.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38