חדשות מעולם הרכיבה עם אייבי גילת

לאנס ארמסטרונג מתכונן לפרוש בסוף עונת 2011. מסלול הוואלטה לעונת 2010 יהיה מרובה בעליות. אלברטו קונטדור וספרד קבלו את פרסי ה-UCI לשנת 2009. דנילו די לוקה צפוי לקבל עונש הרחקה של 3 שנים – אייבי גילת מביא את חדשות השבוע
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


לאנס ארמסטרונג מתכונן לפרוש בסוף עונת 2011. מסלול הוואלטה לעונת 2010 יהיה מרובה בעליות. אלברטו קונטדור וספרד קבלו את פרסי ה-UCI לשנת 2009. דנילו די לוקה צפוי לקבל עונש הרחקה של 3 שנים – אייבי גילת מביא את חדשות השבוע

מאת:אייבי גילת


במסיבת עיתונאים שנערכה בטוסון אריזונה רמז לאנס ארמסטרונג שיפרוש בפעם השנייה ב- 2011 והפעם לתמיד. פליטת הפה קרתה כאשר נשאל לגבי האפשרות שישתתף במרוץ הג'ירו ד'איטליה המתוכנן להתחיל בארה"ב בשנת 2012. "אתמוך ברעיון הזה משום שכבר לא אהיה בין המתחרים, אולם לאוהדים האיטלקים בארה"ב תהיה חגיגה אמיתי. אינני בטוח שהרוכבים המתחרים יאהבו את הרעיון. מוגזם לדרוש מרוכבים שמתחרים לעבור 6 אזורי זמן תוך כדי התחרות".

לגבי האפשרות שיתחרה השנה באליפות העולם במלבורן אוסטרליה, בה זכה בשנת 1993 לראשונה בחולצת הקשת בענן אמר ארמסטרונג, "אליפות העולם היא רעיון מעניין. כאשר אנחנו נמצאים עכשיו בדצמבר קל לומר כן, אבל יש עוד לפני אליפות העולם את הטור דה פרנס ואחר כך לחכות חודשיים לטוס לאוסטרליה ולהתחרות במסלול שמבחינת הטופוגרפיה איננו מתאים לי. לטוס למלבורן יהיה דבר נהדר, אבל אני מניח שלא אהיה שם," ומיד הוסיף, "בעבר אליפות העולם נערכה חודש אחרי הטור דה פרנס, כאשר הזיזו את האליפות לחודש אוקטובר התחרות איבדה את חשיבותה בלוח התחרויות הבינלאומי".    

ארמסטרונג יודע שהשעון הביולוגי מתקתק והוא מנסה להתרכז במה שלגביו נראה כמטרה אבסולוטית – זכייה שמינית בטור דה פרנס, וקביעת סף גבוה מאוד לפני שהוא יורד סופית מהבמה כרוכב הגדול בהיסטוריה של הענף. 

אלברטו קונטדור וספרד קבלו את פרסי ה-UCI לשנת 2009
טקס שנערך במדריד העניק נשיא התאחדות האופניים הבינ"ל, פט מקווייד לאלברטו קונטדור את פרס הרוכב המצטיין של 2009 . דרוג ה- UCI מתבסס על חישוב תוצאות 24 האירועים החשובים בענף האופניים. האירועים הללו כוללים בין היתר את כל 3 הגרנד טורים, מרוצים היסטוריים דוגמת פאריס-ניס וטירנו אדריאטיקו, וכן הקלאסיקות ומרוצי הפרו טור.

שנת 2009 הייתה שנה מאוד מוצלחת לאלברטו קונטדור. במקביל לניצחונו בטור דה פרנס, קונטדור גם ניצח את הוואלטה האו אלגרב, וואלטה אל פה ואסקו, ואף זכה באליפות ספרד במרוץ נגד השעון. הקרב על המקום הראשון היה קשה ובסופו של דבר גבר קונטדור בהפרש קטן על חברו אלסנדרו וואלוורדה. למקום השלישי הגיע האלוף האולימפי סמואל סנצ'ז.

העובדה שכל שלושת הרוכבים הראשונים הם ספרדים העניקה למדינתם ניקוד גבוה מאוד ובמקום הראשון בדרוג העולמי זוכה ספרד בהפרש עצום מאיטליה השנייה. במקום השלישי מגיעה אוסטרליה שהפכה למעצמה של ממש בענף האופניים בהפרש זעום מאיטליה.

בשנת 2010 מתוכננים על ידי ה-UCI, 26 מרוצים כאשר מרוץ קוויבק והגרנד פרי של מונטריאול מתוכננים להיכנס לתוכנית בפעם הראשונה.

מסלול הוואלטה 2010 הוכרז
הפרופיל של מסלול הוואלטה 2010 מאופיין בהרבה הרים, ומעט מאוד מרוצי נגד שעון. המהדורה ה-65 של הוואלטה תצא לדרך ב-28 באוגוסט במרוץ נגד שעון לילי ברחובות בסביליה. בוואלטה יהיו רק שני מרוצי נגד שעון – בקטע הפתיחה בסביליה ובקטע ה-17, 46 ק"מ בפנפיאל. לעומת זאת, יהיו 6 קטעים המסתיימים בעלייה. המרוץ יהיה קשה מאוד ועצבני כאשר למועמדים הבכירים ולקבוצותיהם יהיה קשה מאוד לשלוט בקצב המרוץ. מסלול הוואלטה 2010 יהיה נגד כיוון השעון. חידוש נוסף ומרענן היא העובדה שהמוביל בדרוג הכללי המצטבר ילבש חולצה אדומה במקום מוזהבת כרגיל. הצבע האדום בא להדגיש ולהלל את ההצלחה של הספורט הספרדי והוא גם הצבע של נבחרות ספרד.

ה"קוברה" חוזר מהשעיה ומכוון למרוץ מילאן סן רמו
"הילד הנורא" של ענף האופניים האיטלקי, ריקרדו ריקו, מבקש מאוהדי האופניים לשמור לעצמם את השיפוט מראש לקראת חזרתו למסלול התחרויות בחודש מרץ. כזכור סולק ריקו בבושת פנים מהטור דה פרנס 2008 אחרי שהתגלה שהשתמש בחומר האסור EPO מסוג CERA הקשה לגילוי. בראיון למגזין האופניים פרוסייקלינג, מבקש ריקו מהאוהדים, "מגיעה לי הזדמנות שנייה." ריקו עדיין מקווה שהתאחדות האופניים הבינ"ל ה- UCI תאפשר לקבוצתו Ceramica Flamina כרטיס חופשי למרוץ סן רמו וכך הוא יוכל לחזור ולהתחרות ב-20 במרץ בקלאסיקת האביב.


חוזר מהשעיה / צילום: alex_lee2001's

ריקרדו ריקו מודה שהוא סובל עדיין מבושת הפנים לאחר סילוקו מהטור דה פרנס ומאסרו בכלא ושהזיכרון הזה הוא המניע הטוב ביותר כדי שלא ישתמש שוב בחומרים אסורים. "הייתי בשוק. ממש הושפלתי. בהתחלה לא יכולתי להסתכל לאנשים בעיניים.  בהתחלה זה היה ממש נורא ורק אחר כך, באופן הדרגתי, חזרתי לחיי הרגילים". ריקו השתמש במודל של איבן באסו ובמשך כל תקופת ההשעיה שמר על כושר גופני גבוה מאוד, כדי לדמות מרוצי אופניים הוא היה מבצע אימוני דראפטינג מאחורי קטנוע או מכונית.

הזיכרון של האנשים הוא קצר, טוען ריקו, וברגע שהוא יתחיל לנצח מרוצים אנשים לא יזכרו את מה שקרה. אבל לגבי העיתונאים ריקו מתכוון להנמיך את הפרופיל ולהתרכז כרגע בתוצאות על האופניים. בשבת שעברה ניצל ריקו בנס מתאונה עם אוטובוס, שחסם לפתע את דרכו לצומת. כדי להימנע מהתנגשות ירד ריקו לשולי הדרך והתהפך. בבדיקת רנטגן שנערכה לו בבית החולים התברר שלא שבר שום עצם בגופו והוא הורשה לחזור לביתו. השבוע יתאמן ריקו בסיציליה יחד עם שניים מחבריו.

כרגע ההחלטה אם לאפשר לריקו ולקבוצתו להשתתף במילאן סן רמו ובעצם להכשיר את קבלתו חזרה לפלוטון המקצועי תלויה בידיו של מנהל הג'ירו ותחרות המילאן סן רמוAngelo Zomegnan. מעניינת מאוד תגובתו של אלוף איטליה לשעבר פיליפו סימאוני המתאר את החתמתו של ריקרדו ריקו לקבוצתו החדשה Ceramica Flamina כ"מעוררת שאלות". האמת גם אותי.

דנילו די לוקה צפוי לקבל עונש הרחקה של 3 שנים
התובע של הועדה האיטלקית למניעת שימוש בחומרים אסורים CONTI המליץ על תוספת של 12 חודשים לעונש ההרחקה האוטומטי של שנתיים בשל "נסיבות מחמירות". כזכור נתפס די לוקה על שימוש ב- EPO מסוג CERA בתחרות הג'ירו 2009.

די לוקה שסיים במקום השני הכללי אחרי המנצח דניס מנצ'וב ממשיך לטעון לחפותו, "הם קודם יורים ואחר כך מתנצלים". בנוסף מכוונים ב –  CONTI לתבוע מדי לוקה קנס בגובה של שנה משכורת. אם יורשע צפוי די לוקה לעמוד גם בפני תביעה פלילית בפני רשויות החוק האיטלקי. די לוקה משוכנע שיעמוד על קו הזינוק בג'ירו 2010 ושכול הסיפור הוא בגדר קונספירציה כנגדו.

 

 
נפרדים מדי לוקה? / צילום: pro-cycling

אגדת רכיבה דרום אפריקאית נהרג בתאונת דרכים
אלן ון הרדן הרוכב האגדי מדרום אפריקה שזכה בקטע השביעי בג'ירו בשנת 1979, נהרג בתאונת דרכים מחרידה ביום שלישי אחה"צ ליד יוהנסבורג. הרבה פרטים בקשר לתאונה אינם ברורים עדיין. ון הרדן סבל מפגיעה רב מערכתית – שטף דם בעורק בכתף, אגן שבור, פגיעות ראש קשות, וטראומה במוח. למרות כל הניסיונות לעצור את הדימום נפטר הרוכב והוא בן 56 בלבד. ון הרדן הוא הרוכב הדרום אפריקאי הראשון שזכה בקטע בגרנד טור והפך לאגדה בדרום אפריקה. רק לאחרונה עבר ון הרדן ניתוח מעקפים בליבו. כמקצוען הוא רכב בקבוצת פג'ו. 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36