טור דה פראנס – סיכום החלק הראשון

זכייה של ארמסטרונג בטור דה פרנס השנה יכולה להיות המשך ישיר לאיש שלא מפסיק לשבור את הגבול האנושי, וכנראה שגם אם לא ישבור, ארמסטרונג כדרכו מותיר את כל האופציות פתוחות וטוען, "זה לא הטור האחרון שאשתתף בו." אייבי גילת, לא לוקח יום מנוחה ומסכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


זכייה של ארמסטרונג בטור דה פרנס השנה יכולה להיות המשך ישיר לאיש שלא מפסיק לשבור את הגבול האנושי, וכנראה שגם אם לא ישבור, ארמסטרונג כדרכו מותיר את כל האופציות פתוחות וטוען, "זה לא הטור האחרון שאשתתף בו." אייבי גילת, לא לוקח יום מנוחה ומסכם

מאת:אייבי גילת


לאנס ארמסטרונג הרוכב המיתולוגי מארה"ב מוצא עצמו אחרי 9 שלבים בטור דה פרנס במקום השלישי, 8 שניות בלבד אחרי המוביל בחולצה הצהובה, רינאלדו נונצ’נטיני. עמדה מצוינת לזכות בטור דה פרנס. כאשר הודיע לאנס שהוא חוזר מפרישה כדי להתחרות בטור דה פרנס התגובות איך נאמר בעדינות לא היו בדיוק אוהדות.

רינאלדו נונצ’נטיני, רוכב אלמוני יחסית מקבוצת AG2R LA MONDIAL, מחזיק כבר שלושה ימים בחולצה הצהובה אחרי שהיה שותף לקבוצת בריחה מוצלחת בשלב השביעי לארקליס אנדורה. כפי שהדברים נראים כעת לרוכבים הפייבוריטים המובילים בדרוג הכללי אין עניין מיוחד בחולצה הצהובה דבר היכול, לפחות תיאורטית, להוביל למצב שנונצ’נטיני ימשיך להחזיק בחולצה הצהובה. נונצ’נטיני ימשיך לנסות ולהגן על החולצה הצהובה בחירוף נפש יחד עם בני קבוצתו, שזכו בכבוד בלתי צפוי, וכך יכול מאוד להיות שנראה את נונצ’נטיני בצהוב במשך 9 קטעים רצופים.

פאביאן קנצ’לרה, החזיק בחולצה הצהובה במשך שבוע ימים. אחרי מרוץ נגד שעון מדהים במונקו בו קבע את הזמן המהיר ביותר, 18 שניות לפני אלברטו קונטדור ו-19 שניות לפני בראדלי וויגינס.

מארק קבנדיש, הרוכב המהיר כיום בעולם, ניצח שני קטעים בטור: קטע מספר שניים לברינול והקטע השלישי שהסתיים בלה גרנד מוטה. הוא לבש את החולצה הירוקה של מלך המאיצים והוכיח שהוא בכושר מדהים. 

את עיקר הדרמה ספקה הרוח, שיחד עם קבוצת קולומביה – HTC יצרו פיצול בפלוטון. לאנס ארמסטרונג ידע לנצל את המצב, ועלה למקום השני בדרוג הכללי על חשבון בן קבוצתו אלברטו קונטדור, שירד למקום הרביעי. העובדה הזו המשיכה ליצור מתחים בקבוצת אסטנה כך שאפילו לאנס הודה בכך בפעם הראשונה.

קבוצת אסטנה זכתה במרוץ נגד השעון הקבוצתי בקטע הרביעי שנערך במונפלייה והוכיחה שהיא הקבוצה החזקה והדומיננטית בטור דה פרנס השנה. קבוצת אסטנה מצליחה להכניס גם 4 רוכבים בכירים לחמישייה הראשונה של המדורגים הבכירים דבר שהוא ללא תקדים.

