טור דה פראנס 2008 – תחילתו של עידן חדש

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אייבי גילת




הטור דה פראנס הוא מרוץ הרבה יותר חשוב מהרוכבים המשתתפים בו, כך סבור אייבי גילת. השנה הטור עומד להיות אחד המרוצים המסקרנים של השנים האחרונות. הרוכבים שעמדו על הפודיום בשנה שעברה לא הוזמנו, אז מה צפוי לקרות בטור השנה? חלק א'







ארמסטרונג מטפס בקטע ה-15 ב- Luz Ardiden בשנת 2003


הטור דה פראנס ה-95 מתחיל השנה בברסט שבחבל בריטני. 3600 ק"מ של שכרון חושים. המארגנים הצרפתים מנסים תמיד לחדש, להפתיע ולעשות דברים אחרים, לשנות את הרוטינה. היו שנים בהם יצא ה- הטור דה פראנס (TDF) מגבולות צרפת והפך לאירוע שכביכול איחד את כל יבשת אירופה מעין טור ד'אירופה, שנה שעברה הפרולוג היה בלונדון, השנה הטור מתחיל כקטע רגיל, לא כפרולוג, אין את הנג"ש הקצר שכל כך התרגלנו אליו. ה- TDF השנה יתחיל כקטע רגיל מתגלגל שכנראה יוכרע במיאוץ המוני לקו הסיום.

השנה המרוץ יהיה פתוח לגמרי

אחרי שפרש ה"מלך" לאנס ארמסטרונג ב-2005 וקבע שיא זכיות בלתי רגיל (7 ברציפות), ואחרי שערוריות הסמים של לאנדיס ב-2006 וראסמוסן ווינוקורוב ב-2007, מתחיל הטור השנה כאירוע שבו הכל יכול לקרות.

VIVE LA TOUR הוא טור גדול יותר מהרוכבים שמשתתפים בו. למרות שמאז פרשת פסטינה ב-1998 הטור לא מפסיק לספק סקנדלים ושערוריות, הפופולריות של הטור חזקה מאי פעם. ה- TDF מתחיל השנה גם על רקע הסכסוך המתמשך בין ראשי ה- UCI ( התאחדות האופניים העולמית ) ובין ASO הגוף שמארגן מרוצי אופניים, וביניהם גם את ה- TDF.

מישהו פעם אמר שה- TDF הוא מרוץ האופניים בין הרוכבים הכי טובים בעולם. המנצח של השנה שעברה, הספרדי אלברטו קונטדור, לא יוכל להגן על תוארו היות וקבוצתו אסטנה, שבה הוא רוכב, לא הוזמנה להשתתף השנה בכל המרוצים שמארגן ASO בגלל פרשת וינוקורוב.

רוכבים מצטיינים אחרים, שכבר עמדו על הפודיום וסומנו כיורשים, לא יוכלו להשתתף ב- TDF, איבן באסו האיטלקי, המרצה כרגע עונש השעיה של התאחדות האופניים האיטלקית, והדני ראסמוסן שעניינו מתברר בבית משפט במונקו. גם המאיצים המצטיינים, האיטלקי אלסנדרו פטאקי (מושעה על שימוש בתכשיר אסור לאסטמה) וטום "טורנדו" בונן הבלגי (מושעה על שימוש בקוקאין לצריכה פרטית). אבל גם בהיעדרם ה- TDF נחשב למרוץ האופניים הקשה ביותר בעולם הרכיבה המקצועני.

ה- TDF הוא מבחן קצה של היכולת האנושית. מבחן הן ליכולות הפיזיולוגיות והמנטליות של האדם. ישנם גרנד טורים נוספים כמו הוואלטה הספרדי והג'ירו האיטלקי שמבחינת האורך בק"מ והמשך בקטעים הם די דומים אבל ההבדל העיקרי בינם לבין עמיתם הצרפתי הוא הלחץ. הטור היה מאז ומתמיד הבן הבכור של משפחת מרוצי האופניים ומי שזוכה בו נכנס לפנתאון ההיסטוריה הלאומי.

הרבה מאוד כבוד, יוקרה ומוניטין נמצאים כאן על כף המאזניים והלחץ להצלחה ולהישגים המופעל על כתפי הרוכבים הוא עצום. ה- TDF הוא אפוא מרוץ המרוצים, וזכייה בו מסמנת את הרוכב כגדול הרוכבים. אגב, השנה השתתפו בג'ירו האיטלקי 3 הזוכים בגרנד טורים של השנה שעברה 2007 ( די לוקה, דניס מנצ'וב ואלברטו קונטדור). המנצח של הג'ירו היה כמובן קונטדור עוד הוכחה לכך שמי שזוכה ב- TDF הוא אלוף האלופים.

ה- TDF הוא גם אליפות האלופים היות וביום שבת האחרון התקיימו ברוב מדינות היבשת אליפויות המדינה כביש ונג"ש (גם בישראל). הרבה מאוד מהרוכבים שמשתתפים באליפויות מגיעים לטור כבר כאלופי מדינות ומורשים ללבוש במהלך המרוץ את חולצת האליפות הלאומית שבה זכה הרוכב.
השנה כיוון הטור הוא נגד כיוון השעון. כלומר, מאזור ברסט, שבחבל בריטני, הרוכבים ירכבו לאורך האוקיינוס האטלנטי ואחר כך יתקלו ברכס הרי הפירנאים, משם דרך המאסיף סנטרל לאזור האלפים הצרפתים כולל כניסה אחת לאיטליה בואכה פאריס.

השנה ישנם בסך הכול שני קטעי נג"ש, האחד קצר, 30 ק"מ בקטע מספר 4 בעיר שולה, שלא יכול לעשות הבדל גדול בין הטוענים לכתר, והפרופיל שלו מעניק יתרון למומחים בסוג כזה של מרוץ. השני, בקטע מספר 20, ממש לקראת הסוף, כנראה יסדר את העשרים הראשונים בדרוג הכללי המצטבר.

לעומת זאת, מה שמאוד בולט השנה, ישנם ארבעה סיומי קטעים בהרים הגבוהים, ביניהם קטע מספר 10 המסתיים באתר הסקי בהוטוקאם, וקטע מספר 15 המסתיים בפראטו נבסו. אבל המלחמה והדרמה האמיתית תתרחש קרוב לוודאי בשלב השלבים, קטע מספר 17 באלפ' דואז שלא מעט מרוצים הוכרעו בו, דבר שמבטיח הרבה מאוד עניין ואקשן.

אייבי גילת
( M. ED ) בחינוך גופני
פרשן ויועץ לרוכבי אופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36