חדשות השבוע מעולם הרכיבה

תחרויות רבות מתקיימות בשבועות אלו באירופה והרוכבים מנסים להטביע חותם לפני הטורים הגדולים. קונטדור וארמסטרונג נכשלים בצרפת, טום בונן מנסה להמשיך את ההישג ממילאן סן רמו, קנצ’לרה מנצח בדנמרק וקוונדיש מנצח קטע בטור של קטולוניה 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


תחרויות רבות מתקיימות בשבועות אלו באירופה והרוכבים מנסים להטביע חותם לפני הטורים הגדולים. קונטדור וארמסטרונג נכשלים בצרפת, טום בונן מנסה להמשיך את ההישג ממילאן סן רמו, קנצ'לרה מנצח בדנמרק וקוונדיש מנצח קטע בטור של קטולוניה 

מאת:אייבי גילת


את הקטע הראשון של המרוץ היוקרתי קריטריום אינטרנציונל שהסתיים בעליה לפסגת ה – Col de l'Ospedale מנצח הרוכב הצרפתי פיאריק פדריגו מקבוצת BBox Bouygues Telecom. אבל את ההתעניינות האמיתית בקטע גנבו שני המגה סטארים אלברטו קונטדור ולאנס ארמסטרונג שהתחרו לראשונה מאז הטור של 2009 האחד כנגד השני בקבוצות שונות. 

"אלברטו קונטדור סבל מהתקף אלרגיה חריף 3 ק"מ לסיום. הדבר איננו קשור לרגליו אלא לכך שהוא התקשה לנשום," ניסה איבון סנקר המנהל הספורטיבי של קבוצת אסטנה למזער את הנזקים. התוצאה היא שקונטדור מגיע במקום ה-22, 1:21 דקות אחרי המנצח. לאנס ארמסטרונג הגיע במקום ה-50, 5:01 דקות אחרי המנצח. "ידענו שהוא איננו נמצא בשיא כושרו" הודה המנהל הספורטיבי של קבוצת רדיו שאק אלן גלופין.

בינתיים אחרי קרב אחד קונטדור נמצא 3:40 דקות לפני ארמסטרונג. סביר להניח שנראה את הפער הזה מתרחב קצת גם בקטע של המרוץ כנגד השעון. כאמור קונטדור בתקופה הזו של העונה נמצא בכושר גופני גבוה הרבה יותר מארמסטרונג. אבל עד חודש יולי ותחרות הטור דה פרנס יש עדיין הרבה זמן והרבה מאוד קילומטרים תחרותיים ברגליים.

 

טום בונן מתכונן לקראת הקלאסיקות החשובות באמת

אחרי עונה גרועה במיוחד שבה הואשם המאיץ הבלגי בן ה-29, טום בונן, בנטילת קוקאין, הוא חוזר לזרוח. בקלאסיקה של האביב ואחרי שניסה כבר 8 פעמים מגיע טום בונן להישג הגדול בקריירה שלו במרוץ האביב מילאן סן רמו כאשר הוא מסיים אותו במקום השני אחרי אוסקר פריירה. בונן שהשיל מעליו כ-5 ק"ג ממשקל גופו היה נראה חד, מפוקס ובכושר גבוה. "מריו צ'יפוליני זכה אחרי 14 ניסיונות כך שיש לי עדיין זמן," התלוצץ בונן בקו הסיום, והוסיף "אולי לנצח את מילאן סן רמו במרוץ האחרון שלי יהיה הדבר הטוב ביותר בקריירה שלי. בכל אופן בשנה הבאה אמשיך לנסות."

לבונן מצפה תוכנית מרוצי יום אחד עמוסה במיוחד. תחילה A travers la Flandre מרוץ בן 200 ק"מ שאותו ניצח ב-2007 ובשנה שעברה סיים במקום השלישי. שלושה ימים מאוחר יותר ישתתף בונן במרוץ החצי קלאסי – E3 Prijs Vlaanderen – Harelbeke שאותו ניצח ארבע פעמים ברציפות ובשנה שעברה סיים שני אחרי פיליפו פוזאטו. יום לאחריו יערך עוד מרוץ חצי קלאסי הנחשב כמרוץ למאיצים גנט וולווגם gent-wevelgem. בחודש אפריל מגיעים המרוצים החשובים ביותר עבור כל רוכב בלגי. ב- 4 באפריל יערך הטור של פלנדריה ושבוע אחריו פאריס רובא. בכושרו הנוכחי הציפיות מטום בונן, שזכה פעמיים בטור של פלנדריה, ושלוש פעמים בפאריס רובא, הן גבוהות ביותר.

מתי ברצ'ל מנצח את Dwars door Vlaanderen

אלוף דנמרק בן 25 מתי ברצ'ל בן ה-25 מקבוצת טים סקסו בנק מנצח את המרוץ החצי קלאסי Dwars door Vlaanderen (פלנדריה מצד לצד) בן ה-204 ק"מ. כאשר נותרו 22 ק"מ לסיום ברח ברצ'ל מהקבוצה המובילה שכללה בין היתר את הפייבוריטים טום בונן מקבוצת קוויק סטפ ואת פאביאן קנצ'לרה בן קבוצתו וחצה ראשון את קו הסיום תוך שהוא מקדים את הדולקים אחריו ב-7 שניות. הניצחון של מתי ברצ'ל הוא השג יפה וחשוב לפאלמרס של הרוכב הצעיר, וגם מראה שלקבוצתו טים סקסו בנק יש מספר קלפים שבהם הם יוכלו להשתמש לקראת קלאסיקות האביב המגיעות. 

