וולנדט מנצח את קטע 3, וינוקרוב בורוד

קטע 3 של הג’ירו ד’איטליה 2010 ייכנס לספרי ההיסטוריה כאחד ממופעי חוסר הספורטיביות הגדולים של כל הזמנים. מספר הנפילות כמעט והגיע לזה שהיה יום קודם אלא שהפעם השפעת הנפילות על המרוץ הייתה קריטית ותשפיע על הדירוג הסופי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


קטע 3 של הג'ירו ד'איטליה 2010 ייכנס לספרי ההיסטוריה כאחד ממופעי חוסר הספורטיביות הגדולים של כל הזמנים. מספר הנפילות כמעט והגיע לזה שהיה יום קודם אלא שהפעם השפעת הנפילות על המרוץ הייתה קריטית ותשפיע על הדירוג הסופי

מאת:יאיר בן עמי


קורבן ראשון של ההתרסקויות היה קריסטין וואנדה וולדה האמריקאי מקבוצת גרמין, שלא חזר לרכוב לאחר התרסקות פחות משלושים ק"מ לסיום. ההפסד של גרמין גדול משום שוואנדה וולדה היה המועמד של הקבוצה לדירוג המצטבר. אך זה היה המתאבן להמשך המרוץ.

הדבוקה החלה להתפורר עוד קודם לתאונה ששלחה את וואנדה וולדה הביתה. הרוח הצפונית החזקה שנשבה על הדבוקה התגברה ככל שהרוכבים התקרבו לחוף ושם היא עשתה שמות. המסלול הלך והפך למפותל ככל שהרוכבים התקרבו לסיום כשכמעט בכל סיבוב רוכבים מתעופפים והדבוקה מתפוררת. ההתרסקות האחרונה הייתה בשלבים האחרונים של המרוץ כשהדבוקה כבר הריחה את קו הסיום, מעט יותר מעשרה ק"מ לסיום.

בארדלי וויגינס התעכב דקות ארוכות אבל קאדל אוונס, שהיה גם הוא מעורב בתאונה, חזר לרכב מהר והחל לאסוף את הרוכבים שהתנתקו מהחבורה המובילה או בהגדרה המדויקת החלק הנותר מהדבוקה.

בדבוקה ששרדה נותרו כעשרים רוכבים ומבין המועמדים לניצחון היו רוכבי ליקיגאס, ניבאלי ובאסו וגם אלכסנדר וינוקורוב. רוכבי קולומביה החלו למשוך את הקבוצה המובילה בקצב רצחני והיה ברור שאין התחשבות בקוד האתי של הדבוקה האומר כי לא תוקפים כשהמוביל במרוץ התעכב בגלל תאונה. כדי להבין מדוע רוכבי קולומביה משכו כה חזק צריך לחזור לטור של קטאר שנערך  בפברואר השנה. קבוצת קולומביה טענה, כלפי קבוצת סקאי, כי הם תקפו בכניסה לאזור ההאכלה (המקום בו מחלקים לרוכבים את שקיות האוכל).

לאחר מכן תקפו רוכבי קולומביה כשמוביל המרוץ, רוכב קבוצת סקאי אדוולדון באסון האגן השוודי, עצר להטיל מימיו בצד הדרך. יש הטוענים כי הקטע השלישי של הג'ירו הוא המילה האחרונה ורוכבי קולומביה לא רכבו מהר בתמימות אלא ממש ניצלו את הנפילה של ארבעה רוכבי סקאי בניהם בראדלי וויגינס שלבש את החולצה הוורודה לאחר שניצח בקטע הראשון.

את המשיכה של רוכבי קולומביה אפשר לתרץ ביריבויות ממרוצים קודמים הרי שלא מובן מדוע אלכסנדר וינוקורוב בחר לסייע בשמירת הקצב או הגברתו כשיידע שהחולצה הוורודה התעכב באותה התאונה שפיצלה את הדבוקה. וינוקורוב החל את היום עם פיגור של 3 שניות כשהוא מדורג שלישי. בכל השנים שאני עוקב אחרי מרוצי אופניים לא זכור לי מקרה כה ברור שבו רוכב מסייע לחבורה מובילה להגביר קצב לאחר התרסקות של המתחרה שלו הלובש את חולצת המוביל.

בשבת, לאחר הקטע הראשון, אמר וינוקורוב כי הקהל חימם את ליבו בעידוד שהעניק לו לאורך כל מסלול המרוץ נגד השעון. וינוקורוב אמר זאת עשרה ימים לאחר שביכה את היחס של הקהל והתקשורת לגבי הניצחון שלו במרוץ הקלאסי "ליאז'-בסטון-ליאז'". מעניין יהיה לראות מה תהיה התייחסות הקהל לדרך בה "זכה" וינוקורוב בחולצה הוורודה.

