חדשות השבוע מעולם הרכיבה

מארק קבנדיש נמצא בשנה של משברים אישיים ומודה, "קשה להיות מצליחן". מחלק הסמים של ענף האופניים לא עצר ולו לרגע ורוכבים מקצועיים נתפסים זה אחר זה. וינקרוב חוזר לנצח וקנס על סך 1 יורו לשוטר שהכפיש את מנהל קבוצת קוויק סטפ. אייבי גילת מדווח
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מארק קבנדיש נמצא בשנה של משברים אישיים ומודה, "קשה להיות מצליחן". מחלק הסמים של ענף האופניים לא עצר ולו לרגע ורוכבים מקצועיים נתפסים זה אחר זה. וינקרוב חוזר לנצח וקנס על סך 1 יורו לשוטר שהכפיש את מנהל קבוצת קוויק סטפ. אייבי גילת מדווח

מאת:אייבי גילת


למארק קבנדיש, מאיץ העל הבריטי של קבוצת קולומביה – HTC, הייתה פתיחת עונה איומה. נדמה ששום דבר אינו הולך לו, וזאת לאחר, שהתרגלנו לראות אותו מנצח מאוצים ועומד על הפודיום. הרוכב בן ה-24 נתקל בקשיים רבים, בשל בעיות בשיניו שגרמו לו לאבד יותר מדי זמן אימונים יקר בהחלמה, וכן במתחים תוך קבוצתיים עם הספרינטר המצטיין אנדרה גרייפל. בראיון לסנדיי טיימס מאמין קבנדיש שהוא יחזור למסלול הניצחונות. בשנה שעברה 2009 השיג קאב 27 ניצחונות כולל 6 קטעים בטור דה פרנס. השנה עד עכשיו הוא ניצח מרוץ אחד בלבד כאשר בתקופה המקבילה אשתקד היו לו כבר 8 ניצחונות, "יכול להיות שזה לא יהיה כבר השנה אבל אני יודע שאני יכול לחזור ואז אף אחד לא יזכור את התקופה הזו. כך שמדובר בלעבור את התקופה הזו. יש לי דיכאון גדול," מספר קבנדיש.  

 
צרות של מצליחן / צילום: Cjp24

צרות רבות רדפו בשנה האחרונה את המאיץ המצטיין, ארוסתו נפרדה ממנו, תאונה רצינית שקרתה לחברו הטוב,ג'ונתן בליס, מקבוצת סקסו בנק ומעצרו של אחיו בשל האשמות על שימוש בסמים. אחת התוצאות המיידיות הובילה לסכסוך תקשורתי רציני עם חברו לקבוצה המאיץ אנדראה גרייפל. קבנדיש מודה שלהצלחה ולתהילה יש מחיר, "קשה להיות מצליחן. יש כל כך הרבה יס מנים שקל מאוד לשנות את עצמך. ההצלחה שנתה אותי קצת. לא קשה לי להיות בעל מוטיבציה להצליח, אבל כשאתה מגיע לשיא זה נהיה הרבה יותר קשה לאתגר את עצמך. כרגע זו נפילה כל כך גדולה".

מטרות של קוונדיש השנה הן לזכות בחולצה הירוקה בטור דה פרנס ולנצח באליפות העולם. מה שבונה או הורס אותו זה הביטחון העצמי הגדול שלו הגובל בשחצנות. כאשר נשאל על ידי עיתונאי אם לא היה רוצה לנצח מרוצים לבדו, ענה קבנדיש, "ודאי שהייתי רוצה אבל משלמים לי כמקצוען. רכיבה על אופניים איננה תחביב. אני נמצא בענף כדי להצליח." כבר היו מקרים רבים של רוכבים ידועים שעברו תקופות מאוד קשות של חוסר הצלחה. לא מעט מהקטרים שהיו לרכבת האקספרס האימתנית של קבוצתו קולומביה – HTC עברו לקבוצות אחרות. קבנדיש התרגל שהרכבת לוקחת אותו בדיוק למקום שבו הוא צריך לתת את העבודה. כיום עם פתיחת עונה כל כך גרועה, ביטחון עצמי ומצב מנטאלי קשה, נראה שקוונדיש יצטרך הרבה יותר ממזל כדי לעמוד במטרות שהציב לעצמו השנה. האמת היא שכרגע זה נראה מאוד מרוחק ויומרני.

הרחקה מתחרויות על שימוש בחומרים אסורים

הרוכב השוויצרי בן ה-25 תומס פריי מקבוצת BMC ( קבוצתו של קאדל אוונס) הורחק באופן מיידי מתחרויות אופניים אחרי שבדמו בדגימה A התגלה החומר האסור לשימוש EPO. פריי שהגיע במקום ה-9 בקטע השני בג'ירו של טרנטינו, בו ניצח ריקרדו ריקו ועלה למקום ה-6 בדרוג הכללי המצטבר, הורחק מיד מהתחרות. אלו היו חדשות מאוד לא טובות עבור הקבוצה היות ויום לפני כן זכה אוונס במרוץ החצי קלאסי פלש וואלון.

הרוכב האיטלקי, מטיה גלבצי, מקבוצה מהדרג משני Colnago CSF-Inox נתפס על שימוש בקוקאין והושעה מכל פעילות על ידי איגוד האופניים הבין לאומי ה- UCI . הרוכב בן ה-26 נמצא חיובי בבדיקה שנערכה לו אחרי הפרולוג של מרוץ ה- Settimana Lombarda. לגלבצי היו בעיות על שימוש בקוקאין בעבר. הוא נתפס בשנת 2004 כחובב וקבל עונש השעיה מפעילות של 14 חודשים. הוא אף עבר תקופת שיקום.

הרוכב הסיני לי פויו בן ה-32 מקבוצת רדיו שאק (הקבוצה של לאנס ארמסטרונג) נתפס על שימוש בתרופה Clenbuterol המשמשת חולי אסטמה והאסורה לשימוש על ידי ה- UCI. הרוכב הושעה מיד על ידי הנהלת הקבוצה מכל פעילות תחרותית. כפי שרואים התופעה הזו של הסימום היא חובקת עולם, ונמצאת עמוק עמוק בתוך המסורת של ספורט האופניים המקצועני ולא רק. "ניקיון האורוות" חייב להימשך. המדיניות הטולורנטית של ראשי המועדונים כלפי רוכבים המשתמשים בחומרים אסורים חייבת להיות מאוד מאוד נוקשה. אבל כנראה שעמוק עמוק בתוך הענף הנושא של שימוש בחומרים אסורים חי, נושם, ובועט, ובכל פעם צץ מחדש.

וינוקורוב חוזר מהכפור ומנצח בג'ירו דל טרנטינו

אלכסנדר וינוקורוב מנצח את הג'ירו של טרנטינו, מרוץ בן 4 קטעים למרחק כולל של 521 ק"מ, המשמש כהכנה לפני הג'ירו האיטלקי. וינו שניצח את הפרולוג 12.5 ק"מ (מרוץ נגד שעון) שמר על מיקומו עד לשלב האחרון. היה זה ניצחונו הראשון של וינוקורוב הקפטן של קבוצת אסטנה במרוץ קטעים, אחרי שריצה עונש השעיה של שנתיים בעקבות הסקנדל בטור דה פרנס 2007, ואחרי שבפעם האחרונה ניצח את הוואלטה בספרד בשנת 2006. עובדה הראויה לאזכור היא ששלושה מתוך חמשת המדורגים הראשונים במרוץ: אלכסנדר וינוקורוב, ריקרדו ריקו ואיבן באסו הם רוכבים שחזרו להתחרות אחרי שהורחקו עקב שימוש בחומרים אסורים. ריקרדו ריקו הגיע שני אחרי שניצח גם את הקטע השני ההררי במרוץ. באסו הסתפק במקום החמישי.  


וינקורב חוזר מכפור בגדול / צילום:DianeAnna

קנס על סך 1 יורו לשוטר שהכפיש את מנהל קבוצת קוויק סטפ

בבית המשפט לערעורים בגנט נפסק כי על השוטר דדקר לשלם לבוס של קבוצת קוויק סטפ הבלגית פטריק לפבר קנס בסך 1 יורו. אם אתם חושבים שזה מצחיק מישהו אז ממש לא. הפרשה החלה בשנת 2006 כאשר השוטר האשים בהופעה חיה בשידור בטלוויזיה כי ידוע לו ששלושה רוכבים בלגים בכירים קבלו באיטליה חומרים אסורים כדי להעביר לרוכבים אחרים, אבל לא נקב בשמות. קבוצת קוויק סטפ שרוב הרוכבים הבלגיים הבכירים וטום בונן הנמנים על שורותיה מיהרו להגיב ותבעו את השוטר בבית משפט בסכום של 25,000 יורו על הכפשה והוצאת לשון הרע כלפי מנהל הקבוצה וטום בונן. בגזר הדין טען השופט שאין די הוכחות לכך ששמם הטוב של בונן או קבוצת קוויק סטפ נפגע ופסק קנס של 1 יורו כאות סמלי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38