ואדים "הקרנף" סורייב – אגדה מברזל

הוא רק בן 37 ובישראל הוא כבר נחשב לאחד מספורטאי העל בענף איש הברזל. ואדים סורייב, שזכה מפי חבריו לכינוי "הקרנף", מספר בראיון קצר על סדרת התחרויות שעבר בחייו 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הוא רק בן 37 ובישראל הוא כבר נחשב לאחד מספורטאי העל בענף איש הברזל. ואדים סורייב, שזכה מפי חבריו לכינוי "הקרנף", מספר בראיון קצר על סדרת התחרויות שעבר בחייו 

מאת:ליאור זך מאור


איש הברזל הישראלי, ואדים סורייב, החל להתחרות בטריאתלון בגיל 21, כשהוא מתגורר בסיביר, באזור בו השלג מכסה את האדמה במשך 5-6 חודשים בכל שנה. בתוך פחות משנתיים של אימונים הוא סיים במקום ה-9 את אליפות רוסיה בחצי איש ברזל. אחרי אותה אליפות, ב- 1995 הוא עלה לישראל, וכעבור שנה, הוא סיים את תחרות איש הברזל הראשונה שלו – בזמן של  10:30 שעות.


הפסקת להתחרות אחרי אותה תחרות, מדוע?

הידע והגישה שלי לאימונים באותם ימים היו חובבניים לחלוטין, הצלחתי רק בזכות האומץ שהיה לי. אחרי התחרות האחרונה נאלצתי להפסיק להתאמן לתקופה ארוכה מאוד של 9 שנים. באותה תקופה למדתי הנדסת תוכנה והבנתי שכמורה לחינוך גופני אתקשה להתפרנס בכבוד ולהמשיך לממן את העיסוק בספורט שאני אוהב. במקביל גידלתי לבד את בני וכמעט לא האמנתי שעוד אחזור להתאמן.

מה גרם לך לחזור?
תקופה לא קלה בחיי האישיים. פשוט החלטתי שהגיע הזמן לחזור לרוץ, וחודשיים מאוחר יותר סיימתי אולטרא מרתון של 72 ק"מ.

ונראה שמאז לא הפסקת
נכון, אחרי התחרות החלטתי להשתתף בדאבל וטריפל איירונמן, לכן קניתי אופניים והתחלתי להתאמן. התחרתי בדאבל אחד בקנדה ואחד באקוודור אבל סיימתי אותם בזמן "איטי" בהרבה מהמנצחים. באותה שנה גם הספקתי להיפגע מרכב במהלך אימון רכיבה וכמעט פרשתי מהספורט לגמרי.

בליווי של אולג צבטוב, שכבר גידל ואימן מספר אלופי ושיאני עולם בשחייה, את שנת 2007 התחלתי בגישה אחרת לאימונים. סיימתי דאבל בתוצאה של 19:48 והחלטתי לחזור למרחק איש ברזל רגיל. ב-2008 התחלתי את הריצה באריזונה בקצב מהיר מידי ונאלצתי לפרוש באמצע התחרות. אחרי שעה וחצי של ישיבה על הדשא בקו הסיום החלטתי לחזור לתחרות ויצאתי להשלים את המרחק. חודשיים וחצי מאוחר יותר סיימתי את איירונמן פרנקפורט ב- 9:39 אחרי ששיפרתי את יכולת הריצה שלי ואת חלוקת הכח בתחרות.

סורייב השתתף בתחרות ישראמן 2009, שם סיים במקום שלישי כללי אחרי קרב לא קל על המקום השני, ולפני מספר חודשים נאלץ לפרוש מאיירונמן סין בגלל תקלה טכנית, "יכולתי לראות את הסלוט להוואי מתקרב אלי." 13 שנים אחרי התחרות הראשונה הוא עוצר ואומר, "היום אני מרגיש, כשאני בין 37, הרבה יותר חזק פיסית ומנטאלית ומקווה להמשיך להשתפר."



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג