חדשות השבוע מעולם הרכיבה

פרשת הסמים של יאן אולריך נסגרת, וואלוורדה מנצח את טור הים התיכון, הפלוטון במרוץ בעומאן מעניש את טים סקאי, אלברטו קונטדור מנצח קטע מספר 3 בטור אלגרב ופאביאן קנצ’לרה מנצח את הטור של עומאן. אקשן בתחילת העונה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


פרשת הסמים של יאן אולריך נסגרת, וואלוורדה מנצח את טור הים התיכון, הפלוטון במרוץ בעומאן מעניש את טים סקאי, אלברטו קונטדור מנצח קטע מספר 3 בטור אלגרב ופאביאן קנצ'לרה מנצח את הטור של עומאן. אקשן בתחילת העונה

מאת:אייבי גילת


השלטונות השוויצרים הפסיקו את החקירה בעניינו של יאן אולריך על השימוש בחומרים אסורים. ועדת המשמעת של הועד האולימפי השוויצרי מצאה שאין לה סמכות שיפוטית בעניינו של מנצח הטור דה פרנס לשעבר יאן אולריך. כזכור נקשר שמו של אולריך בפרשת פוארטו שבעקבותיה הוא הושעה על ידי קבוצתו לשעבר טי – מובייל יום אחד לפני תחילת הטור ב-2006. אולריך פרש מעולם הרכיבה בפברואר 2007. מאוד ייתכן שהן ה – UCI והן WADA יערערו על ההחלטה. הועד האולימפי השוויצרי ישלם לאולריך שהוא תושב שוויץ כבר הרבה שנים את מלוא ההוצאות.


פרשת אולריך –הסוף / צילום: Heidas 

וואלוורדה מנצח את טור הים התיכון
הרוכב הספרדי אלסנדרו וואלוורדה מקבוצת קייז ד'פרנייה התגבר על תנאי מזג האוויר של קור ושלג, אשר אינם חביבים עליו, בדרכו לניצחון בדרוג הכללי המצטבר בטור הים התיכון. וואלוורדה הגיע במקום השני בקטע האחרון שהסתיים בפסגת הר והקדיש את הניצחון לבנו השלישי שרק נולד, ולקהל הצרפתי האמיץ שהגיע לעודד למרות התנאים האקלימיים הקשים. העלייה להר פרון הייתה לו קשה במיוחד, "סבלתי כמה פעמים. אבל אחרי העבודה הקשה שהשקיעו עמיתי לקבוצה לא יכולתי לאכזב אותם," אמר וואלוורדה והוסיף, "זו הפעם הראשונה שאני משתתף בטור הים התיכון ואהבתי את הדרך שבה התקבלתי על ידי המארגנים והצופים. אני מקדיש את ניצחוני גם לאוהדים הצרפתיים."

 
הפלוטון במרוץ בעומאן מעניש את טים סקאי 
הקהל העצום שהתגודד בסיומו של הקטע הרביעי בטור של עומאן לא יכול היה לתפוס שהוא בעצם רואה את אחד הקטעים האגרסיביים ביותר במרוץ ובעצם את ההוכחה לכך שההצלחה המוקדמת של קבוצת טים סקאי הבריטית החדשה מתחילה לעצבן חלק מיריבותיה. לגבי מה שקרה במהלך המרוץ, חלוקות הדעות, היות ולכל אחד מהרוכבים והמנהלים הספורטיביים יש את הגרסה שלו. נראה שמאוד לא מצא חן בעייני הפלוטון העובדה שהקבוצה המובילה במרוץ מכתיבה קצב רצחני של 65 קמ"ש באזור ה"פיד זון" בו הרוכבים מתדלקים את עצמם במהלך המרוץ. עד 55 ק"מ לסיום המרוץ התנהל תחת שליטה מוחלטת של קבוצת טים סקאי והכול היה נראה ורוד, ואז עצר מנהיג הקבוצה והמוביל בדרוג הכללי המצטבר הרוכב הנורבגי אדוואלד בואסון האגן להפסקה טבעית לצורך התרוקנות. מה שקרה אחר כך הוא שכמה קבוצות החליטו להפר את אחד הקודים הברורים והבלתי כתובים של הפלוטון. באותה נקודה ממש החליטו לחבור כמה קבוצות יחד ולהתקיף בניגוד למקובל. רוחות הצד העזות יצרו אצ'לונים ומנעו אפשרות של חזרה לפלוטון הראשי, והאגן שניצח את הקטע השלישי והוביל במרוץ בדרוג הכללי המצטבר הפסיד 1:05 דקות, ירד למקום ה-34 ולמעשה יצא מהתמונה של החולצה של המוביל במרוץ. רוכבי טים סקאי כעסו במיוחד על רוכבי קבוצת סרוולו טים שרכבו חזק מקדימה. התשובה לא אחרה לבוא, "אם חברי קבוצת טים סקאי היו רוכבים עם כבוד הדבר לא היה קורה. הם הביאו את זה על עצמם. הם יכולים לקבל את זה בדרך כזו או אחרת. או שכולם משחקים אותו משחק, או כשהם משחקים בצורה לא הוגנת הם מקבלים בדיוק את היחס הראוי".


