טור דה פרנס 2009 – המסלול והפייבוריטים

מסלול הטור השנה מבטיח לרוכבים המשתתפים ולצופים הרבה מאוד מתח, אקשן, ודרמה וכנראה סיום מורט עצבים. המסלול כולל 3455 ק"מ המפוזרים על פני 21 קטעים עם כיוון מחוגי השעון, הזינוק הראשון יחל ביום שבת ה- 4/07 בקטע קצר נגד השעון במונקו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מסלול הטור השנה מבטיח לרוכבים המשתתפים ולצופים הרבה מאוד מתח, אקשן, ודרמה וכנראה סיום מורט עצבים. המסלול כולל 3455 ק"מ המפוזרים על פני 21 קטעים עם כיוון מחוגי השעון, הזינוק הראשון יחל ביום שבת ה- 4/07 בקטע קצר נגד השעון במונקו

מאת:אייבי גילת


בשלושת השבועות של הטור דה פרנס ישנן מספר נקודות המפוזרות לאורך מסלול התחרות שכנראה תהיה להן השפעה רבה על הדרוג הכללי המצטבר :

השלב ראשון ( 9 הקטעים עד יום המנוחה הראשון ביום שני 13/07 ) :
הקטע הראשון במונקו הוא מרוץ אישי נגד השעון במונקו בן 15.5 ק"מ עובדה שיכולה מחד, לתת למועמד מסוים להוביל בדרוג הכללי מיד על ההתחלה, וששאר הטוענים לכתר ירדפו אחריו, ומאידך מדובר במרוץ מאוד ארוך.

הקטע הרביעי הוא מרוץ נגד שעון קבוצתי יחסית קצר באורך 39 ק"מ במונפלייה שפרט לעובדה שהקבוצות  מתחרות ביניהן על יוקרה וכבוד הן יכולות להלביש את המועמד הבכיר שלהן בחולצה הצהובה.

סוף השבוע הראשון של הטור הרוכבים הולכים לעבוד קשה מאוד בטיפוסים בהרי הפירנאים. הקטע השביעי ביום ששי ה-10/07 הוא הקטע  הארוך ביותר בטור דה פרנס השנה ומסתיים בעליה ארוכה לארקליס בנסיכות אנדורה שם יצטרכו הרוכבים המתחרים על הדרוג הכללי להיזהר לא לאבד זמן יקר מדי. למחרת בקטע השמיני לסנט ג’ירונס הרוכבים מטפסים קרוב ל-50 ק"מ של עליות מתוך 176 ק"מ ואם לא די בכך מחכות לרוכבים למחרת בקטע התשיעי שתי עליות מיתולוגיות הקול ד’אספן והקול  דה טורמלה, עליות ארוכות בעלות שיפועים חדים שיעשו לרוכבים חיים קשים.

השלב השני  ( 6 קטעים עד יום המנוחה השני ביום שני 20/07 ) :
קטע מספר 15 הקטע שני המסתיים בעליה בטור דה פרנס השנה. הקטע נכנס לשוויץ ומסתיים על פסגת הר ורביאה דבר שיגזול מהרוכבים הבכירים הרבה מאוד אנרגיה.

השלב השלישי המסתיים ביום ראשון ה-26 /07 בשדרות השאנז אליזה בפריס :
השנה הכינו המארגנים סוף מרוץ קשה במיוחד. אחרי מאבק מתיש של שבועיים כשהעייפות וההתאוששות מתחילים לשחק תפקיד מרכזי נכונו לרוכבים כמה שלבים המגיעים בזה אחר זה כשדרגת הקושי רק הולכת ומתגברת.
שני השלבים הראשונים מתקיימים בהרי האלפים הגבוהים.
קטע מספר 16 הרוכבים מטפסים את סן ברנארד הגדול והקטן ומגיעים לנקודה הגבוהה ביותר בטור השנה בגובה 2,473 מ’ מעל גובה פני הים. למחרת אם טרם התעייפתם, קטע מספר 17 שבו עולים הרוכבים 4 עליות מדרגה 1 ובסך הכול 5 ק"מ גובה מצטבר דבר שמביא אותם לכמעט 10 ק"מ גובה מצטבר ביומיים. פשוט לא אנושי.

אם לא די בכך מגיע למחרת קטע מס’ 18 קטע נגד שעון אישי באנסי לא ארוך "רק" 40.5 ק"מ אבל יכולה להיות לו השפעה על הדרוג הכללי המצטבר. 
הדובדבן שבקצפת והשינוי הגדול שהכינה הועדה המארגנת את הטור דה פרנס השנה מגיע בדמותו של קטע מספר 20 על העלייה האימתנית ל"ענק הקרח מפרובנס" הר ונטו. יום לפני הקטע האחרון בפריס, העלייה האחרונה של הטור דה פרנס השנה, והפעם השלישית השנה שקטע מסתיים בעלייה. מלחמה עקובה מדם צפויה בין הגלדיאטורים על שני גלגלים. המועמדים הבכירים יאבקו על המדרונות החשופים של הענק מפרובנס ממש עד הדקה ה-90.

המועמדים העיקריים לחולצה הצהובה
אלברטו קונטדור = אם קונטדור לא ינצח את הטור דה פרנס השנה זו תהיה הפתעה. קונטדור הוא המועמד המוביל אבל השנה הוא די גמגם בתחרויות ואיבד את יכולת ההרתעה שלו. למרות הכישלון שלו בתחרות פאריס ניס הוא מאוד שיפר את היכולת שלו במרוץ נגד השעון. התוצאה היא שקונטדור ניצח את אליפות ספרד בנגד השעון. במרוץ הדופינה ליברה הוא הגיע שלישי אחרי ולוורדה ואוונס ונראה חלוד משהו, או שבעצת מנהלו הספורטיבי יוהאן ברוניל לא רצה לחשוף את כל הקלפים בתחרות שנחשבת להכנה לטור דה פרנס. כך או כך מדובר ברוכב גרנד הטורים הכי מוכשר בפלוטון ובגילו הצעיר 26 הוא צריך משהו שיאתגר אותו מחדש.

קאדל אוונס = בשנתיים הקודמות עמד על הפודיום בשאנז אליזה במקום השני המכובד. השנה קאדל אוונס עשה קפיצת מדרגה אותה ראינו במרוץ הדופינה ליברה. אוונס שינה כיוון מרוכב שהיה ידוע כדיזל ו"כיושב על גלגלים" של אחרים ושרכיבתו נראתה שבלונית ומשעממת משהו, הוא הפך לרוכב הרבה יותר התקפי ויוזם. בעליות של הדופינה ליברה הוא תקף ללא הרף את ולוורדה וקונטדור. אוונס בעל השליטה הטובה באופניים הוא גם רוכב נגד שעון בחסד ויחד עם חבריו לקבוצת סיילנס לוטו הוא יכול לגרום להרבה מאוד כאבי ראש ליריביו במאבקים על החולצה הצהובה. החלום של קאדל אוונס הוא להפוך לרוכב האוסטרלי הראשון שזוכה בטור דה פרנס. בגיל 32 אוונס הוא רוכב  בוגר ובשל והתחזית היא שיעמוד על הפודיום בפריס.

קרלוס ססטרה = אלוף הטור דה פרנס של 2008 הוא טיפוס של עבודה קשה. למעשה הוא משתתף בקביעות בשני גרנד טורים בשנה משנת 2002 ובשנת 2006 אף עשה את כל השלושה. ססטרה הוא רוכב מטפס ולמעשה סגר את הטור של השנה שעברה עם ההצגה המצוינת באלפ’ דואז. לזכותו תעמוד העובדה שססטרה הוא רוכב שמתחזק תוך כדי התחרות. דבר נוסף שיכול לפעול לטובתו הוא הקטע הלפני האחרון במונט ונטו. ססטרה יכול לנצח שם את הטור דה פרנס. לחובתו תעמוד כתמיד יכולתו הנמוכה יחסית במרוץ נגד השעון. ססטרה הוא גם מועמד לפודיום בפריס.

לאנס ארמסטרונג = הנעלם הגדול של הטור דה פרנס 2009. מיליונים בכל רחבי העולם מתפללים שהזוכה הסדרתי של הטור דה פרנס יעשה משהו שהעולם טרם ראה לפניו ויזכה בטור בפעם השמינית. קשה להניח שזה מה שיקרה. אומנם אמסטרונג מגיע בכושר שיא, עם ניסיון, ועם המון מוטיבציה. אבל שר ההיסטוריה פועל כנגדו, הוא חזר מ-3 שנים שלא התחרה, יריביו למדו להכיר אותו, הוא בן 37, והפלוטון יעקוב אחרי כל מהלך שלו בשבע עיניים. ארמסטרונג שסיים את הג’ירו במקום ה-12 ולאחרונה ניצח את מרוץ הנוואדה קלאסיק ייתן קרב היות וזהו טבעו. ארמסטרונג רוצה להטביע את חותמו בפעם האחרונה על ההצגה הכי גדולה בעולם מרוצי האופניים. קשה לראות אותו עומד על הפודיום בפריס.

ארמסטרונג מועמד לניצחון בקטע אולי על הר ונטו שם אולי ייחרת לנצח בתודעה הקולקטיבית של אוהדי האופנים באשר הם 9 שנים אחרי הקרב שניהל שם מול ענק אחר מרקו פנטאני "הפיראט".

כמדי שנה הטור דה פרנס מבטיח רבות עוד לפני יריית הזינוק. נקווה שלא יתפסו רוכבים בשימוש בחומרים משפרי ביצועים כדי שנוכל להתרכז רק בדיווח על מרוצי אופניים. עם מסלול כזה ורוכבים אלופים סביר להניח שצפויים לנו שלשוה שבועות של שכרון חושים. אנחנו נהיה כאן כדי לדווח, לנתח, ולפרשן. מה שנותר לכם זה להתרווח על הכיסא, להפעיל את מכשיר הטלוויזיה ולהתנתק כל יום אחה"צ לכמה שעות מהחום והלחות הבלתי נסבלת.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38