זוכרים את אלעד ריבן

בני כיתתו של אלעד ריבן, הכבאי המתנדב אשר נספה בשריפה האכזרית ביערות הכרמל, ינציחו את זכרו בריצה משותפת, במרוץ חיפה הקרוב אשר יתקיים בסוף החודש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


בני כיתתו של אלעד ריבן, הכבאי המתנדב אשר נספה בשריפה האכזרית ביערות הכרמל, ינציחו את זכרו בריצה משותפת, במרוץ חיפה הקרוב אשר יתקיים בסוף החודש

מאת:אילן גולדמן


אלעד ריבן: תלמיד, כבאי מתנדב בצופי האש וספורטאי פעיל באגודת מכבי חיפה, יצא ביום השריפה הגדולה בכרמל כדי לעזור ולסייע לכוחות ההצלה להילחם באש היוקדת . 



אלעד ריבן: תלמיד מצטיין וצופה אש נלהב


אלעד, יצא אל הלהבות כדי להצדיק את הערכים עליהם גדל: "הצלת חיים גם אם במחיר חייך שלך". מסופר כי אלעד היה תלמיד מצטיין וצופה אש נלהב, אשר מידי יום ביומו היה מגיע לתחנת הכיבוי בה התנדב כדי להציע את עזרתו. ביום השריפה הוא ביקש מאימו כי תביא לו את מדי הכיבוי אל בית הספר ולמרבה הצער סוף הסיפור ידוע.

בימים אלו מתנהל מאבק מתוקשר בין ארגון יד לבנים לבין מערך הכבאות, לגבי ההכרה באלעד ושאר הכבאים שנספו כחללי מערכות ישראל. השבוע דווח כי טקסי יום הזיכרון בחיפה ועפולה יקוימו בסימן אסון הכרמל, כחלק מהסכם פשרה בין הארגונים. שר הפנים אלי ישי הבטיח כי הנופלים יוקרו כחללי מערכות ישראל. דיון על כך יתקיים היום בישיבת ממשלה מיוחדת בה יצביעו חברי הממשלה בנושא .

לבני כיתה י"א 12, בבית הספר הריאלי העברי בחיפה, המאבק בין הארגונים והבטחות השר פחות נוגעות; הם החליטו להנציח את זכרו של חברם בדרך מקורית השייכת רק להם: ריצה כיתתית משותפת במרוץ חיפה הקרוב. שלמה וונסובר, רץ חיפאי ואיש מעשה, הגה את הרעיון במהלך אחת מריצותיו. מאז, הוא ובנו ליאב, פועלים בשיתוף עם מחנכת הכיתה, והנהלת בית הספר לקידום הנושא.

ב-31. במאי 2011 יתייצבו בני כיתתו של אלעד על קו הזינוק בגן-האם וירוצו, כשבראשם מחשבות אודות חבר אמיץ אשר אינו איתם. 



שריפה קטלנית ביערות הכרמל


"ליאב ואלעד היו חברים טובים בבית הספר היסודי והתאמנו ביחד באגודת מכבי חיפה. אלעד ריבן פנה לספורט בעיקר כהכנה לצבא. הוא התחבר למכבי חיפה על מנת לשפר את הכושר הגופני. רציתי לשחזר למענו, את מה שעשינו (הרצים) לזכרו של שניאור חשין במרתון טבריה" סיפר לנו שלמה.

בני כיתתו של אלעד קיבלו את היוזמה ברוח טובה והביעו נכונות להשתתף. "המטרה היא להפוך זאת למסורת, שכל שנה כיתה י"א 12 תשתתף במרוץ כי אלעד תמיד יהיה ב- י"א 12. אנחנו רוצים כי זכרו יונצח באמצעות חוויה. הילדים ירוצו עם חולצות הנושאות את שמו ויפריחו בלוני הליום," הוסיף שלמה.

עיריית חיפה ורשות הספורט המקומית נרתמו למאמץ והושגה הסכמה כי בני כיתתו של אלעד ירוצו מבלי לשלם דמי השתתפות. כמו כן מתארגנת יוזמה עם שירות הכבאות המקומי להקמת עמדה במסלול הריצה.

ביום שני, 9 במאי 2011, כמו בכל שנה יתקיים טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בבית הספר הריאלי העברי בחיפה.  לאחר הטקס מתכננים בני כיתתו של אלעד להיפגש ולהיזכר בחבר האהוב. בין אם אלעד יוכר כחלל מערכות ישראל, ובין אם לא, ההחלטה שתצא מישיבת הממשלה לא תמנע מהם לרוץ לזכרו בסוף החודש.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג