חדשות השבוע מעולם הרכיבה

באסו מגיע להרי האלפים ומכין עצמו לטור דה פרנס. הושבוד חוזר להתחרות בטור של שוויץ לאחר פציעתו, קנצ’לרה מכחיש כול קשר לסרטון היוטיוב שהפיצו נגדו והורנר מתכוון להיות המלאך השומר של ארמסטרונג בטור דה פראנס. אייבי גילת מביא את החדשות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


באסו מגיע להרי האלפים ומכין עצמו לטור דה פרנס. הושבוד חוזר להתחרות בטור של שוויץ לאחר פציעתו, קנצ'לרה מכחיש כול קשר לסרטון היוטיוב שהפיצו נגדו והורנר מתכוון להיות המלאך השומר של ארמסטרונג בטור דה פראנס. אייבי גילת מביא את החדשות

מאת:אייבי גילת

איבן באסו מקבוצת ליקוויגאס המנצח הטרי של הג'ירו האיטלקי הגיע להרי האלפים כדי לקיים אימוני הכרת מסלול של השלבים ה-8 ל – Morzine והשלב ה-9 ל – Saint-Jean-de-Maurienne שיערכו בטור דה פרנס בהרי האלפים. במסגרת אימוניו באסו יטפס את העלייה ל – Col de la Ramaz עלייה באורך של 14.3 ק"מ עם שיפוע ממוצע של 6.8%, העלייה ל – Morzine עלייה באורך של 13.6 ק"מ עם שיפוע ממוצע של 6.1%, ואת העלייה הבלתי נגמרת של ה- Col de la Madeleine עלייה באורך של 25.2 ק"מ עם שיפוע ממוצע של 6.2%.

 


איבן באסו לא מוותר על הטור דה פראנס / צילום: McSmit

איבן באסו לא ישתתף בשום מרוץ קטעים לפני הטור דה פרנס אבל יבצע מחנה אימונים בגובה וישתתף רק במרוצים חד יומיים. בראיון ליומון האיטלקי Gazzetta dello Sport הודיע באסו שחשוב לו יותר להתאמן ולהתאושש מהמאמץ העצום שהשקיע בג'ירו במקום להשתתף בטור של שוויץ. באסו מאמין שיוכל לקרוא תגר על אלברטו קונטדור גם בטור דה פרנס. "כדי להצליח בגרנד טור רוכב צריך להיות טוב במרוץ כנגד השעון ובהרים וכן שתעמוד לרשותו קבוצה טובה. קונטדור הוא כיום המטפס הטוב בעולם ואחד משלושה רוכבי הנג"ש הטובים בעולם אחרי פאביאן קנצ'לרה. אם לא יהיה לו יום גרוע במיוחד או שלא אוכל לנצל את היכולת של קבוצתי ליתרון זה כמעט בלתי אפשרי לנצח אותו. יחד עם זאת אני מאמין שאוכל לעשות טור דה פרנס מצוין. הג'ירו עשה לי טוב. לעשות את הג'ירו והטור בשנה אחת זה קשה ויכול לגבות את המחיר מהרוכב אבל זה שווה את הסיכון. אני מעדיף להתחיל את הטור כמנצח הג'ירו מאשר הייתי מגיע רענן. אני בטוח ביכולתי ובכוח של קבוצתי".

הרוכב האחרון שניצח את הג'ירו ואת הטור דה פרנס באותה שנה היה מרקו פנטאני בשנת 1998. הרבה מאוד רוכבים ניסו במשך השנים לעשות את הדאבל הזה ונכשלו. קשה לי מאוד לראות את איבן באסו מגיע שוב לפיק שלו תוך חודש ימים אחרי סיום הג'ירו. כיום עם התפתחות מדעי הספורט ובמיוחד לאור ההתמחות של הרוכבים בסוג מסוים של מרוצים נראית המשימה שאיבן באסו לקח על עצמו קשה עד מאוד.
 

הושבוד חוזר להתחרות בטור של שוויץ

ת'ור הושבוד, מאיץ העל הנורבגי בן ה-32 מקבוצת סרוולו טים טסט, ששבר את עצם הבריח בתאונת אימונים באיטליה בתחילת חודש מאי חוזר למעגל התחרויות. הרוכב הנורבגי התאמן במרץ כבר מספר שבועות ומתכוון ליטול חלק בטור של שוויץ שהתחיל בלוגאנו אתמול (שבת) ב-12 ביוני. "תהליך ההחלמה עבר בהצלחה, אני מרגיש כרגע מצוין ורוצה לחזור להתחרות. הטור של שוויץ הוא מרוץ ענקי והזדמנות טובה להכין את עצמי לתחרות המטרה הגדולה שלי הטור דה פרנס," אומר הושבוד.


הושבוד חוזר יופיע בטור של שוויץ / צילום: Paul Hermans

בתחילת העונה סבל הושבוד מכל מיני בעיות רפואיות אבל התוצאות שלו: מקום שישי במילאן סן רמו, ומקום שני בפריס רובא מדברות בעד עצמן. בשנה שעברה זכה בחולצה הירוקה בטור דה פרנס כשהוא מקדים את מארק קוונדיש למרות מספר הניצחונות הגדול בקטעים שהשיג קוונדיש. השנה המטרה שלו תהיה דומה, לזכות שוב בחולצת המאיצים בטור דה פרנס. מעניין יהיה לראות בטור של שוויץ האם הענק הנורבגי חזר לכושר שיא ויוכל להגן בהצלחה על חולצת האיש המהיר ביותר בפלוטון בטור דה פרנס.

מארק סרג'נט דוחה את הרעיון של איחוד קבוצות בבלגיה

הרעיון של "סופר טים בלגית" שהועלה על ידי פטריק לפברה המנהל הספורטיבי של קבוצת קוויק סטפ נפל על אוזניים ערלות של מנהל הקבוצה היריבה אומגה פארמה לוטו מארק סרג'נט. בראיון לעיתון Gazet van Antwerpen הוא אומר: "אני מבין את התפיסה, אבל המאבק בין שתי הקבוצות בבלגיה הוא הכיף. האוהדים בצידי הדרכים באים כתוצאה מהיריבות בין אומגה פארמה לוטו וקוויק סטפ. קח את זה מהם ונאבד אותם".

בחודש האחרון אמר פטריק לפברה שהאיחוד של שתי קבוצות הפרו טור הבלגיות הוא העתיד של ענף האופניים בבלגיה: "דמיינו את טום בונן ואת פיליפ ז'ילבר באותה הקבוצה. אני חולם על כך כעת. השנים הללו יוכלו לנצח את כל קלאסיקות האביב". אבל זו בדיוק יכולה להיות הבעיה אומר סרג'נט: "כאשר תהיה קבוצה אחת מי יוביל את הקבוצה בטור של פלנדר'ס: בונן או ז'ילבר?" הדבר היחידי שמוצא סרג'נט חיובי בדבריו של לפברה הוא הקושי במציאת ספונסר לשתי קבוצות פרו טור במדינה קטנה כמו בלגיה. קשה מאוד לראות דבר כזה קורה משום שספורט איננו רק על כסף. מדובר על מחנות אוהדים, על מסורת, וכן ואולי בעיקר על פוליטיקה. וכל זמן שכך הדברים קשה מאוד לראות איחוד כזה קורה אם בכלל.  

קנצ'לרה: "הגוף שלי הוא המנוע שלי"

פאביאן קנצ'לרה מקבוצת טים סקסו בנק, קיים מסיבת עיתונאים לקראת תחילתו של הטור בשוויץ שבו זכה בשנה שעברה, והגן על עצמו בפני האשמות שכביכול השתמש במנוע זעיר שהותקן בשלדה של האופניים, כדי להשיג את הדאבל המדהים בקלאסיקות האביב. בראיון ל -Sporza הוא אומר: "אני יודע איך השגתי את ניצחונותיי. יש לי מנוע אבל זהו הגוף שלי. בעשור האחרון הוכחתי שאינני צריך שום מנוע. זה מתסכל שהסיפורים עלי יוצאים אבל ככה זה בחיים".

המנג'ר של קנצ'לרה ביארן ריס רתח מזעם אחרי שהתגלה סרטון ביו טיוב ובו נראה קנצ'לרה כביכול עושה משהו באופניו אחרי שהוא משאיר את יריביו העיקריים הרחק מאחור בטור של פלנדריה ובמרוץ פאריס רובא. "הסרטון הוא זיוף. זהו פברוק. התגובה של התקשורת היא אבסורדית". הבעיה העיקרית של ביצועים יוצאי דופן בימינו היא שהם מיד מעוררים את השאלה אם הם אמיתיים או שיש כאן ניסיון כלשהו של הונאה. אין ספק שהביצועים של קנצ'לרה במרוצים הללו היו יוצאי דופן אבל הרי מדובר ברוכב הנג"ש הטוב בעולם כיום. האיש הזה מסוגל ליצר המון וואטים לאורך זמן ברגליו.

הורנר: "אני אהיה המלאך השומר של לאנס ארמסטרונג"

קריס הורנר יגיע השנה לטור דה פרנס אחרי שבשנה שעברה נפל בין הכיסאות כתוצאה ממאבקי הכוחות בין אלברטו קונטדור ולאנס ארמסטרונג. למרות שהרשימה הסופית של קבוצת רדיו – שאק לטור דה פרנס איננה מוכנה יודע קריס הורנר בדיוק את התפקיד שלו: "אני אהיה המלאך השומר על לאנס ארמסטרונג. אני מסתדר היטב עם ארמסטרונג. ולאנס יודע היטב את התפקיד שלי."

בינתיים במרוץ הדופינה ליברה עושה הורנר עבודה מצוינת כדי להגן על החולצה הצהובה של יאנס ברייקוביץ'. אם יבחר זו תהיה הפעם הרביעית של הורנר בטור דה פרנס. קריס הורנר מאמין שיש ללאנס סיכוי ממשי לזכות בפעם השמינית בטור דה פרנס: "כאשר מסתכלים על הנייר אף אחד איננו מוציא מהרגליים את ההספקים שקונטדור מוציא. אבל כאשר הולכים אחורה רואים שכלאנס היה בשיאו התוצאות שלו היו טובות משל קונטדור. לאנס חזר לכושר. אם הוא יוכל לעשות את זה אינני יודע. אני בגילו של ארמסטרונג, והכושר שלי נמצא בקו עלייה. ארמסטרונג חזר מהפרישה וכעת הוא כבר שנה מתחרה, כך שאני מקווה שהוא חזר לכושרו המדהים".

העבודה שקריס הורנר עושה בדופינה ליברה היא מצוינת אבל הבעיה הכי גדולה שלו הן הפציעות. הוא זכה השנה במרוץ של חבל הבאסקים. אם הכושר שלו יהיה גבוה והוא ישתתף בטור דה פרנס אין ספק שזו תהיה תוספת כוח משמעותית עבור ארמסטרונג בקטעי ההרים משום שהוא יצטרך את כל העזרה כדי להתמודד עם אלברטו קונטדור המטפס הכי טוב בעולם במרוצי שלבים.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12