שני רוכבי קבוצת ליקיגאס, ויצ'נזו ניבאלי ואיוואן באסו  היו גם הם בחבורה המובילה עם וינוקורוב אך הם לא השתתפו בהובלה. בכל הסערה שנוצרה אפשר לפרגן רק לרוכב קבוצת קטיושה, ווטר וולנדטס, שניצח בקטע, ולתהות מה קורה לאנדריי גריפל שזה היום השני ברציפות שהוא לא מצליח לנצל את הרכבת הקטלנית של היי ראוד.

בתקופה האחרונה יש מתיחות גדולה, בתוך קבוצת היי ראוד קולומביה, שהחלה לאחר שגריפל רמז כי הוא היה מביא ביצוע טוב יותר מזה של מארק קאבנדיש למילאנו- סן רמו. היה זה לאחר שקאבנדיש לא הצליח לשמור על התואר מהשנה שעברה ולמעשה לא שרד את העלייה האחרונה לפני הירידה לקו הסיום. מאז החליפו השניים כמה מילים דרך התקשורת והמתח גאה עד כי בקבוצה החליטו שהשניים לא יזנקו יחדיו לאותם המרוצים.

גריפל נשלח לג'ירו לאחר הופעה מרשימה עם חמישה ניצחונות בקטעי הטור הנשיאותי של טורקיה כולל המרוץ נגד השעון כשבכל המרוץ היו 6 קטעים בלבד.  ההצלחה הזו הביאה את גריפל לספר כי הוא אינו רואה עצמו ממשיך בקבוצה והיה רוצה לרכב בקבוצה בה יוכל לזנק לטור דה פרנס כמוביל ולא כפועל. נכון שהטור בטורקיה רחוק מאוד בעומק האיכותי מזה של הג'ירו ובכל זאת לא ברור מה הסיבה שגריפל לא מצליח לייצר משהו שמזכיר מאוץ של רוכב ברמתו שרק העונה הצליח לנצח בטור האוסטרלי לאחר שניצח בחצי מהקטעים של המרוץ.

במקום השני בקטע השלישי הגיע גרהאם בראון מקבוצת ראבובנק שממשיכה להתאכזב. ההולנדים לא החלו את העונה כפי שרצו ולהוציא את ארבעת הניצחונות של אוסקר פריירה העונה ובראשם מילאנו- סן רמו יש להם עוד ניצחון אחד של לארס בום בפרולוג של פריז-ניס.

בג'ירו הם רצו בעיקר לנצח במגרש הביתי את אחד משני קטעי הכביש או את הקטע נגד השעון. הם יסתפקו בהישגו של בראון בקטע השלישי, ורק כדי להבהיר במה דברים אמורים תחשבו על מכבי תל אביב כדורסל בישראל ואל תשוו, ראבובנק היא גדולה יותר בהולנד בעיקר כשמדובר במרוצים בסדר הגודל הזה. אגב בראון אפילו לא הולנדי.

הרוכבים יזכו ליום מנוחה לאחר שלושת הקטעים שנערכו בהולנד הוכיחו כי מרוצים על מסלולים שטוחים יכולים לספק דרמות השוות לקטעי ההרים או המרוצים נגד השעון. בעוד פחות מחודשיים ייצא הטור דה פרנס לדרך מרוטרדם ולאחר שיצפו בשני הקטעים שנערכו בג'ירו ביומיים האחרונים השאלה המבקשת היא איך ישנים אלברטו קונטאדור, האחים שלק ושאר המועמדים לניצחון בטור לאחר שראו את המחיר של אגרסיביות במרוצים בהולנד.

דירוג קטע 3, אמסטרדם – מידלבורך, 224 ק"מ:
1. ווטר וולנדט, בלגיה, קוויק סטם 5:00:06 שעות
2. גרהם בראון אוסטרליה, ראבובנק זמן זהה
3. רוברט פורסטר, גרמניה, מילראם זמן זהה
4. דנילו הונדו, גרמניה, לאמפרה זמן זהה
5. אדם בלייט, ברטניה, אומגאפרמה – לוטו זמן זהה

דירוג מצטבר לאחר קטע 3:
1. אלכסנדר וינוקורב, קזחסן, אסטנה 10:07:18 שעות
2. ריצ'י פורט, אוסטרליה, סקסו בנק זמן זהה
3. דוויד מילר, ברטניה, גרמין- טראנזישיין + 1 שנייה
4. וינצ'נזו ניבאלי, איטליה, ליקיגאס + 5 שניות
5. מסל סיברג, גרמניה, היי ראוד-קולומביה +7 שניות

מועמדים בולטים לראש הדירוג הכלל לאחר קטע 3:
14. איוואן באסו, איטליה, ליקיגאס +18 שניות
24. קאדל אוונס, אוסטרליה, BMC + 43 שניות
43. קרלוס ססטרה, ספרד, סרוולו טסט טים + 1:40 דקה
50. דמיאנו קונאג, איטליה, לאמפרה +2:07 דקות
55. בראדלי וויגינס, בריטניה, סקאי +4:28 דקות
——————————————————————————————————————


כל השמות והקבוצות
על קו הזינוק של הג'ירו


פראר מנצח את קטע 2 בג'ירו,
אוונס בוורוד



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12