חדשות השבוע מעולם הרכיבה

לאנס ארמסטרונג מקווה שיחזור לכושר בטור של קליפורניה, תור הושובד שבר את עצם הבריח בתאונת אימונים, אדוואלד בואסון האגן עדין מושבת מתחרויות ובורכב הסולבקי, גרבוסקי נפצע קשה בתאונת אימונים. אייבי גילת מדווח
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


לאנס ארמסטרונג מקווה שיחזור לכושר בטור של קליפורניה, תור הושובד שבר את עצם הבריח בתאונת אימונים, אדוואלד בואסון האגן עדין מושבת מתחרויות ובורכב הסולבקי, גרבוסקי נפצע קשה בתאונת אימונים. אייבי גילת מדווח

מאת:אייבי גילת


המאיץ הנורבגי הענק בן ה-32 מקבוצת סרוולו טסט טים, תור הושובד, שבר את עצם הבריח בתאונת אימונים באיטליה.

"הייתי באימון עם כמה רוכבים, ובאופן מקרי פגעתי בילדה קטנה שחצתה את הכביש. בהתחלה עוד ניסיתי לעזור לה אבל אחר כך הבנתי שלא הייתי מסוגל ושקרה משהו לא תקין. לרוע המזל שברתי את עצם הבריח, אבל הילדה בסדר".

לאחר ביקור בבית חולים בסן רמו הוחלט להעביר את הושובד לבית חולים בבאזל שבשוויץ שם הוא עבר בהצלחה ניתוח לאיחוי השבר.

נראה שהעונה איננה בדיוק העונה של המאיץ הנורבגי המצטיין שסבל ממחלה בקלאסיקות האביב. הושובד, שגר במונקו יתחיל את הפאזה של השיקום על טריינר בביתו. השעון מתקתק וכאשר ישנם עוד כשבעה שבועות לזינוק של הטור דה פרנס יהיה לו קשה מאוד. הושובד שזכה בשנה שעברה בחולצה הירוקה של המאיץ הטוב ביותר רוצה לבוא גם השנה ולהגן על תוארו. 

 

 
תור הושובד ינסה להחלים מהר / צילום: Coda2

לאנס ארמסטרונג מקווה שיחזור לכושר בטור של קליפורניה

במסיבת עיתונאים שנערכה בסקרמנטו, נשמע לאנס ארמסטרונג בדרך מאוד לא אופיינית, מעט עגמומי כשהוא מעריך את כושרו הנוכחי, ומאוד ישיר לגבי הספקות שיש לו. יחד עם זאת ארמסטרונג מעריך שהוא עדיין יכול לנצח ביולי את הטור דה פרנס בפעם השמינית. "אני עדיין חושב שאני יכול לנצח את הטור. כולם חושבים שזה שיגעון, אבל אעשה את הכול כדי להגיע לקו הזינוק בכושר הכי טוב שלי, המרוץ יתחיל בשבוע הראשון ואח"כ נראה איך יהיה בהרים". האם ארמסטרונג רומז לכך שבמידה ואחרי השבוע הראשון יראה שזה לא הטור שלו אזי הוא יפרוש באמצע הטור? "היו לנו השנה כמה הבהובים וכמה התחלות מזויפות, וזה לא היה קל – השנה הייתה די קשה. אני לא חושב שאנחנו מפעילים את אזעקת השרפה, אבל עכשיו זה הזמן שהסימנים יתחילו להראות".

ארמסטרונג נותן סקירה לגבי המוטיבציה שלו במרוצים שבהם השתתף השנה ואומר שההנעה שלו השנה עברה תנודות וטלטולים רבים, "בטור דה פלנדרס נתתי הופעה טובה יחסית לאדם זקן והמוטיבציה הייתה גבוהה. בניו מקסיקו סבלתי מאוד והמוטיבציה הייתה נמוכה. כרגע המוטיבציה במגמת עליה אחרי שבוע אימונים טוב ואני מרגיש הרבה יותר בריא".

נותרו עוד 50 ימים לקראת התחלת הטור דה פרנס ברוטרדאם, כאשר בשבוע הראשון של הטור מצפים לרוכבים בין היתר גם: איי תנועה מסוכנים, דרכים עם אבנים משתלבות, וגבעות קצרות ותלולות, שיבחנו לא רק את המוכנות של הרוכבים, אלא גם אם אלילת המזל תהיה לצידם או שברגע המכריע תפנה להם עורף. "הטור יהיה מעניין משום שאי אפשר להיכנס אליו מאוחר. הטור יהיה מלחיץ היות והשבוע הראשון יהיה קריטי ולכן כולם יצטרכו להיות מוכנים ובכושר. יחד עם זאת יהיו כאלו שיגידו שרוב המשקל של הטור יהיה בסופו עם מרוץ נגד שעון אחד ארוך בלבד והקטעים הקשים בהרי הפירנאים. אני מקווה שהכושר שלי ישתפר. אני רוכב שלא היו לי הרבה ספקות. לפעמים ישנם ימים שיש לי ספקות. למרות הכול אני מתקדם הלאה וממשיך להתאמן קשה".

לאנס ארמסטרונג נאלץ להתמודד עם שורה של לחצים הרבה יותר מרוכבים אחרים: התחייבויות למערכת אימונים תובענית, לקרן למלחמה בסרטן, ולמשפחתו החדשה והמוגדלת. ארמסטרונג מנסה לפשט את חייו לחודשיים הקרובים כדי לתת הופעה טובה בטור דה פרנס הקרוב, "אני מנסה לחתוך עד כמה שניתן ב-50 הימים הקרובים והכול נמצא במצב של "עצור". אח"כ נעשה את הטור ונחזור לשגרה". אין ספק שמדובר באדם מיוחד אולי אחד הספורטאים הגדולים בהיסטוריה. כמות הלחצים שהוא נאלץ לעמוד בה היא אדירה וגם המשימה שהוא לקח על עצמו לזכות בטור בפעם השמינית היא ענקית. אנחנו בכל אופן נזכור את ארמסטרונג כאחד מהגדולים אם לא כגדול ביותר של כל הזמנים.

אדוואלד בואסון האגן עדין מושבת מתחרויות

ששה שבועות אחרי שאדוואלד בואסון האגן הכוכב הצעיר בן ה-22 מקבוצת טים סקאי הושבת בשל דלקת בגיד אכילס, הוא עדיין איננו נמצא במצב שיוכל לחזור ולהתחרות. "המצב איננו טוב יותר אבל גם איננו גרוע יותר," אומר הרוכב שהיה אמור להשתתף בטור של שוויץ וביטל את השתתפותו בשל המסלול ההררי שמפעיל עומס רב על גיד אכילס הפגוע. "זו לא הפעם האחרונה שהטור דה פרנס יערך אבל אין ספק שאם לא אשתתף בטור הדבר יגרום לי אכזבה מרה. למעשה כל העונה הזו תלך לאיבוד אחרי שגם הפסדתי את קלאסיקות האביב". האגן שיבוא בסוף יוני לאליפות נורבגיה וינסה להגן על תוארו כאלוף נורבגיה במרוץ נגד השעון, מקווה שההכנה לאליפות נורבגיה תגרום לו גם להיבחר לסגל קבוצתו לטור דה פרנס.

גרבוסקי נפצע קשה בתאונת אימונים

דימיטרו גרבובסקי, הרוכב האוקראיני בן ה – 25 מקבוצת ISD – NERI, נמצא במצב יציב אחרי ששבר את עצם הבריח ונפגע בראשו בתאונת דרכים באיטליה. גרבובסקי שסיים רכיבת אימון היה בדרכו לבקר חבר כאשר הוא איבד שליטה על האופניים שרכב, ונכנס עם הגלגל הקדמי בבור שהיה בכביש. כתוצאה מכך הוא נפל עם הפנים לכיוון המדרכה. גרבובסקי איבד את ההכרה ודם ניגר מאזנו, והוא פונה במסוק לבית החולים הקרוב. גרבובסקי היה הבטחה גדולה בטרם הפך למקצוען, כאשר בשנת 2005 הוא זכה באליפות העולם בקטגוריית U – 23. אבל מאז לא הצדיק את הציפיות. השנה נראה שהוא חזר לעצמו כאשר הוא זכה בחולצת המטפס המצטיין בטיראנו אדריאטיקו. מצבו כרגע איננו מוגדר כמסוכן, אבל הוא נותר בבית החולים להשגחה נוספת.

נבואה שהגשימה את עצמה

פיליפו פוזאטו, אלוף איטליה מקבוצת קאטושה פרסם בבלוג שלו באינטרנט לפני שנערך הקטע השביעי בג'ירו שהדרכים הלא סלולות לקראת סוף הקטע יגרמו לבעיות במיוחד אם ירד גשם לחלק מהרוכבים הרואים את עצמם מועמדים לדרוג הכללי המצטבר. פוזאטו, שכילד רכש את הכישורים של רכיבת סייקלוקרוס, הוסיף גם את השמות של איבן באסו וקרלוס ססטרה כרוכבים שלדעתו יתקשו במיוחד. פוזאטו אף ציין את הכישורים של קאדל אוונס כרוכב אופני הרים לשעבר שיעזרו לו. את התנאים שיהיו בזמן הקטע הוא מגדיר כסיוט, ושיהיה מעניין מאוד לצפות ולראות. ובמפתיע, האיש פשוט מתאר את שהתרחש בקטע כמעט מילה במילה. 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38