טים סקי לא שומרת על כללים / צילום: Ant

אלברטו קונטדור מנצח קטע מספר 3 בטור בטור אלגרב
אלברטו קונטדור מנצח את הקטע ה-3 בטור של אלגרב שהסתיים בפסגת הר ומוכיח שבסוג כזה של מרוץ אין שני לו. אחרי היום הקר הגשום וסחוף הרוחות התסריט של הקטע היה ברור. קבוצת אסטנה עבדה היטב וסגרה את קבוצת הבריחה לפני העלייה האחרונה. דויד דה לה פואנטה וקונטדור לחצו על הגז וברחו לפלוטון כאשר לוי ליפהיימר רק מצליח למזער נזקים. קונטדור שניצח בדרוג הכללי המצטבר בטור אלגרב בשנה שעברה עולה למקום הראשון ולמרות פערי הזמנים המינימאליים קשה לראות אותו מאבד את היתרון על ליפהיימר ב-2 הקטעים שנותרו. ההכרעה הסופית תעבור לנג"ש בקטע האחרון. אם קונטדור ינצח זו בהחלט תהיה ירית פתיחה מוצלחת לעונה מבחינתו של קונטדור וזריקת מרץ מוראלית ניכרת.

אנדראה גרייפל מנצח את הקטע השני בטור של אלגרב
בשנה שעברה בטור של אלגרב בתקופה הזו של השנה נמדדו 25 מעלות צלזיוס. הקטע השני בטור של אלגרב בפורטוגל התאפיין בגשם בלתי פוסק, משבי רוח עזים וקור עז. הקטע בן ה-207 ק"מ באזור ההררי הקשיח של פורטוגל שהוא קשה דיו גם ביום רגיל, הפך לרבים מהרוכבים לסיוט בתנאי מזג האוויר הקשים ששררו. שש ורבע שעות לקח למנצח בקטע אנדרה גרייפל מקבוצת קולומביה – HTC לסיים את חלום הבלהות הזה שהיה שעה ורבע מעל זמן ההגעה המשוער. "היה נורא שם בחוץ. אם אהיה חולה אדע בדיוק מדוע. זה היה קשה לאורך כל היום והשתדלתי לאכול כמה שיותר כדי להגן על עצמי בפני הקור. בקשתי מחברי לקבוצה שלא יעבדו היות וחשתי ברע לאורך כל הקטע". אמר גרייפל המנצח. רואלנדס שסיים שני הוסיף, "הייתה נקודה מסוימת שהפסקתי להרגיש את הרגליים מהגשם והקור."

טום בונן מנצח קטע מספר 5 בטור של עומאן

המטוטלת בכושרו של טום "טורנדו" בונן נמשכת כאשר הוא מקדים את חוזה חואן האדו מקבוצת טים סקסו בנק, בספרינט הסיום של הקטע החמישי בן ה-148 ק"מ לאצטדיון סולטן קבוס בטור של עומאן. עוד הגיעו בזמן זהה המאיצים: טיילר פאראר, אדוואלד בואסון האגן, ודניאלה בנאטי שגם מוביל בדרוג הכללי המצטבר. בונן נשמע מאוד בטוח ביכולת שלו, בריאיון ל- La Dernière Heure הוא אמר, "אני חושב שאני כבר יותר חזק מהעונה הקודמת. נזהרתי מאוד בחורף הנוכחי ואיבדתי 5 ק"ג ממשקלי". לדברי בונן העובדה שהטור של קליפורניה יתקיים השנה במאי תעזור לו לנצח את מרוץ ה"הט וולק" שהוא המרוץ היחידי בפלנדריה שהוא לא ניצח אותו, בגלל היעפת שהיה מקבל אחרי החזרה לבלגיה מצידו האחר של האוקיינוס.    

פאביאן קנצ'לרה מנצח את הטור של עומאן 
אלוף העולם והאלוף האולימפי פאביאן קנצ'לרה מסיים אמנם במקום השני בקטע הנג"ש האחרון 17 שניות אחרי המנצח אדוואלד בואסון האגן שניצח בקטע אבל בדרוג הכללי המצטבר היה זה קנצ'לרה מקבוצת טים סקסו בנק שהגיע ראשון 28 שניות לפני האגן ומוסיף לרזומה שלו ניצחון היסטורי בטור של עומאן. המטוטלת בטור של עומאן נמשכה. אחרי שהפסיד כזכור 1:05 דקות בקטע ה-4 הראה הרוכב הנורבגי המוכשר אדוואלד בואסון האגן מקבוצת טים סקאי את כוחו ובמרוץ נג"ש מהסרטים הוא קובע זמן מצוין תוך שהוא טס באחת הירידות לקראת קו הסיום במהירות של 100 קמ"ש. אכן סיום ראוי לתחרות מדהימה. לרוכבים התשושים שהתחרו 12 ימים בשבועיים האחרונים בטור של קטאר ועומאן מגיע בהחלט מנוחה ראויה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02