טום בונן מתכונן לטור של קטאר

המהדורה ה- 9 של הטור בקטאר מבטיחה רבות טרם נפתחה. די להסתכל על ההרכבים החזקים של הקבוצות כדי להבין איזו דרך ארוכה עשה הטור של קטאר. אייבי גילת פותח את טור קטאר 2010, שיחל ביום ראשון הקרוב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


המהדורה ה- 9 של הטור בקטאר מבטיחה רבות טרם נפתחה. די להסתכל על ההרכבים החזקים של הקבוצות כדי להבין איזו דרך ארוכה עשה הטור של קטאר. אייבי גילת פותח את טור קטאר 2010, שיחל ביום ראשון הקרוב

מאת:אייבי גילת


השנה ייעדר מהטור של קטאר מאיץ העל מארק קבנדיש בשל בעיה דנטאלית בשיניו. בהעדרו צפוי לנצל זאת לא אחר מאשר טום "טורנדו" בונן שניצח כאן כבר שלוש פעמים תוך 4 שנים (ב-2006, 2008, ובשנה שעברה) ומקווה לנצח בפעם השלישית ברציפות. בונן הבלגי מקבוצת קוויק סטפ מעוניין להתחיל את העונה הקרובה בתחושה שהצרות שהיו מנת חלקו בעונה הקודמת שייכות להיסטוריה, וכעת הוא מחמם מנועים לקראת הקלאסיקות של האביב.

הטור של קטאר הוא עוד מדרגה בסולם הכושר התחרותי של בונן המיועד להביא אותו לכושר שיא הן ברונדה של פלדריה, והן "במרוץ שלו" פאריס רובא אותו ניצח בשנה שעברה בפעם השלישית, ואם ינצח גם השנה ישווה את שיאו של רוז'ה דה ולאמינק וייכנס להיסטוריה של הענף כאחד הגדולים.

 

 
טום בונן / צילום: DarkSideX

כאשר באירופה הטמפרטורות מגרדות את הקצה התחתון של המד, עם סופות שלגים, קור וגשמים הרי שלדוחא בירת קטאר הגיעו הקבוצות עם הרכבים חזקים מאוד כדי להכניס ק"מ תחרותיים ברמה גבוהה לרגליהם וכן גם להעשיר את חשבון הבנק שלהם. הקריירה של רוכב אופניים תחרותי היא קצרה ומי יודע מה יילד יום. להרוויח סכומי כסף כל כך גבוהים במושגים של עולם הרכיבה המקצועני, על מרחקי תחרות יחסית כל כך נמוכים, גורמים לרוכבים רבים וטובים להגיע לטור של קטאר ומשנה לשנה הרמה עולה.

טור קצר בקטאר
הטור של קטאר הוא מרוץ אופניים שטוח המיועד למאיצים. הטור של קטאר הוא מרוץ קטעים בן 6 שלבים ובסך הכול 723 ק"מ. השנה יתחיל הטור של קטאר ביום ראשון ה-7 בפברואר ויסתיים ביום ששי ה-12 בפברואר.

הטור של קטאר 2009 ייזכר בעיקר עקב מותו הטרגי של הרוכב הבלגי הצעיר בן ה-22 פרדריק נולף מקבוצת טופספורט שנפטר בשנתו. את הקטע החמישי יבצעו הרוכבים לפרוטוקול בלבד. פרשת מותו של הרוכב הבלגי הצעיר בטרם עת ריחפה כעננה כבדה מעל השמים התכולים במפרץ הפרסי. אחרי דקה דומיה קוצר הקטע החמישי שהיה אמור להיות למרחק של 147.5 ק"מ והרוכבים יצאו לרכיבת הוקרה למרחק 30 ק"מ לזכרו של פרדריק נולף. קבוצת טופספורט הפסיקה כתוצאה מכך את השתתפותה במרוץ. אגדת הרכיבה, אדי מרקס, ששימש כיועץ בקבוצה ומשקיף במרוץ ביקש מהציבור להימנע מספקולציות על שימוש בחומרים אסורים שגרמו כביכול למות הרוכב בשנתו לפני שביצעו הרופאים בגופו ניתוח שלאחר המוות.