קוונדיש מנצח את הקטע השני בטור של קטלוניה

מארק קוונדיש "הבריטי המעופף" מקבוצת קולומביה – HTC שם בצד את הבעיות הדנטאליות שהעיקו על פתיחת העונה שלו ומצליח סוף סוף למצוא את הרגליים ולנצח את הקטע השני בטור של קטלוניה בספרד באורך של 182.6 ק"מ. "בשנה שעברה בתקופה הזו של השנה כבר היו לי 6 ניצחונות. העובדה שהעונה החלה לא טוב הייתה מתסכלת. הכושר שלי משתפר והקבוצה לא איבדה את האמון בי," אומר קוונדיש. גם כוכבים כמו קוונדיש עוברים תקופות של יובש. צריך גם לקחת בחשבון שלא מעט מהקטרים שמשכו את רכבת האקספרס המהירה של  קבוצת קולומביה –HTC  ומארק קוונדיש בעונה שעברה עברו לקבוצות אחרות. וכן בעונה שעברה קוונדיש היה "הילד החדש בבלוק", ואילו כיום הוא מגה סטאר בקנה מידה עולמי בעולם רכיבת הכביש.

פאולו בטיני קרוב לסיכום אימון נבחרת איטליה באופניים

אלוף העולם לשעבר פאולו בטיני ייכנס כנראה לנעליו הגדולות של פרנקו בלריני מאמן נבחרת האופניים של איטליה שהלך לעולמו בתאונת ראלי בתחילת חודש פברואר. אחרי שהראה התעניינות רבה בתפקיד ולמרות השמועות שנפוצו במדיה על כך שבטיני יהפוך למאמן הודיע בטיני שדבר כרגע איננו סגור. לבטיני שנשאר צנוע יש ספקות לגבי יכולותיו להפוך מרוכב למנהל, "הייתי בר מזל לזכות באליפות העולם ובמשחקים האולימפיים עם פרנקו בלריני, אולם זה דבר אחד להיות רוכב ולנצח ודבר אחר לגמרי להיות טכנאי טוב." איטליה שבה ענף האופניים מגיע בפופולאריות שלו לענף כדורגל הלחץ להישגים הוא אדיר. ה"טיפוסי" האוהדים האיטלקים חמומי המוח והמדיה דורשים הישגים. בטיני יודע שאם הוא נכנס לתפקיד של מנהל הנבחרת האיטלקית כל פיפס שיעשה יעמוד תחת ביקורת נוקבת. 

וויט מנצח את הקטע ה-4 בטור של קטלוניה 

יינס וויט הרוכב הגרמני בן ה-38 מקבוצת טים סקסו בנק מנצח את הקטע הרביעי בטור של קטלוניה באורך של 210 ק"מ לאסקו. וויט שנמצא בכושר מצוין הצליח להכניע בספרינט הסיום את שותפו ריין טאראמה מקבוצת קופידיס. וויט שסבל בטור דה פרנס האחרון מהתרסקות איומה בקטע ה-16 כאשר במהלך ירידה במעבר "בראנרד הקטן" הוא נפל מהאופניים במהירות גבוהה מאוד וסבל משבר בעצם הלחי הימנית וזעזוע מוח. כל מי שראה את הנפילה שלו היה בטוח שהבחור פשוט גמר את הקריירה שלו כרוכב תחרותי. אבל וויט הוכיח שהוא אכן ספורטאי מזן אחר וחזר לכושרו הגבוה. לבריחות שלו וליכולת שלו לצאת מהפלוטון גם בגילו המבוגר יחסית יצא שם דבר. בשעתיים הראשונות של הקטע עבר הפלוטון 100 ק"מ במהירות ממוצעת של 50 קמ"ש. היכולת של רוכבי עילית לרכוב במהירויות הללו לאורך זמן היא פשוט מדהימה.
 

פביאן קנצ'לרה מנצח את E3 Prijs Vlaanderen – Harelbeke

פביאן "ספרטקוס" קנצ'לרה הרוכב השוויצרי מקבוצת טים סקסו בנק מראה ליריביו שהוא נכנס לכושר שיא בדיוק בזמן לפני קלאסיקות האביב כאשר הוא מנצח על אדמת בלגיה את יריביו המושבעים במרוץ E3 Prijs Vlaanderen – Harelbeke. טום בונן מקבוצת קוויק סטפ מגיע שני ואילו חואן אנטוניו פלצ'ה "החץ" מקבוצת טים סקאי מגיע שלישי. 42 ק"מ לסיום על גבעת ה-  Paterberg תקפו השלושה את הפלוטון. ממש ק"מ לסיום תקף קנצ'לרה והכניע את 2 חבריו לקבוצת הבריחה. טום בונן המאוכזב מגיע שוב בפעם השנייה למקום השני ממש כמו בפרימוורה מילאן סן רמו באיטליה, יחד עם זאת הוא נמצא בכושר גבוה מאוד.

הגבעות הללו עם אבני השפה החלקלקות של המרוץ הזה מופיעות בדיוק גם בטור דה פלנדרס. כרגע כל השלושה האלה קנצ'לרה, בונן ופלצ'ה נראים מועמדים מאוד רציניים וחזקים לזכות גם בקלאסיקה של פלנדרס. אבל לכל מרוץ אופניים יש את הדינאמיקה שלו והדברים מתפתחים בכל פעם אחרת, ולצפות את המנצח במרוץ אופניים זה אולי אחד הדברים הכי קשים שיש. השלושה נראים טוב, אבל מי ינצח זו כבר שאלה הרבה יותר מורכבת ומסובכת ותלויה בים של משתנים. 

תמונת שער / McSmit



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38