חדשות השבוע מעולם הרכיבה

אלברטו קונטדור מתכוון לדלג על אליפות ספרד במרוצי כביש ולשמור על עצמו לקראת הטור דה פראנס. מנכ"ל הג’ירו מותח ביקורת על לו"ז ה- UCI, יוהן ברוניל יוצא מרוצה מהבעיות שהיו לו בקבוצת אסטנה ומדע בדיוני נחשף בענף האופניים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אלברטו קונטדור מתכוון לדלג על אליפות ספרד במרוצי כביש ולשמור על עצמו לקראת הטור דה פראנס. מנכ"ל הג'ירו מותח ביקורת על לו"ז ה- UCI, יוהן ברוניל יוצא מרוצה מהבעיות שהיו לו בקבוצת אסטנה ומדע בדיוני נחשף בענף האופניים

מאת:אייבי גילת


אלברטו קונטדור מתכוון שוב לדלג ולא לקחת חלק באליפות ספרד למרוצי כביש, היות והוא מתכונן להגן על תוארו כאלוף הטור דה פרנס 2009. אליפות ספרד למרוצי כביש תחל ב- 27/06 שבוע ימים לפני הפתיחה הרשמית של הטור דה פרנס. לדברי קונטדור המסלול השטוח והדרכים המסוכנות אינן מתאימות לו.  אבל כאלוף ספרד במרוץ נגד השעון הוא יבוא להגן על תוארו.

המרוץ האחרון שקונטדור נטל בו חלק היה ליאז' באסטון ליאז', והמרוץ הבא שהוא מתכוון להשתתף הוא הדופינה ליברה שייערך בין ה-6 ל-13 ביוני. לדברי קונטדור הוא יגיע למרוץ במצב "רגוע", כשהמטרה העיקרית היא זכייה בטור דה פרנס בפעם השלישית שלושה שבועות לאחר מכן. הרוכב בן ה-27 מאוד התבגר בגישה שלו. אלברטו קונטדור מנמיך את רף הציפיות לקראת הדופינה ליברה וגם איננו מוכן לקחת שום סיכון. כרגע שההכנות לטור דה פרנס הן בעיצומן והשעון מתקתק מה שחשוב לו זה להתמקד בטור דה פרנס כל השאר זה פחות חשוב.

 

 
קונטדור לא לוקח סיכונים / צילום:Fotocar

מנכ"ל הג'ירו מותח ביקורת על הלו"ז של ה-UCI

אנג'לו זומגנן המנכ"ל של תחרות הג'ירו האילקי מותח ביקורת חריפה על התאחדות האופניים הבינ"ל ה- UCI שאפשרה את הקיום במקביל של שני מרוצי האופניים החשובים: הטור של קליפורניה והג'ירו ד'איטליה, ומכנה את ההחלטה "לא שפויה". כאשר זומגנן השווה את ענף האופניים לענפי ספורט אחרים הוא כינה זאת כ"עלבון". בראיון לעיתון השוויצרי Le Temps אמר זומגנן, "זוהי התוצאה של לו"ז לא שפוי". בהתייחסו ליריבות בין שני המרוצים הוסיף ואמר, "לעולם לא יהיו שני מרוצי גרנד פרי של פורמולה 1 באותו הזמן, שני אירועי מוטו GP, או שני אירועי גרנד סלאם. התוצאה של הצמידות היא עלבון".

התוכנית של זומגנן היא שהג'ירו של 2012 יתחיל בבירת ארה"ב וושינגטון DC. לדבריו התוכנית כבר עברה את נקודת אמצע הדרך. בעוד שהטור דה פרנס הוא המרוץ הכי גדול בעולם האופניים, הג'ירו הופך להיות המרוץ הכי מורכב והכי זוהר, כך לפחות רוצה זומגנן להפוך אותו. עם גידול של כמעט פי שלוש במספר ערוצי הטלוויזיה שמשדרים את הג'ירו מהשנה שעברה זומגנן מאמין שהבייבי שלו הג'ירו נמצא לפני זינוק גדול קדימה.

הכול נראה ורוד ומתוק אבל מתחת לשטח מסתתר כעס עצום. הריב המטופש עם ארמסטרונג על כבוד ואגו גרם לקבוצת רדיו שאק ובעיקר לארמסטרונג לא להגיע לג'ירו וללכת לטור של קליפורניה. בעצם מדובר בהפסד הכנסות עצום מבחינת מארגני הג'ירו, שבנו על הכנסות מהשוק האמריקאי שבימים רגילים היה רואה את ה"בוס" מתרוצץ סביב איטליה. אנג'לו זומגנן כועס ובצדק וכנראה שגם בנושא הזה של ג'ירו איטלקי שיתחיל בבירת ארה"ב לא נאמרה המילה האחרונה. והכי גרוע בסיפור הזה הוא שזומגנן יצא מאוד לא טוב ביחסיו עם פיגורה בגודל של ארמסטרונג שיש לו גם מילה בבית הלבן עם נשיא ארה"ב המכהן מר ברק אובמה. אז כנראה שצריך לדעת  את מי בדיוק לא כדאי לריב או להכעיס.
  

יוהאן ברוניל מרוצה אחרי הבעיות שהיו לו עם קבוצת אסטנה

בראיון שנתן יוהאן ברוניל הדירקטור ספורטיף של קבוצת רדיו שאק לעיתון הבלגי Het Nieuwsblad, הוא אמר שאלברטו קונטדור הוא הפייבוריט לזכייה בטור דה פרנס 2010, יחד עם זאת הוא מאמין שגם לקבוצתו יש סיכוי טוב לזכייה אפשרית. ברוניל חשף שקבוצת רדיו שאק נבנתה בדיוק כפי שרצה בניגוד לקבוצת אסטנה, "את קונטדור ניתן לנצח. אני מאמין שארמסטרונג יכול לנצח בפעם השמינית. בחרתי במתכוון בקבוצה הומוגנית של רוכבים מנוסים עם מיקוד כלפי הטור דה פרנס".

הזמן שבילה ברוניל עם קבוצת אסטנה לא היה קל, עם הדיווחים על כך שאינו מסתדר עם קונטדור. אבל הבעיה העיקרית מסתבר הייתה היחסים עם אלכסנדר וינוקורוב. אחרי מרוץ הקריטריום אינטרנסיונל מודה ברוניל ששוחח עם קונטדור ויושרו ההדורים ביניהם, ואין לאף אחד דבר כלפי השני. ברוניל טוען שקבוצת אסטנה לא הייתה מעולם הקבוצה שלו, אלא הקבוצה של אלכסנדר וינוקורוב וכך תהיה גם להבא. ברוניל לא רצה להחזיר את וינוקורוב לסגל הקבוצה אחרי שחזר מעונש ההשעיה שלו, והוא היה תחת לחץ בלתי פוסק להחזיר אותו כנגד רצונו. בעיה אחרת היא כמובן בעיית השכר, "אני עדיין מחכה למשכורת של הרבע האחרון ב-2009. רוכבים ואנשי צוות טרם קיבלו את מלוא שכרם. כבר לקחתי את קבוצת אסטנה לבית משפט," הוא מגלה.

בראיון הזה ניתן להבחין במספר דברים מאוד בולטים:
1. ברוניל כמו ארמסטרונג הוא אשף של מלחמה פסיכולוגית. המלחמה על התואר של הטור דה פרנס 2010 כבר החלה מזמן. ברוניל איננו מפספס שום הזדמנות כדי להעלות את המורל של רוכביו וכדי להוציא משיווי משקל את היריב.
2. ברוניל חושף כאן אולי לראשונה את העובדה שקבוצת אסטנה הייתה ותהיה תמיד הקבוצה שנבנתה סביב אלכסנדר וינוקורוב הקזחי. אם קונטדור חושב שוינוקורוב יבוא לטור דה פרנס על תקן של דומסטיק שיעזור לו טעות בידיו.

דה ווולדר ערך בדיקות אווירודינמיות באיטליה

סטיין דה וולדר, הרוכב הבלגי מקבוצת קוויק סטפ, נסע לאיטליה באמצע העונה יחד עם קבוצה של רוכבים לבדיקות מקיפות במנהרת הרוח של הפולי טכניקום של מילאנו. יחד איתו נסעו הרוכבים קווין סילדריירס, דרייס דווניס, קווין דה ווירט והמנהל הטכני של הקבוצה לוקה גורצילנה. הבדיקות האווירודינמיות נמשכו כיומיים יחד עם מומחים מהאוניברסיטה לנושא. אחרי הבדיקות נלקחו הרוכבים לוולודרום בברשיה שם נערכו בדיקות נוספות. בעוד שרוכב כמו דה וולדר השתמש בבדיקות במנהרת הרוח רק כדי לחזק את הפוזיציה היעילה שיש לו במרוץ נגד השעון, הרוכבים האחרים מהקבוצה ניסו להשיג שיפורים הרבה יותר גדולים בתנוחתם האווירודינמית שתעזור להם בעתיד במרוצים כנגד השעון. מדהים עד כמה השילוב הזה של מדע ואופניים עובד בסינרגיה. כיום שההבדלים בין הרוכבים המקצוענים הוא כל כך קטן מחפשים הרוכבים והמאמנים לשפר כל הזמן את הפרטים הקטנים שהופכים בסופו של דבר לניצחונות גדולים במרוצים. 

ה-UCI מכחיש קיום של "סימום מוטורי"

ה-UCI מכחיש חשדות לפיהן עזרים מכאניים בלתי חוקיים נמצאים בשימוש. לפי דיווחים שרצים במדיה בשבוע האחרון, רוכבים משתמשים בעזרים מוטוריים קטנים המותקנים באופניים שלהם ומקנים להם יתרון בלתי חוקי על פני יריביהם. ה-UCI מחפש שיטה שלפיה השלדות יעברו תהליך של סריקה כדי לגלות ולהסיר כל ספק.

בדיווח שהתפרסם בעיתון L’Avvenire נמסר שמנועים קטנים מוחבאים בצינורות של השלדה וגורמים לרוכב לחסוך באנרגיה במהלך השעות הראשונות של הרכיבה, דבר שנותן למתחרה יתרון עצום משום שהוא מגיע לשלבים המכריעים של המרוץ הרבה יותר רענן מהמתחרים העייפים ששרפו כבר המון אנרגיה.
במקביל, הועלה חשד לפיו ישנם רוכבים וקבוצות המשתמשים במכשירים "עוזרי פידול". המכשירים הללו המותקנים בשלדות האופניים יכולים לחסוך לרוכב בין 60 ל -100 וואטים! מארגני הג'ירו הבטיחו שבמרוץ הזה נבדקו כל השלדות על ידי השופטים ולא נמצא שום דבר מיוחד.
——————————————————————————————————————————


טור קליפורניה:
ארמסטרונג פרש מהטור


טור קליפורניה:
זבריצקי מנצח קטע 3



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38