המסלול
הטור של קטאר 2010 ייפתח כרגיל במרוץ נגד שעון קבוצתי למרחק של 8.2 ק"מ. בשנה שעברה ניצחה קבוצת גרמין-סליפסטרים שעברה את המרחק במהירות ממוצעת של כמעט 55 קמ"ש, והציבה את ברדלי וויגינס שמחזיק במדליית זהב אולימפית מבייג'ין עם החולצה הזהובה. השנה עבר ווויגינס לקבוצה הבריטית החדשה והחזקה טים סקאי וזו תהיה טבילת האש הראשונה של הקבוצה עם הרכב חזק ביותר. אחרי הפתיחה בדוחא מצפים לרוכבים עוד 5 קטעים עם מרחקים הנעים באזור ה- 140 ק"מ לקטע, שהם יחסית קצרים במונחים של הפלוטון המקצועני ומתאימים בעיקר למרוצי פתיחת העונה. כאמור פרופיל הקטעים הוא מישורי יחסית אבל מה שמשחק תפקיד הרבה פעמים באזור הן הרוחות החזקות המגיעות מכיוון המפרץ הפרסי.

בולטים בטור 
קבוצת טים סאקסו בנק מגיעה עם הרכב חזק הכולל את אלוף העולם והאלוף האולימפי במרוצי נגד שעון פאביאן קנצ'לרה, איתו מגיעים גם המאיץ האוסטרלי ביידן קוק, והאחים האדו. קבוצת BMC, שבה יעשה אלוף העולם בשנת 2008 אלסנדרו באלאן את הפרמיירה שלו יחד עם מרקוס בורגהארט. קבוצת סרוולו טים טסט מגיעה עם המאיץ הבריטי הנהדר רוג'ר המונד, רוכב הקלאסיקות המצוין, היינריך האוסלר, שמשתפר משנה לשנה ורוכב המסלול המצוין תאו בוס. קבוצת טים סקאי כאמור מביאה כוח אש אדיר בדמותם של ברדלי וויגינס, אדוואלד בואסון האגן, חואן אנטוניו פלצ'ה, תומס ג'רנס וקורל אסל ארבסן. קבוצת אומגה פארמה לוטו תגיע עם פיליפ ז'ילבר שסיים את העונה הקודמת עם ניצחון ענק בקלאסיקה הג'ירו די לומברדיה.

שמות של מאיצים נוספים שכדאי מאוד לשים לב אליהם: טיילר פאראר, המאיץ האדיר והכוח העולה מקבוצת גארמין סליפסטרים, שינצל קרוב לוודאי את העדרו של קבנדיש. דנילו נפוליטנו ופיליפו פוזטו מקבוצת קאטושה, ג'רלד צ'יולק המאיץ של קבוצת מילראם הגרמנית, דניאלה בנאטי ופרנצ'סקו צ'יצ'י מקבוצת ליקוויגאס.       

חום, אקזוטיקה וכסף
הטור של קטאר 2010 מוכיח שוב שיש הרבה מאוד חיים לספורט האופניים גם במקומות אחרים חוץ מאירופה. הפעם נפגשים מיטב המאיצים בעולם במדבריות שליד המפרץ הפרסי בדוחא בירת קטאר. זוהי חלק מהמהפכה שעובר בשנים האחרונות עולם האופניים המקצועני. הרוכבים המקצוענים נודדים למקומות אחרים בעולם המציעים חום, אקזוטיקה וכסף, בזמן שאת אירופה מטלטל כראוי החורף. הטור של לנקווי, הטור דאון אנדר שזה עתה הסתיים, הטור של קטאר והטור של עומאן שייערך מיד אחריו עם הרכבים כמעט זהים של הקבוצות גורמים לתשומת לב הציבור של עולם הספורט לעבור למקומות נוספים, ולהגברת המודעות והעניין לספורט האופניים ברחבי עולם כולו. אירופה הופכת בהדרגה להיות המקום של המרוצים הקלאסיים בעוד שספורט האופניים הופך לאט אבל בטוח לענף ספורט הממקד עניין והתרגשות בכל רחבי העולם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38