"זהו יום שלא אשכח לעולם": הגיע להכתיב קצב במרתון ושבר בעצמו את השיא העולמי

ג'אריד קליפורד, אלוף העולם בריצות 1,500 ו-5,000 מטר ללקויי ראייה השתתף לראשונה בחייו במרתון כדי להכתיב קצב לחברו קטוע היד מייקל רוג'ר. זה נגמר בהפתעה גדולה ושני שיאי עולם מדהימים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בסידני התקיימה בשבוע שעבר תחרות המבחן לקביעת הנבחרת האוסטרלית בריצת המרתון למשחקים הפראלימפיים בטוקיו ומה שקרה במרוץ הזה הוא בהחלט נדיר. ג'אריד קליפורד הגיע למרוץ הזה במטרה אחת והיא להכתיב קצב עבור חברו מייקל רוג'ר – רץ קטוע יד שמתחרה בקטגוריה שנקראת T46 בספורט הפראלימפי. קליפורד אגב הוא גם ספורטאי פראלימפי, לקוי ראייה המתחרה בקטגוריה T12 ואף השתתף במשחקים הפראלימפיים בריו 2016 – אבל הוא מעולם לא רץ 42.2 קילומטרים.

למעשה, המטרה של קליפורד היתה למשוך את רוג'ר עד כמה שהוא יכול, אבל לעתים רחוקות מאוד יש במרתון מקרים שבהם מכתיבי קצב מרגישים כל כך טוב, עד כדי שהם ממשיכים לקו הסיום. זה בדיוק מה שעשה קליפורד, רק שזה לא נגמר בחציית קו הסיום. במרתון הרשמי הראשון שלו, שבכלל לא היה מתוכנן, קליפורד הצליח למעשה לשבור את השיא העולמי לקטגוריית T12 בריצת המרתון עם זמן של 2:19:08 שע'. וזה לא נגמר כאן, החגיגה היתה כפולה מכיוון שקליפורד בסופו של דבר גם חתום על הסיוע למייקל רוג'ר לחצות את קו הסיום בזמן של 2:18:53 שע' ולשבור את השיא העולמי לקטגוריית T46.

"אני המום מההישג"

מאוחר יותר קליפורד כתב בעמוד האינסטגרם שלו שהוא המום מההישג הזה משתי סיבות: הוא מעולם לא רץ מרתון והוא בכלל לא תכנן להשלים את כל המרחק במרוץ הזה. המטרה שלו היתה להחזיק מעמד ככל שהוא יכול בהכתבת הקצב, אבל כשהוא הגיע לקילומטר ה-36 הוא הרגיש שהוא יכול להמשיך בקצב הזה עד הסוף. "הכאבים הם נוראיים, אבל זה יום שאני לעולם לא אשכח", הוא כתב, "באזור ה-15 קילומטרים רוג'ר שאל אותי עוד כמה הקפות אני אוכל להחזיק מעמד ואמרתי לו שאולי שתיים".

אגב, קליפורד שהוא אלוף העולם בריצות 1,500 ו-5,000 מטר בקטגוריית T46, שיפר בכמעט 2:30 דקות את שיא העולם הקודם בריצת המרתון לקטגוריית הנכות הזאת. בזכות ההישג הזה הוא קבע כמובן את הקריטריון למשחקים הפראלימפיים, אבל בניגוד לחברו רוג'ר שירוץ את המרתון במשחקים, הוא כבר הודיע שיעדיף לחזור ולהתמקד בריצות המסלול, רק השנה הוא קבע תוצאה נהדרת של 3:41.34 דק' בריצת ה-1,500 מטר. האוסטרלים יוכלו לבנות על זהב פראלימפי בריצת המסלול הארוכה מכיוונו של רוג'ר, ששיפר ב-40 שניות את השיא העולמי הקודם בקטגוריית הנכות T12.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג