חדשות השבוע מעולם הרכיבה

שבוע לג’ירו של איטליה והרוכבים ערכו הכרות עם העלייה של Plan de Corones. ארמסטרונג מנסה לפצות על מרוצים חסרים ומאר קבנדיש חוזר לנצח, אך גם קיבל קנס על כך. אייבי גילת מדווח 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


שבוע לג'ירו של איטליה והרוכבים ערכו הכרות עם העלייה של Plan de Corones. ארמסטרונג מנסה לפצות על מרוצים חסרים ומאר קבנדיש חוזר לנצח, אך גם קיבל קנס על כך. אייבי גילת מדווח 

מאת:אייבי גילת


כאשר הג'ירו של איטליה מתחיל בעוד שבוע חלק מהרוכבים הכבירים הטוענים לכתר עשו רכיבת הכרות עם אחד השלבים המכריעים השנה: העלייה המפלצתית ל – Plan de Corones. בין הרוכבים ניתן למצוא את קאדל אוונס אלוף העולם, פרנקו פליזוטי, ג'ילברטו סימוני, מתאו בונו ומישל סקארפוני. למרות שמטרתו העיקרית השנה של אוונס תהיה הטור דה פרנס אין ספק שהוא נמצא בכושר מצוין אחרי זכייתו במרוץ הפלש וואלון, ויכול להוות איום רציני על הדרוג הכללי המצטבר גם בג'ירו. פרנקו פליזוטי מטפס בחסד בזכות עצמו היה המום מהיכולת שגילה אוונס. בראיון ליומון האיטלקי La Gazzetta dello Sport אמר פליזוטי ש"אוונס המריא אחרי 3 ק"מ בעלייה. מאוד פשוט. רכיבת סולו ובשליטה מלאה".    

המנהל הספורטיבי של קבוצת לאמפרה פבריציו בונטמפי אמר בראיון לאתר האינטרנט tuttobiciweb.it ש"רק אם תנסה לרכב את העלייה הזו תבין עד כמה היא קשה. כך שרכיבת ההכרות היא חשובה מאוד כדי לדעת בדיוק איך להתכונן לקטע הזה".

העלייה Plan de Corones המתוכננת כמרוץ נגד שעון בקטע ה-16 בג'ירו היא באורך של 12.9 ק"מ, אבל יש בה 5353 מטרים של דרכי עפר ושיפועים איומים המגיעים ל –  24%! לגבי הרוכבים הבכירים הנאבקים על הדרוג הכללי המצטבר יהיה כאן קרב קשה.

לאנס ארמסטרונג מנסה לפצות על המרוצים החסרים

לאנס ארמסטרונג מנסה לפצות על שלא התחרה לאחרונה מסיבות שונות. כך למשל בתחרות בצרפת Circuit de la Sarthe לא השתתף ארמסטרונג בשל וירוס במערכת העיכול. גם במרוץ הקלאסי שפתח את העונה מילאן סן רמו החמיץ ארמסטרונג בשל אותה בעיה. כרגע הוא משתתף יחד עם חבריו לוי ליפהיימר וג'ייסון מקארתי בטור של גילה ובחודש מאי הקרוב ישתתף בטור של קליפורניה. כל המרוצים הללו נועדו כדי לתת לארמסטרונג הרבה יותר ק"מ תחרותיים ברגליים כהכנה לקראת המטרה מספר אחת של העונה: לעלות שוב על הפודיום בטור דה פרנס.

ארמסטרונג כרגע עובד כדומסטיק עבור ליפהיימר, שבא לגילה כדי להגן על תוארו. כרגע ליפהיימר מוביל בתחרות בעוד שארמסטרונג נראה במצב לא מזהיר במיוחד. כך למשל בקטע הנג"ש השלישי באורך של 26.6 ק"מ מגיע ארמסטרונג רק במקום ה-13 1:50 דקות אחרי המנצח בקטע, ג'סה סרג'נט, מקבוצת טרק – ליבסטרונג.


ארמסטרונג וברוניל / צילום: Paul Coster

סרג'נט בן ה-21 זכה במדליית הכסף ברדיפה קבוצתית באליפות העולם האחרונה. המהירות הממוצעת של ארמסטרונג בקטע הייתה 44.3 קמ"ש. למרות שמדובר במסלול לחלוטין לא מישורי ועם 2 עליות, שהראשונה מדרגה 4 והשנייה מדרגה שלוש, הרי שארמסטרונג ידע כבר זמנים, ותוצאות טובות הרבה יותר. יכול גם להיות שבקטע השני שבו נשבו רוחות עזות במיוחד עם משבים שהגיעו ל-100 קמ"ש והקשו מאוד את החיים של הפלוטון, עבד ארמסטרונג קשה עבור חברו לקבוצה לוי ליפהיימר, ולפיכך לא היה לו את הרגליים ביום שאחרי.