תומס ווקלר ניצח את הקטע החמישי בפרפיניון מתוך קבוצת בריחה ות’ור הושובד מנצח ביום גשום את הקטע השישי בברצלונה. בהרי הפירנאים הגבוהים נדמה היה, לפחות לפי הקטע הראשון, שהאקשן והעניין ישחקו תפקיד מרכזי. את הקטע השביעי הארוך ביותר בטור השנה, שהסתיים בארקליס אנדורה, מנצח רוכב צרפתי המשתתף בטור בפעם הראשונה בריס פיילו, אבל את הדרמה סיפק אלברטו קונטדור שקפץ קדימה ועלה למקום השני בדרוג הכללי, הפעם על חשבונו של ארמסטרונג, שירד למקום השלישי 2 שניות אחריו.

שני השלבים הבאים הם בעיקרם מרוצים טקטיים כאשר קבוצות בריחה של רוכבים מטפסים הולכות כל הדרך עד לסיום. בקטע השמיני לסיינט ג’ירונס מקדים לואיס ליאון סנצ’ז את סנדי קאזאר בספרינט ובקטע התשיעי לטארבס מנצח פיאריק פדריגו את פרנקו פליזוטי.

מספר נקודות הראויות לציון:

  1. הקבוצות הצרפתיות = מצד אחד יש להם טור מצוין כאשר בכל קבוצת בריחה הן מצליחות להכניס רוכבים ומתוך  5 השלבים האחרונים יש 3 רוכבים צרפתיים המנצחים קטע : תומס ווקלר, בריס פיילו ופיאריק פדריגו כאשר ווקלר ופדריגו הם מאותה הקבוצה ביבוקס בויה טלקום. גם סנדי קאזאר שהגיע אחרי סנצ’ז בקטע השמיני הוא מקבוצה צרפתית FDJ . המוביל בדרוג הכללי המצטבר הוא מקבוצה צרפתית AG2R LA MONDIAL כך שלכאורה יש לצרפתים הרבה סיבות לחייך ולשמוח אבל בדברים החשובים באמת המצב שונה לגמרי. המוביל בדרוג הכללי המצטבר הוא רוכב איטלקי ובאף חולצה אחרת לא מחזיק רוכב צרפתי. הצרפתים ימשיכו לנסות לנצח קטעים בטור דה פרנס במיוחד ביום שלישי ה- 14/07 יום הבסטיליה יום העצמאות של צרפת.
  2. המדורגים הבכירים = כל הרוכבים המובילים אלברטו קונטדור, לאנס ארמסטרונג, לוי ליפהיימר, ברדלי וויגינס, אנדראס קלודן, טוני מרטין,קריסטיאן ון דר ולדה, אנדי שלק, ויצ’נזו ניבאלי, פרנק שלק, קרלוס ססטרה וקאדל אוונס נמצאים במרחק של 3 דקות זה מזה ומהחולצה הצהובה. מתוך פרופיל המרוץ הטקטיקה תהיה למשוך את ההכרעה לשלבי הסיום. כך שנראה שהשלב האחרון בחלק השני של המרוץ לורביאר, שלבי הרי האלפים, הנג"ש באנסי, ובמיוחד הקטע המסתיים על פסגת מונט ונטו הם שיקבעו מי ינצח השנה את הטור דה פרנס.
  3. התחרויות על החולצות  

אחרי 9 קטעים ו – 1,337 ק"מ מתוך 3469 ק"מ של מרוץ אפשר לומר שיש לנו מרוץ מעניין אבל בעיקר מרוץ טקטי כאשר הפייבוריטים שומרים האחד על השני בשבע עיניים. נראה שהטור הזה באיזה שהוא מקום הופך להיות תחרות פנימית בין חברי קבוצת אסטנה ובעיקר בין לאנס ארמסטרונג ואלברטו קונטדור. האם נראה חילופי גברי בצמרת עולם האופניים והצעיר ינצח את המבוגר, או שמה ההכתרה הרשמית תדחה לשנה הבאה?. ניתן לומר ש"הטור האמיתי" יתחיל בשבוע האחרון של הטור. אבל כשלאנס ארמסטרונג בסביבה ועם כל מהלך וכל דבר נמצא תחת עדשה של זכוכית מגדלת אין ספק שצפויים לנו עוד הרבה מאוד רגעים מסעירים ומרגשים בטור דה פרנס השנה.            
————————————————————————————————
לקריאת הקטעים האחרונים של אייבי גילת ניתן לקרא כאן.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38