טור דה פראנס 2008 – המועמדים לזכייה

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אייבי גילת




אוטוטו זה מתחיל, הטור הגדול יצא לדרך ביום שבת הקרוב בשעה 12:00, שידור ישיר בערוץ יורוספורט יסקר את טקס הפתיחה ולקראת השעה 14:00 הרוכבים יתחלו את השלב הראשון. אייבי גילת עוצר לרגע את השעונים ומגלה מי המועמדים לזכייה, חלק ב'








קאדל אוונס מגיע לטור לאחר רצף של נצחונות



המרוץ השנה צפוי להיות פתוח היות ואין מועמד ברור לזכייה. כנראה שההקפדה היתרה של השלטונות הצרפתיים על בדיקות הסמים עושה את שלה. כיום כל רוכב בדבוקה יודע שתפיסתו תגרום לעונש הרחקה אוטומטי של שנתיים מהסבב המקצועני, קנסות כבדים ואובדן הכנסתו.



הרבה מאוד קבוצות למדו את דרך העבודה של קבוצתו של לאנס ארמסטרונג שהכל מכוון למטרה אחת והיא זכייה ב- TDF. התוצאה בסבב המקצועני היא שוויון כוחות ואי מציאת איזה שהוא מגה סטאר המאפיל על כולם בינתיים. ניתן לומר שיש הרבה מוסר כפול באי הזמנתה של קבוצת 'אסטנה' ל- TDF היות וגם קבוצת 'ראבובנק' עם הרוכב ראסמוסן, וגם קבוצת CSC עם הודאתו של ביארן ריס, המנג'ר של הקבוצה, בנטילת חומרים אסורים, נהגו שלא משורת הדין.

המועמדים לזכייה בדרוג הכללי המצטבר

קאדל אוונס (31), רוכב אוסטרלי ואלוף עולם לשעבר באופני הרים. המועמד המוביל לדעת רבים. הוא סיים את ה- TDF בעשירייה הראשונה בשלושת השנים האחרונות, שבשנה שעברה הגיע למקום השני כשההפרש היה 23 שניות מהמוביל. קאדל הוא רוכב בשל ובעל ניסיון שמצטיין גם בקלאסיקות. תמיד האשימו אותו שהוא הולך על הגלגל של מישהו אחר.



בשנה האחרונה אנחנו עדים לשינוי בהתנהלות שלו. הוא הרבה יותר אגרסיבי ויוזם. השנה קבוצתו החליטה להביא את פופוביץ' האוקראיני שיעזור לו בהרים הגבוהים. לדברי המנהל הספורטיבי של קבוצתו 'סילנס לוטו' יעשו את הכל השנה כדי לעזור לו, ובכך תפקיר את המאיץ המצטיין המבוגר רובי מקיואן לגורלו.



השנה לקאדל אוונס יש רזומה טוב במיוחד במרוצי האביב. הוא ניצח בפאריס ניס את הקטע היוקרתי שמסתיים במונט ונטו. ניצח קטע בוואלטה של אנדלוסיה ואת המרוץ לזכרו של קופי ברטלי.



אלחננדרו וולוורדה (28), הרוכב הספרדי ממאוריסיה שכרגע מתאמן במחנה אימונים מיוחד, בתנאי גובה בהרים הגבוהים של סיירה נוודה, דבר שעזר לו לדבריו לנצח בתחילת יוני את הדופינה ליברה תוך כדי תצוגות משכנעות ומציב אותו בעמדת פתיחה מצוינת לקראת ה- TDF. וולוורדה גם שיפר מאוד את תנוחת הרכיבה שלו במירוץ הנג"ש.



וולוורדה הוא מטפס מחונן, מאוד תעזור לו העובדה שהשנה הפרופיל של ה- TDF מעדיף מטפסים. לרשותו גם עומדת קבוצה חזקה של 'קייס ד'פרנייה' שתוכל לעזור לו. יחד עם זאת הוא לא סיים מעולם על הפודיום בפאריס ומעניין כיצד יתמודד עם הלחץ של ה- TDF.