בכל מקרה הדרך לתחילת הטור דה פרנס עדיין ארוכה וארמסטרונג כרגע נמצא בתהליך של בניית כושרו הגופני לקראת הפיק שיהיה ביולי בתחרות החשובה והקשה מכולם – הטור דה פרנס. אין ספק שכדי להתמודד בהצלחה עם האריות הצעירים שנושפים בעורפו יצטרך ארמסטרונג לגייס את כל כוחו הגופני, יכולתו המנטאלית, ואולי לשלוף גם איזה שפן מהכובע כדי לעמוד באתגרים שהציב לעצמו. ארמסטרונג הוא גם מסוג הרוכבים ההולכים ומשתפרים תוך כדי הגרנד טור כך שעולם הספורט ככלל ואוהדי האופניים באשר הם בפרט ממשיכים לעקוב בעניין רב אחרי מסעו של ארמסטרונג למקומות שאיש טרם היה שם.

מארק קבנדיש חזר למסלול הניצחונות אבל נקנס

מארק קבנדיש מקבוצת קולומביה – HTC חזר סוף סוף לנצח כאשר בקטע השני לפריבורג בטור של רומנדי הוא הגיע ראשון. אבל כמו רוכבי-על מצטיינים אחרים קבנדיש, המתוסכל מפתיחת עונה כל כך גרועה, לא יכול היה להתאפק ועל קו הגמר הוא סימן 2 אצבעות כמספר הניצחונות שהשיג השנה כדי להשתיק את מבקריו שירדו לחייו ושתו את דמו מתחילת העונה.

התוצאה הייתה מאוד קשה מבחינתו של קבנדיש. הוא נאלץ להתנצל. קבוצתו הרחיקה אותו מהמרוץ, והוא ספג עונש כספי כבד בסך 6000 פרנקים שוויצרים. קבוצתו לא הסתפקה בכך ואף את הכסף שהרוויח כמנצח בקטע תרמה לקרן צדקה המיועדת לפעילות ספורטיבית הוגנת. הרבה מאוד פעמים אנו שומעים על "תרבות של אופניים", כנראה שזוהי אחת הדרכים היעילות להבטיח שגם כאשר הדם עולה לרוכבים הבכירים לראש הם ישמרו על התנהגות נאותה.

רוכבי הפלש וואלון מואשמים בזיהום הסביבה

קבוצה בלגית העוסקת בנושא שמירה על ניקיון הסביבה הגישה תביעה פלילית כנגד שלושה רוכבים שהשתתפו במרוץ הפלש וואלון בטענה שהרוכבים זרקו וזיהמו בפומבי את הסביבה. לפי האתר הבלגי actu24.be נטען ששלושת הרוכבים זרקו שאריות של אשפה, עטיפות של אוכל ובקבוקי שתייה במהלך המרוץ ברשות הרבים. הרוכבים שנדהמו מהתביעה האישית נגדם טענו לחפותם, "אם כבר אז להאשים את כל הפלוטון. אפשר להבין אותם. אנחנו מתנצלים על מה שקרה  אבל כרגע אין פתרון לבעיה." בדרך כלל הבקבוקים שנזרקים לשולי הדרכים נאספים על ידי אספנים או שהארגון שמנהל את המרוץ דואג לניקיון.
 

בית משפט שוויצרי דחה את ערעורו של וואלוורדה

בית משפט שוויצרי לזכויות האזרח דחה את עתירתו של אלסנדרו וואלוורדה לגבי האיסור שהוטל עליו להתחרות באיטליה. בית המשפט קבע שעתירתו של וואלוורדה בפני בית המשפט לערעורים הוגשה מוקדם מדי ולפיכך פרקליטיו של וואלוורדה יצטרכו לשוב ולהגיש את הבקשה מחדש כדי שיתחשבו בה. כזכור נאסר על וואלוורדה להתחרות באיטליה בשל דגימת דם שלו שנמצאה תואמת לדגימה שנמצאה בפרשת פוארטו. עונש ההשעיה תקף עד ה-10 למאי 2011, והתאחדות האופניים הבינ"ל ה- UCI מחפשת דרך להרחיב את עונשו לכל העולם.

יוחמרו הבדיקות לגילוי חומרים משפרי ביצועים בטור של קליפורניה

מארגני הטור של קליפורניה הודיעו שהם ינקטו השנה משנה זהירות ופרוטוקולי הבדיקות לגילוי חומרים אסורים יוחמרו בשיתוף עם הסוכנות האמריקאית למלחמה בסמים USADA ו – Amgen, הספונסר הראשי בטור של קליפורניה. הבדיקות יכללו בין היתר בדיקה יום יומית של מנצח הקטע, המוביל בדרוג הכללי המצטבר וכן שלושה רוכבים שיבחרו באופן אקראי מהפלוטון. התוכנית כוללת בין היתר בדיקות שיערכו קודם לתחילתו של המרוץ דבר שכבר החלו לעשות.

בדיקות השתן והדם שיילקחו ישמשו את החוקרים לגילוי שימוש בחומרים אסורים כמו: סטרואידים, הורמונים (כולל EPO), או כל מיני חומרים חשודים אחרים המעידים על מניפולציה בדם. תיבדק נוכחות של טסטוסטרון סינטטי, CERA, והורמון גדילה. "הממצאים יאוחסנו לתקופה של שמונה שנים," אומר טראביס טיגארט האחראי מטעם הסוכנות האמריקאית למלחמה בסמים ומוסיף, "המחויבות שלנו היא ליצור רוכבים מוגנים ונקיים כך שבתחרות יהיה שדה אחיד עבור רוכבים שרוצים להתחרות בצורה הגונה ובריאה".

תמונת שער / permalink



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12