חדשות השבוע מעולם הרכיבה

ברדלי וויגינס מרוצה מהתוצאה שלו בטור של קטאר וליפהיימר אופטימי לקראת הטור של קליפורניה. שקט תעשייתי בין שני מחנות ארמסטרונג וקונטדור ואלוף בילרוסיה מככב בטור הים התיכון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ברדלי וויגינס מרוצה מהתוצאה שלו בטור של קטאר וליפהיימר אופטימי לקראת הטור של קליפורניה. שקט תעשייתי בין שני מחנות ארמסטרונג וקונטדור ואלוף בילרוסיה מככב בטור הים התיכון

מאת:אייבי גילת


בזמן שרוב הרוכבים שהשתתפו בטור של קטאר ממשיכים הלאה לטור של עומאן חוזר ברדלי וויגינס מקבוצת טים סקאי הביתה לבריטניה. וויגינס שסיים בשנת 2009 במקום ה-4 בטור דה פרנס, העדיף לרכב בקטאר ולהכניס ק"מ תחרותיים ברגליו. וויגינס עוזב את קטאר מרוצה ושמח, "אינני מוציא מעצמי אף פעם את המיטב בתנאים של קור. המרוץ בקטאר היה מבריק ובמיוחד הניצחון בקטע הפתיחה הקבוצתי. אלו היו שישה ימים טובים שהכינו אותי בצורה טובה לחלק הבא של העונה," אמר וויגינס.

ב-21 בפברואר מתכנן וויגינס להשתתף במרוץ ה"רותה דל סול" בספרד. "לא אתמודד על הדרוג הכללי המצטבר. ארכב היטב למען הקבוצה ובתחרויות הנגד שעון. אינני לוקח שום דבר מובן מאליו בשלב הזה של העונה. אינני רוצה להיות נינוח מדי למרות שהטור דה פרנס הוא המטרה הגדולה. יש לנו תוכנית לבנות בצורה הדרגתית ואני מרגיש שנכנסתי לכושר טוב."

לוי ליפהיימר אופטימי לגבי הטור של קליפורניה
ליפהיימר, שניצח 3 פעמים את הטור של קליפורניה אמר, "תהיה מלחמה. אין לי כדור בדולח כך שקשה לנבא את התוצאות רק על סמך הפרופיל של הקטעים. אני אופטימי.

בפעמים שניצחתי לקטע הנג"ש הייתה חשיבות עליונה וכנראה שגם השנה קטע הנג"ש יהיה הקטע שיכריע את המרוץ". משנה לשנה הניצחון בטור של קליפורניה הופך לקשה יותר היות ואיכות הרוכבים המגיעים ומשתתפים עולה. השנה ילבש לוי ליפהיימר את המדים של קבוצתו החדשה רדיו שאק וינסה להגן על תוארו מהשנה שעברה.

 

 
ליפהיימר אופטימי / צילום: Coda2

אלוף בילרוסיה מנצח את הקטע הראשון והשלישי בטור הים התיכון
יאוהני הוטארוביץ אלוף ביילורוסיה מקבוצת FDJ מנצח את הקטע הראשון במרוץ הקטעים טור הים התיכון זו השנה השנייה ברציפות. בטמפרטורות המתקרבות לנקודת הקיפאון ניצח הוטארוביץ את הקטע בן ה-95 ק"מ לעיר סאוביין תוך שהוא מקדים את הצרפתי ויליאם בונה מקבוצת ביבוקס בויה טלקום ומקסים איגליסקי מקבוצת אסטנה. 

בקבוצה הראשונה שהגיעה לקו הסיום היו 16 הרוכבים ביניהם אלסנדרו וואלוורדה מקבוצת קייס ד'פרנייה ואת אלכסנדר וינוקורוב מקבוצת אסטנה. התוצאה שלהם מראה שהם הגיעו בכושר גבוה ויאבקו על המקומות הגבוהים בדרוג הכללי המצטבר. במשך השבוע הספיק הוטארוביץ להוכיח שהניצחון בקטע הראשון איננו מקרי, וניצח גם את הקטע השלישי בטור הים התיכון.