דמיאנו קונגו (27), הנסיך האיטלקי. החליט לוותר השנה על הג'ירו כדי להתכונן ל – TDF . הוא ניצח בשנה שעברה את הקלאסיקה החד יומית, הג'ירו די לומברדיה והשנה הוכיח שהוא בכושר מצוין כאשר ניצח את האמסטל גולד. קונגו הוא מטפס בחסד עליון ואלוף הג'ירו בעבר. קבוצת 'למפרה' החזקה תעמוד לרשותו של קונגו אבל כבר ידוע שלרוכבים האיטלקים אין רקורד טוב ב- TDF.



הסיכויים מראים שכנראה אילו יהיו השלושה שיתחרו על הפודיום בפאריס. צריך גם לקחת בחשבון את שני האחים פרנק ואנדי לבית שלק מלוקסמבורג, וקרלוס ססטרה מקבוצת CSC החזקה, ודניס מנצ'וב מקבוצת 'ראבובנק' כמתמודדים נוספים על התואר. את התקוות הצרפתית מוביל סילביאן שאבנל אבל קשה לראות אותו מסיים על הפודיום בפאריס. למעשה מנצח צרפתי ב – TDF אין כבר שנים רבות.

קטגורית מאיצים

בהיעדרם של פטאקי, בונן וגם דניאלה בנאטי שנפצע בגיד אכילס, התחרות פתוחה בין הדור הישן של המאיצים כמו רובי מקיואן, סטיוארט אוגריידי, אוסקר פריירה ואריק זאבל הגרמני בן ה-38, ובין הדור החדש כמו מרק קוונדיש.



תופעה מעניינת הראויה לציון היא פאביאן קנצ'לרה אלוף העולם בנג"ש. ביום טוב אם קנצ'לרה מחליט לתקוף בקילומטרים האחרונים, המאיצים אינם מסוגלים לתפוס את שור הבר הזה. תופעה נוספת שכנראה לא נראה ב – TDF 2008 היא התופעה של רכבות מאיצים שולטות כמו בימים העליזים של קבוצת 'פאסה בארטולו' או לחילופין הרכבת של קבוצת 'מילראם'. המאבק גם על החולצה הירוקה הוא פתוח לגמרי.

קטגורית מטפסים

מאוריציו סולר, שניצח בשנה שעברה, הוא מועמד רציני אבל הוא סובל מפציעה טורדנית בברך. קרוב לוודאי שגם לריקרדו ריקו, ליאונרדו פיאפולי הותיק ולקובו המטפסים מסניור דובאל יהיה מה לומר בהרים הגבוהים. סמואל סנצ'ז מקבוצת הבסקים 'אוזקטאל' הוא דיסנדר מדהים.



השנה בטור מופיעות שתי קבוצות מהדרג המשני, הקונטיננטל פרו קבוצת 'בארלווורלד' הבריטית וקבוצת 'סליפסטרים' האמריקאית. גם לקבוצת 'היי רואד' האמריקאית זו ההופעה הראשונה ב- TDF. הקבוצות הללו מופיעות רעבות להישגים ומצפות לשים את חותמם בליגה של הגדולים באמת.


כבר בטור של תורכיה ראינו עד כמה קבוצת מהליגות המשניות התמודדו כשוות עם קבוצות הפרו טור הבכירות. בג'ירו ד'איטליה קבוצת 'נבגרייה' הקטנה עם תקציב מצומק עשתה בית פרס לכל הקבוצות הבכירות. מעניין מאוד איזה שפן מכינות לנו הקבוצות מהדרג המשני. לפי הנתונים שנבדקו, הקבוצות הללו בצעו מחנות אימונים מאוד אינטנסיביים לקראת ה- TDF. ריח של הפתעה עומד באוויר. לפני הספונסרים הכבדים קבל עם ועדה, הקבוצות המשניות ירצו להוכיח שהן גורם שיש להתחשב בו וכנראה שתהיה מלחמת עולם על ניצחון בקטעים, כניסה לבריחות, ומיאוצים.



המהדורה ה-95 של ה- TDF מודל 2008 עומדת לצאת לדרך. אחרי היורו ולפני המשחקים האולימפיים של בייג'ין יהיה המון אקשן, עניין ומתח. רק תנו לנו בבקשה רק אופניים, בלי סמים.

אני כבר לא יכול לחכות.

אייבי גילת
( M. ED ) בחינוך גופני
פרשן ויועץ לרוכבי אופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38