חדשות השבוע מעולם הרכיבה

פלצ’ה מנצח את התחרות בסוף השבוע בבלגיה, ה- Omloop Het Nieuwsblad, במרוץ הרות’ה דל סול התרחשה התרסקות עם מעורבים רבים, נהג המרוצים, פרננדו אלונסו, מתכנן קבוצת-על ספרדית ומייקל רוג’רס מנצח את הטור של אנדלוסיה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


פלצ'ה מנצח את התחרות בסוף השבוע בבלגיה, ה- Omloop Het Nieuwsblad, במרוץ הרות'ה דל סול התרחשה התרסקות עם מעורבים רבים, נהג המרוצים, פרננדו אלונסו, מתכנן קבוצת-על ספרדית ומייקל רוג'רס מנצח את הטור של אנדלוסיה

מאת:אייבי גילת


חואן אנטוניו פלצ'ה, "החץ" הספרדי, מהקבוצה הבריטית החדשה טים סקאי מנצח את המרוץ החצי קלאסי Omloop Het Nieuwsblad. זו פעם ראשונה בתולדות המרוץ שרוכב ספרדי מנצח אותו. פלצ'ה, שהצטרף לקבוצת בריחה של 6 רוכבים בשלהי המרוץ תקף את עמיתו פיליפ ז'ילבר, מנצח בשנת 2008, ודהר כמעט 20 ק"מ כשהוא לבדו עד לסיום המרוץ ל- 204 הק"מ. "אמרו לי מרכב הליווי שזה רגע נכון לתקוף ולא הסתכלתי לאחור עד 20 מטר מהסיום. זה באמת רגע מרגש עבורי. דפקתי על הדלת הרבה פעמים בעבר במרוצים הללו, ואם אתה ממשיך לנסות, לפעמים כמו היום הניצחון מגיע. זוהי באמת הרגשה נהדרת". אמר פלצ'ה בהתרגשות בסיום.

פלצ'ה, שהצביע לשמיים לפני שעבר את קו הסיום הסביר שהקדיש את הניצחון למנצח של שנת 1999 פרנק ונדרברוקה. מאחור בספרינט הסיום של קבוצת הרדיפה הקדים היינריך האוסלר הגרמני מקבוצת סרוולו שהגיע במקום השני, את טיילר פאראר מקבוצת גארמין טרנזישנס שהגיע במקום השלישי.

אי אפשר שלא להזכיר את טום בונן יקיר בלגיה שכשל שוב בניסיונו המי יודע כמה  להכניס ניצחון במרוץ הזה לקריירה שלו. דווקא כשהוא בכושר שיא, אחרי שהשיל 5 ק"ג ממשקלו, ועם ניצחונות בטור של קטאר ועומאן הגיע בונן כשהוא נחוש לנצח כאן. בשלבים רבים של המרוץ בונן נראה טוב, אבל אז ברגע קריטי באה תקלה טכנית באופניים ובונן שאיבד קרוב לדקה על המתחרים העיקריים שלו הרים דגל לבן. בונן וקבוצתו קוויק סטפ יאלצו להתכונן היטב למרוץ הבא קרון-בריסל-קרון שבו מגיע בונן כאלוף השנה שעברה הבא להגן על תוארו. 

התרסקות רבתי ברותה דל סול
בקטע השני במרוץ הרותה דל סול, שהסתיים בקורדובה, התרחשה בק"מ האחרון התרסקות איומה שהיו מעורבים בה מספר רוכבים שהגיעו במהירות גבוהה. ג'לה ואנדרט מקבוצת פארמה – לוטו, לורנס טנדם מקבוצת ראבובנק נלקחו לבית חולים באמבולנס. לינוס ג'נדרמן מקבוצת מילראם וגם דמיאנו קונגו מקבוצת לאמפרה היו מעורבים בתאונה.

ואנדרט נחבל בראשו ואילו טן דם שבר את עצם האגן, ג'נדרמן וקונגו נפצעו קלות. התאונה ארעה בספרינט הסיום כאשר הרוחות העזות העיפו והפילו את אחד ממחסומי הגישה לקהל על האספלט והפלוטון שדהר לקו הסיום נתקל בו. ג'נדרמן שלא יכול היה להימנע מלהתנגש במחסום, עף באוויר כמתעמל בתרגיל קרקע ונחת על גבו כאשר למרבה המזל הוא יצא יחסית די טוב. לאחרים שנתקלו בו התוצאה הייתה כבר הרבה פחות טובה.

יצירה של קבוצת-על ספרדית עדיין אפשרית
אלוף העולם לשעבר במרוצי פורמולה 1 פרננדו אלונסו עדיין חולם על שילוב כוחות עם מנצח הטור דה פרנס אלברטו קונטדור כדי ליצור קבוצת-על ספרדית שתנצח את הטור דה פרנס. בראיון לעיתון הבריטי גארדיאן חזר ואישר אלונסו את כוונותיו:" זהו פרויקט עבורי – סוג של חלום היות ואני אוהב את ענף האופניים. יצירת קבוצת צמרת שתהיה בעמדה שתוכל לנצח את הטור דה פרנס ייתן לי הרגשה טובה". אלונסו ניצל את תנאי החורף הקשה ביבשת אירופה כדי להתאמן עם סמואל סנצ'ז האלוף האולימפי מקבוצת אוזקיטאל אוזקדי ועוד כמה מחבריו הספרדים של אלברטו קונטדור מקבוצת אסטנה.

יחד עם זאת למרות ההתלהבות הניסיון של אלונסו עם ארגונים ספורטיביים ברמה גבוהה מחייב גישה סבלנית בתכנון הראשוני של פרויקט מעין זה. "אני מודע לעובדה שקשה מאוד ליצור קבוצת על מאפס. צריך רוכבים טובים, צוות טוב, המון הכנות ומעל לכל הרבה ספונסרים. כך שאינני חושב שאנחנו נמצאים ברגע  המתאים ליצירת קבוצה כזו בשל המשבר הכלכלי בעולם," הוא מוסיף.

חוזהו של קונטדור עם קבוצת אסטנה מסתיים בסוף 2010 כך שהאפשרות ליצירת קבוצת על ספרדית יכולה לקרום עור וגידים החל מהשנה הבאה. אבל קיימים לא מעט קשיים בדרך. כדי שקונטדור אכן יצטרף להרפתקה כזו צריך ליצור קבוצה ממש מהתחלה. בימים כאלו של משבר כלכלי חובק עולם מדובר בהרבה מאוד כסף. איך שהדברים נראים כרגע כל המעורבים משאירים את כל הדלתות פתוחות.

אלוף צרפת ווגונדי קיבל אישור להתחרות אחרי שהתגלו בעיות בליבו
ניקולה ווגונדי שזכה בעבר פעמיים באליפות צרפת במרוצי כביש יחזור לפעילות מלאה באמצע אפריל אחרי שבילה כמה שבועות במצב של חוסר ודאות כתוצאה מבדיקות שגילו הופעה של אי סדירות קצב בליבו. הסיפור החל בחודש דצמבר כאשר במהלך בדיקות שגרתיות התגלה שהרוכב בן ה-32 מקבוצת Bbox Bouygues Telecom סובל מהפרעות קצב בליבו. השלטונות הצרפתים שלא לקחו סיכונים לא אישרו לו להתחרות בינתיים עד שמצבו הרפואי יתבהר. ווגונדי הורשה לחזור לפעילות מלאה רק אחרי שהתקיימו התנאים הבאים: שבועיים של מנוחה מלאה מכל פעילות, ורק אחרי שעבר בהצלחה בדיקת MRI ובדיקת מאמץ. ווגונדי שהתחרה במשך 3 שנים בקבוצת Agritubel, ילבש העונה את המדים של קבוצתו החדשה בי בוקס טלקום. "זו הקלה גדולה עבורי. את 7 השבועות האחרונים ביליתי בחוסר הבנה ובספק", אמר ווגונדי המאושר בראיון ליומון הצרפתי L'Equipe. ווגונדי יחזור למסלול התחרויות וזוהי דוגמא מצוינת לגילוי סימנים מוקדמים של עומס יתר או לפעילות מוגזמת של ספורטאי המסכנת את בריאותו ואפילו את חייו והדרך המקצועית והנכונה לטפל בו ולהחזיר אותו למעגל התחרויות.

מייקל רוג'רס מנצח את הטור של אנדלוסיה

הרוכב האוסטרלי מייקל רוג'רס בן ה-30 מקבוצת קולומביה – HTC, אלוף העולם במרוצי נגד שעון שלוש פעמים, מנצח את הטור של אנדלוסיה. בקטע האחרון בן ה- 161.4 ק"מ לאנטקוארה תקפו אותו יריביו החזקים בלי הרף אולם רוג'רס הצליח להחזיק מעמד ואף הגיע במקום השלישי בקטע. זה היה ניצחונו הראשון של מייקל רוג'רס במרוץ קטעים מאז שנת 2003. "זה היה יום קשה מאוד אבל הקבוצה הייתה מעולה ולא נכנסנו לפאניקה". אומר רוג'רס בתום המרוץ.    

 
מייקל רוג'רס / צילום: X-Weinzar

אלסנדרו פטאקי מנצח את הקטע השלישי בטור של סרדיניה
מאיץ העל האיטלקי אלסנדרו "אלה ג'ט" פטאקי מקבוצת לאמפרה משיג את נצחונו ה-4 העונה כאשר הוא מנצח את הקטע השלשי בג'ירו של סרדיניה. בראיון ליומון האיטלקי La Gazzetta dello Sport אומר פטאקי אחרי ניצחונו, "התחלתי את העונה ממש טוב. לא הרגשתי טוב כל כך במשך שנים." פטאקי, שהיה חולה לפני המרוץ הודה לחבריו ובמיוחד לאדם שהוביל אותו לניצחון דנילו הונדו. " אני שמח שיכולתי להחזיר לחברי על העבודה הקשה שעשו עבורי. הניצחון הזה מהווה זריקת עידוד חשובה למורל שלי".  כאשר הפרימוורה מרוץ האביב מילאן סן רמו ממש מעבר לפינה, אין ספק שפטאקי מחמם מנועים ומתחיל להיכנס לכושר גבוה לקראת אחת הקלאסיקות החשובות בקלנדר האיטלקי.

צילום שער – אנטוניו פלצ'ה / צילום: Vlaam



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38