4 תקרים בסיום הקטע הרביעי בקטאר לטיילר פאראר
חוסר מזל לקבוצת גארמין בטור של קטאר. הקטע הרביעי היה המשך ישיר לשורה של תאונות בהן היו מעורבים חברי הקבוצה. מאיץ המצטיין טיילר פאראר היו ארבעה תקרים ב-20 הק"מ האחרונים של המרוץ. למרות שפתחה כביכול את הטור של קטאר בצורה חזקה עם מקום שני בקטע הנג"ש הקבוצתי, כבר למחרת החלו שורה של אירועים לרדוף את הקבוצה. סטיבן קוזה התרסק בקטע השני ושבר את עצם הבריח. בקטע השלישי היה זה תורו של המקצוען הטרי קירק קארלסן לשבור הן את עצם הבריח והן את הכתף. בהתרסקות של קוזה היו מעורבים עוד שני רוכבים מהקבוצה, מרטין מאסקרט ומורילו פישר, שניסו להימנע ממפגש עם נקודות מתכת המשמשות כמחזירי אור ומצאו עצמם על האספלט.

ג'רלד צ'יולק ייעדר כחודשיים
המאיץ והקפטן בן ה-23 של קבוצת מילראם ג'רלד צ'יולק, חזר לגרמניה לבדיקות רפואיות והתבשר שהפציעה שלו חמורה ממה שחשבו בהתחלה. לעובדה שצ'יולק שבר את עצם הבריח, התווסף גם שבר בעצם הסקפואיד בשורש כף ידו, והכתף יצאה ממקומה. צ'יולק צפוי לעבור ניתוח ויוכל לחזור לאימונים קלים רק בעוד שלושה שבועות. צ'יולק שהיה מעורב בהתרסקות בתום הקטע השלישי, 300 מטר מקו הסיום, יוכל לחזור ולהתחרות באופן מלא כנראה רק בעוד כחודשיים וזוהי מכה קשה לקבוצת מילראם.

למרות שהמיומנות הטכנית הגבוהה של רוכבי עילית מאפשרת קיום מרוצי אופניים ברמה גבוהה, פציעות קורות. לרוב איזור קו הסיום ובעיקר המאוצים ההמוניים של הדבוקה הן כר פורה להתרחשויות של תאונות בגלל המהירות הרבה, שינויי הקצב, הצפיפות והאופי התחרותי של הרוכבים. בהעדרו של צ'יולק הוכיח המאיץ השני של קבוצת מילראם רוז'ר קלוז'ה הרבה אופי בטור של קטאר כאשר סיים עם החולצה של הרוכב הצעיר ומקום רביעי בדרוג הכללי המצטבר.

 


מרקו "הפיראט" פנטאני / צילום: Hein Ciere

מיסה מיוחדת לזכרו של "הפיראט" מרקו פנטאני
שש שנים אחרי מותו המסתורי של מרקו פנטאני במלון ברימיני יאספו ב"יום המשפחה" חברים קרובים ובני משפחתו, למיסה מיוחדת בעיר הולדתו צ'סנטיקו שלחוף הים האדריאטי. פנטאני שהיה אולי המטפס האולטימטיבי הגדול מכולם, נפטר ב-2004 כשהוא בן 34 שנים צעיר, לבד, ומכור לקוקאין. הסגנון האגרסיבי של פנטאני בהרים, ראשו המגולח ועטוף הבנדנה, התצוגות המדהימות שלו בטור דה פרנס ובג'ירו בשנת 1998 ובמיוחד התקפת הסולו שלו ביום גשום בקול דה גליביאר שבו את דמיונם של מיליוני רוכבי אופנים וצופים בכל העולם.

"לא נשכח אותו. לכבד את זכרו משמעו בדרך מסוימת לשמור אותו בחיים," אמר אביו של פנטאני פאולו ליומון האיטלקי הנפוץ לה גאזטה דלו ספורט. האמת פאנטאני היה אחד מהרוכבים שהכי הערצתי. היכולת שלו להאיץ פתאום בעלייה ולשבור את הקצב של הפלוטון, הסגנון של הטיפוס בסטנדינג פוזישן עם האופניים המטלטלות מצד לצד בסל"ד גבוה היה פשוט מדהים. לגבי כמו רבים אחרים היה פנטאני סוג של תופעה טבע. פנטאני היה המטפס האחרון שזכה בטור דה פרנס. מותו בטרם עת הותיר צלקת בליבי ובליבם של הרבה אנשים.  
                    
* אחרי ש"בעונת המלפפונים" אמצעי התקשורת לא הפסיקו לדווח על כל פיפס שלאנס ארמסטרונג ואלברט קונטדור עשו המצב כעת הוא של שתיקה רועמת. יכול מאוד להיות ששני הטיטנים החליטו שכל הרעש התקשורתי והצרמוניה הפכו לסוג של מטרד והנמיכו מאוד את הפרופיל ובעיקר את חילופי הדברים הקשים שהיו ביניהם. התקשורת כרגע מאוד אנמית אולם "במאני טיים" כשהעונה תתחמם ובעיקר לקראת הטור דה פרנס, צפויים השניים האלה לככב שוב במדיות השונות.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02